Jak pisać teksty SEO?

Teksty SEO obecne na stronie wciąż pozostają jednym z najważniejszych czynników rankingowych. Nawet pomimo tego, że reguły, którymi rządzi się SEO zmieniają się bardzo często za sprawą kolejnych aktualizacji algorytmów Google. W swoich działaniach gigant z Moutain View stawia właścicielom stron coraz wyższe wymagania jeżeli chodzi o kwestie techniczne. Jednak niezależnie od tego jak optymalizacja kodu czy prędkości ładowania stron wpływa na pozycje w wynikach wyszukiwania to jednym z kluczowych czynników dla SEO wciąż jest treść.

Dobór słów kluczowych to podstawa

Ustalenie jakie frazy kluczowe są najważniejsze dla nas powinno być pierwszym krokiem w opracowywaniu strategii tworzenia contentu. Istnieje wiele narzędzi, które pozwalają analizować to jakie słowa kluczowe będą odpowiednie dla danej strony. Można jednak wpaść przy tym w pułapkę przesycenia treści frazami. Upychanie słów kluczowych, czyli tzw. “keyword stuffing”, jest karane przez Google, a także wpływa negatywnie na wrażenia czytelników. Przy tworzeniu contentu, który ma za zadanie zwiększyć potencjał SEO strony zawsze należy pamiętać o tym, aby przede wszystkim kierować się tym jak potencjalny użytkownik będzie odbierał i co najważniejsze wyszukiwał daną treść.

Pisząc wpis na bloga czy opis produktu bądź usługi należy się zastanowić co potencjalny klient wpisałby w okno wyszukiwarki chcąc znaleźć informacje na dany temat. Jednak łatwo wpaść w pułapkę tworzenia tekstu, który będzie przesycony frazami kluczowymi. Użytkownicy znacznie częściej będą wpisywać konkretne słowa kluczowe. Na przykład jeżeli ktoś szuka trampek to najprawdopodobniej zamiast w okno wyszukiwarki  wpisywać po prostu „buty” lub „trampki” użyje raczej frazy „trampki czarne za kostkę rozmiar 45”.

naturalne rozmieszczenie fraz kluczowych

Przykładowe rozmieszczenie słów kluczowych w treści.

Trzeba pamiętać o potrzebach użytkowników

Prawidłowo napisany tekst powinien być źródłem wiedzy dla użytkownika. Z zamieszczonej na stronie treści użytkownik musi uzyskać najważniejsze dla siebie informacje lub dowiedzieć się czegoś nowego na dany temat. Coraz częściej w pole wyszukiwarki Google wpisywane są konkretne pytania. Jeżeli w naszym tekście znajdą się odpowiedzi na nurtujące użytkowników problemy to jest wysoka szansa na to, że zainteresują się również ofertą na stronie. Ponadto, jeżeli udzielone przez nas odpowiedzi na nawet najtrudniejsze pytania będą podane w przystępny sposób to w oczach potencjalnych klientów będziemy uchodzić za ekspertów.

Content, który potrafi zaangażować czytelnika ma także wyższe szanse na zaistnienie nie tylko w wynikach wyszukiwania, ale również w mediach społecznościowych. Jeżeli użytkownik uzna nasz tekst za interesujący o wiele chętniej udostępni go na swoim Facebooku czy Twitterze. Dzięki temu możemy trafić nie tylko do odbiorców, którzy korzystają z wyszukiwarki, ale również do „przypadkowych” czytelników. Jeżeli również i oni zainteresują się taką treścią mogą także ją zamieścić na swoich profilach. W takim przypadku występuje efekt kuli śniegowej i każde kolejne udostępnienie zwiększa liczbę potencjalnych odwiedzających naszą stronę.

Przede wszytkim unikalność treści

Jedną z najważniejszych zasad podczas pisania tekstów dla celów pozycjonowania jest korzystanie z unikalnej treści. Dotyczy to zarówno kopiowania tekstów wewnątrz domeny, jak i ze źródeł zewnętrznych. Wprowadzony przez Google algorytm Panda ma za zadanie karać strony internetowe, które korzystają ze zduplikowanego contentu. Dlatego też tak ważne jest dbanie o to, aby podczas tworzenia opisów produktów, czy wpisów na bloga nie kopiować tekstów z innych stron. Lepiej jest stworzyć krótszy tekst, który będzie unikalny, niż “pożyczać” całe akapity z zwenętrznych źródeł.

jak pisać teksty seo

Najważniejsze zasady pisania tekstów SEO.

Jeden obraz wart jest więcej niż tysiąc słów

Mówi się, że jeden obraz wart jest więcej niż tysiąc słów. W przypadku optymalizacji tekstu pod kątem SEO również warto stosować wszelkiego rodzaju materiały graficzne. Nie tylko poprawi to czytelność i pomoże przedstawić content w ciekawszy sposób, ale również umożliwia to pozyskanie ruchu użytkowników, którzy wyszukują w Google zdjęć i ilustracji. Odpowiednio nazwana grafika potrafi zdecydowanie zwiększyć potencjał pozycjonowania danego tekstu. Ponadto korzystając ze znaczników „alt title” możemy dodatkowo zwiększyć ilość fraz kluczowych obecnych w treści. Sama optymalizacja obrazów pod kątem SEO to również bardzo obszerny temat.

Warto wspomnieć również o tym, że dzięki uczeniu maszynowemu Google radzi sobie coraz lepiej z rozpoznawaniem tego co znajduje się na obrazach. Jeżeli zatem nasza ilustracja będzie uzupełniała to o czym piszemy są jeszcze większe szanse, że roboty indeksujące powiążą treść z grafiką, dzięki czemu będzie można osiągnąć znaczne lepsze rezultaty w organicznych wynikach wyszukiwania.

Stosowanie wszelkiego rodzaju infografik, wykresów i ilustracji pomaga również przykuć uwagę czytelnika. Dzięki tej strategii odbiór tekstu staje się zdecydowanie lepszy. Ponadto tworząc unikatowe i interesujące grafiki możemy również skutecznie budować rozpoznawalność naszej marki w internecie, nie tylko w wyszukiwarce. W mediach społecznościowych użytkownicy o wiele chętniej dzielą się treściami, które posiadają ilustracje niż samym tekstem.

Dobry tekst SEO powinien być sformatowany

Istnieje generalna zasada, że im więcej treści tym lepiej. Pisząc tekst na 2000-2500 znaków zazwyczaj jesteśmy w stanie omówić konkretne zagadnienie na zadowalającym użytkownika poziomie. Jednak tworzenie eposu na kilkadziesiąt tysięcy znaków zazwyczaj mija się z celem w przypadku opisów produktów lub usług. Nawet jeżeli wyczerpiemy całkowicie temat i stworzymy setki połączeń słów kluczowych to większość potencjalnych użytkowników nie przeczyta nawet połowy takiego tekstu. Treść powinna być możliwie zwięzła i konkretna, tak aby czytelnik mógł jak najłatwiej się po niej poruszać.

Równie istotne jest stosowanie akapitów i nagłówków, aby zarówno dla robotów indeksujących jak i użytkowników tekst wydawał się o wiele bardziej atrakcyjny. Dzieląc w ten sposób treść możemy zwiększyć potencjał SEO naszego contentu. W odpowiednio stworzonych nagłówkach powinny również znaleźć się nawiązania do słów kluczowych. Należy przy tym pamiętać o tym, że nie wystarczy jedynie pogrubić tekstu, albo powiększyć czcionki. Prawidłowo stworzony nagłówek powinien posiadać również odpowiednie oznaczenie w kodzie strony, aby roboty indeksujące mogły go właściwie interpretować.

Linkowanie wewnętrzne

Prawidłowe linkowanie wewnętrzne jest najczęściej pomijanym elementem optymalizacji tekstu pod kątem SEO. Jeżeli uda nam się stworzyć wartościowy content to powinniśmy również zadbać o to, aby znalazło się w nim kilka linków prowadzących do innych adresów w domenie. Dzięki temu zarówno roboty indeksujące jak i użytkownicy mogą spędzić w witrynie zdecydowanie więcej czasu. Powinno to działać w obie strony. W tekście powinny znajdować się nie tylko odnoścniki wychądzące, ale sama treść również powinna być linkowana z innych podstron w danej witrynie. Dzięki temu tworzymy gęstą sieć połączeń, po której roboty indeksujące będą mogły się znacznie sprawniej poruszać na naszej stronie.

Jak pisać teksty SEO?
4.3 punktów (6) głosów


Zamów

Już teraz

Złóż zamówienie poprzez nasze formularze, w których umieścisz wszystkie szczegóły linkowania.

Zamów

Centrum pomocy

Zadzwoń

nie wiesz jakie pakiety wybrać?

535 901 662

Lub skorzystaj z naszego poradnika online

Nie wiesz co zamówić?

Szybka oferta