wysokiej jakości

artykuły sponsorowane

promujące twoją firmę

publikujemy tylko wartościowe treści

Zamów artykuł sponsorowany Zamów artykuł sponsorowany

Artykuły sponsorowane – dlaczego warto w nie inwestować?

Artykuły sponsorowane zyskują dziś coraz większą popularność, będąc skuteczną formą reklamy w Internecie. Przynoszą dużo większe korzyści niż reklamy obrazkowe, które zalewają nas dzisiaj zewsząd, przez co nie sprzyjają promowaniu produktów i usług. Wskazuje na to fakt, że niemal 50% Polaków używa narzędzi blokujących wyświetlane na stronach internetowych banery. Inaczej jest z artykułami sponsorowanymi, które nie bombardują czytelnika. Są one subtelną i merytoryczną, a przez to znacznie skuteczniejszą i coraz częściej wykorzystywaną metodą na reklamę w przestrzeni Internetu.

Cel artykułów sponsorowanych

Podstawowym celem artykułów sponsorowanych jest zainteresowanie czytelnika daną usługą lub produktem oraz zachęcenie go do działania. Oczywiście odbywa się to w nienachalny sposób, bez oczywistego namawiania do zakupu. Autor dyskretnie sugeruje w tekście obecność danego produktu lub usługi. Jednak przede wszystkim czytelnik zapoznawany jest z zaletami produktu, zanim jeszcze go pozna. W praktyce wygląda to tak, że promowana rzecz jest wpleciona w pewną opowieść.

Niektóre produkty bywają bardzo oporne na promocję i na pierwszy rzut oka trudno jest je zareklamować, a także wyróżnić w gąszczu innych, podobnych. Weźmy na przykład szkło hartowane do telefonów. W przypadku takiego produktu wymienianie po kolei wszystkich jego parametrów technicznych i pisanie na ich temat pochwalnych peanów, namawiających użytkownika, że to właśnie tego konkretnego modelu potrzebuje, byłoby kompletnie bezcelowe.

My robimy coś zupełnie odwrotnego. Piszemy artykuł sponsorowany, po przeczytaniu którego potencjalny klient sam stwierdzi, że potrzebuje szkła hartowanego do swojego nowiutkiego smartfona. Wystarczy dobrze sformułować temat oraz przytoczyć zachęcające argumenty, np. pisząc o nim w kontekście problemu, jakim są tłukące się szkiełka w smartfonach i sposobach, by mu zapobiec. Na końcu wystarczy wspomnieć o solidnych i trwałych szkłach, a na pewno czytelnik kliknie w link, chcąc zabezpieczyć swój telefon, na który wydał przecież niemałe pieniądze.

Wzbudzanie zainteresowania polega zatem nie na zachwalaniu zalet produktu, ale potęgowaniu w czytelniku potrzeby posiadania produktu. Właśnie to jest kluczem do skutecznego artykułu sponsorowanego.

Zalety artykułów sponsorowanych

Nie ma wątpliwości, że artykuły sponsorowane przynoszą korzyści. Wynika to z faktu, że mają bardzo wiele zalet, których nie sposób zliczyć. Poniżej postaramy się przedstawić je w skrócie i potwierdzić tym samym ich skuteczność:

Układ treści w artykule sponsorowanym

Układ treści w artykule sponsorowanym

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Przede wszystkim każdy artykuł sponsorowany powinien rozpoczynać się chwytliwym tytułem, który ma skłonić czytelnika do zajrzenia do niego. Większość takich tekstów jest pisanych w formie poradnikowej, np. „5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o…”, „8 najlepszych modeli…”. To właśnie one najbardziej zachęcają do czytania, ponieważ ukazują czytelnikowi różne metody na uporanie się ze swoim problemem. Następnie dodajemy lead, czyli krótki tekst, który również ma za zadanie przyciągnąć uwagę. Następnie jest wstęp, który wprowadza czytelnika w tematykę, później rozwinięcie, czyli argumenty przeplatane grafikami, zdjęciami, wykresami oraz linkami prowadzącymi do strony głównej i podstron. W zakończeniu krótko podsumowujemy wszystko, co zostało zawarte w tekście. Na końcu mamy natomiast stopkę, w której umieszczamy treściwe hasło, które odsyła do strony klienta, np. „Po więcej informacji zapraszamy na…”. Jest bardzo ważna, ponieważ czytelnicy chętnie w nie klikają.

Kluczem do sukcesu artykułu sponsorowanego jest zachęcenie czytelnika do jego przeczytania. Od tego właśnie jest lead, który opowiada, o czym będzie tekst, ale nie zdradza wszystkiego. Ma za zadanie zaciekawić czytelnika, np. czymś szokującym lub zabawnym, a może być to po prostu ciekawie zadane pytanie, na które potem odpowiemy.

W naszych artykułach sponsorowanych starannie stosujemy się do określonych wytycznych, które sprawiają, że jest on przejrzysty, spójny i z przyjemnością się go czyta. Ponieważ w tekstach sponsorowanych ważna jest nie tylko treść, ale również sposób, w jaki się ją przestawia, dbamy również o kwestie wizualne, czyli odpowiednie podzielenie artykułu na akapity, by był przyjemniejszy w odbiorze, a czytelnik dobrze przyswoił wszelkie informacje w nim zawarte i nie zalała go po prostu niemożliwa do przebrnięcia ściana tekstu.

Przed każdą częścią powinien być również wprowadzony chwytliwy śródtytuł. Stosowanie wyróżnień i pogrubień także sprawia, że artykuł jest dynamiczny i łatwiej wyłapywać w nim najbardziej istotne kwestie. Oprócz tego dobrymi przerywnikami będą zdjęcia, grafiki, czy infografiki w formie wykresów, tabel itp. Tekst musi być czytelny, dlatego ważny jest umiar między tekstem a obrazem, by ani jedno, ani drugie nie zdominowało artykułu.

Dobry tekst sponsorowany to również taki, który jest napisany prostym językiem, bez skomplikowanego słownictwa i zdań wielokrotnie złożonych, ale przy tym powinien być daleki od prymitywnych i potocznych sformułowań, a jego temat nie może potraktowany pobieżnie. Chodzi o prosty i zgrabny przekaz, który dotrze do każdego czytelnika. Ważne jest również zwracanie się bezpośrednio do niego. Pozwala to skrócić dystans i sprawia, że internauta bardziej ufa temu, co czyta.

Model AIDA w artykule sponsorowanym

Model AIDA zachęci czytelnika do działania

Artykuł sponsorowany ma przede wszystkim zachęcić czytelnika do skorzystania z oferty, która jest nienachalnie przedstawiona pod płaszczem ciekawego i aktualnego tematu. Każda z naszych publikacji oparta jest na modelu AIDA, który określa kolejne reakcje klienta na produkt/usługę i dzięki temu pomaga stworzyć tekst przynoszący korzyści.

Aby przyciągnąć uwagę (attention) czytelnika, musimy zapoznać go z tematem. By dowiedział się, o czym będzie czytał (w naszym przypadku są to meble dziecięce), wykorzystujemy na samym początku podstawową frazę, czyli „meble”, która zasygnalizuje, o czym będzie mowa. To prowadzi do drugiego punktu, czyli zainteresowanie (interest). By je wzbudzić, nasz artykuł musi być obiektywny i bezstronny. Powinien traktować o konkretnym temacie, żeby czytelnik mógł go odnieść do własnego życia, czyli nie „Meble dziecięce”, tylko np. „Jakie meble wybrać dla dziewczynki, a jakie dla chłopca?”

Nigdy też nie namawiamy potencjalnego klienta do zakupu, tylko zostawiamy mu wybór, opisując korzyści. W ten właśnie sposób internauta sam poczuje chęć zakupu produktu, czyli wzbudzimy w nim pożądanie (desire), wynikające z przedstawionych zalet. Wtedy naszym zadaniem jest przedstawienie określonego rozwiązania i zachęcenie klienta do działania (tzw. call to action), np. poprzez pozostawienie linku do konkretnego produktu. Kiedy klient podjął decyzję, że potrzebuje mebli dziecięcych, niedaleka jest stąd droga do działania (action), czyli zakupu produktu.

Model AIDA w artykule sponsorowanym - etap ATTENTION (Uwaga)
Model AIDA w artykule sponsorowanych - etap INTEREST (Zainteresowanie)
Model AIDA w artykule sponsorowanym - etap DESIRE (Pożądanie)
Model AIDA w artykule sponsorowanych - etap ACTION (Działanie)

Czy artykuły sponsorowane przynoszą korzyści?

Być może wciąż zadajesz sobie pytanie, czy istnieją w ogóle realne korzyści płynące z publikacji artykułów sponsorowanych. Jeśli wciąż cię nie przekonaliśmy i potrzebujesz dowodów – oto one.

Dzięki wykorzystaniu narzędzia do monitorowania słów kluczowych jesteśmy w stanie precyzyjnie wskazać na wykresie pozycję konkretnej frazy. Pomarańczowy wykres oznacza pozycję słowa kluczowego na urządzeniach stacjonarnych, natomiast czarny – na mobilnych. Jak widać, od momentu rozpoczęcia monitorowania frazy „łożyska ślizgowe” dla jednego ze sklepów internetowych zajmujących się sprzedażą części do maszyn, jego pozycja w wyszukiwarce wzrosła z miejsca 13 (w sierpniu 2017 roku), do 3 (w lipcu 2018). Warto też zwrócić uwagę na potencjał frazy, bowiem ma aż 2400 miesięcznych wyszukań, za czym mogą iść poważne korzyści finansowe. Jak wiadomo tematy związane z mechaniką, nie są proste i wymagają wiedzy technicznej. Jednak nawet w tym przypadku nie było to przeszkodą do tego, by tworzyć skuteczne artykuły sponsorowane.

Efekt Ebmia artykuł sponsorowany

Sklep internetowy z częściami do maszyn – efekty pozycjonowania przy użyciu artykułów sponsorowanych

Drugim przykładem jest fraza monitorowana na potrzeby sklepu internetowego z meblami dla dzieci. Otóż w tym przypadku możemy zaobserwować skok z bardzo niskich pozycji do TOP10! Czy to nie zaskakujące, że w przeciągu niespełna roku można podskoczyć o niemal 90 pozycji? Oczywiście, ale nie dla nas. My wiemy, że to zasługa artykułów sponsorowanych, które były pisane pod konkretne słowa kluczowe, m.in. właśnie pod frazę „meble dziecięce”. Prawidłowo skonstruowany tekst przyczynia się bowiem do zwiększenia widoczności serwisu w wyszukiwarce na daną frazę.

Efekt Sarenka artykuł sponsorowany

Sklep internetowy z meblami dla dzieci – efekty pozycjonowania przy wykorzystaniu artykułów sponsorowanych


P
osiadamy znacznie więcej przykładów dokumentujących efektywny wpływ artykułów sponsorowanych na poprawę i wzrost pozycji monitorowanych słów kluczowych. Postanowiliśmy dla Was zebrać je z naszego systemu i opublikować poniżej w przejrzystej formie graficznej. Chcąc przedstawić standardy naszej pracy tylko na aktualnych wynikach, oparliśmy się na przykładach z minionego roku. W trakcie jego trwania publikowane były dedykowane artykuły sponsorowane, które uwzględniały proponowany przez nas układ treści, wykorzystujący model AIDA.

Sklep internetowy z częściami do maszyn - efekty pozycjonowania przy wykorzystaniu artykułów sponsorowanych
Sklep internetowy z bielizną damską - efekty pozycjonowania przy wykorzystaniu artykułów sponsorowanych
Sklep internetowy z meblami dla dzieci - efekty pozycjonowania przy wykorzystaniu artykułów sponsorowanych
Sklep internetowy z meblami dla dzieci - efekty pozycjonowania przy wykorzystaniu artykułów sponsorowanych
Sklep internetowy z bielizną damską - efekty pozycjonowania przy wykorzystaniu artykułów sponsorowanych
Sklep internetowy z bielizną damską - efekty pozycjonowania przy wykorzystaniu artykułów sponsorowanych
Sklep internetowy z bielizną damską - efekty pozycjonowania przy wykorzystaniu artykułów sponsorowanych
Sklep internetowy z bielizną damską - efekty pozycjonowania przy wykorzystaniu artykułów sponsorowanych

Artykuły sponsorowane a SEO

Pozycjonowanie sklepu internetowego jak i stron firmowych ściśle opiera się na wykorzystywaniu słów kluczowych, a narzędzia, którymi operujemy, pozwalają je zidentyfikować, oszacować ich wartość, a następnie pozwolić na wykorzystanie w artykułach sponsorowanych.

Jesteśmy w stanie zdobyć dla ciebie słowa kluczowe i monitorować je. Używamy do tego naszego autorskiego narzędzia Sitemeans.com, które pozwala na monitorowanie strony w wyszukiwarce Google, wykonanie jej  audytu, analizę konkurencji i wiele więcej. Jeśli ktoś szuka warsztatu samochodowego, możemy się spodziewać, że w wyszukiwarkę będzie wpisywał frazy „naprawa samochodu Kraków”, ale również „awaria silnika”, „zniszczone łożysko” itp. Właśnie po to są artykuły sponsorowane, aby umieszczać w nich właściwe słowa kluczowe, które uczynią go skutecznym i przynoszącym korzyści.

W artykule sponsorowanym znajduje się zawsze również miejsce na linki, które mają kierować do wybranych miejsc na stronie klienta. Warto więc przenosić czytelnika do konkretnych podstron, które dadzą mu szczegółowe informacje na dany temat, a nie na stronę główną, która nie przyniesie mu konkretnej odpowiedzi na pytanie i będzie zmuszony szukać sam. A ponieważ internauta lubi mieć informacje podane na tacy, jeśli ich nie dostanie, może szybko poddać się myśląc, że na stronie nie ma tego, czego szukał.

Artykuły sponsorowane
5 punktów (6) głosów

Zamów

Już teraz

Złóż zamówienie poprzez nasze formularze, w których umieścisz wszystkie szczegóły linkowania.

Zamów

Centrum pomocy

Zadzwoń

nie wiesz jakie pakiety wybrać?

535 901 662

Lub skorzystaj z naszego poradnika online

Nie wiesz co zamówić?

Szybka oferta