Link building a PR – jak media pomogą twojej stronie?

Co wspólnego mają Public Relations i link building? Naprawdę sporo. Do sieci przeprowadza się nie tylko biznes i handel, ale także media tradycyjne, które obok papierowych edycji i emisji programów w TV, coraz częściej tworzą własne serwisy informacyjne w Internecie i zapełniają je własnymi treści. A linki z takiego serwisu są bardzo wartościowe dla Google’a.

link-building-public-relations
Niedawno pisaliśmy o tym, jak tworzyć link building, aby pozyskiwać linki wartościowe, czyli takie, które są najlepiej oceniane przez Google, a dzięki temu wpływają na lepszą widoczność strony i pozycję w SERPach. Dziś wracamy do tego tematu z nową porcją wiedzy. Przy tworzeniu link buildingu dużą skuteczność i pozyskanie wartościowych linków mogą zapewnić nam media. Jak zatem SEO może wykorzystać potencjał drzemiący w treściach dziennikarskich?

Artykuły sponsorowane – hot or not?

Artykuły sponsorowane to potężny oręż content marketing, a dobry content – jak wiadomo – ma znaczący wpływ na ocenę strony przez Google. Artykuły sponsorowane to wykupione treści w serwisach mające nienachalnie promować produkt, usługę czy firmę. Wartościowa, unikalna treść i wpleciony w nią link pomoże nam uzyskać wysokiej jakości odnośnik i co najważniejsze – naturalny, a przez to wyżej oceniony przez wyszukiwarkę. Zupełnie uzasadnionym wykorzystaniem aktywnego odnośnika będzie artykuł sponsorowany promujący naszą firmę i opublikowany w popularnym portalu o dobrej renomie.

Firmy mogą same skontaktować się z portalami i serwisami za pomocą swoich działów marketingu lub wykorzystać specjalne platformy, które odpłatne pośredniczą w publikacji treści razem z linkiem – na przykład Whitepress.

link building i pr - artykuł na platformie whitepress

Tekst na temat narzędzia Pozycjonusza opublikowany na platformie Whitepress

 

Treści możemy napisać sami lub wynająć do tego profesjonalnego copywritera. Darmowe publikacje także są możliwe – możemy przygotować pewną bazę unikalnych artykułów eksperckich i porozsyłać je do redakcji z zachętą do publikacji oraz prośbą o wstawienia linka.

Przy tym wszystkim warto jednak zaznaczyć, że Google generalnie nie aprobuje treści sponsorowanych, dlatego do takiego linka wskazane będzie dodanie atrybutu NoFollow. Czy w takim razie to w ogóle ma sens? Odpowiedź brzmi: TAK! Wskazówki dla webmasterów często podkreślają, że dobrze jest zróżnicować wartość linków (NoFollow i DoFollow), podobnie jak konieczne jest różnicowanie źródeł, które linkują do naszej domeny i inny czynników wpływających na naturalny profil linków.

[Linki Do Follow i No Follow – Czym się różnią i za odpowiadają?]

Dobry PR i link building

Zrobić coś fajnego, ogłosić to światu i przy okazji pozyskać wartościowy link? To bardzo dobra metoda link buildingu. Jeśli firma posiada możliwości zorganizowania ciekawego eventu, akcji (szczególnie charytatywnej), prelekcji czy warsztatu, warto aby zadbała o odpowiednie nagłośnienie w mediach. To przede wszystkim znakomity sposób na poszerzenie świadomości konsumentów na temat naszej marki i dobra autopromocja. Podobnie jak w przypadku artykułów sponsorowanych, tu także warto zadbać o dobrą i wartościową treść, notkę prasową i materiał zdjęciowy gotowy do publikacji. Tak przygotowany pakiet materiałów możemy rozesłać do redakcji, które przeważnie chętnie publikują „gotowce”. Dla nich to darmowa treść, a dla nas – możliwość pozyskania dobrej jakości odnośnika.

Załóż bloga i linkuj

Kolejnym sposobem na skuteczny i wartościowy link building jest stworzenie firmowego bloga, na którym możemy publikować dowolną ilość tekstów, a w nich umieszczać linki. Ważne jest to, aby teksty były unikalne i posiadały naturalny profil linków – zadbajmy zatem o ich zróżnicowanie. Linkujmy do podstron naszego serwisu docelowego, a także do innych serwisów związanych z branżą. Firmowy blog podpięty do naszej strony to także inne korzyści – jeśli zainwestujemy w dobrej jakości, atrakcyjne dla czytelników teksty możemy wyrosnąć na prawdziwego eksperta branży, a stąd już niedaleka droga to większej ilości wyświetleń i pozyskania naturalnych linków od użytkowników. Ludzie będą do nas wracać, polecać nas, np. w mediach społecznościowych, na forach czy innych blogach, a Google z pewnością to doceni, ponieważ – content is the king!

[Naturalny profil linków, czyli jaki? Przeczytaj nasz poradnik]

Teksty na bloga możemy tworzyć sami lub wynająć do tego osobę albo firmę. Dodatkowo możemy zwiększyć zasięg udostępniając nasze teksty innym blogerom, którzy w zamian umieszczą link do naszego serwisu. Tu, podobnie jak w przypadku mediów, inny blogerzy zyskują darmową treść wysokiej jakości, a my wartościowe linki.

Link building i public relations mają po drodze

Firmowy blog to kanał, który może rozpropagować nasze treści, a także posłużyć do pozyskiwania linków wewnętrznych

Mówią o tobie? Zadbaj o linka!

Zdarza się, że nazwa firmy jest wspominana w różnego rodzaju kanałach – w mediach społecznościowych, na forach, innych stronach czy blogach. Użytkownicy mówią o naszej stronie, gdzieś tam może przewija się logo, ale jest jeden mały problem – nie ma linka. W takim wypadku warto napisać do właściciela serwisu i poprosić o podlinkowanie. Jak sprawdzić czy i gdzie o nas mówią? Najłatwiej oczywiście wygooglować, ale możemy też skorzystać z różnego rodzaju narzędzi do monitorowania marek w internecie, na przykład brand24 czy sentione.

Wartościowy link building nie oznacza zatem taśmowego produkowania odnośników. Współczesne pozyskiwanie linków powinna cechować kreatywność i przemyślane metody. Google zdecydowanie lepiej potraktuje linki o naturalnym profilu, a takie może dać nam współpraca z mediami bądź po prostu – nasze własne medium w postaci bloga. Warto zatem zadbać o wartościowe treści i opatrzeć je linkami. Taki link building jest naturalny, wartościowy, a przede wszystkim – skuteczny.

Link building a PR – jak media pomogą twojej stronie?
5 punktów (2) głosów


Zamów

Już teraz

Złóż zamówienie poprzez nasze formularze, w których umieścisz wszystkie szczegóły linkowania.

Zamów

Centrum pomocy

Zadzwoń

nie wiesz jakie pakiety wybrać?

535 901 662

Lub skorzystaj z naszego poradnika online

Nie wiesz co zamówić?

Szybka oferta