Pozycjonowanie stron cennik. Ile kosztuje pozycjonowanie | Pozycjonusz.pl
Oceń
(5/5)

Pozycjonowanie stron cennik

Poniżej prezentujemy cennik, w którym znajdziesz informacje na temat tego, ile kosztuje pozycjonowanie stron w naszej agencji. Nasze usługi dzielimy na pakiety jednorazowe, a w przypadku stron bardziej rozbudowanych oraz sklepów internetowych, prezentujemy cennik pozycjonowania w formie abonamentów SEO. Wszystkie ceny w przypadku naszych pakietów jednorazowych są cenami brutto, a płatność za usługi jest jednorazowa! Decydując się na któryś z pakietów usług SEO, np. pakiet Firmowy 1, płatność w kwocie 459zł brutto jest jednorazowa. Nie ma konieczności ponownego przedłużania linków, na przykład po roku, płacąc za to kolejnych 459zł. Jeśli zdecydujesz się na zakup większej ilości pakietów/usług, jesteśmy w stanie zaproponować Ci atrakcyjne zniżki. Dla agencji SEO przygotowaliśmy specjalny system bonusów. Więcej informacji znajdziesz klikając w outsourcing SEO. Zapraszamy na podstronę!

 

Sprawdź nasze najpopularniejsze pakiety pozycjonowania

 

Pakiet linków SEO TrustRank1

Dodanie strony do 50 najmocniejszych i najpopularniejszych katalogów płatnych w Polsce czyli pozyskanie 50 linków. W cenie są opłaty aktywacyjne, teksty i pełny raport w autorskim panelu klienta.

499 zł netto

Pakiet linków SEO TrustRank2

Dodanie strony aż do 100 najmocniejszych i najpopularniejszych katalogów płatnych w Polsce czyli pozyskanie 100 linków do Twojej strony. W cenie są opłaty aktywacyjne, teksty i pełny raport w autorskim panelu Klienta.
898 zł netto

Kampania Google Ads dla Sklepów internetowych

Tworzenie, optymalizowanie i opieka nad kampaniami reklamowymi w systemie Google Ads. Jesteśmy oficjalnym partnerem firmy Google, a nasi specjaliści posiadają wieloletnie doświadczenie oraz certyfikaty potwierdzające znajomość obsługi tego narzędzia.
1576 zł netto

Pakiet linków SEO Firmowy1

Dodanie strony do 50 katalogów firmowych czyli pozyskanie 50 linków. Pakiet idealny kiedy pozycjonujemy się lokalnie w swoim mieście. W cenie są opłaty aktywacyjne, teksty i pełny raport w autorskim panelu Klienta.

422 zł netto

Pakiet linków SEO Firmowy2

Dodanie strony do 85 katalogów firmowych czyli pozyskanie 85 linków. Pakiet idealny kiedy pozycjonujemy się lokalnie w swoim mieście. W cenie są opłaty aktywacyjne, teksty i pełny raport w autorskim panelu Klienta.
617 zł netto

Pakiet linków SEO Firmowy3

Dodanie strony aż do 120 katalogów firmowych czyli pozyskanie 120 linków. Pakiet idealny kiedy pozycjonujemy się lokalnie w swoim mieście. W cenie są opłaty aktywacyjne, teksty i pełny raport w autorskim panelu Klienta.
812 zł netto

 


Spis treści:

  1. Na czym polega pozycjonowanie stron?
  2. Google w Polsce
  3. Czy pozycjonowanie i SEO to to samo?
    3.1. SEO on site
    3.2. SEO off site
    3.3. Pozycjonowanie fraz kluczowych / long tail
  4. Czym się różni pozycjonowanie stron od Google Ads (AdWords)?
  5. Co pokazują wyniki wyszukiwania Google?
  6. Czynniki rankingowe przy pozycjonowaniu stron w Google
  7. Dla kogo jest pozycjonowanie?
    7.1. Pozycjonowanie stron internetowych
    7.2. Pozycjonowanie sklepów internetowych
    7.3. Lokalne pozycjonowanie strony w sieci
    7.4. Pozycjonowanie wizytówki Google
    7.5. Pozycjonowanie grafiki
  8. Jakie są korzyści z pozycjonowania?
  9. Zobacz jak zwiększamy liczbę słów kluczowych w TOP10!
  10. Nasze efekty współpracy z klientami!
  11. Ile kosztuje pozycjonowanie stron?
  12. Co składa się na koszt pozycjonowania strony?
    12.1. Konsulting i audyt SEO
    12.2. Analiza konkurencji SEO
    12.3. Strategia pozycjonowania
    12.4. Optymalizacja strony
    12.5. Link building
  13. Przykładowe ceny pozycjonowania na abonament
  14. Cennik jednorazowych pakietów pozycjonowania w naszej agencji
  15. Pozycjonowanie strony w rozliczeniu za efekt czy abonament?
  16. Usługi pozycjonowania stron – z umową czy bez?
  17. Koszty zewnętrzne w pozycjonowaniu stron
  18. Wynagrodzenia w branży SEO. Ile zarabia specjalista ds. pozycjonowania?
  19. Znaczenie pozycjonowania stron internetowych w dobie COVID-19

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Działania marketingowe w Internecie, które może podjąć firma, aby zyskać klientów w sieci, mogą być naprawdę różne. Jednym z najpopularniejszych jest pozycjonowanie stron internetowych. To bardzo skuteczna metoda promowania sklepu internetowego lub strony www w sieci. Cennik pozycjonowania jest stosunkowo niski w porównaniu do klasycznych działań reklamowych w telewizji czy na billboardach, a generuje naprawdę imponujące zyski dla firm. Popularność tej formy promowania działalności w Internecie wynika z wysokiej stopy zwrotu z inwestycji. Nie bez znaczenia jest także fakt, że ludzie coraz więcej i częściej kupują w Internecie, a także przede wszystkim w sieci poszukują informacji na temat produktów oraz usług.

Trzeba pamiętać, że pozycjonowanie nie jest jednym działaniem. To szereg czynności, których celem jest wyniesienie witryny na najwyższe pozycje na liście wyników wyszukiwania dla określonych słów kluczowych tak, aby użytkownik, szukając informacji w Google, trafił od razu na tę konkretną stronę. Stawką jest nie tylko zdobycie tych pozycji dla ustalonych fraz, ale także utrzymanie ich na szczycie, czyli w tzw. TOP w Google. Na cennik pozycjonowania stron wpływa więc w szczególności ilość fraz, na które chcemy się pozycjonować.

Google w Polsce

O Google mówimy nieprzypadkowo, ponieważ jest to najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie, a także w Polsce. Każdego miesiąca korzysta z niej ponad 20 milionów Polaków. Za jej pośrednictwem szukamy setek tysięcy produktów i usług, generując przy tym miliardy zapytań. Wszystkie te zapytania mogą przekierować użytkowników właśnie na Twoją stronę. Ruch z Google generuje większą sprzedaż, a im większy ruch z naturalnych, organicznych wyników wyszukiwania, tym ta sprzedaż jest większa. Pozycjonowanie stron www to jedyna w pełni skuteczna droga do zwiększenia widoczności strony w wyszukiwarce Google.

 

Badania Gemius - TOP20 Internet Media owners

Polskie badanie Internetu Gemius/PBI, lipiec 2021 r. 

Według danych polskiego badania Internetu, realizowanego przez Gemius/PBI, w samym lipcu 2021 roku, z wyszukiwarki oraz serwisów należących do Google korzystało w Polsce prawie 28 mln internautów. Grupa Google objęła swoim zasięgiem ponad 96% polskich użytkowników Internetu.

Czy pozycjonowanie i SEO to to samo?

Działania, mające na celu osiąganie najwyższych pozycji na liście naturalnych (inaczej organicznych lub bezpłatnych) wyników wyszukiwania, określamy jako pozycjonowanie stron. Równolegle można spotkać się z określeniem SEO. Jest to skrót od angielskiego SearchEngine Optimization, co oznacza optymalizację stron pod wyszukiwarki internetowe, przez co rozumieć można podejmowanie profesjonalnych działań na stronie i usprawnianie ich tak, aby osiągały lepsze wyniki w wyszukiwarkach. Zaliczamy do nich między innymi działania w kodzie, optymalizację treści oraz dbanie o profil linków przychodzących. Pamiętajmy także, że cennik pozycjonowania, jako usługi całościowe, zawiera właśnie te wszystkie działania i że wpływają one na to, ile kosztuje pozycjonowanie. Choć nazwy te stosujemy wymiennie, SEO jest zaliczane jako część składowa lub jedna z metod pozycjonowania stron internetowych. Potocznie jednak oba terminy są ze sobą utożsamiane.

SEO on site

Pozycjonowanie stron on site to działania wykonywane bezpośrednio na pozycjonowanej witrynie dla jej lepszej optymalizacji. Tutaj mamy do czynienie przede wszystkim z zagadnieniami technicznymi. Do on site SEO zaliczamy m.in. prace w kodzie strony, poprawianie jej struktury, przyspieszanie stron www, dobór słów kluczowych, dbanie o przyjazne adresy podstron, linkowanie wewnętrzne oraz przygotowywanie meta tagów dla wszystkich podstron. Warto dodać, że SEO on site to również tworzenie jakościowych treści na stronę, które będą również przyjazne dla robotów Google, a wiec odpowiednio nasycone frazami kluczowymi. Każde z tych działań uwzględnia nasz cennik pozycjonowania stron.

SEO off site

Z kolei off site SEO dotyczy działań, które mają na celu zoptymalizować stronę internetową pod kątem wyszukiwarek, ale których nie wykonuje się na samej witrynie. Obejmuje wszystkie działania skupione wokół pozyskiwania linków (linkowanie zewnętrzne) i content marketingu. Tu specjalista SEO pozycjonuje stronę internetową m.in. poprzez publikowanie artykułów sponsorowanych w popularnych serwisach wraz z linkami czyteż publikowanie komentarzy na blogach oraz postów na forach z linkami, a także publikowanie informacji o firmie w katalogach tematycznych wraz z linkiem do strony czy też działając w mediach społecznościowych. Cena pozycjonowania stron obejmuje oba te typy prac. Warto również dodać, że SEO off-site to także wszelkie działania, które nie są bezpośrednio związane z pozycjonowaniem, a więc obsługa klienta czy wizerunek marki.

Pozycjonowanie fraz kluczowych / long-tail

Pozycjonowanie fraz kluczowych jest to technika, która polega na optymalizacji strony internetowej w taki sposób, aby wyświetlała się na jak najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania na frazy, które jak najdokładniej określają Twoją działalność, jej charakter oraz oferowane usługi czy towary.

Działania związane z pozycjonowaniem fraz kluczowych są wieloetapowe, a rozpoczynają się audytem strony internetowej, który powinien być uwzględniony w cenniku pozycjonowania każdej agencji SEO. Dzięki niemu specjaliści są w stanie dopasować odpowiednie frazy kluczowe, które będą związane z samą stroną, a przy tym będą nawiązywały do fraz, po których użytkownicy wyszukiwali tę stronę. Następnie przechodzą do podjęcia wszelkich niezbędnych działań, dążących do dostosowania strony internetowej w taki sposób, aby była jak najlepiej widoczna zarówno dla algorytmów Google, jak i użytkowników.

 

Warto pamiętać, że pozycjonowanie fraz kluczowych to proces długofalowy, który opiera się na systematycznych działaniach i stopniowym ulepszaniu kolejnych elementów strony internetowej, by zyskiwała jak najwyższe pozycje na dane frazy kluczowe.

 

Jednym z najpopularniejszych i najskuteczniejszych sposobów pozycjonowania jest pozycjonowanie long-tail, czyli na tzw. „długi ogon”. Co to oznacza? Otóż nazwa ta dotyczy fraz kluczowych, składających się z wielu wyrazów. Są to frazy, które cechują się mniejszą konkurencyjnością, a zatem wypozycjonowanie strony internetowej właśnie pod nie jest bardzo skuteczne. Frazy long-tail składają się najczęściej ze słów, doprecyzowujących cechy danego produktu czy usługi. Taka fraza kluczowa może wyglądać na przykład w następujący sposób: „białe męskie buty sportowe do biegania” czy „różowa czapka zimowa dziecięca”, a także „pozycjonowanie stron internetowych cena” itd.

Jak widać, są to bardzo precyzyjne frazy. Można więc odnieść wrażenie, że nie będą one generowały zbyt dużego ruchu. Faktycznie, ruch na frazy kluczowe long-tail będzie mniejszy niż na frazy fathead (takie jak „buty”, „czapka” czy „pozycjonowanie”), ale zdobycie dobrych pozycji na te frazy przez nowe witryny to praca na lata, dlatego na początku warto skupić się na pozycjonowaniu na tzw. „długi ogon”. Zapewniają one bowiem większe konwersje i lepszą sprzedaż. Bardzo istotne jest jednak, by dobrze je dopasować i tym właśnie zajmują się specjaliści SEO. Jeśli zdecydujesz się na takie działania, uwzględnimy to w cenie pozycjonowania strony.

Czym się różni pozycjonowanie stron od Google Ads (AdWords)?

Różnica pomiędzy działaniami SEO a reklamowaniem się poprzez Google Ads jest zasadnicza.

Pozycjonowanie stron to szereg działań zmierzających do osiągania wysokich pozycji w wyszukiwarce, ale w formie naturalnych, to jest bezpłatnych wyników wyszukiwania. Linki naturalne (organiczne) same w sobie są bezpłatne, ale żeby je osiągnąć, należy zainwestować w działania SEO.

Z kolei Google Ads obejmuje publikowanie reklam w wyszukiwarce (w formie linków sponsorowanych, czyli płatnych) lub reklam graficznych w serwisach, które wchodzą w skład sieci reklamowej Google. Takie linki, wyświetlane w wyszukiwarce w wyniku emisji reklam Google Ads, są linkami płatnymi – są po prostu reklamą.

 

Jaka jest cena pozycjonowania, a ile wynosi koszt reklam AdWords? To oczywiście zależy od kilku czynników.

Cena pozycjonowania stron zależy od tego, ile działań i pracy w nie włożono. Z kolei cena reklam Google Ads złożona jest z budżetu na samą reklamę oraz prowizji dla agencji przygotowującej i obsługującej kampanie.

Co pokazują wyniki wyszukiwania Google?

Wyniki wyszukiwania Google można podzielić na kilka rodzajów. Wyniki bezpłatne (organiczne) oraz wyniki płatne zostały przedstawione w grafice poniżej.

Wyniki wyszukiwania Google rodzaje

 

Po wpisaniu konkretnej frazy w wyszukiwarkę Google otrzymujemy stronę z wynikami SERP, które widzimy powyżej. Pierwszych kilka miejsc (zaznaczonych kolorem czarnym) poświęconych jest płatnym reklamom Google Ads. Mogą być przedstawione w formie tekstowej lub graficznej, na przykład ze zdjęciem produktu, jego ceną i krótkim opisem. Coraz częściej płatne reklamy pojawiają się również na końcu strony, tuż pod wynikami bezpłatnymi. Interesujące dziś nas najbardziej bezpłatne wyniki organiczne zaznaczone są kolorem zielonym na zdjęciu. Są to wyszukiwania będące skutkiem efektywnego pozycjonowania stron internetowych. Kolejny rodzaj wyników wyszukiwania, który nie występuje powyżej, ale który możemy zobaczyć w wyszukiwarce, to mapa Google, stanowiąca duże ułatwienie dla klientów – od razu pokazująca lokalizację w przypadku firm oferujących usługi stacjonarnie.

Każdy, kto chce rozwinąć swój biznes w sieci, pragnie znaleźć się na pierwszej stronie. Miejsc w czołówce jest zwykle tylko dziesięć (niekiedy liczba różni się w zależności od wpisanej frazy). Dlatego najlepiej jest prowadzić zarówno kampanię Google Ads oraz profesjonalne pozycjonowanie stron jednocześnie.

Czynniki rankingowe przy pozycjonowaniu stron w Google

Na to, czy pozycjonowanie stron będzie skuteczne, wpływa szereg czynników. Są to kryteria, które witryna musi spełnić, aby Google lepiej ją oceniło i w konsekwencji podniosło jej pozycję na swojej liście wyników wyszukiwania. Istnieje kilkaset czynników rankingowych Google, według których działa algorytm odpowiedzialny za indeksowanie i plasowanie stron w takiej, a nie innej kolejności na dane frazy kluczowe. Duża część czynników jest powszechnie znana, ale nie wszystkie.  Niektóre z nich są bardziej istotne od innych, lecz nie oznacza to, że można skupić się wyłącznie na kilku z nich, ignorując przy tym te „mniej ważne”.

Obecne pozycjonowanie stron polega na kompleksowych działaniach, co powinna uwzględniać cena pozycjonowania stron, ponieważ żaden czynnik rankingowy nie działa w próżni. Dobra wiadomość jest taka, że znając nawet część z kilkuset czynników rankingowych Google, specjalista SEO jest w stanie przeprowadzić skuteczne pozycjonowanie stron internetowych. Najważniejsze czynniki rankingowe pozycjonowania stron:

  • duża ilość linków przychodzących do witryny,
  • linkowanie wewnętrzne,
  • naturalny profil linków,
  • odpowiednie nasycenie strony słowami kluczowymi,
  • widoczność w Google na jak największą liczbę fraz,
  • dostosowanie strony do urządzeń mobilnych,
  • szybkie ładowanie strony zgodne z Page Speed Insights,
  • duża ilość wysokiej jakości unikalnych treści na stronie,
  • zadbanie o meta tagi podstron ze słowami kluczowymi,
  • przejrzysta i uporządkowana struktura strony,
  • przejrzysty i uporządkowany kod strony.

Dla kogo jest pozycjonowanie stron internetowych?

Jako użytkownik Internetu dobrze wiesz, jak często poszukujesz wartościowych informacji w sieci czy ciekawych opcji zakupu oraz sprzedaży online. Internet tworzy mozaikę niezliczonych ofert, z których codziennie korzystają miliony użytkowników. Każda osoba, która prowadzi własną działalność (zarówno stacjonarnie, jak i przez Internet), może uzyskać jeszcze lepsze wyniki finansowe właśnie dzięki pozycjonowaniu strony internetowej. Koszt pozycjonowania stron oraz sklepów internetowych jest otwarty na potrzeby absolutnie każdego! Bez względu na to, czy prowadzisz sklep internetowy, oferujesz usługi w zakresie swojej branży budowlanej, hotelarskiej lub turystycznej czy publikujesz wpisy na blogu, warto postawić na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych. Internauci tak jak Ty wykorzystują Internet, by znaleźć interesującą ich odpowiedź na swoje pytania. Być może to właśnie Twoje usługi spełnią ich oczekiwania – o ile umiejętnie do nich dotrzesz.

1. Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych to zarówno ich optymalizacja pod kątem SEO, jak i szereg innych działań, mających na celu zapewnienie stronom najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. Jakie to działania? Przede wszystkim link building, content marketing oraz analityka internetowa. Aby możliwe było uzyskanie naprawdę zadowalających efektów pozycjonowania strony internetowej, niezbędne jest przygotowanie dokładnej strategii, która będzie obejmowała konkretne działania i uwzględniała ich konsekwentne wdrażanie, gdyż pozycjonowanie jest procesem wymagającym czasu oraz dużych nakładów pracy. Stąd też znaczna większość firm decyduje się na współpracę z profesjonalnymi agencjami SEO, które zajmują się pozycjonowaniem ich stron internetowych kompleksowo, w oparciu o wcześniej przygotowany cennik pozycjonowania.

Kiedy strona internetowa znajdzie się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania Google za sprawą działań podejmowanych w ramach pozycjonowania, wówczas będzie coraz szybciej zyskiwała na popularności. Wzrośnie ruch z organicznych wyników wyszukiwania, a oprócz tego zacznie pojawiać się coraz więcej zapytań ze strony klientów zainteresowanych ofertą. Co więcej, efektywne pozycjonowanie strony internetowej wpływa także na pozytywny wizerunek marki.

2. Pozycjonowanie sklepów internetowych

Pozycjonowanie sklepów internetowych odpowiada za powodzenie biznesu w sieci w bardzo dużym stopniu. Dlaczego? Przede wszystkim ze względu na to, że użytkownicy nie chcą spędzać wielu godzin na zakupach internetowych, dlatego najczęściej wybierają jeden z pierwszych linków w wynikach wyszukiwania i właśnie tak szukają produktów, które chcą zamówić. Bardzo ważne jest zatem, by Twój sklep internetowy znalazł się na jednym z pierwszych miejsc w Google na frazy kluczowe związane z Twoim biznesem. Nie zadzieje się to jednak samo. Potrzebne jest do tego pozycjonowanie sklepu internetowego, dzięki któremu będzie on dostosowywany do wytycznych wyszukiwarki oraz algorytmów.

Jeśli zdecydujesz się na współpracę z naszą agencją i zaakceptujesz cennik pozycjonowania, my natychmiast przechodzimy do działania.

Zawsze pierwszym krokiem jest wykonanie audytu SEO oraz dobranie słów kluczowych. Następnie zajmiemy się techniczną optymalizacją sklepu internetowego, która obejmuje m.in. poprawę czasu ładowania sklepu, zadbanie o jej responsywność, wprowadzenie wszystkich meta danych, zaktualizowanie mapy witryny, wykonanie przekierowań, uporządkowanie kodu źródłowego itd. Ponadto w każdym sklepie internetowym bardzo istotne są jakościowe treści nasycone frazami kluczowymi. Przygotujemy je dla Ciebie i wdrożymy, by mogły jak najszybciej pracować na pozycję Twojego sklepu internetowego w wyszukiwarce Google. Nieodzownym działaniem, podejmowanym przez nas podczas prac nad pozycją sklepu internetowego, jest także link building, czyli proces, w którym pozyskujemy dla Twojego sklepu online jakościowe linki zewnętrzne.

3. Lokalne pozycjonowanie strony w sieci

W przypadku, gdy Twój biznes skupiony jest wokół konkretnej lokalizacji, np. województwa, miasta czy dzielnicy, najlepszym rozwiązaniem, jeśli chodzi o pozycjonowanie, okazuje się pozycjonowanie lokalne. To idealna opcja dla sklepów stacjonarnych, lokali usługowych, a także restauracji. Cennik pozycjonowania lokalnego w naszym przypadku obejmuje przede wszystkim audyt i optymalizację SEO.

Na początku zawsze zajmujemy się dokładnym sprawdzeniem błędów na stronie, a następnie ich wyeliminowaniem. Dzięki temu strona będzie dobrze dostosowana do wytycznych Google, a późniejszy link building przyniesie naprawdę zadowalające efekty. Jeśli chodzi o link building, współpracujemy z wieloma właścicielami lokalnych serwisów z kilkunastu wojewódzkich miast Polski, dzięki czemu możemy pozyskać dla Twojej strony linki lokalne, które są jednym z kluczowych wskaźników do osiągnięcia wysokich pozycji. Oprócz takich miejsc, jak serwisy lokalne, katalogi lokalne, serwisy ogłoszeniowe lokalne, nasza baza to także kilkadziesiąt katalogów NAP (Name, Adress, Phone), gdzie możemy umieścić wizytówki Twojej firmy

4. Pozycjonowanie wizytówki Google

W pozycjonowaniu lokalnym bardzo ważna jest także wizytówka Google Moja Firma (GMF). Jeśli Twoja firma jeszcze jej nie ma, czas to zmienić. Wizytówka wyświetla się bowiem w Mapach Google oraz w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj, że stworzona i zoptymalizowana wizytówka GMF to jedno, a jej prowadzenie – drugie. Jej systematyczne aktualizowanie pozwoli Twojej stronie wyświetlać się w rankingu wyżej od wizytówek, które nie są uzupełniane regularnie. Bardzo ważną opcją w Google Moja Firma są Wpisy, które przez 7 dni pojawiają się w aktualnościach. Warto dodawać je raz na tydzień, uzupełniając o grafikę lub zdjęcie oraz klikalny odnośnik do strony.

Warto dodać, że samo założenie wizytówki GMF jest całkowicie darmowe i możesz zrobić to samodzielnie. Jeśli jednak wolisz powierzyć to zasadnie specjalistom SEO, służymy pomocą. Zadbamy o to, by była dobrze zoptymalizowana i regularnie aktualizowana. Informacje w wizytówce Google Moja Firma będą pokrywały się z tymi na Twojej stronie, dzięki czemu roboty Google bez problemu będą w stanie powiązać poszczególne dane i wyświetlać informacje o Twojej firmie, gdy internauci będą ich szukać. Więcej informacji szukajcie klikając w: pozycjonowanie Google Moja Firma.

5. Pozycjonowanie grafiki

Pozycjonowanie stron oraz sklepów internetowych to również pozycjonowanie grafik, ponieważ nie tylko elementy tekstowe, ale i obrazkowe mają wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce Google. Rozpoczynając działania optymalizacyjne na stronie czy sklepie online, sprawdzamy więc prędkość ładowania grafik. Zdecydowana większość witryn zawiera bowiem zdjęcia, które ważą o wiele za dużo, co znacząco spowalnia ładowanie strony czy sklepu internetowego. To bardzo zniechęca użytkowników, którzy po kilku sekundach rezygnują z eksplorowania witryny.

Waga grafik oraz zdjęć to jeden aspektów, którym zajmujemy się podczas ich pozycjonowania. Oprócz tego uzupełniamy również opisy alternatywne, które opisują to, co znajduje się na grafice. Dzięki nim wyszukiwarka jest w stanie „obejrzeć” je i ocenić pod kątem trafności wyszukiwania. W atrybutach alt używamy fraz kluczowych (jeśli opisują to, co znajduje się na grafice), by jeszcze bardziej poprawić skuteczność pozycjonowania strony.

Jakie są korzyści z pozycjonowania?

Jakie korzyści zawiera cena pozycjonowania stron internetowych? Systematyczna praca nad poprawą widoczności strony zawsze przynosi dobre rezultaty. Pozycjonowanie stron internetowych przeprowadzane przez profesjonalnego specjalistę SEO pomaga szybciej osiągać wyższe pozycje dla różnych słów kluczowych i – co istotne – utrzymać je. Korzyści SEO to także m.in. wzrost widoczności w Google i większy ruch z wyszukiwarki. W efekcie coraz więcej osób odwiedza stronę firmową lub sklep internetowy i dokonuje na nim zakupów. Pozycjonowanie stron pomaga także zdobyć przewagę nad konkurencją w danej branży i buduje rozpoznawalność oraz zaufanie do marki. Zwłaszcza, że – jak pokazują badania (np. przeprowadzane cyklicznie przez Advanced Web Ranking) – lubimy odwiedzać strony, wyświetlające się na szczycie wyników wyszukiwania Google. Wiemy, że są to witryny, które algorytm najlepiej dopasował do naszego zapytania. Znalezienie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, czyli w tzw. TOP10 Google to zawsze najważniejszy cel pozycjonowania. Cennik pozycjonowania stron zawsze zakłada, że będziemy osiągać najwyższe pozycje, budować widoczność, ale przede wszystkim – zwiększać zyski.

blank

Wartość współczynnika kliknięć (CTR – click through rate) dla wszystkich typów zapytań w zależności od pozycji na pierwszej stronie wyników wyszukiwania w Google. Dane za maj 2019 roku dla wszystkich badanych krajów. Niebieskie kropki oznaczają CTR dla wyników na desktopie, a czerwone – dla wyników mobilnych w Google. Jak widzimy istnieje duża przepaść pomiędzy klikalnością pierwszych dwóch wyników w Google (TOP2) a resztą. Źródło: Advanced Web Ranking.

Zobacz jak zwiększamy liczbę słów kluczowych w TOP10!

Nasze efekty współpracy z klientami!

Ile kosztuje pozycjonowanie stron?

Spośród różnych rodzajów marketingu internetowego, które mogą przynieść korzystne rezultaty dla firmy lub sklepu, pozycjonowanie stron oraz sklepów internetowych ma jeden z najlepszych stosunków rezultatów do ceny. To, ile kosztuje pozycjonowanie, uzależnione jest od natężenia, ilości oraz rodzaju działań podjętych przez agencję. Wpływ na koszt ma m.in. popularność i renoma serwisów, z których pozyskiwane są linki. Nasza agencja przygotowała cennik pozycjonowania stron, dzieląc go na pakiety linków z podanymi cenami brutto. Kilkadziesiąt szczegółowo opisanych pakietów pozwala samodzielnie zdecydować, który z nich będzie najlepszy oraz jaki będzie ostateczny cennik pozycjonowania, np. w rozliczeniu miesięcznym lub za liczbę linków.

Najdroższa z punktu widzenia cennika pozycjonowania jest praca nad sklepem internetowym. Wynika to z tego, że sklep online ma setki, a często tysiące podstron, na których należy skupić się podczas realizacji działań SEO. W przypadku dużych sklepów internetowych agencja realizuje zlecenie nawet przez kilka lat, podczas których intensywnie optymalizuje sklep i wszystkie podstrony produktowe.

Tańsze, na krótszą metę, jest pozycjonowanie stron, takich jak strony firmowe, witryny tematyczne czy strony wizytówkowe. Cena pozycjonowania stron zależy w głównej mierze od konkurencji w danej branży, na danym rynku (np. lokalnym) oraz od popularności fraz kluczowych, na które specjalista SEO będzie pozycjonował witrynę.

Co składa się na koszt pozycjonowania strony?

Na przełomie ostatnich kilku lat pozycjonowanie stron stało się bardzo dynamiczną i zmienną usługą. Czynniki, które kiedyś odgrywały kluczową rolę w ustalaniu pozycji strony w wyszukiwarce Google (i było ich kilka), dziś przestały mieć znaczenie. Oprócz nich strona musi spełniać blisko 200 nowych wytycznych!

Kiedyś wystarczyło poprzez panel strony uzupełnić meta dane i w polu na słowa kluczowe wypisać kilkadziesiąt fraz, aby następnego dnia uzyskać pozycje w TOP10. Nie wymagało to pracy żadnego specjalisty. Dziś, stosując tego typu zabiegi, nie przebijemy się przez pierwszych 50 wyników wyszukiwania, nie mówiąc o TOP10!

Posiadasz dużą stronę firmową, sklep internetowy, a może portal? Agencja SEO, która prześle Ci ofertę i podejdzie profesjonalnie do tematu pozycjonowania, uwzględni w cenniku pozycjonowania stron następujące kwestie:

✰ Konsulting i audyt SEO

Konsulting SEO ma na celu zapoznanie się z potrzebami klienta od podszewki, określenie priorytetów, jakimi agencja będzie kierowała się w procesie pozycjonowania oraz wyznaczenie kluczowych celów. Dzięki konsultingowi SEO klient zyskuje mnóstwo cennej wiedzy na temat działania swojej strony, a także szereg wskazówek dotyczących tego, w jaki sposób może on wzmocnić działania SEO podejmowane przez agencję zajmującą się pozycjonowaniem jego strony.

Z kolei audyt SEO, czyli sprawdzenie strony internetowej pod kątem wytycznych Google, jest narzędziem, które pokazuje, jakie działania należy podjąć, aby poprawić widoczność witryny w wyszukiwarce Google. Oprócz analizy strony przy pomocy najlepszych narzędzi SEO, niezbędna jest także analiza poszczególnych elementów strony przeprowadzona przez specjalistę SEO, który będzie w stanie zauważyć to, czego nie był w stanie sprawdzić program.

✰ Analiza konkurencji SEO

Przed przystąpieniem do prac nad optymalizacją witryny konieczne jest przeprowadzenie analizy konkurencji SEO. Pomoże ona zweryfikować, jakie dobre i złe praktyki podejmują inne firmy z branży i na tej podstawie określić strategię pozycjonowania.

Co więcej, w zależności od tego, czy konkurencyjność w branży jest duża czy mała, może to wydłużyć lub zminimalizować czas potrzebny na osiągnięcie określonych celów. Jest to dosyć ważny czynnik, wpływający na to, ile kosztuje pozycjonowanie. Duże znaczenie ma tu jakość działań podejmowanych przez konkurencję. Jeśli są to naprawdę duzi gracze w branży, którzy ogromną uwagę skupiają na działaniach SEO, osiągnięcie topowych miejsc w wynikach wyszukiwania zajmie znacznie więcej czasu niż w przypadku mniej popularnych produktów czy usług.

✰ Strategia pozycjonowania

Przygotowanie strategii pozycjonowania również wpływa na to, ile kosztuje pozycjonowanie. Jest bowiem jednym z kluczowych punktów na liście rzeczy do zrobienia przez agencję SEO. To właśnie rzeczowe i rzetelne przygotowanie strategii SEO pozwala osiągnąć jeszcze lepsze efekty pozycjonowania. Co w takim razie powinna obejmować taka strategia? Przede wszystkim wspomnianą powyżej analizę konkurencji, która jest wstępem do jej stworzenia. Oprócz tego są to pomysły na rozwój strony czy sklepu internetowego, audyt, a także plan i harmonogram tworzenia treści oraz wpisów blogowych czy artykułów sponsorowanych.

Strategia pozycjonowania powinna być skoncentrowana na osiąganiu jak najlepszych efektów w postaci wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, a także ruchu w witrynie i konwersji. Bardzo ważne są tu nieszablonowe pomysły, kreatywne rozwiązania oraz plany na wyróżnienie się na tle konkurencji.

✰ Optymalizacja strony

W skład cennika pozycjonowania stron wchodzi także optymalizacja strony, na którą składa się m.in.:

  • uzupełnienie meta danych (meta title, meta description itd.) i opisów ALT,
  • optymalizacja nagłówków i adresów URL,
  • poprawa kodu, struktury oraz szybkości ładowania strony,
  • a także nasycenie witryny wartościowymi treściami, uzupełnionymi o frazy kluczowe.

W tym procesie uczestniczą nie tylko osoby z działu SEO, ale również osoby z działu IT. Oprócz poprawek w kodzie, konieczne może okazać się gruntowne przebudowanie strony, tak aby była dostosowana do urządzeń mobilnych. Od momentu wprowadzenia przez Google zmiany w indeksowaniu stron, czyli Mobile-First Index jest to podstawa, aby osiągnąć wymierne efekty.

✰ Link building

Link building to nie mniej ważny aspekt pozycjonowania stron – na tej liście nie mogło go zabraknąć. Obejmuje wszelkie działania polegające na pozyskaniu wartościowych linków przychodzących do strony. Pozycjonowanie linki można pozyskiwać z wielu różnych miejsc, takich jak katalogi, fora, portale ogłoszeniowe czy blogi. Jest to nieustannie jeden z głównych czynników poprawiających widoczność witryny w wyszukiwarce Google.

Przykładowe ceny pozycjonowania na abonament

Przed podpisaniem umowy z agencją SEO, nie zapomnij o ustaleniu szczegółów dotyczących współpracy. W naszym przypadku każda współpraca to:

♥ 2-miesięczny okres wypowiedzenia!

♥ BRAK jakichkolwiek kar umownych!

♥ Dedykowany opiekun!

♥ Analiza Google Analytics oraz Google Search Console!

♥ Analiza konkurencji i metod jej działania!

♥ Keyword research, analiza i dobór najlepszych słów kluczowych!

♥ Monitoring pozycji na urządzenia desktopowe oraz urządzenia mobilne – do 100 słów kluczowych!

♥ Pełen raport z wprowadzonych treści, pozyskanych linków i artykułów sponsorowanych oraz oczywiście uzyskanych efektów, popartych wynikami z Google Search Console oraz Google Analytics!

♥ Wdrożenie najlepszych rozwiązań!

♥ Bazowanie na ponad 10-letnim doświadczeniu!

Cennik jednorazowych pakietów pozycjonowania w naszej agencji

Nazwa pakietuCena PLN (brutto)Opis pakietuZamówienie
TrustRank50599szczegóły zamawiam
TrustRank100949szczegółyzamawiam
Firmowy1519szczegóły zamawiam
Firmowy2759szczegóły zamawiam
Firmowy3999szczegóły zamawiam
DR30885szczegółyzamawiam
DR40435szczegóły zamawiam
TF20+DR30525szczegóły zamawiam
35 szybkich linków560szczegóły zamawiam
45 szybkich linków672szczegóły zamawiam
Dom i budownictwo379szczegóły zamawiam
Sklepowy379szczegóły zamawiam
Turystyczny359szczegóły zamawiam
Medyczny379szczegóły zamawiam
Ogłoszenia1309szczegóły zamawiam
Ogłoszenia2459szczegóły zamawiam
Multipakiety branżoweod 675szczegóły zamawiam
Multipakiety sklepoweod 728szczegóły zamawiam
Kompleksowe SEO dla stron internetowychod 799szczegóły zamawiam
Kompleksowe SEO dla sklepów internetowychod 999szczegóły zamawiam
Analiza techniczna1107szczegóły zamawiam
Analiza treści738szczegóły zamawiam
Analiza konkurencji861szczegóły zamawiam
Analiza linków przychodzących738szczegóły zamawiam
Przygotowanie strategii1107szczegóły zamawiam
Google Moja Firma307szczegóły zamawiam

Pozycjonowanie strony w rozliczeniu za efekt czy abonament?

Mimo że w ostatnich latach model ten powoli odchodzi do lamusa, nadal wiele firm chciałoby się rozliczać za tzw. efekt, czyli osiągnięcie minimum TOP10 na określone słowa kluczowe. Wydawać by się mogło, że jest to najbardziej sprawiedliwy model rozliczeń, jednak jeśli głębiej go przeanalizować, nie ma on po prostu najmniejszego sensu.

 

Dlaczego?

W tej chwili nie pozycjonuje się sześciu, dziewięciu czy 21 fraz, lecz buduje się widoczność strony całościowo. Pozycjonowanie wyłącznie określonej grupy słów kluczowych nie przyniesie absolutnie żadnych efektów.

Omówmy to na przykładzie. Weźmy więc klienta, który posiadają sklep internetowy z meblami. Interesują go jedynie frazy, takie jak: „meble”, „sklep meble” oraz „sklep z meblami”. Agencja realizująca działania SEO może osiągnąć dla tych słów TOP10 dopiero po wielu miesiącach, jednak w tym czasie widoczność sklepu z pewnością wzrośnie o nawet kilkaset procent. Powodem jest to, że sklep zacznie być widoczny na wiele fraz, takich jak: „zestaw wypoczynkowy do salonu”, „biały stół kuchenny” czy „drewniane krzesła do salonu”. Efekt jest taki, że klient zarabia, a agencja traci na pracy swoich ludzi, ponieważ wypozycjonowała 278 słów kluczowych, ale 10 z umowy nadal jest poza TOP10.

 

Pozycjonowanie stron stało się zbyt dynamiczne. Liczne aktualizacje algorytmu Google powodują zmianę podejścia do prowadzonych działań. Wiele branż stało się bardzo dynamicznych. Umowa podpisana dziś na 10 słów kluczowych powoduje, że za dwa miesiące, kiedy klient zdecyduje się wprowadzić nowy produkt na rynek i usunąć stary, blokuje nam możliwość działań. Aneks co dwa miesiące, aby zmienić dwa słowa kluczowe? To niemożliwe!

 

Dla wielu firm model rozliczania za efekt SEO jest jednak jedynym możliwym do zaakceptowania, gdyż jasno określa zasady rozliczeń. Z drugiej strony mamy jednak model rozliczeń w abonamencie. Ma on różne odmiany: od stałego cennika pozycjonowania stron za wykonane prace, niezależnie od osiągniętych wyników, po abonamenty mieszane, gdzie oprócz stałej opłaty agencja otrzymuje premię za ruch powyżej określonego poziomu czy za konwersje powyżej określonej kwoty.

Jak określić, czy rozliczanie za pozycjonowanie stron w abonamencie jest korzystne?

➝ Proponowana umowa nie może mieć okresu wypowiedzenia dłuższego niż 2-3 miesiące.

➝ Nie ma mowy o karach umownych.

➝ Raporty zawierają listę wszystkich pozyskanych linków w danym okresie rozliczeniowym.

➝ W raporcie wskazane są wszystkie wykonane prace w danym okresie rozliczeniowym, bez ogólników typu “Poprawiliśmy błędy na Państwa stronie”.

➝ Dane dotyczące ruchu organicznego pobierane są z Google Analytics, do których masz administracyjny dostęp.

➝ Jako klient otrzymujesz dostęp do Google Search Console oraz do własnego narzędzia agencji bądź narzędzia zewnętrznego, gdzie monitorujesz najważniejsze słowa kluczowe z podziałem na urządzenia mobilne i komputery.

 

★ Jak widać, pozycjonowanie stron w abonamencie to przede wszystkim gwarancja bezpieczeństwa. Pozycjonowanie za efekt jest bowiem skoncentrowane wyłącznie na osiągnięciu celu, stąd też może zdarzyć się, że agencja zacznie posuwać się do nieuczciwych praktyk SEO, które w konsekwencji mogłyby doprowadzić do nagłej utraty widoczności strony, spadku jej pozycji o kilkadziesiąt miejsc czy nawet całkowitego usunięcia konkretnych podstron z indeksu. Pozycjonowanie w abonamencie, ze względu na to, że jest procesem długofalowym, zapewnia znacznie większą skuteczność.

 

★ Model pozycjonowania w abonamencie jest dobry zarówno dla agencji, jak i klienta. Agencja SEO ma stabilną sytuację i może spokojnie realizować zaplanowane działania, skoncentrowane na poprawie widoczności strony oraz zwiększeniu ruchu organicznego i prowadzące do zwiększenia konwersji oraz liczby klientów. Natomiast właściciel witryny dokładnie wie, na co przeznacza swoje pieniądze, ponieważ ma przedstawioną strategię działań oraz co miesiąc otrzymuje szczegółowe raporty z wykonanych prac.

 

★ Warto również dodać, że pozycjonowanie strony w abonamencie zapewnia pełną transparentność. W przypadku pozycjonowania za efekt klient często nie ma pojęcia, jakie prace są wykonywane, co jest absolutnie niedopuszczalne. Jeśli zależy Ci na tym, żeby mieć wgląd w to, co w ramach pozycjonowania robi agencja SEO, zdecyduj się na współpracę w ramach abonamentu. To bardzo przejrzysty model, w którym klient na bieżąco otrzymuje informacje z przeprowadzanych działań i osiąganych efektów.

Usługi pozycjonowania stron - z umową czy bez?

Wybór rozliczania za działania SEO pomiędzy rozliczeniem na zasadzie zapisów w umowie a rozliczaniem się na podstawie faktur za wykonane prace zależy od klienta oraz od branży, w jakiej działa.

 

Dlaczego od klienta?

Ponieważ nie każdy lubi podpisywać jakiekolwiek umowy. Rozliczanie na podstawie faktur to zamykanie co jakiś czas określonego etapu wskazanego w akapicie “Co składa się na koszt pozycjonowania stron?”.  Taki model preferowany jest raczej w przypadku mniejszych stron, gdzie działania SEO nie muszą być zakrojone na szeroką skalę, a po wykonaniu poszczególnych etapów działa się doraźnie.

 

Dlaczego od branży?

Ponieważ trudno byłoby działać na podstawie faktur przy sklepie internetowym, który ma 20 000 produktów, 200 kategorii i około 100 000 słów kluczowych w puli do wypozycjonowania. Przy takich projektach należy związać się nie tyle umową, co określonym planem działania na minimum kilku miesięcy.

 

Warto również dodać kilka słów o tym, co powinna zawierać umowa na pozycjonowanie strony:

 

  • Czas obowiązywania umowy – podpisując umowę koniecznie zwróć na to uwagę. Profesjonalna agencja SEO nie będzie wymagała od Ciebie podpisywania umowy na kilka lat. Najlepszą opcją jest podjęcie współpracy na czas nieokreślony z krótkim okresem wypowiedzenia. Da Ci to spokój, że możesz w każdej chwili zrezygnować ze współpracy.

 

  • Okres wypowiedzenia – najbezpieczniejsza opcja to 2-3 miesiące. Takie rozwiązanie to dobre zabezpieczenie dla obu stron – okres wypowiedzenia nie jest wówczas ani za krótki, ani za długi.

 

  • Raportowanie – umowa powinna określać, jak często będziesz otrzymywać raporty z przeprowadzonych prac. Najlepszą opcją jest oczywiście comiesięczne raportowanie. Dzięki temu będziesz mieć na bieżąco wgląd w to, co w ramach umowy wykonuje dla Ciebie agencja.

 

  • Zasady rozliczenia – jak wspominaliśmy powyżej, z agencją SEO możesz rozliczać się za efekt lub w abonamencie. To drugie rozwiązanie jest oczywiście bezpieczniejsze oraz korzystniejsze zarówno dla agencji SEO, jak i klienta.

Koszty zewnętrzne w pozycjonowaniu stron

RodzajOpisCeny
Narzędzia do linków przychodzącychLinki to odnośniki, które po kliknięciu przenoszą użytkownika na docelową stronę lub podstronę. W SEO najcenniejsze są linki przychodzące do pozycjonowanej domeny, których duża ilość pozytywnie wpływa na ocenę witryny przez algorytm Google. Linki umieszczamy są m.in. w serwisach zewnętrznych, w katalogach, na forach internetowych oraz w komentarzach na blogach. Ważne jest to, że profil linków przychodzących musi być naturalny, a więc ich rozmieszczenie musi przebiegać w odpowiedni sposób. Do analizy profilu linkowania wykorzystujemy najlepsze narzędzia dostępne na rynku, czyli Ahrefs oraz Majestic SEO.Ahrefs: od 99$ na miesiąc
(ok. 375 zł)

Majestic SEO: od 49,99$ do 399,99$/m-c
(ok. 190-1500 zł/m-c)
Narzędzia do audytu SEOW zależności od potrzeb, w naszej pracy wykorzystujemy narzędzia do audytu SEO, takie jak Screaming Frog, SEO Spider, wspomniany Ahrefs oraz Siteliner. Narzędzia wspomagają nas w przeprowadzaniu audytów, jednak podsunięte rozwiązania zawsze są wynikiem pracy specjalisty SEO. Narzędzia pozwalają wyłapać większość błędów automatycznie, jednak konkretne rozwiązania zawsze zależą od tego, jak dana strona wygląda. W zależności od potrzeb wykorzystujemy narzędzia do audytu SEO jak Screaming Frog, SEO Spider, wspomniany Ahrefs oraz Siteliner. Narzędzia wspomagają nas w przeprowadzaniu audytów, jednak podsunięte rozwiązania zawsze są wynikiem pracy specjalisty SEO. Narzędzia pozwalają wyłapać większość błędów automatycznie, jednak konkretne rozwiązania zawsze zależą od tego, jak dana strona wygląda.Screaming Frog: od 99£/rok
(ok. 40zł za m-c)

Siteliner: 1¢ za każdy sprawdzony URL

Ahrefs: jak wyżej

SEO Spider: premium 149£/rok
(ok. 700 zł)
Narzędzia do monitoringu pozycjiAby cena pozycjonowania stron przekładała się na najlepsze rezultaty, wykorzystujemy różne narzędzia do monitoringu pozycji w Google. Korzystamy m.in. z Sitemeans, Senuto czy Rankwatch. Pozwalają nam one na bieżąco sprowadzać pozycje podstron na zadane słowa kluczowe oraz szczegółowo analizować konkurencję. Monitoring pozycji jest niezbędnym elementem profesjonalnego pozycjonowania stron.Sitemeans: 20-299 zł/m-c

Senuto: 99-799 zł/m-c

RankWatch: 29-449$/m-c
(od ok. 109 do 1690 zł)
Narzędzia do publikacjiJeśli pozycjonowanie stron obejmuje także działania content marketingowe, czyli publikację artykułów sponsorowanych, korzystamy z profesjonalnej platformy WhitePress. Jest to serwis, który umożliwia publikowanie napisanych przez nas tekstów z linkami na ponad 5700 portalach i blogach. W ramach cennika pozycjonowania mamy także możliwość pomiaru kliknięć i zaangażowania czytelników.Cena publikacji zależy od rodzaju i popularności serwisu. Może być to od 100 do nawet 2000zł.
Hosting i domenyW przypadku włączenia w działania SEO stron zapleczowych, w skład ceny pozycjonowania strony wliczamy także koszty ich rocznego utrzymania. Jeżeli agencja prowadzi własne zaplecza, hosting kosztuje (w zależności od liczby stron) od 200zł netto/rok.W przypadku domeny jej roczne utrzymanie to cena 50-100zł netto, a jeżeli do zaplecza chcesz używać domen z historią, cena to ok. 150zł netto/rok.Hosting: od 200 zł netto/rok

Domena: 50-150 zł netto/rok

Domena z historią: ok. 150 zł netto/rok
Narzędzia do content marketinguCena pozycjonowania stron to także tworzenie zoptymalizowanych treści. Jeżeli agencja SEO nie posiada w zespole copywriterów i specjalistów od content marketingu, musi zlecać te zadania na zewnątrz. Koszt napisania artykułu sponsorowanego zależy najczęściej od jego obszerności. Standardowy artykuł o długości 3000 zzs (znaków ze spacjami) kosztuje od 100 do 200 zł (bez publikacji). Opis firmy do katalogu to 10 zł netto, a treści na podstrony witryny – ok. 350-1000 zł netto.Artykuł: ok. 100-200 zł netto

Opis do katalogu: ok. 10 zł netto

Treści na stronę: 350-1000 zł netto (za całość)

Wynagrodzenia w branży SEO. Ile zarabia specjalista ds. pozycjonowania?

Specjalista ds. pozycjonowania stron ma kilka szczebli zawodowych. Najmniej doświadczony jest młodszy specjalista SEO. Często jest to osoba, która dopiero uczy się podstaw SEO i z tego względu zarabia najmniej. Wyżej znajduje się specjalista SEO, który bez problemu realizuje zlecone zadania. Najbardziej doświadczony jest starszy specjalista SEO. Osoba na tym stanowisku ma już na tyle rozwinięte kwalifikacje, że jest w stanie prowadzić samodzielne projekty dla klientów.

Ile zarabiają specjaliści SEO? Według danych Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń za 2021 r. młodszy specjalista SEO zarabia średnio ok. 2 584 zł netto (3 540 zł brutto). Jest to mediana, czyli najczęściej występujący poziom zarobków na tym stanowisku. Po awansie na stanowisko specjalisty SEO, osoba taka może liczyć już na podwyżkę rzędu 1 100 zł na rękę. Średnie zarobki na tym szczeblu kariery wynoszą bowiem 3 705 zł na rękę (5 130 zł brutto). Z kolei najlepiej zarabiający w tej grupie starszy specjalista SEO zarabia średnio 5 222 zł netto na miesiąc (7 280 zł brutto).

Trzeba mieć na uwadze, że badanie uwzględnia także najniższe i najwyższe odnotowane na danym stanowisku kwoty wynagrodzenia. Najsłabiej zarabiający młodszy specjalista SEO otrzymywał miesięcznie 2 238 zł netto, podczas gdy specjalista SEO już 3 106 zł. Najsłabiej zarabiający senior uwzględniony w badaniu otrzymywał miesięcznie 4 495 zł netto. Na drugim biegunie znalazły się oczywiście osoby, które w danej grupie zawodowej otrzymywały wynagrodzenie dużo wyższe niż wykazała to mediana. Młodszy specjalista SEO może zarobić nawet 3 063 zł netto/miesiąc, specjalista – 4 354 zł netto, natomiast starszy specjalista SEO – aż 6 477 zł na rękę.

Znaczenie pozycjonowania stron internetowych w dobie COVID-19

Zastanawiasz się, czy inwestowanie w pozycjonowanie stron cennik będzie opłacalne w dobie COVID-19? Odpowiedź można znaleźć w badaniach przeprowadzonych przez Dom mediowy OMD, który zbadał między innymi to, jak koronawirus wpłynął na zwyczaje zakupowe Polaków w 2020 roku. Wyniki są naprawdę zaskakujące!

Jak się okazuje, ponad 30% Polaków zaspokaja swoje potrzeby zakupowe przez Internet. Z każdym tygodniem od początku epidemii w Polsce rosła liczba osób decydujących się na zamawianie produktów drogą online. Dużo więcej ludzi postanowiło również kupować gotowe jedzenie przez Internet, które dostarczane jest bezpośrednio do domu. Zapytani o to, dlaczego coraz chętniej realizują różnorodne usługi drogą internetową, odpowiedzieli, że duży wpływ mają na to kwestie bezpieczeństwa i zdrowia, oszczędność czasu i pieniędzy oraz wygoda.

Nie trzeba się długo zastanawiać, by wyciągnąć wniosek, że pozycjonowanie stron zyskało na znaczeniu w tym trudnym dla wszystkich okresie. Duża część społeczności polskiej, ale też zagranicznej przeniosła się do sieci i to właśnie poprzez wyszukiwarkę Google poszukuje dogodnych dla siebie rozwiązań. Nie ma zatem z czym zwlekać. Należy jak najszybciej podjąć kroki, by skutecznie dotrzeć do wybranej grupy docelowej z atrakcyjną ofertą swoich produktów czy usług.

W naszej agencji z łatwością dobierzecie pakiety pod indywidualne potrzeby. Skuteczne i zarazem tanie pozycjonowanie stron jest możliwe. Przekonajcie się o tym sami!

Projekt i realizacja WiWi