Kampanie Google Ads (kampanie Adwords)

Google Ads
5 punktów (2) głosów

Reklama internetowa w Google to szybki i niedrogi sposób na promowanie swoich usług i produktów w sieci oraz zwiększenie liczby konwersji. Efekty widoczne są tu błyskawicznie, dużo szybciej niż w przypadku SEO. Główne zalety tego typu reklam to elastyczny sposób rozliczeń, targetowanie odbiorców oraz kontrolowanie przebiegu kampanii. Co więcej, dzięki rozbudowanej sieci reklamowej Google, Twoja reklama dociera do tysięcy odbiorców. Zarówno w wyszukiwarce, jak i w popularnych partnerskich serwisach internetowych.

Elastyczny model rozliczeń

Model rozliczeń oparty o standard CPC cost per click oznacza to, że Klient płaci dopiero, kiedy użytkownik kliknie w reklamę, czyli wejdzie z link w wyszukiwarce lub kliknie baner reklamowy lub wykona inną określoną czynność.

Kontrola przebiegu kampanii i kosztów

Możliwość ustalenia czasu trwania kampanii, a nawet konkretnych dni i godzin, kiedy reklamy mają się wyświetlać. Dobór fraz kluczowych zgodnie z planem finansowym.

Rozbudowana sieć serwisów

Reklamy banerowe można emitować na setkach popularnych serwisów wchodzących w zasięg sieci reklamowej Google.

Targetowanie grupy odbiorców

Reklamy dostosowane do wieku, płci, a nawet zainteresowań odbiorców. Możliwość lokalnej emisji reklam, które wyświetlają się mieszkańcom konkretnego regionu czy miasta.

Czym są reklamy Google Ads?

Google Ads (dawniej Google AdWords) to system reklamowy, który umożliwia promowanie działalności w internecie. Reklamy mogą być tekstowe (inaczej linki sponsorowane) oraz graficzne (inaczej reklamy banerowe) na stronach współpracujących z siecią reklamą Google. Reklamy tekstowe AdWords widoczne są na liście wyników wyszukiwania Google – największej światowej wyszukiwarki, z której korzysta 98,6% polskich użytkowników. Z kolei decydując się na reklamy banerowe (graficzne) możesz korzystać z całego dobrodziejstwa rozbudowanej sieci Google. Reklama Twojej firmy, sklepu czy konkretnego produktu może być widoczna na stronach wchodzących w skład ów sieci. To w sumie ponad 2 mln miejsc w Internecie, gdzie użytkownicy mogą zobaczyć i kliknąć Twoją reklamę. Ponadto reklamy emitowane są zarówno użytkownikom korzystającym z urządzeń stacjonarnych typu laptop czy komputer, jak i urządzeń mobilnych jak smartfon oraz tablet.

Kampanie Ads: Efekty

W przeciwieństwie do działań długofalowych typu pozycjonowanie stron i sklepów oraz content marketingu, efekty AdWords przychodzą bardzo szybko. Linki sponsorowane i banery reklamowe zaczynają się wyświetlać użytkownikom niedługo po uruchomieniu kampanii. Ma to szczególne znaczenie zwłaszcza w przypadku działań tzw. real marketingu, a także ofert sezonowych oraz krótkotrwałych promocji, które muszą dotrzeć do jak największej liczby osób w jak najkrótszym czasie.

Targetowanie reklam Ads

Adwordsy mają taką zaletę, że pozwalają na szczegółowe targetowanie reklam. Kryteria, jakie można wziąć pod uwagę, to między innymi tematyka witryn, słowa kluczowe, dane demograficzne (płeć, wiek, miejsce zamieszkania), zainteresowania i aktywności odbiorców w danych porach dnia. Reklamy można również kierować do osób, które odwiedziły już nasza stronę (remarketing) i wykonały jakąś czynność, np. dodały produkt do koszyka, ale nie dokończyły zakupu. Dzięki temu komunikat jest maksymalnie dostoswany do  odbiorców, a co za tym idzie – skuteczność takiej reklamy jest bardzo wysoka i można ją dokładnie zweryfikować dzięki funkcji mierzenia konwersji reklam Google Ads.

Modele rozliczeń

System Google Ads opiera się na modelu PPC (pay per click). Oznacza to, że pieniądze pobierane są z konta budżetowego dopiero, jeśli użytkownik wykona określoną czynność. Same stawki za kliknięcie są zróżnicowane i zależą od popularności oraz konkurencji danej frazy kluczowej. Cennik AdWords to w dużej mierze system aukcyjne, gdzie o cenach za kliknięcie decyduje zainteresowanie konkurencyjnych firm daną frazą kluczową. Na koszty kliknięć wpływa też specyfika danej branży oraz konstrukcja reklam, ich potencjalna przydatność oraz jakość strony docelowej. Dzięki umiejętności i wiedzy, doświadczony specjalista SEM jest w stanie tak zoptymalizować te kryteria, aby ostateczny koszt był jak najniższy dla klienta.

Elastyczne modele finansowania kampanii AdWords pozwalają na  indywidualne określane stawek za kliknięcie. Ponieważ także w kampaniach w wyszukiwarce istnieje spora konkurencja, zwłaszcza na popularne produkty  i słowa kluczowe, możemy zwiększyć skuteczność kampanii poprzez zwiększenie stawki. Oczywiście działa to także w drugą stronę – możemy postawić frazy z mniejszą konkurencją w wyszukiwarce, ale przez to tańsze.

Formaty reklamy Google Ads

Istnieje kilka formatów reklam AdWords, które może stosować oddzielnie bądź łącznie. To: linki sponsorowane, reklama displayowa, reklama wideo oraz reklama produktowa. Dobiera się je w sposób indywidualny biorąc pod uwagę budżet, jakim dysponujemy, i cele, które kampania ma realizować.

Linki sponsorowane (czyli reklamy tekstowe)

to najpopularniejsza forma kampanii Google Ads. Jest to komunikat tekstowy w formie wyniku wyszukiwania w Google. Reklamy tekstowe wyświetlają się w wyszukiwarce, na liście wyników wyszukiwania, wyżej niż wyniki organiczne. Dzięki temu Twoja reklama jest widoczna dla użytkowników od razu po wpisaniu przez nich określonej frazy kluczowej. Bez konieczności pozycjonowania, jak to ma miejsce w przypadku wyników „naturalnych” w Google.
Kampanie AdWords są też elastyczne. Możemy modyfikować wielkość budżetu, zmieniać słowa kluczowe oraz samą treść reklamy. Dzięki temu przekazujemy użytkownikom komunikat zgodny z aktualną ofertą.

Reklama displayowa

reklama displayowa, czyli inaczej reklama graficzna AdWords, może mieć formę obrazka z niewielką ilością tekstu lub elastycznie dopasowywać swój rozmiar do miejsca, jest jest emitowana. Wyświetla się na różnych stronach internetowych wchodzących w skład sieci reklamowej Google (GDN – Google Display network). Po kliknięciu w baner reklamowy Google Ads użytkownik zostaje przeniesiony na wybraną stronę docelową.

Reklama produktowa

reklamy produktowe, określane przez Google jako Product Listing Ads (PLA) wyświetlane są w wyszukiwarce oraz w Zakupy Google. Taka reklama zawiera zdjęcie produktu, nazwę, cenę, nazwę sklepu, czasami także formę dostawy. To, na jakie frazy wyświetli się reklama, generowane jest automatycznie na podstawie pliku produktowego przez system Google Merchant Center.

Remarketing

to sposób kierowania reklamy, która wyświetla się użytkownikom, który wykonał już określone działanie sugerujące, że jest zainteresowany konkretną ofertą produktu lub usługi. Tak personalizowana reklama strony, na której użytkownik był wcześniej, wyświetla się mu na innych stronach, które przegląda. Remarketing pozwala ponownie dotrzeć z przekazem do konkretnego odbiorcy, przekonać go aby dokonał zakupu lub wypełnił formularz, a także zachęcić do ponownych zakupów, jeśli już wcześniej ich w naszym sklepie dokonał.

Jak przeprowadzane są kampanie AdWords w naszej Agencji?

System reklamowy AdWords może być obsługiwany samodzielnie, jednak w praktyce reklamy przygotowane przez osoby nie będące specjalistami mają bardzo małą skuteczność. Utworzenie dobrej kampanii reklamowej w wyszukiwarce Google jest trudne i wymaga specjalistycznej wiedzy. Najlepsze efekty osiąga się zatem podejmując współpracę z profesjonalną agencją posiadającą certyfikat Google Partners. Oczywiście posiadamy ten certyfikat, a pracujący dla nas specjaliści SEM zaliczają regularne egzaminy certyfikowane przez Google. Dzięki temu możemy oferować naszym Klientom najlepsze i najnowsze rozwiązania w zakresie przeprowadzania skutecznych kampanii reklamowych AdWords.

Specjalista SEM określa wspólnie z Klientem najważniejsze frazy, na jakie ma wyświetlać się reklama. Na podstawie informacji od klienta, opisu usług zawartych na stronie oraz propozycji z planera słów kluczowych, nasz specjalista tworzy strukturę konta Google Ads z podziałem na tematyczne grupy reklam. Do grup reklam dodaje słowa kluczowe w różnych dopasowaniach oraz wykluczające słowa kluczowe na które reklama nie powinna się pojawiać. Na koniec tworzy dedykowane do grup reklamy tekstowe oraz ich rozszerzenia. Na podstawie ustalonego z klientem budżetu miesięcznego i symulatora stawek ustawia maksymalne kwoty za kliknięcia w reklamy. W przypadku kampanii z reklamami displayowymi, nasz grafik tworzy banery reklamowe o odpowiednich wymiarach i skutecznym wyglądzie. Maksymalne stawi za kliknięcia są dostosowywane do faktycznych dziennych wydatków kampanii oraz wyników zachowania użytkowników w witrynie.

Google Partners

Nasza agencja jest certyfikowanym partnerem Google. Wyróżnienie w programie Google Partners przyznawane jest agencjom zajmującym się profesjonalną obsługą kampanii AdWords i poprzedzone jest serią testów. Potwierdza posiadane przez specjalistów SEM umiejętności oraz wiedzę oraz w zakresie przeprowadzania kampanii reklamowych Google Ads.

Pomożemy Ci osiągnąć najlepsze wyniki kampanii Google Ads

Sprecyzowana grupa docelowa

Reklama wyświetla się osobom szukającym produktów/usług, takich jak Twoje.

Korzystny model rozliczeń

Płacisz tylko za kliknięcie (CPC) lub za dotarcie do określonej grupy odbiorców (CPM).

Atrakcyjne miejsca publikacji.

Witryny, gdzie Twoja reklama osiągnie najlepsze rezultaty.

Sieć reklamowa Google w Polsce

W przypadku Polski reklamy AdWords w ramach Sieci wyświetlają się nie tylko w serwisach Google (polski YouTube, poczta Gmail), ale także na ponad 40 tysiącach współpracujących witryn, filmów i aplikacji. Wliczają się w to giganci jak Onet, WP, Pudelek, Otomoto, Money.pl, Polki.pl, Fakt, Wykop czy SuperExpress, które generują po kilka miliardów odsłon tygodniowo.

Obsługa kampanii Google Ads ceny

Na końcową cenę, jaką płaci reklamodawca za kampanie AdWords, składa się budżet na kliknięcia który przelewany jest bezpośrednio na konto Google Ads + prowizja za stworzenie i obsługę kampanii dla agencji. W przypadku naszej agencji koszt obsługi kampanii AdWords to minimum 500 zł netto miesięcznie dla stworzenia i prowadzenia kampanii linków sponsorowanych czyli kampanii w wyszukiwarce Google.pl

Koszt uzależniony jest od wielkości strony, im więcej podstron musi mieć przygotowane reklamy tym więcej pracy musimy poświęcić na kampanię. Przykładowo w przypadku sklepów internetowych, które mają kilkadziesiąt produktów, jest to kwota rzędu 800zł netto w górę. Liczba słów kluczowych, reklam oraz grup reklamowych w przypadku prowadzenia przez nas kampanii jest nielimitowana.

Nie rozliczamy się z naszymi klientami w modelu procentu od wpłaconego budżetu, ponieważ praca przy budżecie 1000zł dla sklepu internetowego i praca przy budżecie 5000zł, to ta sama praca! Na podstawie ponad 200 prowadzonych kampanii Google Ads, jesteśmy w stanie bardzo konkretnie ocenić ile czasu zajmie nam dana kampania i ją skrupulatnie wycenić. Oprócz kampanii linków sponsorowanych w Google.pl wyceniamy dodatkowo indywidualnie prowadzenie kampanii displayowej, która zależna jest od liczby kreacji, częstotliwości ich zmian i wielkości kampanii, a także kampanię produktową oraz kampanię wideo.

Formularz kontaktowy



*Wymagane pola

Złóż zamówienie

Złóż zamówienie poprzez nasze formularze, w których umieścisz wszystkie szczegóły linkowania.

Zamów

Nie wiesz jakie usługi wybrać?

Zadzwoń

535 901 662

Lub skorzystaj z naszego poradnika online

Nie wiesz co zamówić?

Szybka oferta