pełny

Audyt SEO

twojej strony internetowej

dostosujemy ją do wytycznych google

Audyt SEO strony

Audyt SEO strony internetowej to analiza strony pod kątem jej aktualnego zoptymalizowania, budowy, kwestii technicznych oraz ich zgodność z wytycznymi Google. Elementy te traktuje się jako główne czynniki, które wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce Google, a wyższe pozycje to możliwość dotarcia do większej liczby potencjalnych klientów, co przekłada się na większy zysk firmy. Występowanie błędów ma odzwierciedlenie w niższych pozycjach strony w wynikach wyszukiwania, natomiast samo jej pozycjonowanie w takiej sytuacji, może nie przynieść oczekiwanych efektów. Przed rozpoczęciem pozycjonowania zalecane jest wykonanie pełnego audytu SEO, a następnie zoptymalizowania strony, a dopiero później rozpoczęcie działać linkbuildingowych.

Celem audytu jest zaprezentowanie w postaci raportu elementów strony wymagających poprawy. Na jego podstawie można wdrażać zmiany, które przełożą się na  ich wyeliminowanie.

Audyt SEO dotyczy strony głównej, najbardziej istotnych podstron z uwzględnieniem różnych ich typów (np. w sklepie internetowym kontroli poddane zostaną: przykładowa strona produktu, kategorii, artykułu tekstowego itp.).

Ocenie podlegają między innymi takie elementy jak:

  • podstawowa widoczność strony w wyszukiwarce internetowej
  • znaczniki meta title i meta description, ich duplikaty, za długie i za krótkie formy w całej witrynie
  • czas ładowania strony na komputerach i tym samym wskazanie elementów, które ją spowalniają wraz z rekomendacjami odnośnie przyspieszenia ładowania witryny
  • czas ładowania strony na telefonach i tym samym wskazanie elementów, które ją spowalniają wraz z rekomendacjami odnośnie przyspieszenia ładowania witryny
  • przystosowanie do urządzeń mobilnych (smartfony, tablety)
  • atrybut ALT grafik na stronie
  • opisy znajdujące się się na stronie, ich unikalność, długość oraz jakość
  • nagłówki od H1 do H6
  • przyjazność i długość adresów URL
  • linkowanie wewnętrzne
  • sprawdzenie poprawności plików robots.txt, sitemap.xml
  • linki wychodzące
  • wskazanie ewentualnych innych problemów ze stroną i zaleceń, które mogą pomóc w budowaniu widoczności strony w wyszukiwarce

Audyt przeprowadzany przy pomocy automatycznych narzędzi nie zawsze jest w stanie w pełni oddać to jak strona zachowuje się na urządzeniu potencjalnego użytkownika. Nawet oficjalne narzędzie Google do badania prędkości ładowania stron bywa zawodne. Jedynym skutecznym sposobem na sprawdzenie tego jak w rzeczywistości jest wyświetlana strona jest przeprowadzenie ręcznych testów przy użyciu kilku różnych urządzeń. Dzięki temu można mieć pewność, że niezależnie od tego z jakiej przeglądarki korzysta urzytkownik za każdym razem treść będzie szybko i poprawnie wyświetlana. Elementy takie jak pliki graficzne lub fragmenty kodu JavaScript potrafią wydłużyć czas ładowania się strony, dlatego ich odpowiednia optymalizacja jest jednym z najważniejszych zadań w trakcie procesu pozycjonowania.

W przypadku analizowania architektury informacji na stronie, czyli sposobu w jaki podzielone są kolejne sekcje, trzeba uwzględniać potrzeby zarówno użytkowników jak i robotów indeksujących. Odpowiednie zagnieżdżenie w strukturze domeny stron, które mają być landing pages wymaga szczegółowej analizy tematyki oraz budowy całego serwisu. Zadanie to wymaga pracy specjalisty ponieważ, żaden automat nie jest w stanie bezbłędnie zaproponować szczegółowego podziału tematycznego podstron.

Audyt strony internetowej powinien być przeprowadzone zaraz po jej utworzeniu, tak aby móc stwierdzić czy jest ona zgodna z wytycznymi Google. Jeżeli dosyć często zmieniamy strukturę naszej strony, modyfikujemy ją taki audyt należy powtarzać cyklicznie.

Wartymi wspomnienia argumentami, które przekonują do wykonania audytu strony, a w oparciu o niego późniejszą możliwość optymalizacji jest również zwiększenie ruchu organicznego strony, poprawa jej działania, a także dużo łatwiejsza nawigacja, która powoduje, iż serwis jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkowników.

Wdrożenie odpowiednich zmian może mieć bardzo istotny wpływ na wzrost pozycji w Google. Im większy serwis i liczba niedociągnięć (np. słabo zoptymalizowany sklep internetowy), tym potencjalnie większy wzrost pozycji po naprawieniu tych błędów.



Optymalizacja strony internetowej, to dostosowanie jej do wytycznych Google, na podstawie przeprowadzonego audytu SEO. Jeżeli nie mają Państwo w swojej firmie programisty, który naniósłby poprawki z audytu SEO, jesteśmy w stanie taką optymalizację przeprowadzić za Państwa.

Najczęstszymi problemami na stronach internetowych, które może poprawić wyłącznie programista i z poziomu panelu CMS nie możemy tego zrobić to poprawa struktury nagłówków, masowe nadanie altów obrazkom, poprawa adresów URL czy przyspieszenie strony internetowej.

Efektem naszych prac jest szczegółowy raport co dokładnie zostało zmienione na stronie, jakie elementy zostały poprawione, a zewnętrznym serwisem w którym pokazujemy efekty naszych prac jest

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

Za pośrednictwem narzędzia Google Speed Insights pokazujemy skalę punktową serwisu przed i po naszej optymalizacji. Nasze wyniki optymalizacji na komputery praktycznie za każdym razem przekraczają 90 punktów na 100!

 

 

 

Terminy wykonania audytu od 10 do 15 dni roboczych.

Audyt strony internetowej od 600 zł netto. Audyt sklepu internetowego od 1000 zł netto.

W przypadku zdecydowania się na wykonanie optymalizacji w oparciu o przesłany audyt, koszt takich prac jest wyceniany indywidualnie i jest on zależny między innymi od ilości elementów do edycji, rodzaju skryptu, czy też zakresu ingerencji w kod.

Przykładowe 10 stron naszego audytu

Formularz kontaktowy ws. Audytu SEO



*Wymagane pola

Zamów

Już teraz

Złóż zamówienie poprzez nasze formularze, w których umieścisz wszystkie szczegóły linkowania.

Zamów

Centrum pomocy

Zadzwoń

nie wiesz jakie pakiety wybrać?

535 901 662

Lub skorzystaj z naszego poradnika online

Nie wiesz co zamówić?

Szybka oferta