Audyt SEO strony internetowej cennik, ile kosztuje | Pozycjonusz.pl

Wybrane pakiety do 39% taniej na 13 urodziny > Sprawdź

Oceń
(5/5)

Audyt SEO strony

Celem audytu jest zaprezentowanie w postaci raportu elementów strony wymagających poprawy. Na jego podstawie można wdrażać zmiany, które przełożą się na  ich wyeliminowanie.

Audyt SEO dotyczy strony głównej, najbardziej istotnych podstron z uwzględnieniem różnych ich typów (np. w sklepie internetowym kontroli poddane zostaną: przykładowa strona produktu, kategorii, artykułu tekstowego itp.).

Spis treści (kliknij, aby przejść)

 


Co obejmuje audyt strony?

 

      • podstawowa widoczność strony w wyszukiwarce internetowej
      • znaczniki meta title i meta description, ich duplikaty, za długie i za krótkie formy w całej witrynie
      • czas ładowania strony na komputerach i tym samym wskazanie elementów, które ją spowalniają wraz z rekomendacjami odnośnie przyspieszenia ładowania witryny
      • czas ładowania strony na telefonach i tym samym wskazanie elementów, które ją spowalniają wraz z rekomendacjami odnośnie przyspieszenia ładowania witryny
      • przystosowanie do urządzeń mobilnych (smartfony, tablety)
      • atrybut ALT grafik na stronie
      • opisy znajdujące się się na stronie, ich unikalność, długość oraz jakość
      • nagłówki od H1 do H6
      • przyjazność i długość adresów URL
      • linkowanie wewnętrzne
      • sprawdzenie poprawności plików robots.txt, sitemap.xml
      • linki wychodzące
      • wskazanie ewentualnych innych problemów ze stroną i zaleceń, które mogą pomóc w budowaniu widoczności strony w wyszukiwarce

 

Audyt treści i nagłówków Hx

Podstawowym elementem strony, decydującym o jej pozycji w wyszukiwarce Google i liczbie słów kluczowych na jakie jest widoczna, jest treść która się na niej znajduje. Nasza analiza zaczyna się od sprawdzenia nasycenia treści w obrębie strony, a następnie zweryfikowania jej unikalności. W lutym 2011 roku, Google wprowadziło aktualizację algorytmu o nazwie Panda, która obniża pozycje witryn z duplikowanym contentem, a faworyzuje te z wartościowym i unikalnym. Ostatnia aktualizacja algorytmu Panda była w 2016 roku i działa ona praktycznie niezmiennie do dziś. Oprócz unikalności treści, analizujemy jej poprawne „ułożenie” tj. sprawdzamy poprawne wykorzystanie nagłówków Hx na stronie. Tak jak w klasycznej gazecie, nagłówki powinny wskazywać najważniejsze elementy strony, przy czym powinniśmy zachować ich hierarchię, a nagłówek H1, powinien pojawić się tylko raz.

 

Audyt pod optymalizację meta danych

Meta dane, czyli w tym przypadku meta title ora meta description, służą do nadawania tytułów konkretnym stronom oraz wyświetlają się w wynikach wyszukiwania Google, jako pierwszy element, meta title, a pod adresem URL, dłuższy opis, meta description. Bardzo istotną sprawą, jest ich unikalność w obrębie strony, nie ma prawa być tych samych dwóch title czy dwóch tych samych description, nie mówiąc o ich całkowitym braku, dodatkowo muszą one mieć odpowiednie długości, ponieważ będą przycinane w wynikach wyszukiwania Google. Jeżeli natomiast jeszcze dodamy, że mają one ogromny wpływ na CTR z wyników organicznych, warto zrobić je porządnie.

 

Analiza poruszania się Google bota

Jak to mówią, czas to pieniądz! Google swoje koszty na pewno liczy bardzo skrupulatnie i każda milisekunda spędzona dłużej na danej podstronie, przy kilkaset milionach stron na świecie, to dodatkowe obciążenie serwerów = większe koszty. Dlatego też, musimy zadbać o prawidłowe poprowadzenie robota Google po naszej stronie internetowej. Wskazanie mu URLi w pliku robots.txt, których ma nie odwiedzać np. panel strony czy koszyk, aby nie tracić swojego cennego czasu. Dodatkowo budujemy mu mapę strony, dzięki której w jednym miejscu, ma całą strukturę URL strony i nie musi na ślepo skanować naszej strony.

 

Audyt optymalizujący budowę adresów URL

Wracając do ułatwiania życia Google botom, przychodzi czas na analizę budowy URLi naszej strony internetowej. Jeżeli chcemy w jasny sposób przekazać botowi, co znajduje się pod wskazanym adresem URL musi on być „przyjazny” czyli zawierać w sobie słowa kluczowe, odzwierciedlające zawartość danej podstrony. Stosowanie URLi na zasadzie /product-221 czy np. /usługi/1.html jest kompletnie zakazane, jeżeli chcemy budować swoją widoczność w wyszukiwarce, a także jeżeli zależy nam na poinformowaniu użytkownika, na jaką podstronę wchodzi. Oprócz przyjazności, adres URL musi mieć swoją określoną długość, tak aby nie był to zlepek 10 słów po myślniku, które ciężko wyświetlić w wynikach wyszukiwania.

 

Audyt linkowania wewnętrznego

Linkowanie wewnętrzne jest bardzo ważnym elementem budowy strony internetowej i pomaga Googlebotowi, jej szybsze crawlowanie. Strony internetowe, jak wiadomo są aktualizowane, możemy dodawać nowe podstrony, usuwać już nieaktualne, zmieniać asortyment w sklepie czy zmieniać nazwę naszych kategorii. Takie działania są jak najbardziej wskazane, ale musimy wówczas informować Googlebota o wszelkich przekierowaniach, ale z umiarem! Każde przekierowanie powoduje, że Googlebot „traci czas” na dojście do docelowej strony, którą musi przeanalizować. Jeżeli przeanalizowaliśmy linki wewnętrzne, czas na zewnętrzne. Tutaj możemy przyjąć dwie zasady, link wychodzący musi kierować do strony która działa, nie generuje nam błędu 404 czy 500, a także do wszystkich linków wychodzących musimy stosować parametr rel=”nofollow”, który powoduje, że Googlebot, nie wychodzi z naszej strony (w teorii) oraz nie przekazujemy mocy naszej domeny, na zewnętrzną. Ostatnim z trzech elementów linków w naszej stronie, są tzw. Okruszki chleba (ang. Breadcrumbs). Pomagają one zrozumieć Google botowi, hierarchię naszej strony i pozwalają określić korelację między URLami.

 

Audyt grafik oraz zdjęć na stronie

Rzadko kiedy trafiamy na stronę, na której nie znajdziemy zdjęć/grafik. Wykonując audyt SEO, nie ominie nas kwestia analizy tych elementów na stronie internetowej czy w szczególności, w sklepie internetowym, gdzie każda strona produktowa ma co najmniej jedno zdjęcie. Pierwszą kwestią, na którą musimy zwrócić uwagę podczas optymalizacji obrazów to nazwy naszych plików graficznych. IMG500.jpg nie ! kubek-termiczny-zielony.jpg tak! Musimy wskazać dla Google bota, co znajduje się na naszym zdjęciu. Mimo, że technologia tak poszła do przodu i Googlebot powinien wiedzieć, że to co ogląda to kubek, ułatwmy mu te zadanie. Po nazwie pliku, przychodzi pora na sprawdzanie jego opisu alternatywnego tzw. ALT. Oprócz dodatkowego wskazania, co znajduje się na naszym zdjęciu, stosowanie ALT według najnowszych wytycznych Google, to ułatwienie przeglądania stron, dla osób niewidomych. Ostatnim z trzech elementów, które w głównej mierze wpływają na ocenę naszej strony, jest waga naszych zdjęć bądź grafik. Jak wskazuje Google, 70% połączeń komórkowych do 2020 roku, będzie w sieci 3G. Łącząc to z erą mobile i wszechobecnymi telefonami, postarajmy się więc aby nasza strona, która będzie ładować się też na słabszych połączeniach internetowych, miała grafiki o małej wadze, tak aby nie wydłużać jej czasu załadowania.

 

Audyt dostosowania strony do urządzeń mobilnych

Jeszcze kilka lat temu, strona dostosowana do urządzeń mobilnych, to było coś wyjątkowego. Dziś jest to konieczność! W 2016 roku, ruch z urządzeń mobilnych był większy niż z urządzeń stacjonarnych, jeżeli chcemy podążać za trendami, nasza strona musi być mobile friendly. Oprócz tego, że nie stracimy użytkowników, którzy zniechęceni brakiem wersji responsywnej naszej strony, po prostu z niej wyjdą, zyskamy w pozycjonowaniu. W marcu 2018, Google ogłosiło Mobile First Index. Oznacza to tyle, że przy określeniu pozycji w wynikach wyszukiwania, najpierw będzie brana pod uwagę ta, na urządzenia mobilne. Jeżeli nie mamy strony dostosowanej do urządzeń mobilnych, możemy wywnioskować, jaką pozycję otrzyma nasza strona internetowa. Jeżeli chcemy szybko sprawdzić, czy nasza strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych, Google przychodzi nam z pomocą udostępniając swoje narzędzie – https://search.google.com/test/mobile-friendly

 

Audyt SEO prędkości ładowania strony

Czas ładowania strony jest wypadkową optymalizacji, większości elementów wymienionych w naszym audycie pod pozycjonowanie stron. Dla Google szybka strona to zwiększenie komfortu dla użytkownika, który ją odwiedza, taka strona jest wyżej od strony, która ładuje się dużo dłużej. Szybka strona to także mniejszy współczynnik odrzuceń, więcej minut spędzonych przez użytkowników. Długo ładująca się strona internetowa, to także spadek konwersji i przychodów. Amazon wykazał, że każde 0,1 sekundy opóźnienia w działaniu ich strony internetowej, powoduje 1% spadek sprzedaży. Google dysponując masą danych z Google Analytics, wie że musi premiować strony szybkie.

 

Audyt SEO danych strukturalnych

Stosowanie danych strukturalnych w kodzie naszej strony internetowej, pozwala na wyróżnienie naszego wyniku wyszukiwania pośród 10 innych wyników za pomocą rozbudowanych opisów tzw. Rich snippets. Jest to szczególnie przydatna opcja, jeżeli jesteśmy właścicielami sklepu internetowego. Wówczas oprócz standardowych trzech elementów czyli tytułu, URL oraz opisu możemy rozbudować nasz wynik wyszukiwania o ocenę użytkowników wraz z żółtymi, przykuwającymi wzrok gwiazdkami, cenę oraz dostępność naszego produktu czy np. stan produktu. Dzięki porozumieniu największych wyszukiwarek na świecie, przyjęto jednakowy format danych strukturalnych – schema.org

 

Czy audyt online może być darmowy?

Audyt przeprowadzany przy pomocy automatycznych narzędzi nie zawsze jest w stanie w pełni oddać to jak strona zachowuje się na urządzeniu potencjalnego użytkownika. Nawet oficjalne narzędzie Google do badania prędkości ładowania stron (PageSpeed Insights) bywa zawodne. Jedynym skutecznym sposobem na sprawdzenie tego jak w rzeczywistości jest wyświetlana strona jest przeprowadzenie ręcznych testów przy użyciu kilku różnych urządzeń. Dzięki temu można mieć pewność, że niezależnie od tego z jakiej przeglądarki korzysta użytkownik za każdym razem treść będzie szybko i poprawnie wyświetlana. Elementy takie jak pliki graficzne lub fragmenty kodu JavaScript potrafią wydłużyć czas ładowania się strony, dlatego ich odpowiednia optymalizacja jest jednym z najważniejszych zadań w trakcie procesu pozycjonowania.

W przypadku analizowania architektury informacji na stronie, czyli sposobu w jaki podzielone są kolejne sekcje, trzeba uwzględniać potrzeby zarówno użytkowników jak i robotów indeksujących. Odpowiednie zagnieżdżenie w strukturze domeny stron, które mają być landing pages wymaga szczegółowej analizy tematyki oraz budowy całego serwisu. Zadanie to wymaga pracy specjalisty ponieważ, żaden automat nie jest w stanie bezbłędnie zaproponować szczegółowego podziału tematycznego podstron.

Kiedy przeprowadzić audyt strony internetowej

Audyt strony internetowej powinien być przeprowadzone zaraz po jej utworzeniu, tak aby móc stwierdzić czy jest ona zgodna z wytycznymi Google. Jeżeli dosyć często zmieniamy strukturę naszej strony, modyfikujemy ją taki audyt należy powtarzać cyklicznie.

Wartymi wspomnienia argumentami, które przekonują do wykonania audytu strony, a w oparciu o niego późniejszą możliwość optymalizacji jest również zwiększenie ruchu organicznego strony, poprawa jej działania, a także dużo łatwiejsza nawigacja, która powoduje, iż serwis jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkowników.

Wdrożenie odpowiednich zmian może mieć bardzo istotny wpływ na wzrost pozycji w Google. Im większy serwis i liczba niedociągnięć (np. słabo zoptymalizowany sklep internetowy), tym potencjalnie większy wzrost pozycji po naprawieniu tych błędów.

 

blank
blank

Optymalizacja strony internetowej, to dostosowanie jej do wytycznych Google, na podstawie przeprowadzonego audytu SEO. Jeżeli nie mają Państwo w swojej firmie programisty, który naniósłby poprawki z audytu, jesteśmy w stanie taką optymalizację przeprowadzić za Państwa.

Najczęstszymi problemami na stronach internetowych, które może poprawić wyłącznie programista i z poziomu panelu CMS nie możemy tego zrobić to poprawa struktury nagłówków, masowe nadanie altów obrazkom, poprawa adresów URL czy przyspieszenie strony internetowej.

Efektem naszych prac jest szczegółowy raport co dokładnie zostało zmienione na stronie, jakie elementy zostały poprawione, a zewnętrznym serwisem w którym pokazujemy efekty naszych prac jest

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

Za pośrednictwem narzędzia Google Speed Insights pokazujemy skalę punktową serwisu przed i po naszej optymalizacji. Nasze wyniki optymalizacji na komputery praktycznie za każdym razem przekraczają 90 punktów na 100!

Rodzaj stronyIlość adresów URLBranżaNajwiększe problemyPrzykładowa wycena w netto
One page1BudownictwoBrak treści oraz niezoptymalizowane obrazy600zł
Strona firmowa10PrawoDuplikacja wewnętrzna i niezoptymalizowane znaczniki title i description800zł
Strona firmowa z blogiem20UbezpieczeniaNiska prędkość ładowania1000zł
Strona firmowa bez bloga70Producent sprzętu medycznegoBłędy w linkowaniu wewnętrznym1100zł
Sklep internetowy500RTV/AGDNiezaindeksowane podstrony1500zł
Sklep internetowy1200OdzieżIndex bloat1600zł
Portal ogłoszeniowy75000NieruchomościZła struktura adresów URL2500zł

Przedstawione w tabeli kwoty są jedynie przykładem kosztów związanych z audytem. Każda strona jest wyceniana przez nas indywidualnie na podstawie wstępnej analizy problemów na stronie oraz złożoności jej struktury. Cena audyt podstawowej strony internetowej od 600 PLN netto, natomiast sklepu internetowego od 1000 PLN netto.

Ilość błędów jaka pojawia się w trakcie pierwszych testów przeprowadzanych na potrzeby kalkulacji kosztów audytu oraz liczba podstron, które dostępne są w obrębie badanej domeny wpływa bezpośrednio na to jak dużo czasu musi poświęcić specjalista ds. optymalizacji strony internetowej do sporządzenia gotowego raportu. Osoba przeprowadzająca audyt musi zdiagnozować i opisać wszystkie potencjalne błędy występujące na stronie, a także zaproponować konkretne rozwiązania napotkanych problemów. W przypadku dużej złożoności struktury lub pojawiania się wielu zróżnicowanych błędów optymalizacyjnych znacznie rośnie ilość pracy i analiz jakie należy wykonać, aby sporządzić gotowy raport. Przekłada się to bezpośrednio na koszty i wycenę audytu.

Jak nawiązać z nami współpracę w zakresie audytu SEO?

  • Pierwszym etapem jest przesłanie nam adresu domeny, która ma zostać przez nas zbadana
  • Na podstawie wstępnej analizy problemów związanych z optymalizacją i złożoności struktury strony przygotowujemy wycenę kosztów audytu. Wraz z kosztorysem klient otrzymuje od nas podsumowanie błędów widocznych na „pierwszy rzut oka” oraz podstawowe informacje dotyczące domeny, które wpływają na cenę usługi.
  • Po zaakceptowaniu przez klienta przygotowanej wyceny zostaje wystawiona faktura.
  • Kiedy zostanie zaksięgowana wpłata za wykonanie audytu przystępujemy do pracy.

Jak przebiega proces audytu optymalizacji pod pozycjonowanie?

Jak przebiega proces audytu strony?

  • Po zaakceptowaniu wyceny i opłaceniu przesłanej faktury specjalista przystępuje do analizy strony.
  • Używając wyspecjalizowanego oprogramowania oraz testów ręcznych przeprowadzane są badania mające na celu wykryć wszystkie problemy związane z optymalizacją.
  • Wyniki analiz są opisywane są w taki sposób, aby można było zastosować gotowe rozwiązania, które wyeliminują wykryte błędy optymalizacji.
  • Wszystkie prace związane z przygotowywaniem opisów przeprowadzonych testów zajmują od 10 do 15 dni roboczych.
  • Gotowy raport zawiera plik PDF z objaśnieniem wszystkich napotkanych problemów oraz sugestiami jak je rozwiązać, a jego uzupełnieniem jest arkusz kalkulacyjny z wyszczególnieniem adresów podstron na których pojawiają się błędy badanej domeny.
Formularz kontaktowy ws. audytu SEO