Optymalizacja pod pozycjonowanie - SEO | Pozycjonusz.pl

Wybrane pakiety do 39% taniej na 13 urodziny > Sprawdź

Oceń
(5/5)

Optymalizacja stron

Link building to klucz do skutecznego pozycjonowania strony w wyszukiwarce Google. Przed rozpoczęciem linkowania należy jednak  sprawdzić, czy uprzednio dokonana została optymalizacja pod pozycjonowanie strony zgodnie z wytycznymi Google. Poniżej omówione są najważniejsze elementy bez których pozycjonowanie nie ma sensu i jest mocno utrudnione.

Czym jest optymalizacja SEO?

Pozycjonowanie stron internetowych skupia się na dwóch czynnikach: off-page oraz on-page. Pierwszy z nich odnosi się do linkowania. Drugi bazuje na treści znajdującej się na stronie oraz wszystkich technicznych czynnikach, które analizowane są przez roboty Google. Istotną kwestią jest, by w pierwszej kolejności skupić się na usprawnieniu wszystkich czynników on-page.

Optymalizacja stron pod pozycjonowanie stanowi podstawę skutecznego linkowania. Składa się na nią wiele elementów, które należy dobrze zrozumieć, by wdrożyć zmiany i poprawić widoczność witryny. Poniżej omówione zostały czynniki on-site, które mają wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce Google.

Znaczniki meta vs optymalizacja strony

Meta tag Title

Jest to jeden z najważniejszych elementów, jeżeli chodzi o linkowanie. Przede wszystkim informuje roboty Google oraz internautów, o czym jest dana treść. Dobrze sformułowany meta tag title powinien zawierać słowo kluczowe oraz nie być dłuższy, niż 60 znaków ze spacjami. Co najważniejsze, nie może być powtarzalny dla podstron.

Meta tag Description

To opis znajdujący się pod tytułem strony wyświetlanej w Google. Warto umieścić tam słowa, które są krótkim streszczeniem opisu zawartości strony. Maksymalna długość to około 150 znaków. Jeżeli ciekawie opiszemy naszą podstronę, internauta chętniej w nią wejdzie. Oczywiście tak jak meta tag Title, musi być różny dla każdej podstrony.

Znaczniki ALT obrazków

Każdy obrazek/grafika na naszej stronie powinna mieć swój znacznik ALT czyli słowo/słowa opisujące dany obrazek. Alty odgrywają istotną rolę w sklepach internetowych, ponieważ klienci często wyszukują produkty, poprzez Google grafika. Bez dobrze zoptymalizowanych obrazków, zdjęcie z produktem nie będzie wyświetlać się wysoko w wynikach graficznego wyszukiwania.

Nagłówki H1-H6 a optymalizacja stron

W kodzie strony powinny być umieszczone nagłówki. Mają one wpływ na pozycjonowanie stron w wyszukiwarce, dlatego nie należy ich lekceważyć. Najważniejszy z nich, to nagłówek H1 i każda podstrona powinna zawierać maksymalnie jeden nagłówek H1. Umieszczamy w nim słowo/słowa kluczowe na które ma wyświetlać się strona. W pozostałych nagłówkach (H2,H3,H4 itd.) używamy frazy mniej ważne, na bazie struktury naszej strony internetowej.

optymalizacja strony seo

Optymalizacja witryny pod kątem treści przyjaznej pozycjonowaniu

Zdublowana treść na stronie

Duplicate content to inaczej powielanie treści na stronie internetowej, ale nie tylko. Roboty Google analizując dany adres url poszukują treści, w których znajdą po pierwsze, jak najwięcej odpowiedzi na zapytania internautów. Po drugie, które są oryginalne i przystępne dla użytkownika. Podobieństwo treści na stronie do zawartości innych adresów sprawia, że witryna traci na jakości, a przez to spada w wynikach wyszukiwania Google. Co więcej, na osłabienie pozycji strony wpływa też kopiowanie wewnętrzne. Wniosek jest prosty – należy tego unikać.

Niska jakość treści

Za mało treści na stronie lub co gorsze – jej niska jakość, bezpośrednio wpływa na optymalizację stron internetowych. Jeżeli treść jest automatycznie generowana, posiada nielogiczną budowę, jest zbyt mocno nasycona słowami kluczowymi lub też zawiera ukrytą treść (black hat SEO), do tego nie ma w niej merytorycznych informacji dla internauty – jakość strony spada. W tym wypadku należy zadbać o treść odpowiedniej długości tj. 2,5-3 tys. znaków oraz naturalnie rozmieszczone słowa kluczowe w tekście z nasyceniem do ok. 2,5%.

Za duża ilość linków wewnętrznych

Chcąc, aby strona internetowa pojawiła się wysoko w wyszukiwarce Google, należy wprowadzić jakościowy link building, zarówno wewnętrzny, jak i zewnętrzny. Niestety, ale bardzo często spotyka się nadmierne linkowanie wewnętrzne, co osłabia pozycję. Choć jest to prosty sposób na podbicie widoczności (nietrudno o linki będące w obrębie własnej witryny), to należy jednak zachować umiar i postarać się o naturalny profil linków. W innym wypadku optymalizacja strony nie będzie skuteczna.

optymalizacja strony

Techniczna naprawa czynników on-site

Niedziałające linki wewnętrzne i wychodzące

Na optymalizację stron wpływ ma zbyt duża ilość niedziałających linków (zarówno wewnętrznych, jak i przychodzących). Błąd 404 Google  – Page Not Found, pojawiający się przy analizowaniu danej witryny przez roboty, ma odzwierciedlenie w pogorszeniu pozycji strony w wyszukiwarce Google. Jeżeli zauważysz ten błąd, to w pierwszej kolejności należy zająć się usunięciem niedziałających linków lub próbą naprawy i przywrócenia.

Ustawienie wersji językowej strony

Jednym z kluczowych błędów przy optymalizowaniu stron jest pominięcie domyślnego ustawienia języka strony. Ile może kosztować ten błąd? Bardzo dużo! Pominięcie tego kroku może spowodować, że roboty Google źle odczytają stronę i przydzielą ją do innej strefy geograficznej, a to z kolei wpłynie na brak wyświetleń u docelowej grupy odbiorców i znikomy ruch na stronie.

Czas ładowania strony jest istotny

Szybkość ładowania strony wpływa zarówno na pozycjonowanie w Google, ale również ruch na stronie. Zbyt długie oczekiwanie na załadowanie się strony zniechęca internautę do zapoznania się z treścią. Optymalizacja strony www nastąpi, gdy zadbasz o właściwy rozmiar obrazów, kontrolę wtyczek jeżeli używasz popularnego CMS do swojej witryny czy choćby analizę poprawności kodu.

Optymalizacja stron internetowych pod urządzenia mobilne

Od 2018 roku obowiązuje mobile first index, czyli optymalizacja strony pod urządzenia mobilne. Roboty Google podczas indeksowania strony za pierwszy czynnik biorą właśnie jej techniczną optymalizację do urządzeń mobilnych. Należy więc przystosować stronę pod względem jej rozdzielczości czy także czasu ładowania do telefonów i tabletów. Dzięki temu użytkownicy mogą swobodnie poruszać się na stronie z wykorzystaniem telefonów czy tabletów.

Optymalizacja to jednak dużo więcej niż wyżej wymienione czynniki on-site. Jeżeli chcą Państwo dostosować swoją stronę bądź sklep internetowy do wytycznych Google, zapraszamy do skorzystania z naszej oferty.

Formularz kontaktowy ws. optymalizacji stron