podstawa seo

optymalizacja strony

dostosuj ją do wytycznych google

zyskaj wyższe pozycje, zdobądź więcej klientów

WYBIERZ TEMAT

Optymalizacja stron

Przed rozpoczęciem linkowania strony należy ją odpowiednio zoptymalizować. W związku z częstymi zamówieniami gdzie linkowane strony nie miały podstawowych rzeczy jeżeli chodzi o optymalizację, przedstawimy tu kilka z nich, bez których po prostu pozycjonowanie nie ma sensu.

 

1. Meta tag Title

Według nas jeden z ważniejszych punktów jeżeli chodzi o linkowanie. Często otrzymujemy zamówienia gdzie w title widnieje wyłącznie adres strony czy nazwa firmy, przykładowo

<title>Pozycjonusz.pl</title>

<title>Pozycjonusz</title>

 

a zamówienie dotyczy linkowania na frazy typu pozycjonowanie czy katalogowanie. W takim przypadku jest bardzo trudno wypozycjonować te frazy, a czasami jest to niemożliwe, jeżeli frazy są dość konkurencyjne. Title powinien mieć około 60 znaków i powinny się znaleźć tam słowa na których pozycji nam zależy. Tittle oczywiście musi być RÓŻNY dla każdej podstrony. Nie może być tak, że wchodząc na każdą podstronę w naszym serwisie mamy w meta tagu tittle :

 

<title>Pozycjonusz.pl</title>

 

Jeżeli wejdziemy w zakładkę Kontakt na naszej stronie, powinno tu być np.

<title>Skontaktuj się z nami – Pozycjonusz.pl</title>

Jeżeli wejdziemy na podstronę produktu w naszym sklepie, powinno tu być

<title>Nazwa produktu – Nazwa sklepu</title>

Jeżeli wejdziemy na podstronę usługi w naszej stronie, powinno tu być

<title>Nazwa usługi – Nazwa firmy</title>

Czyli dla każdej podstrony w Title mają się znajdować słowa opisujące tą podstronę. W przypadku mniejszych stron, edycję title można wykonać ręcznie. W przypadku portali, for czy sklepów internetowych które mają setki podstron, musi być za to odpowiedzialny skrypt który będzie nam takie różne title generował.

 

2. Meta tag Description

Z punktu widzenia SEO stracił na znaczeniu, jednak warto umieścić tam słowa które nas interesują. Odgrywa ważną rolę jeżeli chodzi o “klikalność”. Jeżeli ciekawie opiszemy naszą podstronę internauta chętniej kliknie w naszą stronę. Oczywiście tak jak meta tag Title, musi być RÓŻNY dla każdej podstrony i powinien mieć 120-150 znaków.

 

3. Przekierowanie 301

Dla Google url z WWW i bez WWW to całkowicie różne strony, do tego dochodzi protokół SSL czyli

http://adres.pl

http://www.adres.pl

https://adres.pl

https://www.adres.pl

W takim przypadku należy zdecydować się na któryś z adresów i wykonać przekierowanie 301. Jeżeli chcemy używać adresu z przedrostkiem WWW otwieramy notatnik na komputerze, wklejamy tą regułkę:

RewriteEngine on   
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^domena.pl(.*) [NC]   
RewriteRule ^(.*)$ http://www.domena.pl/$1 [R=301,L]

zamieniając oczywiście domena.pl na nasz adres strony i zapisujemy plik nadając mu nazwę .htaccess – BEZ ŻADNYCH KOŃCÓWEK .TXT czy innych ! Taki plik wrzucamy do folderu public_html naszej domeny. W zależności od skryptu na jakim postawiona jest strona, mogą wystąpić problemy z przekierowaniem i wówczas trzeba zastosować przekierowanie bardziej rozbudowane. Jeżeli chcemy używać adresu bez przedrostku WWW robimy wszystko to samo tylko, że wstawiamy taką regułkę:

 

RewriteEngine on  
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.domena.pl(.*) [NC]  
RewriteRule ^(.*)$ http://domena.pl/$1 [R=301,L]

 

Jak sprawdzić czy przekierowanie działa? Po prostu wchodzimy do swojej przeglądarki, wpisujemy adres naszej strony z WWW jak i bez WWW i sprawdzamy czy przekierowuje nas na wybraną przez nas domenę. Jeżeli wybraliśmy domenę bez WWW, po wpisaniu adresu z WWW powinno nastąpić przekierowanie na bez WWW.

 

4. ALT obrazków

Każdy obrazek/grafika na naszej stronie powinna mieć swój znacznik ALT czyli słowo/słowa opisujące dany obrazek. Zazwyczaj w CMS’ach przy edycji naszej strony, pole te nazywane jest jako “Tekst Alternatywny”. Alty odgrywają istotną rolę w sklepach internetowych, ponieważ klienci często wyszukują produkty, poprzez Google grafika, bez dobrze zoptymalizowanych obrazków, nie będziemy tam wysoko.

 

5. Słowa kluczowe w treści

Nie powinniśmy przesadzać z upychaniem na stronie słów kluczowych, powinny być one w miarę naturalnie powstawiane. Całkowicie zabronione jest tworzenie tzw. SEO stopek, gdzie w stopce naszej strony wymieniamy 20 słów opisujących naszą stronę. Google bazuje na treści, więc zadbajmy o to, aby na naszej stronie w opisie produktu lub opisie usługi znalazło się te minimum kilkaset znaków treści.

 

6. Nagłówki H1-H6

W kodzie strony powinny być umieszczone nagłówki. W H1 czyli najważniejszym nagłówku umieszczamy interesujące nas słowo/słowa kluczowe w pozostałych nagłówkach mniej ważne, na bazie struktury naszej strony internetowej.

Optymalizacja to jednak dużo więcej niż te 6 wymienionych punktów. jeżeli chcą Państwo dostosować swoją stronę bądź sklep internetowy do wytycznych Google, zapraszamy do skorzystania z naszej oferty – http://produkcja.pozycjonusz.pl/audyty-seo/

 

 

Formularz kontaktowy ws. Optymalizacja stron



*Wymagane pola

Złóż zamówienie

Złóż zamówienie poprzez nasze formularze, w których umieścisz wszystkie szczegóły linkowania.

Zamów

Nie wiesz jakie usługi wybrać?

Zadzwoń

535 901 662

Lub skorzystaj z naszego poradnika online

Nie wiesz co zamówić?

Szybka oferta