podstawa seo

optymalizacja strony

dostosuj ją do wytycznych google

zyskaj wyższe pozycje, zdobądź więcej klientów

WYBIERZ TEMAT

Optymalizacja stron

Optymalizacja stron
4.9 punktów (11) głosów

Przed rozpoczęciem linkowania strony należy ją odpowiednio zoptymalizować. W związku z częstymi zamówieniami gdzie linkowane strony nie miały podstawowych rzeczy jeżeli chodzi o optymalizację, przedstawimy tu kilka z nich, bez których po prostu pozycjonowanie nie ma sensu.

 

1. Meta tag Title

Według nas jeden z ważniejszych punktów jeżeli chodzi o linkowanie. Często otrzymujemy zamówienia gdzie w title widnieje wyłącznie adres strony czy nazwa firmy, przykładowo

<title>Pozycjonusz.pl</title>

<title>Pozycjonusz</title>

 

a zamówienie dotyczy linkowania na frazy typu pozycjonowanie czy katalogowanie. W takim przypadku jest bardzo trudno wypozycjonować te frazy, a czasami jest to niemożliwe, jeżeli frazy są dość konkurencyjne. Title powinien mieć około 60 znaków i powinny się znaleźć tam słowa na których pozycji nam zależy. Tittle oczywiście musi być RÓŻNY dla każdej podstrony. Nie może być tak, że wchodząc na każdą podstronę w naszym serwisie mamy w meta tagu tittle :

 

<title>Pozycjonusz.pl</title>

 

Jeżeli wejdziemy w zakładkę Kontakt na naszej stronie, powinno tu być np.

<title>Skontaktuj się z nami – Pozycjonusz.pl</title>

Jeżeli wejdziemy na podstronę produktu w naszym sklepie, powinno tu być

<title>Nazwa produktu – Nazwa sklepu</title>

Jeżeli wejdziemy na podstronę usługi w naszej stronie, powinno tu być

<title>Nazwa usługi – Nazwa firmy</title>

Czyli dla każdej podstrony w Title mają się znajdować słowa opisujące tą podstronę. W przypadku mniejszych stron, edycję title można wykonać ręcznie. W przypadku portali, for czy sklepów internetowych które mają setki podstron, musi być za to odpowiedzialny skrypt który będzie nam takie różne title generował.

 

2. Meta tag Description

Z punktu widzenia SEO stracił na znaczeniu, jednak warto umieścić tam słowa które nas interesują. Odgrywa ważną rolę jeżeli chodzi o “klikalność”. Jeżeli ciekawie opiszemy naszą podstronę internauta chętniej kliknie w naszą stronę. Oczywiście tak jak meta tag Title, musi być RÓŻNY dla każdej podstrony i powinien mieć 120-150 znaków.

 

3. Przekierowanie 301

Dla Google url z WWW i bez WWW to całkowicie różne strony, do tego dochodzi protokół SSL czyli

http://adres.pl

http://www.adres.pl

https://adres.pl

https://www.adres.pl

W takim przypadku należy zdecydować się na któryś z adresów i wykonać przekierowanie 301. Jeżeli chcemy używać adresu z przedrostkiem WWW otwieramy notatnik na komputerze, wklejamy tą regułkę:

RewriteEngine on   
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^domena.pl(.*) [NC]   
RewriteRule ^(.*)$ http://www.domena.pl/$1 [R=301,L]

zamieniając oczywiście domena.pl na nasz adres strony i zapisujemy plik nadając mu nazwę .htaccess – BEZ ŻADNYCH KOŃCÓWEK .TXT czy innych ! Taki plik wrzucamy do folderu public_html naszej domeny. W zależności od skryptu na jakim postawiona jest strona, mogą wystąpić problemy z przekierowaniem i wówczas trzeba zastosować przekierowanie bardziej rozbudowane. Jeżeli chcemy używać adresu bez przedrostku WWW robimy wszystko to samo tylko, że wstawiamy taką regułkę:

 

RewriteEngine on  
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.domena.pl(.*) [NC]  
RewriteRule ^(.*)$ http://domena.pl/$1 [R=301,L]

 

Jak sprawdzić czy przekierowanie działa? Po prostu wchodzimy do swojej przeglądarki, wpisujemy adres naszej strony z WWW jak i bez WWW i sprawdzamy czy przekierowuje nas na wybraną przez nas domenę. Jeżeli wybraliśmy domenę bez WWW, po wpisaniu adresu z WWW powinno nastąpić przekierowanie na bez WWW.

 

4. ALT obrazków

Każdy obrazek/grafika na naszej stronie powinna mieć swój znacznik ALT czyli słowo/słowa opisujące dany obrazek. Zazwyczaj w CMS’ach przy edycji naszej strony, pole te nazywane jest jako “Tekst Alternatywny”. Alty odgrywają istotną rolę w sklepach internetowych, ponieważ klienci często wyszukują produkty, poprzez Google grafika, bez dobrze zoptymalizowanych obrazków, nie będziemy tam wysoko.

 

5. Słowa kluczowe w treści

Nie powinniśmy przesadzać z upychaniem na stronie słów kluczowych, powinny być one w miarę naturalnie powstawiane. Całkowicie zabronione jest tworzenie tzw. SEO stopek, gdzie w stopce naszej strony wymieniamy 20 słów opisujących naszą stronę. Google bazuje na treści, więc zadbajmy o to, aby na naszej stronie w opisie produktu lub opisie usługi znalazło się te minimum kilkaset znaków treści.

 

6. Nagłówki H1-H6

W kodzie strony powinny być umieszczone nagłówki. W H1 czyli najważniejszym nagłówku umieszczamy interesujące nas słowo/słowa kluczowe w pozostałych nagłówkach mniej ważne, na bazie struktury naszej strony internetowej.

Optymalizacja to jednak dużo więcej niż te 6 wymienionych punktów. jeżeli chcą Państwo dostosować swoją stronę bądź sklep internetowy do wytycznych Google, zapraszamy do skorzystania z naszej oferty – http://produkcja.pozycjonusz.pl/audyty-seo/

 

 

Formularz kontaktowy ws. Optymalizacja stron



*Wymagane pola

Zamów

Już teraz

Złóż zamówienie poprzez nasze formularze, w których umieścisz wszystkie szczegóły linkowania.

Zamów

Centrum pomocy

Zadzwoń

nie wiesz jakie pakiety wybrać?

535 901 662

Lub skorzystaj z naszego poradnika online

Nie wiesz co zamówić?

Szybka oferta