Ile kosztuje reklama w Google Ads (dawniej Google AdWords)? - Pozycjonusz
WiWi
05/01/20

Ile kosztuje reklama w Google Ads (dawniej Google AdWords)?

Gotowe pakiety Google Ads dla Twojego biznesu

Spis treści (kliknij, aby szybko przejść)

  1. Google Ads, korzystamy za darmo
  2. Formy reklamy w Google Ads
  3. Co to jest Google Ads
  4. Formy płatności Google Ads
  5. Rodzaje budżetów Google Ads
  6. Formy płatności w Google Ads
  7. Dostosowanie stawek w Google Ads
  8. Od czego zależy pozycja w Google Ads
  9. Jak mierzyć wyniki jakości reklamy Google Ads?
  10. Ile przeznaczyć na reklamę w Google Ads?
  11. Planner słów kluczowych
  12. Realny koszt Google Ads
  13. Ograniczenia dotyczące treści reklamy Ads
  14. Dostosowanie Google Ads do urządzeń mobilnych
  15. Cennik naszych kampanii
  16. Cennik Google Ads dla sklepów internetowych
  17. Cennik Google Ads dla stron firmowych

 

Google Ads – korzystamy za darmo

Pamiętaj. Samo korzystanie z platformy Google Ads jest całkowicie darmowe. W Google Ads ponosisz koszty działań reklamowych (czyli za kliknięcia, konwersje lub wyświetlenia) wybranych przez Ciebie spośród szeregu dostępnych strategii ustalania stawek. Bezpłatnie założysz konto, skonfigurujesz je i przejrzysz dostępne narzędzia. Po zalogowaniu na swoje konto pod adresem: https://ads.google.com/ możesz z niego korzystać. Jednak z niektórych funkcji, np. podglądu i diagnostyki reklam czy raportów – jeśli nie zainwestujesz w nie choć minimalnych budżetów, które pozwalają zbierać dane, skorzystasz w minimalnym stopniu.

Zobacz efekty naszych reklam w wyszukiwarce Google!

 

Formy reklamy w Google Ads

Do najpopularniejszych form reklamy w Adwords (aktualnie Ads) możemy zaliczyć:

  • tekstowa w sieci wyszukiwania
  • graficzna w sieci reklamowej Google
  • Wideo w YouTube
  • produktowa – w Zakupach Google
typy kampanii reklamowych google ads

Co to jest Google Ads (AdWords)?

Jest to forma reklamy proponowana przez Google, która umożliwia wyświetlanie linków sponsorowanych w sieci wyszukiwania oraz reklam graficznych w sieci reklamowej. To Ty jako reklamodawca decydujesz, jaki przeznaczy budżet na tę reklamę, jakie wybierze słowa kluczowe i kierowanie reklam, jaka będzie treść reklamy i gdzie zostanie umieszczona.

Dostępne formy płatności – 6 modeli rozliczeń w Google Ads

Google Ads proponuje Ci kilka strategii ustalania stawek. Konfigurujesz je tak, aby osiągnąć wybrany przez siebie cel. W zależności od tego, czy chcesz skupić się na kliknięciach, wyświetleniach, konwersjach czy obejrzeniach, ustawiasz odpowiednią strategię.

CPC (cost per click), czyli koszt za kliknięcie. CPC to model rozliczenia Google Ads, w którym płacisz za pojedyncze kliknięcie. Ustawiasz w panelu maksymalny koszt kliknięcia dla grup reklam (lub słów kluczowych w sieci wyszukiwania). Rzeczywisty koszt kliknięcia zależy od stawek konkurencyjnych reklam oraz wyniku jakości naszych reklam. Koszt kliknięcia jest najczęściej niższy od ustawionego przez Ciebie maksymalnego CPC i wyniesie minimum wymagane do przelicytowania konkurencyjnej reklamy.

Przykład:

Jeśli ustawisz na reklamę swojej firmy (A) stawkę CPC na 6 zł, a inna firma (B) ustawi na 5 zł, to jeżeli jakość Waszych reklam jest podobna, reklama Twojej firmy będzie się wyświetlała wyżej w wynikach sponsorowanych.

eCPC – czyli ulepszone CPC. Dzięki tej strategii ustalania stawek możesz dostosować koszt stawek CPC, żeby zwiększyć prawdopodobieństwo wystąpienia konwersji na koncie. Stawki za kliknięcie są obniżane lub podnoszone w zależności od szansy na wystąpienie konwersji. eCPC łączy samodzielne ustawianie stawek ze strategią inteligentnego ich określania. Korzysta z wielu sygnałów dostępnych z poziomu algorytmów Google oraz uwzględnia Twoje ustawienia kampanii.

CPA cost per action, czyli koszt wykonania akcji (konwersji). CPA jest inteligentną strategią ustalania stawek w Google Ads, w której określasz maksymalny koszt jaki jesteś w stanie przeznaczyć, żeby uzyskać konwersje. Aby strategia mogła skutecznie działać, musisz mieć poprawnie skonfigurowane konwersje oraz ich śledzenie i zapewnić wcześniej ich odpowiednią minimalną wymaganą ilość. Im więcej danych i im są dokładniejsze, tym skuteczniej działa strategia.

vCPM (cost per mille), czyli koszt za tysiąc widocznych wyświetleń. Gdy ustalisz stawkę vCPM, płacisz za 1000 wyświetleń reklamy Ads. Opłata jest naliczana wtedy, gdy reklama była widoczna przez przynajmniej 1sec w minimum 50%. Ta strategia ustalania stawek jest dostępna tylko w sieci reklamowej, nie można z niej skorzystać w sieci wyszukiwania. Rozliczenie vCPM jest rekomendowane szczególnie dla reklamodawców, którym zależy na zwiększeniu zasięgu reklam.

CPV (cost per view), czyli koszt obejrzenia filmu reklamowego. Płacisz tylko za obejrzenie przez użytkowników filmu, który reklamujesz. W przypadku reklam In-Stream zapłacisz wtedy, gdy użytkownik obejrzy 30 sekund filmu lub obejrzy film do końca, jeśli jest krótszy. Opłata zostanie będzie naliczona także wtedy, gdy użytkownik wejdzie w interakcję z materiałem wideo.

ROAS (return on ad spend), czyli zwrot z nakładów na reklamę. Jest to inteligentna strategia ustalania stawek w Google Ads, która automatycznie dopasowuje stawki w czasie aukcji. Maksymalny koszt kliknięcia jest optymalizowany w celu uzyskania określonego ROAS. Minimalnie kampania reklamowa musi zarejestrować 20 konwersji w ostatnich 45 dniach. Im więcej masz konwersji, tym więcej masz danych niezbędnych do poprawnego działania strategii ROAS.

Rodzaje budżetów w Google Ads

prognoza kosztu kliknięć google ads

Podstawowym ustawieniem w Google Ads jest budżet dzienny. To w ramach dziennych wydatków ustalasz stawki za emisję reklamy. Budżet dzienny możesz zmieniać w zależności od tego, jakie wyniki osiąga kampania. Google Ads, gdy Twoja reklama jest bardzo popularna, może przekroczyć ustawiony limit wydatków dziennych maksymalnie dwukrotnie. Google Ads działa w ten sposób, że całkowity budżet miesięczny będzie zawsze równy budżetowi dziennemu przemnożonemu przez średnią ilość dni w miesiącu wynoszącą 30,4, o ile budżet dzienny nie jest w międzyczasie zmieniany.

 

Jedyną kampanią, w której możesz ustawić budżet całkowity, jest kampania wideo. Planujesz datę rozpoczęcia oraz zakończenia kampanii z deklarowaną maksymalną kwotą jaką możesz przeznaczyć na promocję. Zaplanowany budżet całkowity w Google Ads nie może być zmieniony, a Twoje konto będzie obciążone deklarowaną kwotą. Budżet będzie rozdysponowany równomiernie na cały okres trwania kampanii. Jeśli wyświetleń będzie więcej, nie będzie za nie pobrana opłata.

Formy płatności w Google Ads

Jeśli ustawiona przez Ciebie reklama ma zadziałać, najpierw uzupełnij wszystkie informacje dotyczące rozliczeń i płatności. Warunki korzystania z dostępnych form płatności dostępne są w pomocy Google. Masz do wyboru:

  1. Płatności automatyczne
  2. Płatności ręczne
  3. Fakturowanie miesięczne (limit kredytowy)
  1. Płatności automatyczne

Płatność jest pobierana automatycznie, po wyświetleniu reklamy, z końcem miesiąca lub po przekroczeniu kwoty ustalonego limitu.

Twoje korzyści, jeśli wybierzesz płatności automatyczne:

  • reklamy wyświetlane są w sposób ciągły i nie ma przerw w wyświetlaniu z powodu opóźnień w płatnościach
  • nie musisz pilnować regularnych przelewów
  • unikasz zjawiska „zamrożenia kapitału” i zatrzymania wyświetlania reklam
  • Płatności ręczne

Ta forma płatności polega na tym, że są one pobierane przed wyświetleniem reklamy. Dopiero po dokonaniu przez Ciebie przelewu reklamy mogą zacząć działać. Reklamy przestają być wyświetlane po wyczerpaniu przelanej kwoty.

Twoje korzyści, jeśli wybierzesz płatności ręczne:

  • Zmniejsza się Twoje ryzyko rozdysponowania budżetu w zbyt krótkim okresie, czyli kontrolując wydatki na bieżąco masz szansę uniknąć błędów w administracji konta.
  • Wydajesz tylko określoną kwotę na działania reklamowe.
  • Fakturowanie miesięczne (limit kredytowy)

Niektórzy reklamodawcy mogą otrzymać od Google limit kredytowy na koncie. Płatność dokonywana jest w ustalonym przez Google terminie. Zwykle dotyczy to agencji reklamowych, która zarządza kontami Google Ads swoich klientów, czyli np. Agencja WiWi.

Samodzielne dostosowanie stawek w Google Ads

dostosowywanie stawek google ads

Samodzielne dostosowanie stawek w Google Ads

Google Ads to jest bardzo zaawansowaną platformą zarządzania reklamami. To jedyna tego typu platforma (poza DoubleClikck) umożliwiająca zamieszczanie reklam w wyszukiwarce. W Google Ads masz możliwość samodzielnego, procentowego dostosowania stawek dla np.: grupodbiorców, rodzaju urządzeń, danych demograficznych czy lokalizacji internauty, a nawet określonych godzin wyświetlania reklam. Każdy specjalista reklam w Google Ads analizuje dane i optymalizuje konto, by osiągało jak najlepsze wyniki.

Co ma wpływ na pozycję Twoich reklam Google Ads?

Z pewnością nie tylko maksymalna kwota, jaką zainwestujesz w reklamę. To także, ale również:

  • jakość treści reklamy
  • jakość stron docelowych
  • prognozowany współczynnik klikalności
  • wpływ rozszerzeń reklamy

W praktyce oznacza to, że czasami przy niżej ustawionej maksymalnej stawce za kliknięcia  Twoja reklama może wyświetlać się wyżej niż reklama konkurencji mająca wyższą stawkę.

Jak mierzyć wynik jakości reklamy Ads?

Wynik jakości reklamy Google Ads to istotne zagadnienie przy prowadzeniu kampanii Google Ads. Dlaczego? Przede wszystkim ma on duży wpływ na koszty kliknięć w reklamę oraz jej pozycję. Google bardzo dba o to, aby oferowane przez reklamodawców treści były wartościowe, rzetelne i atrakcyjne dla internauty, przy czym jednocześnie stara się o zainteresowanie reklamodawców i zachęca licytowania jak największej ilości fraz kluczowych. Jeżeli jako reklamodawca posiadasz wyższy wynik jakości reklamy Google Ads, to płacisz za nią mniej w porównaniu z konkurencją i zyskujesz lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Jak zatem mierzyć wynik jakości?

Wynik jakości reklamy Ads można mierzyć przez pryzmat tego, co ją optymalizuje, czyli:

optymalizacja strony – poziom dopasowania i jakości witryny docelowej,

– poziom trafności słów kluczowych,

– poziom jakości tekstu zawartego w reklamie i jego trafności do grupy docelowej,

– poziom optymalizacji historii konta Google Ads.

Jaką kwotę w ciągu miesiąca muszę przeznaczyć na reklamę Ads?

O to pytają najczęściej firmy, które jeszcze nie korzystały z tego typu kampanii. W zależności od tego, czy celem firmy jest sprzedaż, czy działania wizerunkowe, dobiera się odpowiednie formy i budżety. Są one zależne także od grupy docelowej, branży oraz danych geograficznych. Wszystkie stawki za kampanie ustalane są indywidualnie. Podstawowym kryterium jest cel kampanii i wysokość środków finansowych jakie klient chce na nie przeznaczyć.

Podczas prognozowania miesięcznego budżetu reklamowego dla kampanii tekstowej w sieci wyszukiwania, Agencja Reklamowa korzysta z wbudowanego narzędzia o nazwie Planer słów kluczowych. W praktyce jednak tego typu prognozy nie są zbyt precyzyjne, nie uwzględniają szeregu elementów takich jak wynik jakości reklam czy nietrafne słowa kluczowe. Dlatego warto potraktować pierwszy miesiąc współpracy jako rozpoznawczy i dostosować kwotę budżetu do realnych wyników.

Planer słów kluczowych

Planer słów kluczowych google ads

Planer słów kluczowych świetnie sprawdza się przy dobieraniu słówek lub wykluczeń do naszej grupy reklam. Poza średnią miesięczną liczbą wyszukiwań danej frazy oraz poziomem jej konkurencji, wyświetlane są także dane o aktualnym udziale w wyświetleniach reklam (przydatne w fazie późniejszej optymalizacji) oraz sugerowane stawki cpc za umiejscowienie reklamy w górnej części strony wyszukiwarki Google.

Wyświetlanie reklamy na górze wyszukiwarki wcale nie jest jednak konieczne by uzyskać kliknięcia w reklamy. W przypadku niskiego budżetu reklamowego i dużej konkurencji można odpuścić sobie tę walkę i celować w pozycje w dolnej części wyszukiwarki lub nawet na dalszych jej stronach. Dzięki temu, w przypadku ograniczonego budżetu reklamowego, uda nam się pozyskać więcej kliknięć niższym kosztem.

Realny koszt Google Ads

realny koszt CPC Google Ads

Poniżej trzy przykłady słów kluczowych z 3 różnych branż, dla których ustawiliśmy stawki niższe, niż te sugerowane przez planer słów kluczowych.

Widzimy propozycję planera dla popularnych i konkurencyjnych słów kluczowych [drzwi zewnętrzne drewniane] oraz [drzwi drewniane zewnętrzne] oba w dopasowaniu ścisłym. Sugerowana przez planer historyczna minimalna stawka cpc wymagana w poprzednim miesiącu do wyświetlenia w górnej części strony wyniosła kolejno 0,40zł oraz 0,38zł. W praktyce jednak, w poprzednim miesiącu kliknięcia w reklamy powiązane z tymi słowami kosztowały kolejno 0,27zł oraz 0,29zł. Oczywiście z powodu zbyt niskiej stawki utraciliśmy prawie 80% możliwych wyświetleń reklam, ale z racji ograniczonego budżetu reklamowego mogliśmy kierować reklamy tylko do ograniczonej ilości internautów. Gdybyśmy jednak ustawili sugerowaną przez planer stawkę np. 1,39zł, uzyskalibyśmy dużo mniej kliknięć w reklamy, a udział w wyświetleniach, z racji ograniczonego budżetu, również byłby niski.

Inny przykład. Dla frazy [drzwi wejściowe do domu] symulator stawek proponuje cpc w wysokości 0,67zł. Planer słów kluczowych prognozuje minimalną stawkę za wyświetlenie na górze strony w wysokości 0,54zł. Nam udało się pozyskać 21 kliknięć w reklamy na to słowo przy średnim koszcie 0,23zł.

Fraza [wyjście z długów] w symulatorze ma stawkę za pierwszą stronę w wysokości 0,69zł, a jej proponowana stawka za wyświetlenie w górnej części strony wyniosła 0,77zł. My pozyskaliśmy kliknięcia na tę frazę za średnio 0,55zł.

Dla frazy [pomoc zadłużonym] symulator sugeruje stawkę za pierwszą stronę w wysokości 1,26zł, a planer słów kluczowych stawkę za górę strony w wysokości 0,90zł. Nasza reklama na tę frazę kosztowała jednak tylko średnio 0,68zł za kliknięcie

Reasumując, Google rekomenduje nam stawki, które na pewno spowodują dużą liczbę kliknięć oraz wysokie pozycje reklamy, ale bez testowania własnych stawek CPC, analizy pozycji i kliknięć będziemy po prostu przepalali budżety.

Ograniczenia dotyczące treści reklam Ads

Google Ads posiada regulamin, który służy nie tylko ochronie użytkowników i zapewnienia bezpieczeństwa, ale również gwarancji wygody korzystania z usług reklamowych zarówno przez użytkowników Internetu, jak i reklamodawców. Oto kilka najważniejszych zasad, których należy przestrzegać decydując się na prowadzenie kampanii reklamowej Google Ads.

1. Poszanowanie praw autorskich – Google nie reklamuje podrobionych usług.

2. Zakaz reklamowania produktów i usług zagrażających człowiekowi (tytoń, inne substancje niedozwolone, usługi hakerskie, materiały pirotechniczne).

3. Zabrania się przemycania treści dyskryminacyjnych, obrażających czyjeś poglądy, uczucia.

4. Niemożność wykorzystywania i przetwarzania wrażliwych danych internautów w celu dotarcia do nich.

5. Konieczność przedstawiania wyłącznie prawdziwych informacji.

Dostosowanie Google Ads do urządzeń mobilnych

Nie tylko strony internetowe mogą być dopasowane pod urządzenia mobilne, ale również reklamy wyświetlane przez Google Ads. Jest to istotny punkt w prowadzeniu działań marketingowych, ponieważ dzięki temu zwiększasz swoje szanse na dotarcie do jeszcze większej liczby internautów, którzy korzystają z telefonów czy tabletów. Co należy zrobić?

1. Zmień format reklamy tekstowej na rozszerzony

Google Ads niedawno dało możliwość większego pola do popisu reklamodawcom. Co to znaczy? Aktualnie istnieje opcja poszerzenia swojej reklamy o nowy, trzeci nagłówek. Można zawrzeć w nim tekst nawet do 90 znaków. Dzięki zwiększeniu formatu reklamy tekstowej przekaz staje się precyzyjniejszy i przyciąga uwagę większej liczby osób faktycznie zainteresowanych.

2. Zastosuj właściwe rozszerzenia reklam dla urządzeń mobilnych

Wykorzystanie odpowiednich rozszerzeń, które warto zaznaczyć – są darmowe, zwiększy skuteczność reklamy wyświetlanej w telefonie czy na tablecie. Można to zrobić stosując np.:

– rozszerzenia linków do podstron, dzięki czemu klienci po kliknięciu w adres url mogą bezpośrednio wejść na stronę docelową, która ich interesuje (np. oferta konkretnego modelu butów),

– rozszerzenia lokalizacji, co skutkuje wyświetlaniem się mapy Google wraz z adresem i szczegółową lokalizacją działalności stacjonarnie,

– rozszerzenia połączeń, co pozwala na umieszczenie w reklamie numeru telefonu kontaktowego.

Powyższe działania sprawią, że poprawi się konwersja na stronie, obsługa klienta online, a także sprzedaż stacjonarna.

3. Wykorzystaj aplikacje na telefonie do zwiększenia skuteczności Google Ads

Google Ads oferuje nową możliwość skierowania reklam pod grupę odbiorców, która używa konkretne aplikacje. Jeżeli oferujesz usługi dietetyczne, możesz ustawić wyświetlanie się reklam na telefonie czy tablecie u osób, które pobrały aplikację związaną z tematyką fitnessu, siłowni, planu treningowego czy odchudzania. Takie działanie sprawi, że poszerzysz swoją grupę docelową o nowych odbiorców.

4. Skieruj reklamę Ads na konkretny model telefonu

Kolejna nowość w prowadzeniu kampanii marketingowej w sieci reklamowej, to opcja ustawienia wyświetleń reklam u użytkowników konkretnych modeli telefonu. Wystarczy sprawdzić w Google Analytics, na jakich telefonach reklama była najskuteczniejsza i skupić uwagę właśnie na nich, co pozwoli zoptymalizować działania.

5. Wdróż remarketing w swój plan marketingowy

Dostosowanie Google Ads do urządzeń mobilnych nie będzie skuteczne, jeżeli nie wdrożysz remarketignu. Polega on na przypomnieniu się internaucie i skierowaniu reklamy po raz drugi, co aktualnie może odbywać się między platformami. Jeżeli klient nie dokonał zakupu na telefonie, to być może zrobi to korzystając z komputera przy najbliższej okazji, gdy zobaczy ponownie reklamę i odwrotnie. Dzięki temu użytkownik

5. Nie zapominaj o wykorzystaniu efektywnych metod tworzenia treści reklamujących

Technicznie można zrobić bardzo dużo, by reklama nie tylko nie odrzucała, ale zachęciła do sprawdzenia jej dalszej zawartości. Jednak bez atrakcyjnej i angażującej klienta treści reklamy, można zdziałać niewiele. Dlatego stale warto pamiętać o kilku podstawowych kwestiach przy tworzeniu reklam Google Ads, dostosowując je pod urządzenia mobilne:

– nagłówki muszą być trafne, przyciągające uwagę i precyzujące, czego spodziewać ma się klient,

– powinny być stosowane wezwania do działania, do wykonania konkretnej czynności (odwiedź, wejdź, zadzwoń, zamów itp.),

– wykorzystaj jak największy potencjał treści reklamy w nagłówku 3, w którym należy wyróżnić swoją usługę na tle konkurencji,

– stosuj różnorodne reklamy, które będą naprzemiennie wyświetlane przez Google Ads.

Cennik Google Ads

Nasza każda współpraca to

♥ Wielokierunkowe działanie

♥ BRAK jakichkolwiek kar umownych

♥ Dedykowany opiekun

♥ Pełny raport monitorujący działania z Google Ads oraz Google Analytics

♥ Bonus do 375zł do wydania na kliknięcia w drugim miesiącu współpracy

♥ Bez umowy

♥ Elastyczność, każdego miesiąca dostosowujemy budżet do Twoich potrzeb, nie trzymamy się sztywnych zasad!

Cennik Google Ads dla sklepów internetowych

Nazwa pakietuCena PLN (brutto)OpisZamówienine
Reklama Ads na słowa kluczowe dla sklepuod 269szczegóły
zamawiam
Kampania produktowa dla sklepuod 299 szczegóły
zamawiam
Reklama Ads w sieci partnerskiej dla sklepu309szczegółyzamawiam
Remarketing dla sklepu300szczegółyzamawiam
Kampania Google Ads 360 dla sklepuindywidualnieszczegółyzamawiam
Audyt konta Google Ads dla sklepuindywidualnieszczegółyzamawiam

Cennik Google Ads dla stron firmowych

Nazwa pakietuCena PLN (brutto)OpisZamówienie
Reklama Ads na słowa kluczowe dla firmod 269szczegóły
zamawiam
Reklama Ads w sieci partnerskiej dla firm309szczegółyzamawiam
Remarketing dla firm309szczegółyzamawiam
Kampania Google Ads 360 dla firmindywidualnieszczegółyzamawiam
Audyt konta Google Ads dla firmidywidualnieszczegółyzamawiam
Oceń
(5/5)

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Projekt i realizacja WiWi