Dziennikarski Fundusz Ratunkowy Google pomoże finansowo redakcjom, także w Polsce - Pozycjonusz
Joanna Kulik
17/04/20

Dziennikarski Fundusz Ratunkowy Google pomoże finansowo redakcjom, także w Polsce

Dziennikarski Fundusz Ratunkowy Google to program pomocowy dla dziennikarzy, których dotknął kryzys związany z pandemią koronawirusa. Firma uruchomiła go po to, aby wspomóc lokalne redakcje w przetrwaniu kryzysu. W ramach programu można otrzymać od kilku do nawet kilkudziesięciu tysięcy dolarów. Program obejmuje reakcje wielu krajów, także te w Polsce. Sprawdź, jak ubiegać się o pomoc.

Jak poinformowała firma, Dziennikarski Fundusz Ratunkowy Google (Journalism Emergency Relief Fund) ma na celu wsparcie finansowe małych i średnich redakcji, które działają głównie na lokalnych rynkach informacyjnych. Ma być to pomoc w formie żywej gotówki, która pomoże przetrwać niedofinansowanym redakcjom w obliczu pandemii COVID-19. Bardzo ważna informacja dotyczy globalnego zasięgu programu, dzięki czemu pieniądze mogą otrzymać także polskie podmioty.

Wnioski można składać od środy 15 kwietnia do 30 kwietnia 2020 r. do godz. 08:59 polskiego czasu. Google może skrócić lub wydłużyć okres przyjmowania wniosków jeśli zajdzie taka potrzeba. Pracownicy koncernu rozpatrują wnioski na bieżąco, więc Google zachęca redakcje, aby nie zwlekały z przesłaniem aplikacji. 

Istnieją oczywiście ograniczenia i warunki, jakie redakcja lokalne musi spełnić, aby móc skorzystać z pomocy finansowej Google:

  • redakcja musi funkcjonować na rynku co najmniej od 12 miesięcy,
  • musi prowadzić działalność między innymi cyfrową,
  • musi posiadać od 2 a 100 pełnoetatowych pracowników,
  • może posiadać więcej niż 100 etatowych pracowników, lecz pierwszeństwo mają redakcje mniejsze,
  • obszarem tematycznym publikacji muszą być newsy i informacje bieżące, a nie np. lifestyle czy sport,
  • z pomocy nie mogą korzystać media państwowe oraz osoby prywatne.

Dziennikarski Fundusz Ratunkowy Google. Jak złożyć wniosek?

Aby aplikować o pomoc finansową dla dziennikarzy i redakcji trzeba wejść na stronę https://newsinitiative.withgoogle.com/journalism-emergency-relief-fund/apply/ i wypełnić formularz online. Tam należy podać podstawowe informacje na temat rodzaju publikowanych materiałów oraz ogólnie na temat działalności podmiotu, do którego redakcja należy. Trzeba także poinformować, na jakie cele firma wyda przyznane przez Fundusz pieniądze. Zgłoszenia będą weryfikowane i finansowane na bieżąco, a informacja o decyzji w sprawie przyznania pomocy zostanie przesłana niezwłocznie na maila wnioskodawcy. Dokładne kwoty, które można uzyskać oraz cały budżet Funduszu nie są znane. Jak podkreśla firma, osoby zaangażowane w projekt będą weryfikować potrzeby i rozdzielać pieniądze na bieżąco, w oparciu o potrzeby danej redakcji oraz region, w którym działa.

Dziennikarski Fundusz Ratunkowy Google to kolejna inicjatywa pomocowa, którą amerykańska firma kieruje do mniejszych podmiotów gospodarczych. Pod koniec marca Google zapowiedziało przekazanie 340 mln dolarów dotacji na budżety w Google Ads.

Oceń
(0/5)

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Kontakt dla klientów
contact-person
Paulina Najda
Formularz kontaktowy