Które rodzaje reklam internetowych Twoim zdaniem są skuteczne? Od czasu, gdy pojawiła się reklama w Internecie w formie statycznego obrazu, marketing internetowy zaczął prężnie się rozwijać. Dziś można skorzystać z różnych opcji reklamy w sieci i tym samym dotrzeć do każdej możliwej grupy odbiorców. W dzisiejszym artykule zostaną opisane najpopularniejsze formy reklam internetowych, które z łatwością dopasujesz do swoich potrzeb.

Rodzaje reklam internetowych – jak promować się w Internecie?

Spis treści:

  1. Graficzne rodzaje reklam internetowych
  2. Content Marketing
  3. Marketing w wyszukiwarkach SEM
  4. Rodzaje reklam internetowych w mediach społecznościowych
  5. Reklamy wideo
  6. Marketing e-mailowy
  7. Remarketing
  8. Reklama natywna
  9. Które rodzaje reklam internetowych wybrać?

Graficzne rodzaje reklam internetowych

Pierwsza forma reklamy, która pojawiła się w Internecie, to reklama graficzna. Jej wizualne aspekty mają przyciągać uwagę internautów i przekierowywać na docelową stronę internetową. Przeważnie jest związana z treściami, które znajdują się w obrębie zainteresowań internauty. Reklama graficzna dostępna jest w przystępnej cenie, dlatego nawet osoba rozpoczynająca działalność w Internecie może w nią zainwestować. Dziś można skorzystać z o wiele bogatszej oferty.

Rodzaje reklam internetowych w formie graficznej:

  • obraz statyczny umieszczony wokół treści,
  • reklama tekstowa dostosowana do otaczającej treści,
  • scroll banner, czyli pływający baner, który podąża za ruchem na stronie użytkownika,
  • watermark – tapeta wypełniająca tło witryny internetowej, która może być przekierowaniem do innej strony właściciela adresu url,
  • reklama internetowa wyskakująca przed treść, którą należy wyłączyć, aby móc przejść do strony,
  • niewielka reklama wideo, która odtwarza się po naciśnięciu przycisku “play”.

 

Warto wziąć pod uwagę, że niektóre rodzaje reklam internetowych w formie graficznej sprawiają, że internauta zamiast zainteresowania wykazuje poirytowanie. Są to na przykład reklamy typu brandmark, czyli reklama graficzna pojawiająca się w dowolnym miejscu nad treścią, która ma ukryty znak x pozwalający wyłączyć treść.

formy reklamy w Internecie

Content Marketing

Mówi się, że content marketing jest przyszłością reklamy. Według mnie jest to jedna z najmocniejszych form promocji w Internecie, która aktualnie ma największą siłę przebicia (oczywiście pod warunkiem, że jest dobrze przemyślana i wdrożona). 

Najprościej tłumacząc, jest to marketing treści, czyli rodzaj reklamy internetowej budowanej nie tylko poprzez artykuł blogowy czy artykuł sponsorowany, ale również materiały wideo, podcasty, e-booki czy nawet  FAQ. 

Przy tworzenie content najważniejsze jest  przekazywanie wartościowych treści, które powinny być dopasowane do wybranej grupy odbiorców. Dobrze, aby wizerunek był od początku do końca ze sobą spójny. Pomysł jest ważny, ale to umiejętne pozycjonowanie stron internetowych pomoże przynieść oczekiwany efekt, dlatego warto skorzystać z pomocy specjalistów.

Marketing w wyszukiwarkach SEM

Tworzenie treści na stronę internetową jest proste, ale czasochłonne i wymaga cierpliwości w oczekiwaniu na pierwsze efekty kampanii. Inny sposób, to płatne rodzaje reklam internetowych, które przynoszą natychmiastowy rezultat. Narzędzia marketingowe, jak na przykład Google Ads, umożliwiają promocję w sieci, która nie wymaga dużych nakładów finansowych, co jest kolejnym plusem. Są to:

  • Pay per click (PPC) – polega na licytowaniu słów kluczowych, za które płaci się w momencie, gdy ktoś kliknie w reklamę i co więcej – można śledzić wyniki w trakcie prowadzenia kampanii.
  • Cost per mille (CPM) – cena ustalona z góry za 1000 wyświetleń reklamy, którą płaci się nawet wtedy, jeżeli klient nie przejdzie do strony docelowej. Plus jest taki, że można zaplanować swój budżet i mieć pewność, że reklama internetowa pojawi się w SERP. Minus – nie można śledzić kampanii w czasie jej trwania.

rodzaje reklam w Internecie

Rodzaje reklam internetowych w mediach społecznościowych

Z roku na rok znaczenie reklam internetowych w mediach społecznościowych wzrasta. Największą zaletą tej formy promocji jest łatwe dotarcie do grupy docelowej. Nie ma wątpliwości, że najpopularniejszymi platformami są Facebook i Instagram. Aktualnie te serwisy społecznościowe nie służą wyłącznie do tworzenia grup, dzielenia się wiadomościami czy tworzenia swego rodzaju pamiętników z wakacji. Dziś jest to platforma, w której dowodzenie przejmują: post promowany, artykuł sponsorowany czy płatne reklamy. Jest to tak zwany marketing szeptany. Polega na tym, że osoby będące popularne w sieci i tworzące wyróżniający się na tle content, zarabiają na promocji produktów i usług w sieci.

Reklamy wideo

Jaka jest rada dla wszystkich osób będących aktywnych w sieci? Zacząć nagrywać! Skuteczne rodzaje reklam internetowych to te, które przekazują treść w formie wideo. Dlaczego warto stanąć przed kamerą?

Forma reklamy internetowej wideo nie sugeruje bezpośrednio, że jest to wyłącznie promocja w sieci. Wideo nie tylko jest przyjemniejsze w odbiorze przez internautę, ale buduje silną więź z potencjalnym klientem. Kolejną zaletą jest to, że użytkownik może włączyć wideo i zająć się czymś innym, słuchając przy tym wypowiedzi – oszczędność czasu, która jest na wagę złota w dzisiejszych czasach. Warto wspomnieć, że reklama wideo to najlepsza droga do prostego i zrozumiałego przekazu, który może być szczegółowo zaprezentowany. Przykład – prowadząc bloga o tematyce pielęgnacyjnej, warto wrzucić wideo na którym pokazuje się, jak stosować szczoteczkę do oczyszczania twarzy. To właśnie taka reklama w Google jest dzisiaj najchętniej oglądana.

Marketing e-mailowy

Efektywna obsługa klienta online to podstawa w marketingu internetowym. Jak o nią zadbać? Wprowadzić e-mail marketing, który jest  również jednym z rodzajów reklamy w Internecie. Polega na wysyłaniu komunikatów do klientów za pośrednictwem poczty mailowej. Posiadasz utworzoną listę adresów? W takim razie można rozpocząć wysyłanie wiadomości do potencjalnych klientów. 

Marketing e-mailowy ma za zadanie sprawić, by klient czuł się wyjątkowy. W wiadomości warto zaproponować rabat, promocję, poinformować o wyprzedaży czy nowym wpisie na blogu. To genialny sposób na umacnianie z nim więzi. Warto pamiętać, że treść powinna być zwięzła, krótka i na temat. E-marketing oferuje wiele narzędzi ułatwiających kontakt z klientem. Jednym z nich jest MailChipm, który umożliwia zautomatyzowanie wysyłania wiadomości do klientów.

Remarketing

Najlepszy sposób na klienta, który odwiedził witrynę docelową, ale nie wykazał dalszego zainteresowania? Przypomnieć mu o sobie! Tak działa remarketing, który jest jedną z najskuteczniejszych form reklamy w Internecie.

Remarketing  to reklama Google Ads, która polega na tym, że w momencie odwiedzenia strony internetowej przez użytkownika, umieszczone zostają pliki cookie. Mają one za zadanie śledzić ruch internauty i powtórzyć przekaz. To usprawnia dotarcie do potencjalnych klientów i wpływa na polepszenie wyników sprzedaży.

Reklama natywna

Biorąc pod uwagę fakt, że ślepota bannerowa postępuje z czasem, warto poszukać alternatywnej formy dla bezpośredniej reklamy w Internecie. Jedną z propozycji jest reklama natywna. Na czym polega?

Wykorzystanie reklamy natywnej w kampanii marketingowej ma na celu subtelne, nieinwazyjne wpłynięcie na użytkownika Internetu. To prawie niewidzialna wzmianka wtopiona w tło, która nie zwróci bezpośrednio uwagi, ale z pewnością zapadnie w podświadomości człowieka. 

Które rodzaje reklam internetowych wybrać?

Wiesz już, które rodzaje reklam internetowych odpowiadają Twojej działalności? Warto pamiętać, że nie trzeba ograniczać się do jednej formy. Dobrze jest miksować ze sobą różne rodzaje reklam w Internecie, co pomoże dotrzeć do jak największej grupy odbiorców i tym samym zwiększyć przychody ze sprzedaży.


Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o

Złóż zamówienie

Złóż zamówienie poprzez nasze formularze, w których umieścisz wszystkie szczegóły linkowania.

Zamów

Nie wiesz jakie usługi wybrać?

Zadzwoń

535 901 662

Lub skorzystaj z naszego poradnika online

Nie wiesz co zamówić?

Szybka oferta