O tym, że działania marketingowe w Internecie są niezbędne, by wspinać się na wyżyny popularności w sieci, wie już każdy. Czasem jednak brakuje pomysłów na to, w jaki sposób można szerzyć informację o własnej marce. Jeszcze częściej nie ma na to czasu. 

Właśnie dlatego przygotowałam kilka szybkich i prostych sposobów, które mogą być rozszerzeniem każdej działalności online, a przy tym nie wymagają dużo nakładu pracy. Jeżeli nie wiesz co zrobić, by prowadzony przez Ciebie e-marketing ruszył do przodu, to znajdziesz tu wiele wskazówek dla siebie i swoich pracowników.

Proste i skuteczne działania marketingowe, które warto znać

Spis treści:

  1. Stwórz plan marketingowy swojego działania
  2. Aktywność w sieci to podstawa działań marketingowych
    1. Regularnie publikuj artykuły blogowe
    2. Podcasty i filmy – najpopularniejsze działania marketingowe
    3. Utrzymuj kontakt mailowy z klientami
  3. Media społecznościowe – pomoc w działaniach marketingowych
  4. Analizuj i wyciągaj wnioski
  5. Działania marketingowe – podsumowanie

Stwórz plan marketingowy swojego działania

Zanim przejdzie się do realizacji działań marketingowych, warto je wcześniej skrupulatnie zaplanować. Plany to skuteczne narzędzia marketingowe, które pozwolą na lepsze zarządzanie działalnością oraz kontrolę nad wprowadzanymi etapami strategii. Warto uwzględnić w nich takie elementy, jak:

  • misja firmy,
  • miara efektywności wyznaczonej misji,
  • cele marketingowe,
  • określona grupa docelowa,
  • strategia – czyli w jaki sposób będą realizowane misja i cele,
  • budżet marketingowy,
  • analiza konkurencji,
  • obowiązki rozdzielone między pracowników.

 

Wszystkie działania marketingowe powinny być spójne z planem. Pamiętaj, że nie musisz ograniczać się do konkretnego rodzaju aktywności w sieci. Wręcz przeciwnie, efektywniejsze będzie połączenie kilku form promocji w Internecie.

Aktywność w sieci to podstawa działań marketingowych

Wystarczy godzina lub dwie, by codzienne serwować dawkę wartościowej treści swoim potencjalnym klientom. Regularna publikacja treści w Internecie pomoże budować wysoką pozycję, oczywiście jeżeli będzie tworzona zgodnie z zasadami SEO marketing. Co zatem należy robić, by wzbudzać zainteresowanie w sieci?

działania reklamowe w sieci

Regularnie publikuj artykuły blogowe

Jest to podstawowe działanie marketingowe, które choć wymaga cierpliwości, przynosi oczekiwany efekt. Jeżeli masz swoich stałych obserwatorów, z pewnością docenią oni Twoje zaangażowanie w budowanie z nimi relacji. Jedziesz pociągiem i masz wolną godzinę lub dwie? W takim razie wykorzystać ten czas na napisanie nowego wpisu. Przy okazji warto uwzględnić kilka tipów na pozycjonowanie stron, jak na przykład optymalnie tworzone meta tagi, dzięki którym Twój link wybije się jeszcze wyżej w Google.

Podcasty i filmy – najpopularniejsze działania marketingowe

Warto zdobyć się na odwagę i stanąć przed kamerą. Filmiki wrzucane do sieci to najpopularniejsze rodzaje reklam internetowych. Przede wszystkim są wygodniejsze w odbiorze, a przy tym generują większą liczbę odbiorców. Co więcej, dają one duże pole do popisu, gdzie można wyróżnić się pomysłem na content. Dużą rolę odgrywają mimika, gesty, emocje i dzięki temu cały przekaz zyskuje na wartości. Inne działania promocyjne, to nagrywanie podcastów, z którymi potencjalni klienci mogą zapoznać się w drodze do pracy, w trakcie gotowania obiadu czy idąc na spotkanie o pracę.

Utrzymuj kontakt mailowy z klientami

Kolejne działania marketingowe, które nie wymagają dużego nakładu czasu, to kontakt mailowy z potencjalnymi i obecnymi klientami. Służą temu narzędzia do obsługi klienta online, które wyręczą Cię w działaniu. Wystarczy rozpocząć kampanię e-mail marketingową i gotowe! Od teraz każdy zainteresowany może pozostać w stałym kontakcie z Twoją firmą, otrzymywać powiadomienia o pojawiających się nowych treściach, a także otrzymywać zniżki i rabaty na produkty i usługi.

działania promocyjne w Internecie

Media społecznościowe – pomoc w działaniach marketingowych

Facebook czy Instagram skupiają w jednym miejscu i czasie miliony ludzi, dlatego nie należy zaniedbywać lub w ogóle lekceważyć siły przekazu, jaką za sobą niosą tego rodzaju media społecznościowe. Każda wolna chwila może być wykorzystana do tego, by zaplanować kilka postów z wyprzedzeniem na swoim profilu. Nie muszą być to długie wpisy. Czasem wystarczy po prostu o sobie przypomnieć, zainteresować się swoimi potencjalnymi klientami lub poinformować o nadchodzących nowościach w ofercie. Media społecznościowe to potęga, którą można, a wręcz należy wykorzystać do budowania wizerunku marki.

 

Analizuj i wyciągaj wnioski

W każdej wolnej chwili warto zerknąć do popularnych i darmowych narzędzi marketingowych. Szybka analiza w programie Google Trends pozwoli Ci sprawdzić np. popularność kluczowych fraz lub ich sezonowość i tym samym wywnioskować, o czym warto pisać. Google Analytics to narzędzie, dzięki któremu można sprawdzić, czy reklama w Google przyciąga docelową grupę odbiorców. Nie tylko analiza internautów jest ważna, ale także poprawność prowadzonej strony. W tym temacie pomocne będzie narzędzie Google Search Console, które szybko wykryje jakie są błędy na stronie, czy choćby na które frazy wyświetla się strona internetowa.

 

Działania marketingowe – podsumowanie

Wyżej wymienione działania marketingowe są idealne dla wszystkich zapracowanych osób, którym brakuje czasu na co dzień. Zaplanowanie wpisu, odpisanie na maila czy zerknięcie na wyniki klikalności reklamy w Internecie można wykonać w każdej wolnej chwili w ciągu dnia. Jeżeli stosujesz inne działania marketingowe, które nie wymagają dużego nakładu czasu, koniecznie podziel się nimi w komentarzu!


Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o

Złóż zamówienie

Złóż zamówienie poprzez nasze formularze, w których umieścisz wszystkie szczegóły linkowania.

Zamów

Nie wiesz jakie usługi wybrać?

Zadzwoń

535 901 662

Lub skorzystaj z naszego poradnika online

Nie wiesz co zamówić?

Szybka oferta