Reklama displayowa w Google – co to jest? | Pozycjonusz

Sprawdź nasze promocje w kwietniu wszystkie pakiety Google Ads taniej nawet o 40%!

Pozycjonusz.pl
12/02/23

Reklama displayowa – co to jest?

Google Ads oferuje ogromną różnorodność pod kątem formatów reklamowych. Każdy z nich jest inny i realizuje odmienne cele, stąd też wybór odpowiedniej reklamy jest bardzo ważny, podobnie zresztą jak właściwe łączenie poszczególnych formatów ze sobą. Dzięki temu możesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych Twoją ofertą. Jednym z takich formatów jest reklama displayowa. Czym się charakteryzuje? Odpowiadamy!

Co to jest reklama displayowa?

Reklama displayowa jest to reklama graficzna, która wyświetla się na różnych stronach internetowych – zarówno na komputerach, urządzeniach mobilnych, jak i na telewizorach. Po kliknięciu w nią, użytkownik zostaje przeniesiony na wskazaną stronę www. Reklamy displayowe mają różne formaty i rozmiary. Posiadają one ogromny zasięg, dzięki czemu reklamodawca może w łatwy i szybki sposób wypromować swoją markę, pozyskać nowych klientów, a także zwiększyć sprzedaż.

Jakie rodzaje reklamy display są do wyboru?

Istnieje wiele różnych form reklamy display. Poniżej przedstawiamy te najpopularniejsze:

  • Baner reklamowy – najstarsza i najpopularniejsza forma reklamy displayowej Google Ads. Baner wyświetlany jest najczęściej na samym szczycie strony internetowej.
  • Elastyczna reklama displayowa – rodzaj reklamy, w której mogą zostać zawarte: obrazy, nagłówki, logo, filmy i teksty reklamy. Na ich podstawie Google będzie automatycznie generować reklamy przeznaczone do wyświetlania na stronach internetowych, w aplikacjach, a także na YouTube czy Gmailu.
  • Reklama tekstowa – rozwiązanie to sprawdzi się w przypadku tych witryn, które nie przyjmują reklam w formie obrazów. Wówczas na stronach www wyświetla się sam tekst reklamy.
  • Reklama natywna – zaprojektowana jest w taki sposób, by wyglądem przypominała jeden z elementów strony internetowej czy aplikacji, na której jest umieszczana. Przez to zupełnie nie wygląda jak reklama.
  • Reklama wideo – wyświetla się ona przed i w trakcie filmów w serwisie YouTube, a także w serwisach społecznościowych, takich jak Instagram czy Facebook. W sposób bardzo skuteczny dociera do odbiorców, jest niezwykle angażująca i najbardziej sugestywna spośród innych formatów reklam display.

Full kampania Google Ads dla Sklepów internetowych

Tworzenie, optymalizowanie i opieka nad kampaniami reklamowymi w systemie Google Ads. Jesteśmy oficjalnym partnerem firmy Google, a nasi specjaliści posiadają wieloletnie doświadczenie oraz certyfikaty potwierdzające znajomość obsługi tego narzędzia.
1500 zł netto
2100 zł

Standardowe formaty reklamy display

Standardowe formaty reklam display różnią się w zależności od tego, czy są wyświetlane na komputerach czy urządzeniach mobilnych. W przypadku komputerów najpopularniejsze wymiary reklam displayowych to:

  • 300 x 250 px,
  • 336 x 280 px,
  • 728 x 90 px,
  • 300 x 600 px,
  • 160 x 600 px,
  • 970 x 90 px,
  • 468 x 60 px,
  • 250 x 250 px,
  • 200 x 200 px.

Z kolei najczęściej spotykane rozmiary grafik wyświetlanych na urządzeniach mobilnych to:

  • 300 x 250 px,
  • 320 x 50 px,
  • 320 x 100 px,
  • 250 x 250 px,
  • 200 x 200 px.

W sumie rozmiarów miejsc docelowych w sieci reklamowej Google Ads jest ponad 30. Z tego względu najłatwiej jest korzystać z reklamy elastycznej, automatycznie dostosowującej swój rozmiar do miejsca docelowego.

Full kampania Google Ads dla Strony firmowej

Tworzenie, optymalizowanie i opieka nad kampaniami reklamowymi w systemie Google Ads. Jesteśmy oficjalnym partnerem firmy Google, a nasi specjaliści posiadają wieloletnie doświadczenie oraz certyfikaty potwierdzające znajomość obsługi tego narzędzia.
1000 zł netto
1600 zł

Jak działa i na czym polega kampania display?

Reklamy display działają w sieci reklamowej Google, a sieć tą tworzą miliony stron internetowych z całego świata. Oferują one wolną przestrzeń, gdzie mogą pojawiać się reklamy. Warto również dodać, że do sieci reklamowej Google zalicza się również serwis YouTube oraz poczta Gmail. Reklama displayowa może być wyświetlana także w tych miejscach.

To, w jaki sposób będzie wyglądała dana reklama displayowa Google, zależy tylko od jej twórcy. Możesz ją dostosować zarówno pod względem formatu, zawartych treści, jak i wielkości. Od tego, jaki będzie jej ostateczny wygląd, będzie zależało, w którym miejscu na stronach będzie się wyświetlała. Chyba że jest to reklama elastyczna – wówczas dopasowuje się ona do miejsca, które dostępne jest w sieci reklamowej.

Co ważne, podczas tworzenia kampanii opartej na reklamach displayowych, określa się także jej target, czyli kieruje się ją do odpowiedniej grupy docelowej, potencjalnie najbardziej zainteresowanej daną reklamą. Dzięki temu nie trafia ona do przypadkowych odbiorców.

Jeśli nie masz doświadczenia w tworzeniu reklam Google Ads, zastanów się nad współpracą z agencją SEM, która zajmie się tym kompleksowo. Cennik reklamy w Google obejmuje wówczas koszty obsługi kampanii oraz budżet, jaki chcesz przeznaczyć na promocję Twojej strony internetowej lub sklepu online w sieci.

Reklama display – zalety

Reklamy displayowe mają mnóstwo zalet, a jedną z najważniejszych jest możliwość działania na bardzo dużą skalę. Mają one bowiem ogromny zasięg, ponieważ wyświetlane są nie tylko na małych stronach internetowych czy blogach, ale także w dużych serwisach, takich jak YouTube, a także w popularnych witrynach. Co więcej, są one widoczne na komputerach oraz urządzeniach mobilnych – użytkownik zobaczy je więc bez względu na to, czy korzysta z laptopa, tabletu czy smartfona. Najważniejsze jest tylko, by je odpowiednio przygotować – w taki sposób, aby zainteresowały internautów i były skuteczniejsze niż reklamy konkurencji.

Dużym plusem kampanii display jest możliwość ustalenia grupy odbiorców (bez względu na to czy interesuje cię marketing w gastronomii, czy innej branży) oraz tematyki witryn na których wyświetlają się reklamy. Z tego względu zobaczą je tylko te osoby, które mogą być zainteresowane promowaną ofertą. W ten sposób pozyskasz duży ruch na swojej stronie, zwiększysz świadomość swojej marki i zyskasz nowych klientów.

Warto również dodać, że reklamy displayowe mogą być reklamami elastycznymi, co również jest ich niewątpliwą zaletą. Reklamy te dopasowują się pod względem wyglądu, formatu i rozmiaru do dostępnego miejsca w sieci reklamowej i właśnie tam się wyświetlają. Są więc bardzo praktyczne oraz niezwykle skuteczne.

Zobacz nasze efekty

Czy kampanie display przekładają się na sprzedaż?

W przeciwieństwie do reklam tekstowych w wyszukiwarce, reklamy display wyświetlają się internautom w momencie, w którym przeglądają różne treści w Internecie. Mają więc charakter bardziej promocyjny niż sprzedażowy. Reklamy displayowe oferują bardzo różnorodne i ciekawe rozwiązania, które warto przetestować i dopasować w taki sposób, by jak najlepiej spełniały potrzeby Twojej branży. To niewątpliwie bardzo skuteczne narzędzie w walce o uwagę odbiorców. Jeśli więc chcesz wypromować swoje produkty lub usługi w Internecie, skorzystaj z jego możliwości, albo z reklamy produktowej w Google Ads

Oceń
(5/5)

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Kontakt dla klientów
contact-person
Joanna Kokot
Formularz kontaktowy