Google Ads oferuje ogromną różnorodność pod kątem formatów reklamowych. Każdy z nich jest inny i realizuje odmienne cele, stąd też wybór odpowiedniej reklamy jest bardzo ważny, podobnie zresztą jak właściwe łączenie poszczególnych formatów ze sobą. Dzięki temu możesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych Twoją ofertą. Jednym z takich formatów jest reklama displayowa. Czym się charakteryzuje? Odpowiadamy!
Reklama displayowa jest to reklama graficzna, która wyświetla się na różnych stronach internetowych – zarówno na komputerach, urządzeniach mobilnych, jak i na telewizorach. Po kliknięciu w nią, użytkownik zostaje przeniesiony na wskazaną stronę www. Reklamy displayowe mają różne formaty i rozmiary. Posiadają one ogromny zasięg, dzięki czemu reklamodawca może w łatwy i szybki sposób wypromować swoją markę, pozyskać nowych klientów, a także zwiększyć sprzedaż.
Istnieje wiele różnych form reklamy display. Poniżej przedstawiamy te najpopularniejsze:
Standardowe formaty reklam display różnią się w zależności od tego, czy są wyświetlane na komputerach czy urządzeniach mobilnych. W przypadku komputerów najpopularniejsze wymiary reklam displayowych to:
Z kolei najczęściej spotykane rozmiary grafik wyświetlanych na urządzeniach mobilnych to:
W sumie rozmiarów miejsc docelowych w sieci reklamowej Google Ads jest ponad 30. Z tego względu najłatwiej jest korzystać z reklamy elastycznej, automatycznie dostosowującej swój rozmiar do miejsca docelowego.
Reklamy display działają w sieci reklamowej Google, a sieć tą tworzą miliony stron internetowych z całego świata. Oferują one wolną przestrzeń, gdzie mogą pojawiać się reklamy. Warto również dodać, że do sieci reklamowej Google zalicza się również serwis YouTube oraz poczta Gmail. Reklama displayowa może być wyświetlana także w tych miejscach.
To, w jaki sposób będzie wyglądała dana reklama displayowa Google, zależy tylko od jej twórcy. Możesz ją dostosować zarówno pod względem formatu, zawartych treści, jak i wielkości. Od tego, jaki będzie jej ostateczny wygląd, będzie zależało, w którym miejscu na stronach będzie się wyświetlała. Chyba że jest to reklama elastyczna – wówczas dopasowuje się ona do miejsca, które dostępne jest w sieci reklamowej.
Co ważne, podczas tworzenia kampanii opartej na reklamach displayowych, określa się także jej target, czyli kieruje się ją do odpowiedniej grupy docelowej, potencjalnie najbardziej zainteresowanej daną reklamą. Dzięki temu nie trafia ona do przypadkowych odbiorców.
Jeśli nie masz doświadczenia w tworzeniu reklam Google Ads, zastanów się nad współpracą z agencją SEM, która zajmie się tym kompleksowo. Cennik reklamy w Google obejmuje wówczas koszty obsługi kampanii oraz budżet, jaki chcesz przeznaczyć na promocję Twojej strony internetowej lub sklepu online w sieci.
Reklamy displayowe mają mnóstwo zalet, a jedną z najważniejszych jest możliwość działania na bardzo dużą skalę. Mają one bowiem ogromny zasięg, ponieważ wyświetlane są nie tylko na małych stronach internetowych czy blogach, ale także w dużych serwisach, takich jak YouTube, a także w popularnych witrynach. Co więcej, są one widoczne na komputerach oraz urządzeniach mobilnych – użytkownik zobaczy je więc bez względu na to, czy korzysta z laptopa, tabletu czy smartfona. Najważniejsze jest tylko, by je odpowiednio przygotować – w taki sposób, aby zainteresowały internautów i były skuteczniejsze niż reklamy konkurencji.
Dużym plusem kampanii display jest możliwość ustalenia grupy odbiorców (bez względu na to czy interesuje cię marketing w gastronomii, czy innej branży) oraz tematyki witryn na których wyświetlają się reklamy. Z tego względu zobaczą je tylko te osoby, które mogą być zainteresowane promowaną ofertą. W ten sposób pozyskasz duży ruch na swojej stronie, zwiększysz świadomość swojej marki i zyskasz nowych klientów.
Warto również dodać, że reklamy displayowe mogą być reklamami elastycznymi, co również jest ich niewątpliwą zaletą. Reklamy te dopasowują się pod względem wyglądu, formatu i rozmiaru do dostępnego miejsca w sieci reklamowej i właśnie tam się wyświetlają. Są więc bardzo praktyczne oraz niezwykle skuteczne.
W przeciwieństwie do reklam tekstowych w wyszukiwarce, reklamy display wyświetlają się internautom w momencie, w którym przeglądają różne treści w Internecie. Mają więc charakter bardziej promocyjny niż sprzedażowy. Reklamy displayowe oferują bardzo różnorodne i ciekawe rozwiązania, które warto przetestować i dopasować w taki sposób, by jak najlepiej spełniały potrzeby Twojej branży. To niewątpliwie bardzo skuteczne narzędzie w walce o uwagę odbiorców. Jeśli więc chcesz wypromować swoje produkty lub usługi w Internecie, skorzystaj z jego możliwości, albo z reklamy produktowej w Google Ads!