TOP10 wskazówek, jak zwiększyć sprzedaż w Internecie | Pozycjonusz

Sprawdź nasze promocje w kwietniu wszystkie pakiety Google Ads taniej nawet o 40%!

Pozycjonusz.pl
09/02/22

TOP 10 wskazówek: jak zwiększyć sprzedaż w Internecie?

Sytuacja na świecie i związany z nią kryzys gospodarczy przyspieszyły wejście wielu firm do świata online. Z pewnością dla wielu z nich był to olbrzymi sprawdzian umiejętności sprostania wyzwaniom, jakie postawił przed nimi Internet. Czas pokazał, że każdy, nawet najlepszy biznes, aby zarabiać w Internecie, musi się rozwijać i nieustannie wzmacniać swoją pozycję. Jeśli szukasz najlepszych sposobów na zwiększenie sprzedaży, jesteś na dobrej drodze. Poniżej przedstawiamy listę TOP 10 wskazówek dotyczących tego, jak zwiększyć sprzedaż w Internecie!

Jak zwiększyć sprzedaż w Internecie i poprawić wyniki finansowe?

Posiadanie solidnej strategii oraz jej konsekwentne realizowanie pomoże Ci pokonać wyzwania związane z niskimi przychodami i znacząco zwiększyć sprzedaż w Internecie. Jest to długotrwały proces, dlatego jeśli zależy Ci na budowaniu swojej marki, wytrwałość musi stać się Twoją mocną stroną.

Czy sprzedaż przez Internet w 2022 roku się opłaca?

Bardziej niż kiedykolwiek! Jeśli wciąż zastanawiasz się nad przejściem ze świata offline do świata online, nie czekaj ani chwili dłużej. W czasach, gdy niemal każdy z nas posiada smartfon z dostępem do Internetu, a złożenie zamówienia w sklepie online zajmuje dosłownie kilka chwil, każdy, kto prowadzi sklep stacjonarny, powinien przemyśleć rozbudowanie swojej działalności o sklep internetowy.

Poniżej przedstawiamy 10 kluczowych wskazówek, które pomogą Ci rozpędzić sprzedaż w Internecie. Zapraszamy do dalszej lektury!

1. Buduj świadomość marki

Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż internetową, pierwszą i najważniejszą rzeczą, którą musisz zrobić, jest zbudowanie świadomości marki. Prowadząc sklep stacjonarny, masz szansę osobiście porozmawiać z klientem i w ten sposób zbudować z nim relację opartą na zaufaniu. Niestety, nie masz takiej możliwości, kiedy sprzedajesz online. Nad budowaniem świadomości marki wśród swoich klientów internetowych musisz więc pracować nieco ciężej. Jednak wówczas, gdy klienci trafią do Twojego sklepu online, będą już znali Twoją firmę i ufali jej, dzięki czemu będą bardziej skłonni do kupowania właśnie od Ciebie. Chcesz konsekwentnie rozwijać swój biznes online i odnotowywać coraz większą sprzedaż? Skup się na jasnym i spójnym przekazie marki. Na Twoją sprzedaż wpłynie to, jak pozycjonujesz się jako firma.

Jak budować świadomość marki w Internecie?

Przede wszystkim zadbaj o reklamę w sieci (o której więcej przeczytasz poniżej), która pozwoli Ci zbudować widoczność w Internecie. Oprócz tego twórz wysokiej jakości treści zarówno dla Twojego sklepu online, jak i w mediach społecznościowych. Ponadto pozostawaj w stałym kontakcie ze swoimi klientami, odpowiadając na leady sprzedażowe, pytania, komentarze pod postami na Facebooku czy Instagramie itd.

Jeśli chcesz usprawnić swoje działania podejmowane w mediach społecznościowych, skorzystaj z narzędzia, jakim jest Business Facebook Manager, dzięki któremu będziesz z łatwością zarządzać swoim fanpage’em i profilem na Instagramie, a także prowadzonymi za ich pośrednictwem działaniami reklamowymi.

Odpowiednia strategia cenowa

2. Stwórz odpowiednią strategię cenową

W świecie, w którym konkurencja cenowa staje się normą, bardzo ważne jest określenie odpowiedniej strategii cenowej, aby skutecznie rozwijać biznes online. Cena ma bowiem ogromne znaczenie dla konsumentów. W rzeczywistości jest to najważniejszy czynnik, decydujący o tym, gdzie klienci robią zakupy. W dzisiejszych czasach mają oni niemal nieograniczoną ilość źródeł, w których mogą dokonywać zakupów online. Mają również możliwość sprawdzania cen za pośrednictwem usługi Zakupy Google czy porównywarek cenowych, szukając jak najkorzystniejszych ofert. Chodzi o to, że kupujący są sprytni, więc Ty też musisz być. Pamiętaj, skuteczna strategia nie tylko zwiększy współczynnik konwersji, ale także pomoże firmie uzyskać przewagę nad innymi konkurentami na rynku.

Dywersyfikacja kanałów sprzedaży

3. Stosuj dywersyfikację kanałów sprzedaży

Wydaje się oczywiste, że jeśli chcesz osiągnąć wysoką sprzedaż, musisz sprzedawać w jak największej liczbie kanałów. Im więcej razy dotrzesz do potencjalnych klientów, tym większa szansa, że ​​dokonają zakupu w Twoim sklepie online. Jeśli zastanawiasz się, jak poprawić wynik sprzedaży w sieci, możesz rozważyć przejście na sprzedaż wielokanałową. Jest to szansa na jeszcze lepsze poznanie potrzeb oraz nawyków zakupowych potencjalnych klientów Twojego sklepu online, a także na skuteczniejsze wykorzystanie potencjału zakupowego tych obecnych. Dzięki dywersyfikacji kanałów sprzedaży konsumenci będą mogli wybrać, jaki kanał jest dla nich najwygodniejszy i za jego pośrednictwem złożyć zamówienie w Twoim sklepie.

Optymalizacja SEO

4. Zoptymalizuj Search Engine Optimization (SEO)

Optymalizacja pod kątem SEO to kluczowy aspekt, który musisz wziąć pod uwagę, jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż przez Internet. Jest to tego rodzaju inwestycja, która zawsze się opłaca. Nie oczekuj jednak, że wyniki zobaczysz po kilku dniach. Pozycjonowanie sklepów wymaga czasu, szczególnie, jeśli dopiero startujesz z biznesem online.

By sprzedaż w Internecie zaczęła rosnąć, konieczne jest skupienie się na dwóch aspektach. Są nimi widoczność sklepu internetowego w Google oraz ruch organiczny (bezpłatny). Jeśli Twój sklep dopiero powstał, musisz zadbać o to, by zaczął on pojawiać się w wynikach wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe. Potrzebna jest tu systematyczna praca, by sklep online zaczął być widoczny najpierw w TOP 100, później w TOP 50, a w końcu w TOP 10 czy nawet w TOP 3.

To, co trzeba zrobić dalej, to przełożyć widoczność sklepu w Google na ruch organiczny, a więc na ruch w sklepie internetowym, który pochodzi z bezpłatnych wyników wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe wpisane w wyszukiwarce. Jest to możliwe dzięki pozycjonowaniu kolejnych słów kluczowych na wysokie pozycje w Google. Najlepiej więc, by osiągnęły topowe pozycje. Wtedy też z pewnością doprowadzi to do wzrostu współczynnika konwersji.

Proces optymalizacji sklepu internetowego pod kątem SEO możesz przeprowadzić samodzielnie. Pamiętaj jednak, że nie ma daty końcowej dla pozycjonowania. Jest to bowiem szereg działań, które warto wykonywać systematycznie, przez cały czas. Jeśli nie masz na to czasu, najlepiej zlecić te działania profesjonalnej agencji. Cena pozycjonowanie stron w porównaniu do efektów, jakie pozwala osiągnąć, nie jest wysoka, stąd też warto zainwestować w tego typu działania dla swojego sklepu internetowego.

Zadowolenie klienta

5. Zadbaj o jak najlepsze doświadczenia użytkowników

Statystycznie klienci spędzają w sklepie internetowym około dwie minuty. To niewiele, ale w tym czasie możesz zachęcić użytkownika do pozostania w nim dłużej oraz do zrobienia zakupów. Pomoże Ci w tym dobrze zaprojektowany, czytelny oraz przejrzysty interfejs. Powinien być zorientowany na potencjalnego klienta i zapewnić mu jak najlepsze doświadczenia. Właśnie to jest kluczem do zwiększenia sprzedaży przez Internet.

Musisz zwrócić uwagę na poszczególne elementy w sklepie online, a przede wszystkim na ich wygląd oraz na to, jak działają i czy są skuteczne. Mowa tu przede wszystkim o CTA, czyli Call to Action. To wezwanie do działania, zachęcające do podjęcia pewnych kroków przez użytkownika, np. do zakupu produktu. Może mieć formę przycisku, grafiki czy też tekstu. Pamiętaj, by umieścić wezwanie do działania we właściwym miejscu, zwrócić uwagę na kolor CTA i używanie atrakcyjnych, chwytliwych nagłówków.

Ponadto zainwestuj w chatbot, czyli program, którego zadaniem jest prowadzenie konwersacji z udziałem komputera. Zapewnia on obsługę klienta online, odpowiadając na komunikaty pisane przez użytkowników, np. automatyzując odpowiedzi na powtarzalne pytania. Największe sklepy internetowe na rynku już dawno zdecydowały się na wdrożenie chatbotów, co skutkowało zwiększeniem współczynnika konwersji o nawet 30%.

Oprócz tego zadbaj o zoptymalizowanie nawigacji sklepu internetowego. Łatwa i wygodna nawigacja pozwala użytkownikom na sprawne poruszanie się po sklepie, zachęca ich do skorzystania właśnie z Twojej oferty i znalezienia w Twoim sklepie tego, czego szukają.

Sprzedaż przez Internet: wpływ influencerski

6. Wykorzystaj wpływ influencerski

Jednym z działań marketingowych, które pomoże Ci zwiększyć sprzedaż w Internecie, jest współpraca z influencerami, a więc wpływowymi osobami w mediach społecznościowych. Kiedy klienci zastanawiają się nad zakupem danego produktu, bardzo często szukają recenzji w Internecie. Stąd też rzetelne opinie osób, które mają autorytet wśród internautów, to dla Ciebie najcenniejsza broń. Influencerzy cieszą się bowiem zaufaniem internautów, a promowanie Twojej marki i produktów za ich pośrednictwem w mediach społecznościowych z dużym prawdopodobieństwem zwiększy sprzedaż w sklepie internetowym. Nie trzeba od razu szukać współpracy u najpopularniejszych influencerów, u których kwota za promocję produktu czy usługi niekiedy sięga kilku zer. Na początek idealnym rozwiązaniem będzie sprawdzić lokalnych influencerów, którzy są rozpoznawalni w Twoim mieście i mają wielu obserwatorów lokalnych. Później można pomyśleć o zainwestowaniu w promocję nieco większej kwoty.

Sprzedaż przez Internet: wykorzystanie reklam w sieci

7. Korzystaj z reklam w sieci

W erze cyfrowej, w celu zwiększenia sprzedaży w sklepie online, musisz w pełni wykorzystywać możliwości marketingu internetowego. Reklamuj się w sieci, na przykład za pomocą Google Ads. Jest to system reklamowy, który umożliwia umieszczanie reklam w wyszukiwarce Google. Wyświetlają się one powyżej organicznych wyników wyszukiwania. Ponadto dzięki Google Ads Twoje reklamy mogą wyświetlać się również na większości stron internetowych, a także w serwisie YouTube. Ponieważ reklamy te kierowane są do konkretnych grup użytkowników, możesz mieć pewność, że trafią one do osób, które będą rzeczywiście zainteresowane Twoją ofertą. Wobec stałych klientów możesz zaś zastosować strategię remarketingową. Pamiętaj, że wszelkie działania związane z reklamą w sieci możesz realizować samodzielnie lub skorzystać z pomocy specjalistów. Cennik reklamy w Google agencji marketingu internetowego obejmuje wówczas budżet reklamowy oraz wynagrodzenie agencji.

Sprzedaż przez Internet: jasność informacji na stronie

8. Zadbaj o jasność informacji w sklepie online

Pamiętaj o tym, że wszystko to, co znajduje się w Twoim sklepie online, a więc zdjęcia, opisy produktowe, filmy czy grafiki, służą klientom i mają za zadanie zainteresować ich ofertę. Treści powinny więc prezentować najwyższą jakość i być atrakcyjne dla odbiorców. Co więcej, muszą być na tyle przekonujące, aby zachęcić ich do dokonania zakupu. Zainwestuj więc w sesje produktowe, które ukażą Twoją ofertę z jak najlepszej strony. Zadbaj także o jakościowe opisy produktów, kategorii oraz o treści na poszczególne podstrony. Dzięki nim klient dowie się więcej o Twojej ofercie. Jeśli masz taką możliwość, udostępnij również wideo produktowe. Dodanie filmów do podstron produktowych może poprawić ich pozycję w Google, a tym samym zwiększyć współczynnik konwersji.

Sprzedaż przez Internet: zaufanie klientów

9. Wzmacniaj zaufanie poprzez szczere opinie klientów

Szczere opinie klientów mają bardzo duże znaczenie i ogromny wpływ na sprzedaż w Internecie. Zdecydowana większość klientów czyta recenzje przed zamówieniem produktu i opiera na nich swoje decyzje zakupowe. Ma to związek ze społecznym dowodem słuszności, czyli zasadą, która mówi o tym, że człowiek, nie wiedząc, jaka decyzja lub jaki pogląd jest słuszny, podejmuje decyzję lub przyjmuje poglądy takie same, jak większość grupy. Klienci często rezygnują z zakupu produktu przez Internet ze względu na brak informacji czy opinii o nim. Recenzje klientów, pojawiające się w Twoim sklepie internetowym, wzmacniają zaufanie klientów i mogą pomóc im w wyborze konkretnych produktów.

Sprzedaż online: szybki proces płatności

10. Zagwarantuj łatwy i szybki proces płatności

Dzisiaj ludzie pragną wygody. Dlatego skrócenie procesu zakupowego do minimum jest ważnym punktem, który ma na celu zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. Skomplikowana i bardzo rozbudowana droga od dodania produktów do koszyka po złożenie zamówienia często prowadzi do porzucania przez klientów koszyków. Dlatego tak ważne jest wyeliminowanie wszelkich zbędnych czynności i pozbycie się elementów, które dezorientują klientów oraz odstraszają ich. Ważne, by proces płatności był łatwy, szybki i bezpieczny.

Sprzedaż online: bezpłatna dostawa

EXTRA TIP: Bezpłatna dostawa lepsza od zniżek cenowych!

Na koniec jeszcze jedna, bonusowa wskazówka! Dotyczy ona bezpłatnej dostawy, czyli taktyki, która okazuje się znacznie skuteczniejsza od zniżek cenowych. W sytuacji, gdy docierający do kasy klienci dowiadują się, że darmowa wysyłka nie jest oferowana, niemal 50% z nich porzuca koszyk! Bezpłatną dostawę warto więc wprowadzić od ustalonej kwoty, która będzie dla sklepu najbardziej opłacalna. W przypadku niektórych sklepów internetowych będzie to 99 zł, zaś dla innych np. od 150 zł czy 200 zł.

 

Pakiet linków SEO TrustRank1

Dodanie strony do 50 najmocniejszych i najpopularniejszych katalogów płatnych w Polsce czyli pozyskanie 50 linków. W cenie są opłaty aktywacyjne, teksty i pełny raport w autorskim panelu klienta.

569 zł netto
599 zł

Pakiet linków SEO TrustRank2

Dodanie strony aż do 100 najmocniejszych i najpopularniejszych katalogów płatnych w Polsce czyli pozyskanie 100 linków do Twojej strony. W cenie są opłaty aktywacyjne, teksty i pełny raport w autorskim panelu Klienta.
1199 zł netto

Efektywna sprzedaż w Internecie. Podsumowanie

Jak widać, istnieje wiele sposobów na to, jak poprawić wyniki sprzedaży w Internecie. Każda z powyższych strategii może znacznie zwiększyć sprzedaż online i generować wysokie przychody w odpowiednich okolicznościach. Koniec końców, jeśli chcesz znaleźć sposób na to, jak zwiększyć sprzedaż internetową, musisz zaspokoić potrzeby swoich klientów. Przetestuj więc różne wskazówki, aby znaleźć strategię odpowiednią dla Twojego sklepu internetowego. Powodzenia!

Oceń
(3/5)

Udostępnij:
Formularz kontaktowy

Paulina Najda

Telefon: +48 535 901 662

E-mail: p.najda@pozycjonusz.pl

    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Kontakt dla klientów
    contact-person
    Joanna Kokot
    Account Manager
    Formularz kontaktowy