Remarketing - czym jest, jak działa i czy warto inwestować? | Pozycjonusz
Pozycjonusz.pl
03/09/21

Remarketing: jedna z najlepszych strategii marketingu internetowego

Internet to jeden ogromny rynek zbytu. To globalne centrum handlu bez granic. Jeśli zdecydujesz się po raz pierwszy w nim zaistnieć, to prawdę mówiąc już jesteś człowiekiem sukcesu. Oczywiście konkurencja w handlu online, z którą boryka się każdy biznes, jest ekstremalna, zwłaszcza jeśli chcesz sprzedawać powszechnie dostępny produkt. Nie tylko resellerzy i stacjonarni handlowcy, ale także blogerzy, influencerzy i inni promotorzy marek mają tutaj do czynienia z ostrą konkurencją. Samo pozycjonowanie stron internetowych cena, już nie wystarczy. Należy podjąć kompleksowe działania marketingowe, na które składa się m.in.: REMARKETING.

W rzeczywistości konkurencja pomiędzy różnymi graczami w branży e-commerce zaczyna się już od etapu wyszukiwania i widoczności przynajmniej na pierwszej stronie pozycji w SERP ich produktów. SEM, SEO, PPC to różne taktyki mające na celu zwiększenie pozycji strony ich e-sklepów w Google. Remarketing to kolejna strategia, która jest kolejną odsłoną walki o uwagę kupującego. Strategia ta dotyczy etapu realizacji planu sprzedażowego po tym, jak witryna e-sklepu uzyskała już pewien ruch z sieci i została odwiedzona przez potencjalnych klientów. Mówiąc najprościej, remarketing polega na zachęceniu klienta do ponownego odwiedzenia Twojej strony.

 

Kampania remarketingowa Google Ads

Stworzenie, optymalizacja i opieka nad kampanią Google Ads, przypominającą o Twojej stronie osobom, które były już na niej wcześniej.
500 zł netto

Czym jest remarketing?

Remarketing to bardzo sprytne posunięcie wśród różnych rodzajów marketingu internetowego. Jest to próba przekształcenia potencjalnego klienta w Twojego stałego klienta. To kolejna forma reklamy w wyszukiwarkach. Często nazywana jest retargetingiem reklam PPC.
W tym przypadku kierujesz reklamy do odbiorców, którzy już odwiedzili Twoją witrynę, umieszczając przed nimi odpowiednie reklamy podczas przeglądania Internetu. Kampania obejmuje również reklamy kierowane na urządzenia mobilne. To jest jak małe przypomnienie o Twoim istnieniu i ofercie jaką posiadasz dla swoich klientów.

Reklamy mogą mieć pewne zachęty w postaci przycisków CTA (Call – To – Action), zachęcających do interakcji z Tobą. Może to być tylko reklama tekstowa lub reklama zawierająca obrazy, filmy lub inne multimedia. Możesz także tworzyć banery reklamowe.

Jak działa reklama remarketingowa?

Na czym polega remarketing dla firm i sklepów? - Pozycjonusz.pl

Pytanie brzmi, jak reklamy retargetowane identyfikują gościa i rozpowszechniają wiadomości o stronie Twojego e-sklepu? Dla osoby początkującej całą procedurę można wyjaśnić następująco:

  1. Wybierasz określone kryteria kwalifikujące użytkownika do Twojej kampanii remarketingowej.

  2. Jeśli odwiedzający kwalifikuje się, plik cookie jest umieszczany na jego stronach internetowych.

  3. Serwery reklam identyfikują plik cookie i wyświetlają odpowiednią reklamę bez angażowania w cały proces doboru reklamy odwiedzającego.

  4. Następnie musisz dodać tagi, popularnie zwane kodami remarketingowymi Google. Ta część to w zasadzie metoda, za pomocą której pozwalasz Google wybierać Twoich idealnych klientów do celów remarketingowych. Możesz utworzyć kilka grup odwiedzających według ich aktywności na Twojej stronie i innych parametrów.

  5. Reklama w Google jest wyświetlana w różnych witrynach partnerskich w sieci reklamowej Google.

Czasami ludzie, którzy dopiero co zainteresowali się działaniami e-marketingowymi, wybierają remarketing, aby kierować reklamy do każdego odwiedzającego ich stronę internetową. Należy zauważyć, że znacznie zwiększy to Twoje koszty, które mogą przekroczyć Twój całkowity budżet reklamowy. Reklama remarketingowa jest dość droga, dlatego warto ostrożnie zarządzać środkami na ten cel i ostrożnie dobierać grupę docelową.

Zobacz nasze efekty

Remarketing – podsumowanie

–> Jeśli używasz Google AdWords do celów remarketingowych, spróbuj utworzyć skrypty wraz z różnymi innymi przydatnymi funkcjami, takimi jak ograniczenie liczby wyświetleń i kierowanie kontekstowe reklam. Dzięki temu Twoja reklama będzie bardziej trafna dla odwiedzających.

–> Dodatkowo, jeżeli chcesz zwiększyć skuteczność reklamy remarketingowej, koniecznie musisz podnieść wydajność swoich działań w zakresie optymalizacji współczynnika konwersji. CRO, czyli z ang. Conversion Rate Optimization w świecie marketingu internetowego jest jednym z ważniejszych działań, które musisz podjąć, aby osiągnąć sukces sprzedażowy.

–> Zapraszamy do współpracy! Nasza agencja SEM profesjonalnie zajmie się promocją Twojej działalności w Internecie i weźmie w obroty kampanię remarketingową. Zapoznaj się z naszą ofertą i wybierz dla siebie odpowiedni pakiet.

Zachęcamy do przeczytania:

i
Case study SEM
.

Oceń
(5/5)

Udostępnij:
Zobacz nasze efekty
Zwiększ widoczność swojej witryny i skontaktuj się z

Paulina

Stanowisko: Kierownik ds. Sprzedaży i Marketingu

Telefon: +48 535 901 662

    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    1 Komentarz
    najstarszy
    najnowszy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Kamil
    Kamil
    2 lat temu

    Korzystam z remarketingu i jestem zadowolony, ale gdyby miała być prowadzona sama kampania remarketingowa bez innych kampanii pozyskujących ruch na mój sklep czy działań pozycjonujących to na pewno wyniki były o wiele słabsze. Mniejszy ruch nowych osób na sklepie, mniej możliwości działania remarketingiem

    Kontakt dla klientów
    contact-person
    Joanna Kokot
    Account Manager
    Formularz kontaktowy