Paulina Najda
Telefon: +48 535 901 662
E-mail: p.najda@pozycjonusz.pl
W dzisiejszym świecie ogromna część działalności gospodarczej przeniosła się na kanwę internetu. W związku z ogromną konkurencją rentowność prowadzonej firmy to przede wszystkim działania marketingowe wpierające sprzedaż. Na czym oparty jest marketing sklepu internetowego? Dlaczego odgrywa tak znaczącą rolę? Przyjrzyjmy się zagadnieniu z bliska. Gotowi na garść praktycznych wskazówek? Ciekawi? Zaczynamy!
Marketing sklepów internetowych to bardzo obszerny zbiór wielu, różnorodnych działań, które mają na celu poprawę widoczności naszej witryny. Profesjonalna agencja seo jest miejscem, które pozwoli nam dobrać właściwe metody działania pod charakter prowadzonej działalności. Doskonały może być oparty na różnych kanałach bezpośrednich, które pozwolą na dotarcie do potencjalnych klientów naszej firmy. Do najbardziej popularnych należą m.in.: media społecznościowe, wyszukiwarka Google, kampanie reklamowe czy blogi tematyczne.
Do najskuteczniejszych metod zalicza się pozycjonowanie w wyszukiwarce Google, a więc SEO, jak również płatne reklamy, czyli Google Ads. Płatna reklama sklepu internetowego, np. landing page, posty sponsorowane w social media lub reklama produktowa mogą znacznie polepszyć marketing internetowy naszego sklepu. Pozycjonowanie stron internetowych jest procesem długotrwałym, ale niezwykle efektownym. Wyświetlanie naszych witryn jako jedne z pierwszych pozycji w wyszukiwarkach to rozwiązanie, które daje największą szansę na wysoką rentowność naszej marki.
Media społecznościowe, zwane przez wielu jako social media, uważane są dziś za jedną z najbardziej efektywnych form marketingu sklepów internetowych. Aktywne działania pozwalają na przyciągnięcie szerokiego grona klientów. Co więcej, Facebook, czy Instagram, umożliwia także zamieszczanie płatnych reklam, co pozwala na uzyskanie doskonałych efektów marketingu sklepu internetowego. Warto wspomnieć także kampaniach marketingowych e-mail, które będą trafnym wyborem przede wszystkim w branży B2B.
Strategia marketingu sklepu internetowego jest kwestią priorytetową w prowadzeniu działań marketingowych. Jest to podstawowy element zyskownego prowadzenia działalności gospodarczej w internecie. “Widoczność”, jest słowem kluczowym w całej strategii. Należy tak zaplanować marketing dla sklepu internetowego, by jego witryna była widoczna dla potencjalnych klientów marki. Warto więc określić docelową grupę odbiorców. Zupełnie inny będzie marketing zagranicznego sklepu internetowego, niż witryny o zasięgu krajowym, oferującym regionalne produkty.
Pozycjonowanie sklepów to absolutna podstawa, od której powinien zacząć każdy przedsiębiorca działający na polu internetowym. Nowy sklep w internecie posiada zerową widoczność, co uniemożliwia rentowność marki.
W pierwszym kroku należy zastanowić się, jak pozyskać klienta. Dodatkowo należy opracować plan budżetowy, który określi kwotę na każde przewidziane źródło pozyskania klienta, co pozwoli na dobre rozplanowanie środków finansowych.
By móc cieszyć się skutecznym wypromowaniem swojego e-commerce, działania należy oprzeć na czterech, głównych obszarach – Google Ads, media społecznościowe, SEO, UX oraz SXO.
Skuteczna reklama sklepu internetowego odgrywa bezpośredni wpływ na sprzedaż e-commerce. Rodzaje reklam internetowych pozwalają na indywidualne dopasowanie do potrzeb i charakteru prowadzonej przez nas działalności gospodarczej. Optymalizacja grafik, content marketing, reklama natywna to tylko kilka najbardziej popularnych przykładów rodzajów reklam, na których może zostać oparta cała kampania reklamowa sklepu internetowego. Z całą pewnością reklama sklepu internetowego w Google zawsze należy do niezwykle skutecznych działań. Zdecydowana większość potencjalnych klientów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Cennik reklamy w Google, który jest dostępny dla osób chcących skorzystać z popularnej usługi, pozwoli na dopasowanie do własnych środków finansowych, które chcemy przeznaczyć na pozycjonowanie własnego sklepu PrestaShop.
Marketing sklepu internetowego, powinien być oparty na współczynniku konwersji, a więc ustaleniu konkretnych celów i monitorowaniu stopnia ich realizacji. Nie sposób nie wspomnieć o KPI, a więc Kluczowym Wskaźniku Efektywności. Dzięki niemu będziemy mogli przede wszystkim mierzyć przychody i zyski. Co więcej, to także współczynnik, który zobrazuje nam wiele innych, istotnych dla strategii marketingowej punktów, takich jak m.in.: ilość złożonych zamówień, współczynnik odrzuceń, czas spędzony na stronie, jak również współczynnik CTR, które są kluczowymi informacjami w opracowaniu właściwych działań marketingowych dla każdej witryny internetowej.