Wizytówka Google Moja Firma, czyli jak zaistnieć w Internecie - Pozycjonusz

Sprawdź nasze promocje w kwietniu wszystkie pakiety Google Ads taniej nawet o 40%!

Emilia Paśnicka
16/05/18

Wizytówka Google Moja Firma, czyli jak zaistnieć w Internecie

Wizytówka Google Moja Firma to sprawdzona recepta na zaistnienie w internecie. Jeśli prowadzisz biznes i chcesz, żeby klienci mogli go znaleźć w sieci dodaj swoją lokalizację w Mapach Google. Przekazuj swoim klientom wszelkie niezbędne informacje: adres, godziny otwarcia, numer telefonu i wiele więcej. Jeśli firma nie posiada swojej strony internetowej (a także wtedy, gdy ją ma), jest to zdecydowanie fantastyczne miejsce do dzielenia się wszelkimi aktualnościami z zainteresowanymi twoją ofertą klientami.

Brak informacji o firmie w Internecie przekreśla dzisiaj jej sukces, ponieważ sieć globalna stała się dla zdecydowanej większości osób najważniejszym źródłem informacji. Przedsiębiorstwa, które nie „zaprzyjaźnią się” z nią, prędzej czy później stracą swoich klientów lub będą mogli liczyć jedynie na tych stałych. Młodzi ludzie żyją jednak w świecie, gdzie rządzi Internet, a tam za pomocą kilku kliknięć mogą znaleźć to, czego szukają. Dlatego warto dopasować się chociażby właśnie do nich, co w przyszłości będzie skutkowało samymi plusami. Co ważne, prawie zawsze wizytówki Google Moja Firma pojawiają się nad wynikami organicznymi.

 

Spis treści (kliknij, aby przejść)


Google Moja Firma a rozpoznawalność w sieci

Dobrze prowadzona wizytówka Google Moja Firma pozwoli ci zwiększyć widoczność w Internecie i zainteresowanie potencjalnych klientów. Umożliwia także przedstawienie swojej oferty, kontakt z klientami, a także gromadzenie opinii na temat jakości wykonywanych usług, które są widoczne dla wszystkich użytkowników. Stanowią one najczęściej główny wyznacznik przy wyborze konkretnego usługodawcy.

Zwróćmy również uwagę na to, że większość firm usługowych działa lokalnie (stomatolog, warsztat samochodowy, restauracja itp.). Stąd też lokalizacja to niesamowicie ważny czynnik, który wpływa na pozycję firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania. Ważne jest więc oznaczenie się na mapie. Pomoże to dotrzeć użytkownikom do twojego miejsca.

W jaki sposób jeszcze dotrzeć do potencjalnych klientów w Internecie? Jeśli frazy, które monitorujesz w Google kończą się nazwą miejscowości, oprócz założenia wizytówki Google Moja Firma idealnym rozwiązaniem będzie dla Ciebie lokalne SEO.

Jak stworzyć wizytówkę w Google Moja Firma?

Stworzenie wizytówki Google Moja Firma nie jest trudne. Sprawdź sam, jak zrobić to w kilku prostych krokach.

      1. Jeśli chcemy założyć swoją wizytówkę, musimy posiadać konkretny adres firmy, pod który Google wyśle kod weryfikacyjny. Może to być adres firmy lub zamieszkania. Precyzyjnie podane miejsce ma wpływ na wyszukiwania. Wiadomo jednak, że firmy w centrum będą cieszyły się większym zainteresowaniem klientów, niż te leżące na skraju miasta.

WAŻNE! Google sprawdza również adres z pomocą Street View, gdzie upewnia się, czy dany budynek istnieje, weryfikuje szyld itp. Stąd większą trudność mają sklepy internetowe nie posiadające własnej siedziby.

      1. Załóż firmowe konto Google. Nie twórz wizytówki na swoim prywatnym koncie, szczególnie ze względu na zachowanie prywatności. Dodatkowo jeśli mamy przypisanych kilka wizytówek Google Moja Firma, możemy się narazić na ich utratę w razie pozbawienia dostępu.
      2. By założyć własną wizytówkę, wchodzimy na stronę https://www.google.pl/business/. Po zalogowaniu będziemy musieli podać nazwę firmy. Następne kroki są bardzo intuicyjne, dlatego każdy z nas z łatwością będzie w stanie przez nie przejść.
        google moja firma zakładanie konta

        Pierwszy krok podczas tworzenia wizytówki w Google Moja Firma to podanie nazwy swojej działalności.

WAŻNE! Podając nazwę firmy, nie pisz jej w całości. Jeśli jest długa jak na przykład ta – Florini Przedsiębiorstwo Usługowe Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, zapisz ją po prostu jako Florini.

      1. Później podajemy już tylko dodatkowe informacje, czyli adres i rodzaj działalności. Z czasem będziemy mieć możliwość dodania większej ilości kategorii.

WAŻNE! Pamiętaj, że pierwsza kategoria jest bardzo istotna, dlatego że będzie miała wpływ na to, jakim frazom zostanie przyporządkowana firma i przy jakich słowach kluczowych wpisanych w wyszukiwarkę pojawi się nasza wizytówka. Później możemy wybrać do 10 kategorii opisujących firmę (nie produkty).

      1. Dodatkowym, ale nieobowiązkowym punktem, jest podanie numeru telefonu i adresu strony internetowej.
        „Dostarczam produkty i świadczę usługi u klientów” to opcja, którą powinny zaznaczyć te firmy, które świadczą swoje usługi z dojazdem do klienta. Przy jej wyborze należy sprecyzować obszar działalności, oznaczając np. promień lokalizacji.
      2. Jeśli chcesz oznaczyć lokalizację, która nie posiada jeszcze adresu, skorzystaj z opcji „Ustaw lokalizację znacznika”. Kliknij na mapie w wybrane miejsce, pojawi się w tym miejscu czerwona pinezka, którą możesz dopasować idealnie dzięki możliwości przybliżenia mapy. Taka lokalizacja będzie poddana dodatkowej weryfikacji.

Na czym polega proces weryfikacji?

Aby móc posiadać aktywną i aktualną wizytówkę Google Moja Firma, musisz poddać ją weryfikacji. Czasem może pojawić się opcja zrobienia tego przez telefon, jednak zdarza się to sporadycznie. W tym wypadku oczekujemy na połączenie, w którym usłyszymy kod, jaki należy podać w oknie dialogowym. Istnieje także opcja weryfikacji natychmiastowej – dla zaufanych kont Google.

WAŻNE! Nie odkładaj weryfikacji na później, ponieważ na list z kodem trzeba czekać nawet do kilku tygodni.

sposoby weryfikacji Google Moja Firma

Gotowa wizytówka Google Moja Firma

Gotowa wizytówka to taka, gdzie w panelu możesz wykonać pełną i szczegółową personalizację. By zdobyć jak najwięcej klientów i ich zainteresowanie, ważne jest dodanie zdjęć i opisów, na które każdy zwraca największą uwagę. Pokaż jak firma wygląd wewnątrz, by klienci zobaczyli, czego mogą się spodziewać. To szczególnie istotne w przypadku lokali gastronomicznych. Pamiętaj również o dodaniu godzin otwarcia. Dodatkową ciekawostką, którą umożliwia Google Moja Firma jest dodanie wirtualnego spaceru po firmie. Na stronie głównej mamy wgląd w statystyki. Stanowią uzupełnienie informacji dostępnych w Google Search Console czy Google Analytics. Dokładniejsze statystyki są dostępne w sytuacji, gdy nasza firma regularnie korzysta z Google+.

Osoby korzystające z Google Moja Firma powinny monitorować zwłaszcza wykresy pokazujące ilość wyświetleń wizytówki i zainteresowanie nią. Dodatkowo warto regularnie sprawdzać opinie i reagować zarówno na te pozytywne, jak i negatywne.

Jak usunąć wizytówkę Google Moja Firma?

Wchodzimy w edycję w prawym górnym rogu. Następnie w nowym widoku na dole strony pojawi się opcja „Nie zarządzaj już tą firmą”. Po kliknięciu zostaniemy przeniesieni do miejsca, w którym możemy ostatecznie usunąć wizytówkę z konta Google. Na dole znajdziemy opcję „Usuń stronę”, klikając w nią będziemy musieli ponownie się zalogować, po czym nasze konto zostaje usunięte.

Jeśli jesteś jedynie menedżerem strony, ale nie chcesz się już zajmować wizytówką, wejdź w „Nie zarządzaj już tą firmą, wybierz opcję „Menedżerzy” i przy swoim znaczniku kliknij „X”. Właściciel wizytówki może w taki sam sposób usuwać menedżerów.

WAŻNE! Usunięcie nie gwarantuje jednak momentalnego zniknięcia wizytówki z wyników wyszukiwania. Będzie trzeba poczekać na to jakiś czas.

Możliwości wizytówki Google Moja Firma

Google Moja Firma to całkowicie darmowe narzędzie do promowania firmy, a także jej witryny internetowej – zarówno w wyszukiwarce, jak i w Mapach Google. Dzięki niemu możesz w 100% wykorzystać obecność firmy w Google. Z narzędzia warto korzystać nawet wtedy, gdy posiadasz swoją stronę www.

      1. GMF pozwala na zarządzenie danymi i aktualizowanie informacji o firmie. W głównym widoku możesz dodać m.in. adres strony internetowej, adres firmy, godziny otwarcia, telefon kontaktowy, opis firmy i wiele innych. Pozwoli to znaleźć Twoją firmę oraz ułatwi potencjalnym klientom kontakt z Tobą.
      2. Jeśli chcesz być w stałym kontakcie ze swoimi klientami, możesz także pobrać aplikację GMF na swojego smartfona. Dostępna jest zarówno na urządzenia z systemem Android, jak i iOS.
      3. Opcją wartą uwagi są również zdjęcia. Dodaj aktualne fotografie z zewnątrz oraz ze środka, widok 360°, a także zdjęcia zespołu oraz wideo. Pamiętaj, że klienci również mogą dołączyć tu swoje zdjęcia Twojej firmy.
      4. Dzięki tej platformie masz możliwość obserwowania swoich klientów, a także poznawania ich oraz nawiązywania z nimi kontaktu. GMF poinformuje Cię także, kiedy klient podejmie próbę kontaktu z Twoją firmą lub wejdzie z nią w jakąkolwiek interakcję poprzez wizytówkę. A to wszystko w karcie Klienci.
      5. GMF to także narzędzie, w którym możesz udostępniać produkty lub usługi, które masz w swojej ofercie wraz z nazwą, ceną, zdjęciem, opisem oraz przyciskiem CTA. Restauracje czy bary mogą tu także dodać swoje aktualne menu.
      6. W wizytówce Google Moja Firma istnieje możliwość dodawania ocen, a także opcja odpowiadania na każdą opinię. Zawsze staraj się wchodzić w interakcję, ponieważ w ten sposób zwiększasz zaangażowanie i zdobywasz zaufanie klientów.
      7. Narzędzie umożliwia także analizowanie skuteczności wszelkich działań podejmowanych za pośrednictwem Twojej wizytówki. Znajdziesz tu statystki z każdego miesiąca dotyczące wyszukiwań, kliknięć, połączeń czy innych działań klientów. Dowiedz się, jak znajdują oni Twoją firmę.
      8. Nie można nie wspomnieć, że GMF ściśle łączy się z usługą Google Maps. Dzięki przejrzystym wskazówkom dojazdu dodanym w Google Moja Firma potencjalny klient z łatwością dotrze do Twojej firmy i znajdzie produkty czy usługę, której szuka. Z tej opcji korzysta niemal 90% użytkowników, dlatego bez wątpienia warto dodać lokalizację swojej firmy w wizytówce.
      9. Narzędzie pozwala również na dodawanie regularnych, cotygodniowych wpisów, w których możesz poinformować swoich klientów o aktualnych wydarzeniach i podzielić się wszelkimi nowinkami czy innymi ważnymi kwestiami. Opublikujesz tu także specjalne oferty oraz promocje, które pomogą zachęcić do zajrzenia na Twoją stronę lub odwiedzenia firmy. Zakładka wpisy umożliwia też udostępnianie informacji o wydarzeniach, które organizujesz lub w których bierzesz udział.
      10. Ciekawą opcją jest czat, który umożliwi Ci korespondowanie i szybkie reagowanie na zapytania ze strony klientów. Działa on na urządzeniach mobilnych. Wystarczy pobrać aplikację z Google Play lub App Store i w każdej chwili będziesz mógł odpowiadać na otrzymywane wiadomości. Zwiększy to szansę na dodatkowe zaangażowanie oraz pozyskanie kolejnych klientów.
      11. Google Moja Firma pozwoli Ci także stworzyć prostą witrynę, a gdy się zarejestrujesz otrzymasz bezpłatną domenę – nazwafirmy.business.site. Dzięki temu zdobędziesz jeszcze więcej klientów.

 

Wizytówka Google Moja Firma jest niezwykle pomocna, jeśli chodzi o zwiększenie popularności firmy w Internecie i ruchu na stronie. To bardzo proste w obsłudze narzędzie, które jest w stanie skonfigurować każdy, kto ma choć trochę czasu. Dodatkowo dzięki niej będziesz w stałym kontakcie z klientami, a oni widząc, że jesteś aktywny w sieci, jeszcze chętniej skorzystają z twoich usług. Co jeszcze może Ci pomóc? Na pewno pozycjonowanie lokalne, które wykorzystywane jest przez przedsiębiorstwa działające regionalnie.

Oceń
(5/5)

Udostępnij:
Formularz kontaktowy

Joanna Kokot

Telefon: +48 883 570 809

E-mail: j.kokot@pozycjonusz.pl

    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Kontakt dla klientów
    contact-person
    Paulina Najda
    Key Account Manager
    Formularz kontaktowy