Wizytówka Google Moja Firma to sprawdzona recepta na zaistnienie w internecie. Jeśli prowadzisz biznes i chcesz, żeby klienci mogli go znaleźć w sieci dodaj swoją lokalizację w Mapach Google. Przekazuj swoim klientom wszelkie niezbędne informacje: adres, godziny otwarcia, numer telefonu i wiele więcej. Jeśli firma nie posiada swojej strony internetowej (a także wtedy, gdy ją ma), jest to zdecydowanie fantastyczne miejsce do dzielenia się wszelkimi aktualnościami z zainteresowanymi twoją ofertą klientami.
Brak informacji o firmie w Internecie przekreśla dzisiaj jej sukces, ponieważ sieć globalna stała się dla zdecydowanej większości osób najważniejszym źródłem informacji. Przedsiębiorstwa, które nie „zaprzyjaźnią się” z nią, prędzej czy później stracą swoich klientów lub będą mogli liczyć jedynie na tych stałych. Młodzi ludzie żyją jednak w świecie, gdzie rządzi Internet, a tam za pomocą kilku kliknięć mogą znaleźć to, czego szukają. Dlatego warto dopasować się chociażby właśnie do nich, co w przyszłości będzie skutkowało samymi plusami. Co ważne, prawie zawsze wizytówki Google Moja Firma pojawiają się nad wynikami organicznymi.
Spis treści (kliknij, aby przejść)
Dobrze prowadzona wizytówka Google Moja Firma pozwoli ci zwiększyć widoczność w Internecie i zainteresowanie potencjalnych klientów. Umożliwia także przedstawienie swojej oferty, kontakt z klientami, a także gromadzenie opinii na temat jakości wykonywanych usług, które są widoczne dla wszystkich użytkowników. Stanowią one najczęściej główny wyznacznik przy wyborze konkretnego usługodawcy.
Zwróćmy również uwagę na to, że większość firm usługowych działa lokalnie (stomatolog, warsztat samochodowy, restauracja itp.). Stąd też lokalizacja to niesamowicie ważny czynnik, który wpływa na pozycję firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania. Ważne jest więc oznaczenie się na mapie. Pomoże to dotrzeć użytkownikom do twojego miejsca.
W jaki sposób jeszcze dotrzeć do potencjalnych klientów w Internecie? Jeśli frazy, które monitorujesz w Google kończą się nazwą miejscowości, oprócz założenia wizytówki Google Moja Firma idealnym rozwiązaniem będzie dla Ciebie lokalne SEO.
Stworzenie wizytówki Google Moja Firma nie jest trudne. Sprawdź sam, jak zrobić to w kilku prostych krokach.
WAŻNE! Google sprawdza również adres z pomocą Street View, gdzie upewnia się, czy dany budynek istnieje, weryfikuje szyld itp. Stąd większą trudność mają sklepy internetowe nie posiadające własnej siedziby.
Pierwszy krok podczas tworzenia wizytówki w Google Moja Firma to podanie nazwy swojej działalności.
WAŻNE! Podając nazwę firmy, nie pisz jej w całości. Jeśli jest długa jak na przykład ta – Florini Przedsiębiorstwo Usługowe Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, zapisz ją po prostu jako Florini.
WAŻNE! Pamiętaj, że pierwsza kategoria jest bardzo istotna, dlatego że będzie miała wpływ na to, jakim frazom zostanie przyporządkowana firma i przy jakich słowach kluczowych wpisanych w wyszukiwarkę pojawi się nasza wizytówka. Później możemy wybrać do 10 kategorii opisujących firmę (nie produkty).
Aby móc posiadać aktywną i aktualną wizytówkę Google Moja Firma, musisz poddać ją weryfikacji. Czasem może pojawić się opcja zrobienia tego przez telefon, jednak zdarza się to sporadycznie. W tym wypadku oczekujemy na połączenie, w którym usłyszymy kod, jaki należy podać w oknie dialogowym. Istnieje także opcja weryfikacji natychmiastowej – dla zaufanych kont Google.
WAŻNE! Nie odkładaj weryfikacji na później, ponieważ na list z kodem trzeba czekać nawet do kilku tygodni.
Gotowa wizytówka to taka, gdzie w panelu możesz wykonać pełną i szczegółową personalizację. By zdobyć jak najwięcej klientów i ich zainteresowanie, ważne jest dodanie zdjęć i opisów, na które każdy zwraca największą uwagę. Pokaż jak firma wygląd wewnątrz, by klienci zobaczyli, czego mogą się spodziewać. To szczególnie istotne w przypadku lokali gastronomicznych. Pamiętaj również o dodaniu godzin otwarcia. Dodatkową ciekawostką, którą umożliwia Google Moja Firma jest dodanie wirtualnego spaceru po firmie. Na stronie głównej mamy wgląd w statystyki. Stanowią uzupełnienie informacji dostępnych w Google Search Console czy Google Analytics. Dokładniejsze statystyki są dostępne w sytuacji, gdy nasza firma regularnie korzysta z Google+.
Osoby korzystające z Google Moja Firma powinny monitorować zwłaszcza wykresy pokazujące ilość wyświetleń wizytówki i zainteresowanie nią. Dodatkowo warto regularnie sprawdzać opinie i reagować zarówno na te pozytywne, jak i negatywne.
Wchodzimy w edycję w prawym górnym rogu. Następnie w nowym widoku na dole strony pojawi się opcja „Nie zarządzaj już tą firmą”. Po kliknięciu zostaniemy przeniesieni do miejsca, w którym możemy ostatecznie usunąć wizytówkę z konta Google. Na dole znajdziemy opcję „Usuń stronę”, klikając w nią będziemy musieli ponownie się zalogować, po czym nasze konto zostaje usunięte.
Jeśli jesteś jedynie menedżerem strony, ale nie chcesz się już zajmować wizytówką, wejdź w „Nie zarządzaj już tą firmą, wybierz opcję „Menedżerzy” i przy swoim znaczniku kliknij „X”. Właściciel wizytówki może w taki sam sposób usuwać menedżerów.
WAŻNE! Usunięcie nie gwarantuje jednak momentalnego zniknięcia wizytówki z wyników wyszukiwania. Będzie trzeba poczekać na to jakiś czas.
Google Moja Firma to całkowicie darmowe narzędzie do promowania firmy, a także jej witryny internetowej – zarówno w wyszukiwarce, jak i w Mapach Google. Dzięki niemu możesz w 100% wykorzystać obecność firmy w Google. Z narzędzia warto korzystać nawet wtedy, gdy posiadasz swoją stronę www.
Wizytówka Google Moja Firma jest niezwykle pomocna, jeśli chodzi o zwiększenie popularności firmy w Internecie i ruchu na stronie. To bardzo proste w obsłudze narzędzie, które jest w stanie skonfigurować każdy, kto ma choć trochę czasu. Dodatkowo dzięki niej będziesz w stałym kontakcie z klientami, a oni widząc, że jesteś aktywny w sieci, jeszcze chętniej skorzystają z twoich usług. Co jeszcze może Ci pomóc? Na pewno pozycjonowanie lokalne, które wykorzystywane jest przez przedsiębiorstwa działające regionalnie.