Google Search Console zmieni się nie do poznania. Narzędzie dla webmasterów zostało przeprojektowane tak, aby swoim wyglądem nawiązywać do istniejących już usług Google. Nowa szata graficzna przypomina najbardziej tester optymalizacji mobilnej.
Nowy wygląd testowany jest już od końca lipca, ale do tej pory jedynie wybrana grupa użytkowników miała dostęp do odświeżonej wersji Google Search Console. Od teraz aktualizacja ma zacząć obejmować wszystkie strony zweryfikowane w tym narzędziu.
Zmiany będą obejmować nie tylko wygląd, który wreszcie będzie zgodny z zasadami Material Design, ale również i funkcjonalność. Google zapowiedziało na swoim oficjalnym blogu, że wśród dotychczas znanych wykresów dostępnych w Search Console znajdą się również nowe raporty, które mają ułatwić pracę webmasterom.
Raport skuteczności – zawierać będzie informacje o tym jak radzi sobie dana witryna w wynikach wyszukiwania. Dane mają uwzględniać częstotliwość z jaką strona pojawia się w SERP, średnią pozycję oraz CTR. dane Analityka wyszukiwania
Zakres czasowy danych dostępnych w tym raporcie ma wynosić 16 miesięcy, po to aby ułatwić analizowanie długoterminowych trendów. Ponadto jak widać na załączonych oficjalnych screenach użytkownicy dostaną również możliwość wygodnego filtrowania informacji zawartych w tej zakładce. Google zapowiedziało również, że w niedalekiej przyszłości wszystkie dane z tego raportu dostępne będą również przez API.
Zmiany te zostały wprowadzone jako odpowiedź na sugestie użytkowników, którzy bardzo często prośili Google o poszerzenie możliwości analityki wyszukiwania w Search Console.
Raport o stanie indeksu – będzie on wskazywać jakie strony zostały zaindeksowane przez Googlebota, a także w jaki sposób dodać do indeksu podstrony, które z różnych powodów jeszcze się tam nie znalazły. Na załączonym zrzucie ekranu ponadto widać, że dodano również szereg funkcjonalności, które mają ułatwić pracę zespołową oraz identyfikowanie przyczyn problemów.
Raport o stanie stron AMP – tutaj będziemy mogli znaleźć informacje o tym, które strony korzystające z technologii AMP w naszej domenie zawierają błędy. Dane będą posegregowane według typu błędów. Ponadto, podobnie jak w przypadku raportu o stanie indeksacji, możliwe będzie szybkie zgłoszenie poprawek. Jeżeli błędy będą dalej występować to zostaniemy o tym poinformowani, natomiast w przypadku usunięcia problemów wszystkie strony używające AMP zostaną ponownie przeanalizowane.
Raport o stanie ofert pracy – to chyba największa niespodzianka, w przypadku pozostałych raportów część informacji w nich zawartych była już wcześniej dostępna w Google Search Console. Tutaj będziemy mogli kontrolować z jaką sprawnością Google agreguje wyniki wyszukiwania zawierające dane strukturalne odwołujące się do ofert pracy. Omawiane rozszerzenie w wynikach wyszukiwania jest wciąż jeszcze testowane i póki co jest dostępne jedynie w wybranych regionach.
Więcej informacji o nowościach w Search Console można znaleźć w oficjalnym poradniku Google.