Google Search Console zmieni się nie do poznania. Narzędzie dla webmasterów zostało przeprojektowane tak, aby swoim wyglądem nawiązywać do istniejących już usług Google. Nowa szata graficzna przypomina najbardziej tester optymalizacji mobilnej.

Nowy wygląd testowany jest już od końca lipca, ale do tej pory jedynie wybrana grupa użytkowników miała dostęp do odświeżonej wersji Google Search Console. Od teraz aktualizacja ma zacząć obejmować wszystkie strony zweryfikowane w tym narzędziu.

Jak zmieni się Google Search Console?

Zmiany będą obejmować nie tylko wygląd, który wreszcie będzie zgodny z zasadami Material Design, ale również i funkcjonalność. Google zapowiedziało na swoim oficjalnym blogu, że wśród dotychczas znanych wykresów dostępnych w Search Console znajdą się również nowe raporty, które mają ułatwić pracę webmasterom.

Raport skuteczności

Search Performance report w Google Search Console

Źródło: https://webmasters.googleblog.com/

Raport skuteczności – zawierać będzie informacje o tym jak radzi sobie dana witryna w wynikach wyszukiwania. Dane mają uwzględniać częstotliwość z jaką strona pojawia się w SERP, średnią pozycję oraz CTR. dane Analityka wyszukiwania

Zakres czasowy danych dostępnych w tym raporcie ma wynosić 16 miesięcy, po to aby ułatwić analizowanie długoterminowych trendów. Ponadto jak widać na załączonych oficjalnych screenach użytkownicy dostaną również możliwość wygodnego filtrowania informacji zawartych w tej zakładce. Google zapowiedziało również, że w niedalekiej przyszłości wszystkie dane z tego raportu dostępne będą również przez API.

Zmiany te zostały wprowadzone jako odpowiedź na sugestie użytkowników, którzy bardzo często prośili Google o poszerzenie możliwości analityki wyszukiwania w Search Console.

Raport o stanie indeksu

Index Coverage report w Google Search Console

Źródło: https://webmasters.googleblog.com/

Raport o stanie indeksu – będzie on wskazywać jakie strony zostały zaindeksowane przez Googlebota, a także w jaki sposób dodać do indeksu podstrony, które z różnych powodów jeszcze się tam nie znalazły. Na załączonym zrzucie ekranu ponadto widać, że dodano również szereg funkcjonalności, które mają ułatwić pracę zespołową oraz identyfikowanie przyczyn problemów.

 

  1. W przypadku konkretnego problemu dostępn będzie przykładowa lista adresów URL, których on dotyczy. Po kliknięciu na kłopotliwą podstronę rozwinie się lista z narzędziami diagnostycznymi, które mają za zadanie dotarcie do sedna problemu.
  2. Raporty będzie można również eksportować oraz udostępniać na podobnej zasadzie jak w przypadku dokumentów Google. W każdej chwili właściciel strony będzie miał również możliwość cofnięcia uprawnień do dzielenia się raportami.
  3. Nowością jest również możliwość sprawdzenia poprawności nanoszonych zmian. Po dodaniu adresu URL zmodyfikowanej strony Googlebot będzie traktował jej zaindeksowanie priorytetowo, aby wprowadzone poprawki zostały jak najszybciej uwzględnione.
  4. Raport o stanie indeksu ma być najbardziej użyteczny dla witryn, które dodały swoją mapę strony do Google Search Console. W przypadku jeżeli domena posiada więcej niż jeden plik sitemap dane w raporcie o stanie indeksu będzie można filtrować uwzględniając konkretną listę podstron.

Raport o stanie stron AMP i raport o stanie ofert pracy

Raport o stanie stron AMP – tutaj będziemy mogli znaleźć informacje o tym, które strony korzystające z technologii AMP w naszej domenie zawierają błędy. Dane będą posegregowane według typu błędów. Ponadto, podobnie jak w przypadku raportu o stanie indeksacji, możliwe będzie szybkie zgłoszenie poprawek. Jeżeli błędy będą dalej występować to zostaniemy o tym poinformowani, natomiast w przypadku usunięcia problemów wszystkie strony używające AMP zostaną ponownie przeanalizowane.

Raport o stanie ofert pracy – to chyba największa niespodzianka, w przypadku pozostałych raportów część informacji w nich zawartych była już wcześniej dostępna w Google Search Console. Tutaj będziemy mogli kontrolować z jaką sprawnością Google agreguje wyniki wyszukiwania zawierające dane strukturalne odwołujące się do ofert pracy. Omawiane rozszerzenie w wynikach wyszukiwania jest wciąż jeszcze testowane i póki co jest dostępne jedynie w wybranych regionach.

Więcej informacji o nowościach w Search Console można znaleźć w oficjalnym poradniku Google.

Duże zmiany w Google Search Console
5 punktów (3) głosów

Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedIn


0 Komentarz

  1. Pingback: Czym jest crawl budget? - Pozycjonusz.pl

  2. Pingback: Nowe wykresy w Pagespeed Insights - Pozycjonusz.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zamów

Już teraz

Złóż zamówienie poprzez nasze formularze, w których umieścisz wszystkie szczegóły linkowania.

Zamów

Centrum pomocy

Zadzwoń

nie wiesz jakie pakiety wybrać?

(85) 307 00 12

535 899 853

Lub skorzystaj z naszego poradnika online

Nie wiesz co zamówić?

Szybka oferta