Nowa codzienność ekipy od Google Ads? Walka z oszustami  i spekulantami chcącymi zarobić na koronwirusie. Jak poinformowała firma, codzienne zmuszona jest usuwać tysiące reklam, które dezinformują użytkowników internetu lub oferują im “lewe” środki chroniące przed koronawirusem.

Koronawirus. Google usuwa 5000 reklam Ads na minutę

Jak informuje Google, od początku epidemii COVID-19 codziennie musi walczyć z nieuczciwymi reklamodawcami korzystającymi z reklam Google Ads. Okres epidemii to dla niektórych sprzedawców okazja do zarobienia na strachu i lęku. Google codziennie usuwa tysiące reklam zachęcających do kupna różnych środków mających rzekomo chronić przed koronawirusem. Głównie chodzi o „lewe” maseczki na twarz, które nie spełniają norm higienicznych, a sprzedający oferują je w cenach znacznie wyższych niż średnie ceny rynkowe dla tego typu produktów. Ponadto kasowane reklamy dotyczą sprzedawców, którzy przyjmowali zamówienia i pieniądze, ale produktów nigdy nie wysyłali. Słowem – Google codziennie walczy z oszustami i spekulantami chcącymi obłowić się na koronawirusie.  Do tej pracy powołany jest oddzielny zespół, który intensywnie kontroluje reklamy Google Ads i kasuje te niespełniające warunków regulaminu.

Zobacz też: Google blokuje nawet 18 mln e-mail o koronawirusie dziennie

Usuwanie reklam Google Ads i koronawirus

Jak informuje firma w ciągu ostatnich kilku miesięcy zablokowano i usunięto dziesiątki milionów reklam związanych z korona wirusem. Powodem było oczywiście naruszeń zasad regulaminu Google Ads, a także zasad uczciwości. Chodzi tu o windowanie cen i czerpania korzyści z globalnych niedoborów zaopatrzenia medycznego. Ponadto celem walki Google jest też dezinformacja na temat leczenia zakażeń korona wirusem i promowanie nielegalnych zasiłków dla bezrobotnych. Jednocześnie firma informuje, że intensyfikowania działania skupione wokół wsparcia organizacji rządowych i pozarządowych, które z korona wirusem walczą lub rzetelnie na jego temat informują (szpitale, placówki służby zdrowia).

Warto dodać jako ciekawostkę, że walka ze zmasowanymi próbami naruszenia regulaminu i prawa to chleb powszedni Google. Jak poinformowała firma, w samym 2019 r. zablokowano i usunięto 2,7 miliarda nieprawidłowych reklam. To daje ponad 5000 reklam Ads na minutę. Ponadto w zeszłym roku zawieszono prawie milion kont reklamodawców, którzy naruszali zasady regulaminu usługi.  Do tego firma przyznała się, że usunęła reklamy z ponad 21 milionów stron internetowych wchodzących w skład Sieci Reklamowej Google.

Źródło: https://www.blog.google/products/ads/stopping-bad-ads-to-protect-users/


Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o

Złóż zamówienie

Złóż zamówienie poprzez nasze formularze, w których umieścisz wszystkie szczegóły linkowania.

Zamów

Nie wiesz jakie usługi wybrać?

Zadzwoń

535 901 662

Lub skorzystaj z naszego poradnika online

Nie wiesz co zamówić?

Szybka oferta