Zmiany w Pagespeed Insights - Pozycjonusz

Sprawdź nasze promocje w kwietniu wszystkie pakiety Google Ads taniej nawet o 40%!

Kamil Hyckowski
16/01/18

Zmiany w Pagespeed Insights

Google rozpoczyna ten rok od odświeżenia swoich usług dla deweloperów. Najpierw poinformowano o aktualizacji Search Console, a teraz przyszła pora na PageSpeed Insights. Od teraz dostępne raporty będą zawierały więcej danych pozwalających na prawidłowe zoptymalizowanie strony.

Co to jest PageSpeed Insights?

Dla tych, którzy nie wiedzą, PageSpeed Insights to jedno z najpopularniejszych narzędzi mierzących wydajność ładowania się stron internetowych. Raport, który otrzymujemy pozwala wychwycić wiele błędów związanych zarówno z technicznymi aspektami działania danej witryny, jak również niektórymi elementami związanymi z jej designem. Strony oceniane są w skali od 0 do 100, im szybciej wczytuje się strona i im lepiej jest dostosowana do przeglądania na urządzeniach mobilnych lub stacjonarnych tym większy osiąga wynik.

Oczywiście wszystkie wskazówki dotyczące optymalizacji strony są w pełni zgodne z wytycznymi Google. Dzięki temu PageSpeed stał się jednym z podstawowych narzędzi, którym posługują się pozycjonerzy podczas przeprowadzania audytu SEO strony.

Co się zmienia w PageSpeed Insights?

Ot teraz oprócz dotychczas dostępnej oceny szybkości będziemy mogli również zobaczyć wykres rozkładu wczytywania strony. Dane o które zostaną uzupełnione raporty w PageSpeed pochodzą z Chrome User Experience Report. Jest to rozwijany przez Google projekt, który korzysta ze statystyk dostarczanych przez samych użytkowników najpopularniejszej przeglądarki internetowej na świecie. Dzięki nim webdeweloperzy mogą poznać jak strony zachowują się w rzeczywistości, a nie tylko w środowisku testowym.

nowe wykresy w PageSpeeg Insights

Nowe możliwości testu PageSpeed Insights pozwalają na jeszcze lepszą optymalizację stron.

Ponadto teraz będziemy mogli się dowiedzieć ile MB potrzebnych jest do pobrania całej zawartości strony. Dane te mają na celu pomóc webmasterom w jeszcze lepszym zoptymalizowaniu stron pod kątem prędkości renderowania się jej zasobów.

Co wpływa na szybkość działania strony w PageSpeed Insights?

To czy strona zostanie opisana jako Fast, Medium lub Slow będzie uzależnione od dwóch wskaźników:

  • First Contentful Paint (FCP)– określa czasa jaki zajmuje załadowanie obrazów oraz treści od momentu uruchomienia strony do chwili, w której użytkownik jest w stanie przeglądać jej pełną zawartość.
  • DOM Content Loaded (DCL)– oznacza czas pobierania i przetwarzania czystego kodu HTML na stronie pozbawionego CSS, obrazów czy JavaScriptu.

Średnia obu tych czynników będzie determinować końcowy wynik.

Niestety nowe wykresy nie będą dostępne dla wszystkie strony. Ponieważ dane pochodzą od samych użytkowników jedynie domeny ze sporym ruchem będą mogły zostać w ten sposób ocenione.

Pomiar prędkości wielu adresów w PageSpeed Insights

Badanie prędkości ładowania się podstron poprzez PageSpeed Insights jest jednym z ważniejszych czynników, które trzeba śledzić myśląc o SEO. Niestety aplikacja Google posiada pod tym względem ograniczenia i przy jej pomocy można jednorazowo zbadać wyłącznie jeden adres URL. Od niedawna uruchomiliśmy narzędzie SEO, które pozwala między innymi na przeprowadzanie dokładnego pomiaru prędkości wielu podstron na raz. Nasza aplikacja pozwala ponadto na przeprowadzenie szczegółowych audytów, a także na monitoring pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.

Zakładając darmowe konto testowe każdy może przekonać się o możliwościach jakimi dysponuje Sitemeans. Wystarczy zarejestrować się pod tym linkiem.

narzędzie do monitoringu stron

Oceń
(0/5)

Udostępnij:
Formularz kontaktowy

Joanna Kokot

Telefon: +48 883 570 809

E-mail: j.kokot@pozycjonusz.pl

    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Kontakt dla klientów
    contact-person
    Paulina Najda
    Key Account Manager
    Formularz kontaktowy