Nowe zasady dotyczące nieodpowiednich treści w Google Ads - Pozycjonusz
Emilia Paśnicka
03/04/20

Nowe zasady dotyczące nieodpowiednich treści w Google Ads

blank

Google zaktualizował zasady dotyczące nieodpowiednich treści, które jednoznacznie określają stanowisko Google w sprawie zdarzeń o charakterze wrażliwym.
Google opublikował nową politykę Google Ads. Nie zezwala ona na reklamy z „treściami, które mogą być postrzegane jako próba zarabiania na zdarzeniach o charakterze wrażliwym, a także odnoszące się bez należytego szacunku do takich tragicznych zdarzeń jak klęska żywiołowa, konflikt zbrojny, śmierć czy zagrożenie zdrowia publicznego”. Krótko mówiąc, nie można czerpać zysków z wydarzeń takich jak wybuch COVID-19.

Google opisuje przykład takich działań reklamowych jako tych, które „wyglądają na czerpanie zysków z tragicznego wydarzenia bez widocznych korzyści dla użytkowników”.

Obejmuje to przede wszystkim:

  • manipulowanie cenami lub ich sztuczne zawyżanie, które w znacznym stopniu ogranicza lub całkowicie odcina ludzi od dostępu do artykułów niezbędnych do życia,
  • sprzedaż produktów lub usług (np. artykułów ochrony osobistej), których dostępność na rynku nie zaspokaja popytu podczas zdarzeń o charakterze wrażliwym,
  • używanie słów kluczowych związanych ze zdarzeniami o charakterze wrażliwym w celu uzyskania dodatkowego ruchu na stronie.

Zmiany w Google Ads zostały wprowadzono niezwłocznie po publikacji tych zasad. Zatem ta aktualizacja oficjalnie uznaje, że słowa kluczowe związane z koronawirusem są niedostępne.

To kolejne zmiany wprowadzane przez Google. Sprawdź poprzednie newsy.

Zobacz też nasz poradnik

Jak prowadzić biznes w Internecie podczas kryzysu

Oceń
(0/5)

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Projekt i realizacja WiWi