Google zaktualizował zasady dotyczące nieodpowiednich treści, które jednoznacznie określają stanowisko Google w sprawie zdarzeń o charakterze wrażliwym.
Google opublikował nową politykę Google Ads. Nie zezwala ona na reklamy z „treściami, które mogą być postrzegane jako próba zarabiania na zdarzeniach o charakterze wrażliwym, a także odnoszące się bez należytego szacunku do takich tragicznych zdarzeń jak klęska żywiołowa, konflikt zbrojny, śmierć czy zagrożenie zdrowia publicznego”. Krótko mówiąc, nie można czerpać zysków z wydarzeń takich jak wybuch COVID-19.
Google opisuje przykład takich działań reklamowych jako tych, które „wyglądają na czerpanie zysków z tragicznego wydarzenia bez widocznych korzyści dla użytkowników”.
Obejmuje to przede wszystkim:
Zmiany w Google Ads zostały wprowadzono niezwłocznie po publikacji tych zasad. Zatem ta aktualizacja oficjalnie uznaje, że słowa kluczowe związane z koronawirusem są niedostępne.
To kolejne zmiany wprowadzane przez Google. Sprawdź poprzednie newsy.