Nasze e-marketingowe podsumowanie roku 2020 - Pozycjonusz.pl
Marta
08/01/21

Nasze e-marketingowe podsumowanie roku 2020

Nowy Rok to nie tylko nowe plany i kolejne wyzwania do podjęcia. Jest to także doskonały czas na podsumowania oraz wyciąganie wniosków. Nie da się ukryć – rok 2020 zostanie zapamiętany na zawsze 😉 

Sytuacja pandemiczna odcisnęła swoje piętno niemal na każdej dziedzinie życia, również albo i przede wszystkim w świecie biznesu oraz sektorze gospodarki. My jednak nie zwalnialiśmy tempa, a wręcz przeciwnie. Wykorzystując naszą wiedzę i gromadzone od lat doświadczenia, przez cały miniony rok dokładaliśmy wszelkich starań, aby wciąż się rozwijać i realizować obrane cele. Pracowaliśmy nie tylko nad jak najlepszymi wynikami naszych klientów, ale także zadbaliśmy o nową odsłonę witryny Pozycjonusz.pl. 

Sprawdźcie, czym możemy się pochwalić w naszych działaniach przeprowadzonych w 2020 roku!

NOWA ODSŁONA STRONY POZYCJONUSZ.PL

Wyznajemy zasadę, że nie warto stać w miejscu. Jest to przecież jeden z grzechów głównych każdej branży! Wraz z końcem listopada postanowiliśmy wyjść naprzeciw potrzebom naszych klientów i zaprezentować światu zupełnie nową odsłonę naszej firmowej strony. Nie skoncentrowaliśmy się tylko na odświeżonym i nowoczesnym designie, ale przede wszystkim rozszerzyliśmy ofertę oraz podzieliliśmy ją tak, aby każdy kto zajmuje się marketingiem swojej strony, znalazł dla siebie najlepszą usługę.

ROZSZERZONA PALETA USŁUG

Nasza agencja to nie tylko doskonały wybór pakietów linkbuildingowych. Wraz z uruchomieniem nowej witryny, przygotowaliśmy prawie 100 usług podzielonych na te dedykowane stronom firmowym/usługowym oraz sklepom internetowym. Oferujemy nie tylko pakiety związane z kompleksowym pozycjonowaniem, linkbuildingiem, copywritingiem czy technicznymi analizami SEO, ale także z Google Ads. Od teraz dzięki wygodnej platformie zakupowej, za pomocą kilku kliknięć można zamawiać gotowe rozwiązanie e-marketingowe!

Nie zapominajmy też o szybkich i przydatnych analizach SEO, które można przeprowadzić zarówno w naszym panelu klienta, jak i na stronie. W końcu każdy chciałby wiedzieć coś więcej o swojej konkurencji czy uzyskać ważne wnioski z audytu witryny.

ZREALIZOWANE PROJEKTY

Z roku na rok uwielbiamy bić rekordy zrealizowanych projektów. Ostatnie 12 miesięcy potwierdziły, że misja została wykonana z nawiązką! Dumne cyfry i liczby w naszym panelu wskazują, że 2020 zamknęliśmy z liczbą 2057 zrealizowanych projektów. Robi wrażenie, prawda?

KAMPANIE SEO I SEM

A teraz coś, co marketingowi pasjonaci lubią najbardziej, czyli moc wykresów, procentów i zielonych strzałek w pigułce!

SEO

Pozycjonowanie to nasz konik, dlatego przy każdej nowej stronie klienta robimy wszystko, aby słupki i wykresy rosły możliwie jak najwyżej. Dzięki pracy nad szeregiem aspektów związanych z pozycjonowaniem, uzyskujemy doskonałe efekty. Nie inaczej było w ubiegłym roku, który w żadnym wypadku nie nas zatrzymał. Spójrzcie na rezultaty działań dla dwóch naszych klientów z różnych branż:

Sklep internetowy z zabawkami dla dzieci

Ponieważ od początku współpracy minęło już ponad 12 miesięcy, przygotowaliśmy zestawienie informacji dotyczących wyników efektywności działań SEO w tym okresie. Dzięki zweryfikowaniu tych danych będziemy mogli ustalić priorytety działania na następne miesiące, dzięki czemu strona będzie zdobywać kolejnych użytkowników.

Słowa kluczowe w TOP3

Porównanie widoczności fraz w TOP3 z końca listopada 2019 do końca listopada 2020 – wzrost o 700%

Słowa kluczowe w TOP10

Porównanie widoczności fraz w TOP10 z końca listopada 2019 do końca listopada 2020 – wzrost o 210%

Słowa kluczowe w TOP50

Porównanie widoczności fraz w TOP50 z końca listopada 2019 do końca listopada 2020 – wzrost o 70%

W przypadku każdego z przedziałów widoczności dokonały się bardzo duże wzrosty. Na szczególną uwagę zasługuje TOP3 gdzie udało się wypracować 700% więcej widoczności. Tak duża zmiana w przypadku najbardziej konkurencyjnego, a jednocześnie najbardziej dochodowego zakresu widoczności dowodzi wysokiej skuteczności działań z zakresu SEO. Warto także zauważyć, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy miały miejsce kolejne aktualizacje algorytmu Google, które w przypadku wielu stron przełożyły się na duże spadki. Jednak w przypadku omawianej strony nie zauważyliśmy, by na skutek aktualizacji Google takowe się pojawiły. Było wręcz odwrotnie chociażby w przypadku aktualizacji z maja tego roku, co można zauważyć na powyższych wykresach.

Opisywane wcześniej wzrosty widoczności znalazły swoje bezpośrednie przełożenie w statystykach ruchu. Na powyższym wykresie znajduje się sumaryczne porównanie ruchu organicznego z ostatnich 12 miesięcy do takiego samego okresu rok wcześniej. W każdym z parametrów można zauważyć bardzo duże różnice między aktualnymi wartościami, a tymi sprzed rozpoczęcia naszej współpracy.

Agencja PR z Wrocławia

Jak sugeruje specyfika branży naszego klienta, konkurencja oraz stopień trudności w pozycjonowaniu były dość wysokie. Dokładnie zbadaliśmy konkurencję i przystąpiliśmy do pracy z konkretnymi założeniami. Podjęliśmy szereg działań, dzięki którym udało się wypracować bardzo dobre wyniki – zarówno w kontekście widoczności, jak i ruchu organicznego. Poniższe statystyki uwzględniają zarówno ubiegły rok, jak i jego porównanie do roku 2019, co daje idealne pole do obserwacji.

Słowa kluczowe w TOP3

Porównanie widoczności fraz w TOP3 roku 2020 do 2019 – wzrost o 1150%

Słowa kluczowe w TOP10

Porównanie widoczności fraz w TOP10 roku 2020 do 2019 – wzrost o 1133%

Słowa kluczowe w TOP50

Porównanie widoczności fraz w TOP50 roku 2020 do 2019 – wzrost o 911%

Jak widzimy, każdy zakres słów kluczowych w minionym roku odnotował doskonałe wyniki sięgające nawet ponad 1000% wzrostów. Dzięki takim rezultatom ruch organiczny miał szansę znacznie się zwiększyć. Poniżej czytelny diagram, który wskazuje różnice w liczbie użytkowników, nowych użytkowników i sesji w porównaniu rok do roku. 

SEM

Skuteczny marketing internetowy nie mógłby funkcjonować bez Google Ads. Dzięki naszemu szerokiemu doświadczeniu przy dziesiątkach kampanii, rok 2020 możemy śmiało zapamiętać jako jeden z lepszych pod kątem działań dla stron i sklepów naszych klientów. Poniżej dwa przykłady realizacji dla e-commerce:

Sklep z asortymentem technicznym

Dane z Google Analytics klienta

W minionym roku u naszego klienta prowadzącego sklep internetowy z asortymentem technicznym, zwiększyliśmy wydatki reklamowe o 33% w celu pozyskiwania większej liczby transakcji. Misja zakończyła się sukcesem. Ilość transakcji w sklepie pochodzących z ostatniego kliknięcia niebezpośredniego w nasze reklamy wzrosła o 27%, a przychody z tych transakcji aż o 49%. Współczynnik konwersji z powodu większej ilości użytkowników wprawdzie zmniejszył się o 10,5%, ale za to zwrot z inwestycji w reklamy ROAS wzrósł o 9%.

Strona firmowa z branży meblarskiej

Dane z Google Analytics klienta

Przebudowaliśmy kampanię z reklamami tekstowymi w sieci wyszukiwania u naszego klienta z branży meblarskiej. Zwiększyliśmy wydatki na działania reklamowe o 21%, ale przełożyło się to na jeszcze większe, około 33% wzrosty pozyskiwanych użytkowników. Dzięki naszym działaniom optymalizacyjnym, koszt za kliknięcia w reklamy zmniejszył się o prawie 9%.

A na deser mamy coś jeszcze!

Google Analytics naszej strony Pozycjonusz.pl

Powyższe dane z naszego firmowego konta Google Analytics porównujący rok 2020 do poprzedniego niech będą dowodem na to, że minione 12 miesięcy nie powinny być zapomniane 😉 Innymi słowy – pomimo trudnej sytuacji był to doskonały czas na przyspieszenie, ciągły rozwój i podjęcie jeszcze większego zakresu działań dla naszych klientów. To w końcu najlepszy dowód na zaufanie, jakim nas obdarzyli. 

Nie pozostaje nam nic innego, jak w 2021 życzyć sobie oraz Wam kolejnych rekordów i wzrostów na najbardziej pożądanych wykresach marketingowych. Zapraszamy do kontaktu z nami!

Oceń
(5/5)

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Projekt i realizacja WiWi