Pozycjonowanie stron na WordPress wcale nie jest łatwym zadaniem, dlatego brak dostatecznej wiedzy może być dla właścicieli witryn bardzo dużą przeszkodą. W takiej sytuacji nie pozostaje nic innego, jak zgłębić swoją wiedzę na temat pozycjonowania stron www lub też poprosić o wsparcie fachowców zatrudnionych w agencjach SEO. Jak wypozycjonować stronę krok po kroku? Odpowiadamy!
Pozycjonowanie strony na WordPress to nic innego, jak regularna praca nad optymalizacją strony internetowej w zakresie działań SEO, które zmierzają do tego, aby strona internetowa była widoczna w wyszukiwarce oraz trafiła do większej grupy odbiorców. WordPress to coraz chętniej wybierany system zarządzania treścią, dzięki któremu można pracować nad własną witryną i planować jej strukturę. Udostępnia wiele różnych wtyczek, które są odpowiedzialne za swobodniejsze realizowanie działań optymalizacyjnych.
Nie za bardzo wiesz od czego zacząć SEO na platformie WordPress? Na samym początku skup się na dobraniu odpowiednich specjalistów, którzy znają się na temacie i wiedzą jakie czynności wykonać krok po kroku, tak aby strona zdobyła wysoką pozycję w wyszukiwarce Google. Strzałem w dziesiątkę będzie dla Ciebie sprawdzona agencja SEO. Później przystąp do dalszego działania.
Skuteczne pozycjonowanie na WordPressie nie może się obyć bez cieszącej się pochlebnymi opiniami firmy hostingowej. Wybierz renomowanego dostawcę hostingowego, ponieważ będziesz mieć wtedy pewność, że zagwarantujesz użytkownikom:
Nikt przecież nie chce, aby strona www wczytywała mu się przez kilka minut. Jak widać na firmie hostingowej nigdy nie powinieneś oszczędzać, bo szybko możesz tego pożałować.
Drugą kwestią jest zainstalowanie odpowiedniego motywu przyjaznego dla SEO. Zabierając się za skuteczne pozycjonowanie strony na WordPressie zawsze możesz skorzystać z wersji demonstracyjnej motywu, tak aby ocenić, czy dana opcja będzie dla Ciebie korzystna, czy też chcesz ją wymienić na jakąś inną. Nie decyduj się na szablony, które zawierają w sobie dużo niepotrzebnych skryptów i wtyczek, ponieważ spowolnisz działanie strony internetowej i tak realizowane pozycjonowanie nie przypadnie nikomu do gustu.
Kolejną rzeczą, nad którą musisz popracować są ustawienia indeksowania. Strona musi być oczywiście włączona do indeksu Google, a dopiero potem możesz ją uruchomić. Włączenie strony do indeksu Google sprawi, że witryna będzie widoczna w wynikach wyszukiwania, a na tym chyba powinno Ci zależeć najbardziej.
Nie ma nic ważniejszego, niż zainstalowanie certyfikatu SSL, aby pozycjonowanie witryny w WordPress przeprowadzić na odpowiednio wysokim poziomie i zatroszczyć się o bezpieczeństwo własnych użytkowników. To gwarancja:
Bezpieczne połączenie to podstawa sukcesu, więc jeśli interesuje Cię profesjonalna optymalizacja strony na WordPress nie powinieneś przechodzić obok tego obojętnie.
Na sam koniec pamiętaj o stworzeniu mapy witryny. To specjalny plik w formacie XML, który powinieneś przesłać do Google Search Console. Zawiera w sobie listę podstron zbudowanej witryny internetowej wraz z datą ich aktualizacji oraz wszystkie linki wewnętrzne.
Oczywiście na samym początku będzie Cię interesować tanie pozycjonowanie, ale jak widać na pewnych elementach nie należy oszczędzać, aby strona była wydajna, funkcjonalna, czytelna, przyjazna i bezpieczna.
Wiedząc już jak pozycjonować stronę w WordPress nie pozostaje Ci nic innego, jak sprawdzić aktualny cennik pozycjonowania stron i nawiązać współpracę z doświadczonymi profesjonalistami. Podstawowa wiedza na temat tego, jak pozycjonować stronę w WordPress okaże się niewystarczająca, dlatego powinieneś bazować na wiedzy specjalistów z branży SEO. Pozycjonowanie stron w WordPressie wymaga przemyślanych działań, cierpliwości oraz znajomości tematu. Oczywiście niektóre działania optymalizacyjne możesz wykonać samodzielnie, ale tylko od Ciebie zależy to, w jakim kierunku podąży pozycjonowanie strony internetowej WordPress. Dostosuj się do powyższych wskazówek, popracuj nad budżetem i przystąp do działania. Pozycjonowanie strony na WordPressie wymaga czasu oraz działania na kilku płaszczyznach, m.in. technicznej i contentowej. Nie obejdzie się też bez linkowania i optymalizacji konwersji. Regularne SEO strony w WordPress na pewno przyniesie pożądane rezultaty, a Twoja witryna będzie lepiej widoczna w wyszukiwarce Google. Zwiększysz przy tym sprzedaż, docierając z ofertą lub publikowanymi treściami do dużej grupy odbiorców.