Kreowanie wizerunku firmy w Internecie | Pozycjonusz
admin
09/03/22

Kreowanie wizerunku firmy w Internecie

blank

Kreowanie wizerunku firmy w Internecie to proces, który realizuje się na wielu płaszczyznach. Nie jest łatwy ani szybki, wręcz przeciwnie – pracochłonny i czasochłonny. Jednak powinien być zawarty w strategii biznesowej każdej firmy, ponieważ to, w jaki sposób jest ona odbierana wpływa na osiąganie przez nią zysków finansowych oraz wizerunkowych. Pozytywny wizerunek firmy jest więc podstawowym elementem dobrze funkcjonującego przedsiębiorstwa. Jak kreować wizerunek firmy w Internecie? Podpowiadamy!

Czym jest wizerunek w sieci?

Wizerunek w sieci to sposób, w jaki dana firma postrzegana jest przez jej odbiorców. Jest to zbiór subiektywnych skojarzeń, a także wyobrażeń i przekonań klientów marki na jej temat. Co ważne, mogą być one odmienne od tych, jakie ma o sobie sama firma.

W obecnych czasach, gdy konkurencja na rynku jest ogromna, to właśnie wizerunek jest tym, co w dużej mierze decyduje o zdobyciu zaufania klientów. To, czy jest on pozytywny czy negatywny w znaczącym stopniu przekłada się na sukces lub porażkę firmy, dlatego niezwykle istotne jest, aby zrozumieć pojęcie wizerunku firmy oraz odpowiedzieć sobie na pytanie, dlaczego pozytywny wizerunek jest taki ważny.

Dlaczego pozytywny wizerunek firmy w sieci jest tak istotny?

Dobrze zaprojektowana i konsekwentnie wdrażana strategia budowy pozytywnego wizerunku firmy w sieci zapewni jej przewagę wśród konkurencyjnych marek, pozwoli szybciej i skuteczniej budować zaufanie wobec firmy oraz oferowanych przez nią produktów czy usług. Budując wizerunek swojej firmy w sieci i wzmacniając relacje z klientami, możesz łatwo pracować nad stworzeniem trwałego wpływu na swoich odbiorców, a także otwarciem się na nowe możliwości dla swojej firmy.

Ponadto, pozytywny wizerunek firmy w sieci wiąże się z lepszym postrzeganiem jej przez odbiorców. A im lepsze skojarzenia klienci będą mieli z marką, tym chętniej zdecydują się na skorzystanie z jej oferty. Musisz bowiem wiedzieć, że zdecydowana większość wszystkich decyzji zakupowych podejmowanych przez klientów w dzisiejszych czasach opiera się właśnie na wizerunku marki. Klienci interesują się nie tylko tym co, ale również gdzie i od kogo kupują. Zwracają uwagę na wartości, jakimi kieruje się marka oraz na to, jakie cele jej przyświecają. Firma, która ma dobrą reputację, zyskuje ogromne zaufanie odbiorców. Taka marka nawet w sytuacji kryzysowej znacznie łagodniej odczuje jej skutki, a to wszystko dzięki przychylności jej klientów.

Co tworzy wartość wizerunku firmy?

Pozytywny wizerunek to jeden z najcenniejszych zasobów każdej firmy. Co tworzy jego wartość? Otóż w dzisiejszych czasach na pierwszym miejscu na pewno nie można postawić wydajności, która niegdyś w głównej mierze odpowiadała za to, jak marka była postrzegana. Obecnie tym, co tworzy wartość wizerunku marki jest coś zupełnie odmiennego. Mianowicie są to lojalni odbiorcy, którzy jednocześnie pełnią rolę ambasadorów marki.

Na wartość wizerunku marki składają się więc zobowiązania, jak i zasoby firmy, które związane są z budowaniem jej pozytywnego wizerunku w sieci, który wpływa na postrzeganie jej oraz oferowanych przez nią produktów czy usług przez odbiorców.

W związku z tym można wyróżnić szereg czynników, które tworzą wartość wizerunku marki i są to czynniki psychologiczne oraz rynkowe.

Czynniki wpływające na wizerunek firmy w Internecie

Psychologiczne

Rynkowe

Czynniki psychologiczne wpływające na wizerunek firmy w Internecie

Świadomość firmy w sieci.

Stopień wiarygodności marki.

Pozytywne skojarzenia z marką.

Lojalność odbiorców wobec firmy.

Jakość oferowanych produktów czy usług.

Kreowanie wizerunku firmy w sieci - czynniki rynkowe

Marketing w sieci.

Kontakty międzynarodowe.

Plany związane z rozwojem firmy.

Pozycja firmy na tle konkurencji.

Ukształtowanie rynku w danym momencie.

Jak bezpiecznie budować wizerunek w sieci?

Zacznij od stworzenia bardzo precyzyjnej strategii, dopasowanej do potrzeb oraz możliwości Twojej firmy. Na pewno będzie ona różna dla małej, początkującej marki oraz dużej, międzynarodowej firmy, jednak istnieją punkty wspólne, na które trzeba zwrócić uwagę bez względu na wszystko. Chodzi przede wszystkim o przeanalizowanie dotychczasowych opinii o firmie, jakie umieszczane są na forach internetowych, w wizytówce Google Moja Firma czy w mediach społecznościowych. Następnie dobrze jest zastanowić się, w jaki sposób chcesz, by firma była postrzegana przez otoczenie i określić, co możesz zrobić, by stało się to rzeczywistością. Nie będzie to możliwe bez wskazania, jaka jest misja oraz wizja Twojego biznesu. To bardzo istotne, ponieważ odbiorcy zwracają na to ogromną uwagę, zanim podejmą decyzję o skorzystaniu z oferty danej firmy. W końcu musisz także dowiedzieć się, co o firmie myślą sami pracownicy, ponieważ w rzeczywistości to właśnie oni ją tworzą i mają realny wpływ na to, jak jest postrzegana.

Jakie narzędzia pomogą kreować wizerunek w sieci?

Istnieje wiele skutecznych narzędzi, które pomogą Ci kreować pozytywny wizerunek firmy w Internecie. To bardzo ważne, by sięgać po nie w tym procesie, ponieważ są one nieodłącznym elementem budowania i rozwijania własnej marki. Poniżej przeczytasz kilka słów o tych najistotniejszych narzędziach, które w swoich działaniach wizerunkowych uwzględnia każda dobrze prosperująca firma.

Strona internetowa – szansa na oryginalność i autentyczność

Kreowanie wizerunku w sieci nie byłoby możliwe bez strony internetowej. Musisz jednak pamiętać, że witryna, na której odbiorca nie znajdzie nic poza danymi kontaktowymi, to zdecydowanie za mało. Strona internetowa to w dzisiejszych czasach wizytówka firmy, stąd też powinna być zaprojektowana w bardzo przemyślany sposób. Tak, by osoby, które ją odwiedzą, mogły niemal natychmiast stwierdzić, czym zajmuje się firma oraz dowiedzieć się, jaka jest jej oferta. Bez zbędnego klikania i szukania. Klienci internetowi są bowiem niecierpliwi i oczekują bardzo precyzyjnych oraz jasnych informacji. Jeśli ich nie znajdują, niemal od razu opuszczają stronę.

W procesie tworzenia strony internetowej bardzo ważna jest autentyczność. Tak więc zadbaj o to, by materiały na stronie były autorskie. Mowa tu przede wszystkim o zdjęciach. Zainwestuj w dobrej jakości fotografie, prezentujące Twoją firmę. Dzięki temu dasz się lepiej poznać swoim odbiorcom! Nie mniej istotne są również treści, jakie pojawią się na stronie. Pamiętaj o tym, że klienci chętnie zaglądają do zakładki „O nas” by dowiedzieć się więcej o marce, a także skrupulatnie czytają opisy produktów czy usług, stąd też nie zapomnij o stworzeniu angażujących tekstów, które powiedzą im, jak najwięcej o ofercie Twojej marki.

 

Opis kategorii (1000 znaków ze spacjami)

Wartościowe treści dla sklepów internetowych są kluczowe. U nas zamówisz usługi copywritingu w tym przygotowanie zoptymalizowanego i unikalnego opisu kategorii produktowej na 1000 znaków.
46 zł netto

Opis produktu (500 znaków ze spacjami)

Wartościowe treści dla sklepów internetowych są kluczowe. U nas zamówisz usługi copywritingu w tym przygotowanie zoptymalizowanego i unikalnego opisu produktu na 500 znaków.
23 zł netto

Dobrze zaprojektowana, przemyślana i przejrzysta strona internetowa ma wpływ na wiarygodność firmy i pomaga budować zaufanie, ale nie tylko! Odpowiada także za generowanie leadów. Taka witryna będzie pomagała Ci docierać do jeszcze większego grona klientów.

➠ Kampanie reklamowe

Kampanie reklamowe to nieodłączna część budowania wizerunku firmy w sieci, ponieważ to właśnie one najlepiej oddziałują na konsumentów. Celem każdej reklamy jest przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta, poprzez wyróżnienie się spośród innych reklam. Następnym krokiem jest zainteresowanie odbiorcę produktem/usługą. To również skupienie jego uwagi na najważniejszych aspektach, w tym również na korzyściach, płynących z wyboru dokładnie tego produktu/usługi. Na koniec reklama ma wywołać u klienta chęć wyboru danego produktu/usługi i spowodować, że nastąpi reakcja na reklamę, czyli zakup. Bardzo ważne jest konsekwentne realizowanie kampanii reklamowych, by skutecznie zwiększyć zainteresowanie odbiorców Twoją ofertą.

 

Kampania Google Ads dla Sklepów internetowych

Tworzenie, optymalizowanie i opieka nad kampaniami reklamowymi w systemie Google Ads. Jesteśmy oficjalnym partnerem firmy Google, a nasi specjaliści posiadają wieloletnie doświadczenie oraz certyfikaty potwierdzające znajomość obsługi tego narzędzia.
1576 zł netto

MultiPakiet linków Lifestyle

MultiPakiet 'Lifestyle' to zdywersyfikowany zbiór wartościowych linków z różnych źródeł. Dbamy zarówno o tematyczność, jak i odpowiednie parametry SEO domen, z których linkujemy do Twojej strony. W pakiecie teksty i pełen raport w panelu Klienta.
606 zł netto

Kampanie Google Ads dla Stron firmowych

Tworzenie, optymalizowanie i opieka nad kampaniami reklamowymi w systemie Google Ads. Jesteśmy oficjalnym partnerem firmy Google, a nasi specjaliści posiadają wieloletnie doświadczenie oraz certyfikaty potwierdzające znajomość obsługi tego narzędzia.
899 zł netto

Warto nadmienić, że cel sprzedażowy nie jest jedynym celem kampanii reklamowych. Równie ważny jest bowiem cel wizerunkowy. Reklama ma przede wszystkim zwiększyć poziom sprzedaży. Co więcej, jednocześnie ma przyczynić się do tego, że firma będzie cieszyła się jeszcze większym uznaniem.

➠Aktywność w social mediach

W czasach Internetu komunikacja pomiędzy firmą a klientem odbywa się najczęściej za pośrednictwem mediów społecznościowych. Stąd też każda marka, której zależy na budowaniu wizerunku w sieci, powinna być obecna i aktywna w social mediach. Co to w praktyce oznacza? Przede wszystkim systematyczne publikowanie postów na swoich profilach. To także bycie w stałym kontakcie z klientami, odpowiadanie na ich zapytania, a także na opinie o marce. Pamiętaj, że Twoja firma nie musi być obecna we wszystkich portalach społecznościowych, a więc zarówno na Facebooku, Instagramie, Twitterze, LinkedIn, jak i TikToku. Wybierz te, które najlepiej pasują do jej wizerunku!

➠Udział w kampaniach społecznych

Udział w kampaniach społecznych to nie tylko sposób na budowanie wizerunku firmy (choć oczywiście ma na niego niebagatelny wpływ), ale również dobra praktyka, która niesie za sobą same pozytywne efekty. Wspieranie akcji charytatywnych czy kampanii społecznych, a także angażowanie się w różnego rodzaju inicjatywy lokalne, to część społecznej odpowiedzialności biznesu, czyli strategii zarządzania, zgodnie z którą firma w swoich działaniach dobrowolnie uwzględnia interesy społeczne, aspekty środowiskowe czy też relacje z różnymi grupami odbiorców.

Co jest najważniejsze podczas tworzenia wizerunku firmy w Internecie?

Przede wszystkim zadbaj o spójność. Twoja strategia musi być zbieżna z celami firmy. W związku z tym musisz dopasować sposób komunikacji do specyfiki branży oraz do grupy docelowej, wybierając nowoczesne formy komunikacji marketingowej.

Pamiętaj również o tym, że Twój plan musi być wykonalny, a więc dopasowany do możliwości Twojej firmy. Stąd też budowanie wizerunku firmy w sieci rozpocznij od mniej kosztownych działań. Często mogą one przynieść większe zyski niż ogromne kampanie wizerunkowe.

Co więcej, wszystkie działania związane z budową wizerunku firmy w sieci powinny być bardzo konkretnie zaplanowane, a każde z nich przypisane do odpowiedniej osoby, która będzie odpowiedzialna za jego realizację w określonym czasie. W przeciwnym razie ich finalizacja będzie odkładana w nieskończoność.

Ponadto w planowaniu strategii budowy wizerunku firmy w sieci bardzo ważna jest elastyczność. Stworzenie szczegółowego planu na kilka lat bardzo często nie ma sensu. Rynek zmienia się niezwykle dynamiczne i dzisiejsze ustalenia mogą nie mieć racji bytu za rok czy dwa lata. Właśnie dlatego dobrą praktyką jest monitorowanie działań i modyfikowanie ich, jeśli zajdzie taka potrzeba. Pozwoli to zaoszczędzić Ci czas oraz pieniądze, a także uniknąć niepowodzeń.

Choć to nic odkrywczego, bardzo często marki zapominają o tym, by z pomysłem kreować wizerunek firmy w Internecie. Idą dawno wydeptanymi ścieżkami, które – owszem – są wygodne i sprawdzone, ale jednocześnie brak im świeżości czy innowacyjności. Właśnie dlatego istotne jest szukanie ciekawych konceptów na wypromowanie swojej marki i dbanie o systematyczne odświeżanie jej wizerunku.

Autentyczność to najmocniejsza broń Twojej firmy, dlatego nigdy nie próbuj sztucznie kreować wizerunku marki wyłącznie dla osiągnięcia jakiegoś celu. Wiarygodność w biznesie ma ogromne znaczenie, stąd też warto być uczciwym i transparentnym, a odbiorcy bez wątpienia to docenią.

Kreowanie wizerunku firmy w Internecie. Podsumowanie

Kreowanie wizerunku marki w sieci to proces, który wymaga poświęcenia czasu oraz wiele cierpliwości. O wizerunek firmy w Internecie musisz dbać nieprzerwanie, podejmując coraz to nowe – przemyślane i dobrze zaplanowane – działania. Dzięki temu zapewnisz jej przewagę wśród konkurencji, a także stworzysz wokół niej grono zaufanych odbiorców. Pamiętaj o spójności, transparentności i autentyczności, które są kluczem do budowy pozytywnego wizerunku firmy.

Oceń
(5/5)

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Projekt i realizacja WiWi