Geolokalizacja Google to bardzo przydatne narzędzie, które ma niebagatelny wpływ na profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych. Na jakiej zasadzie działa geolokalizacja? Otóż całość opiera się m.in. na tym, że po wpisaniu w wyszukiwarkę Google określonej frazy, zagadnienia lub też usługi, wyszukiwarka “wyrzuci” zainteresowanym osobom wyniki dopasowane do ich aktualnej lokalizacji.
Jak widać geolokalizacja Google działa na dość prostej zasadzie. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę interesującą internautę usługę, a w krótkim czasie otrzyma on interesujące go wyniki wraz z mapkami z wyznaczonymi miejscami, do których może się udać, aby skorzystać z usługi, na której w danym momencie mu zależy. To bardzo duże udogodnienie m.in. w sytuacji, w której internauta na szybko chce znaleźć najbliższego (i dobrze ocenianego) fryzjera czy też ślusarza. Geolokalizacja IP Google wymaga oczywiście odpowiedniej optymalizacji strony internetowej, czym zająć powinni się już doświadczeni i wykwalifikowani profesjonaliści. Wśród treści, które są oznaczone danymi lokalizacyjnymi w Google znajdują się m.in.:
Dużo będzie zależało od tego, czego konkretnie w wyszukiwarce będzie szukać internauta. Odpowiednie tagowanie treści internetowych wiąże się ze swobodnym katalogowaniem treści przez robota Google. Jeśli jednak optymalizacja SEO przebiegnie nieprawidłowo, geolokalizacja Google może być nieco zaburzona. Reasumując, geolokalizacja jest procesem określania położenia geograficznego konkretnych przedmiotów lub usługodawców poprzez wykorzystanie adresu IP urządzenia (wymaga to znajomości współrzędnych geograficznych).
Google geolokalizacja jest ściśle powiązana z pozycjonowaniem stron internetowych. Jak to jednak wygląda w praktyce? Optymalizacja doprowadza do tego, że strony internetowe skupiające się na oferowaniu usług lokalnych mogą zajmować wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania organicznego. To z kolei przekłada się na zdecydowanie większą liczbę usługobiorców i rozwój biznesu. Całość skupia się na tym, aby wpisywać w wyszukiwarkę określone frazy kluczowe, które są powiązane z konkretnym miejscem. W związku z tym optymalizacja powinna obejmować swoim zasięgiem dobranie odpowiednich słów kluczowych. Określenie lokalizacji w Google odbywa się na kilka różnych sposobów, a mianowicie:
Najpierw warto jednak sprawdzić cennik pozycjonowania stron, tak aby wiedzieć, ile konkretnie pieniędzy tego typu usługi pochłoną z firmowego budżetu. Nie da się ukryć, że geolokalizacja w Google niesie za sobą wymierne korzyści i na optymalizacji stron www nigdy nie powinno się oszczędzać.
Pora zająć się tzw. lokalnym SEO. To nic innego, jak usługi kierowane na dane miasto czy też region, a nie na cały kraj. Zbudowanie solidnej pozycji na rynku lokalnym może się przełożyć na późniejsze sukcesy na arenie krajowej. SEO lokalne opiera się na optymalizacji witryn internetowych w taki sposób, aby określone frazy kluczowe zajmowały jak najwyższe pozycje w wyszukiwarce Google. Dzięki temu zwiększy się ich widoczność (przykładem takich fraz są np. fryzjer Gdańsk lub też usługi ślusarskie w Gdańsku).
Czy geolokalizacja Google pomaga firmom? Oczywiście, że tak! W ten sposób firma może zdobyć uznanie w oczach wielu potencjalnych klientów i znacznie się rozwinąć. Największe zalety to m.in.:
Kreowanie wizerunku firmy w Internecie to czasochłonne przedsięwzięcie, a co najistotniejsze należy to robić w porozumieniu z uznanymi fachowcami. Każdy właściciel strony www powinien zadbać o to, aby Google Maps geolokalizacja działała na jego korzyść, a informacje znajdujące się w zakładkach “O mnie”, “O firmie” czy też “Kontakt” były starannie dopracowane i aktualne.
Na samym końcu warto zastanowić się nad jedną poważną kwestią, a konkretnie nad tym, jakie informacje o lokalizacji są zbierane przez Google? Włączona geolokalizacja Google Chrome zbiera m.in. informacje związane z odwiedzanymi miejscami, zapisanymi lokalizacjami oraz aktywnością użytkownika w Internecie i aplikacjach (np. najczęściej odwiedzane strony i usługi). Jeśli strona www ma się rozwijać i działać w pełni profesjonalnie warto się zdecydować na konsulting SEO, dzięki któremu witryna będzie odpowiednio zoptymalizowana i dostosowana do rosnących oczekiwań użytkowników.