Geolokalizacja w Google - Pozycjonusz
Joanna Kulik
22/04/16

Geolokalizacja w Google

Geolokalizacja Google to bardzo przydatne narzędzie, które ma niebagatelny wpływ na profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych. Na jakiej zasadzie działa geolokalizacja? Otóż całość opiera się m.in. na tym, że po wpisaniu w wyszukiwarkę Google określonej frazy, zagadnienia lub też usługi, wyszukiwarka “wyrzuci” zainteresowanym osobom wyniki dopasowane do ich aktualnej lokalizacji.

Co to jest geolokalizacja Google i jak działa?

Jak widać geolokalizacja Google działa na dość prostej zasadzie. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę interesującą internautę usługę, a w krótkim czasie otrzyma on interesujące go wyniki wraz z mapkami z wyznaczonymi miejscami, do których może się udać, aby skorzystać z usługi, na której w danym momencie mu zależy. To bardzo duże udogodnienie m.in. w sytuacji, w której internauta na szybko chce znaleźć najbliższego (i dobrze ocenianego) fryzjera czy też ślusarza. Geolokalizacja IP Google wymaga oczywiście odpowiedniej optymalizacji strony internetowej, czym zająć powinni się już doświadczeni i wykwalifikowani profesjonaliści. Wśród treści, które są oznaczone danymi lokalizacyjnymi w Google znajdują się m.in.: 

  • teksty,
  • grafiki,
  • aktywność użytkownika,
  • filmy wideo.

Dużo będzie zależało od tego, czego konkretnie w wyszukiwarce będzie szukać internauta. Odpowiednie tagowanie treści internetowych wiąże się ze swobodnym katalogowaniem treści przez robota Google. Jeśli jednak optymalizacja SEO przebiegnie nieprawidłowo, geolokalizacja Google może być nieco zaburzona. Reasumując, geolokalizacja jest procesem określania położenia geograficznego konkretnych przedmiotów lub usługodawców poprzez wykorzystanie adresu IP urządzenia (wymaga to znajomości współrzędnych geograficznych).

Google geolokalizacja a pozycjonowanie stron internetowych

Google geolokalizacja jest ściśle powiązana z pozycjonowaniem stron internetowych. Jak to jednak wygląda w praktyce? Optymalizacja doprowadza do tego, że strony internetowe skupiające się na oferowaniu usług lokalnych mogą zajmować wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania organicznego. To z kolei przekłada się na zdecydowanie większą liczbę usługobiorców i rozwój biznesu. Całość skupia się na tym, aby wpisywać w wyszukiwarkę określone frazy kluczowe, które są powiązane z konkretnym miejscem. W związku z tym optymalizacja powinna obejmować swoim zasięgiem dobranie odpowiednich słów kluczowych. Określenie lokalizacji w Google odbywa się na kilka różnych sposobów, a mianowicie:

  • poprzez adres IP – Google określa lokalizację, m.in. w zakresie kodu pocztowego, z bardzo dużą dokładnością,
  • poprzez miejsca oznaczone etykietą – chodzi tutaj o zaznaczone na mapie miejsca: dom, mieszkanie, siedziba firmy, szkoła dziecka,
  • poprzez sieć WiFi i sieć komórkową,
  • poprzez aktywność w sieci – wyświetlane wyniki będą zgodne z wcześniejszymi danymi o lokalizacji,
  • poprzez GPS – możliwość ekspresowego skorzystania z usług, które znajdują się w bliskiej odległości od użytkownika.

Najpierw warto jednak sprawdzić cennik pozycjonowania stron, tak aby wiedzieć, ile konkretnie pieniędzy tego typu usługi pochłoną z firmowego budżetu. Nie da się ukryć, że geolokalizacja w Google niesie za sobą wymierne korzyści i na optymalizacji stron www nigdy nie powinno się oszczędzać.

 

Pakiet linków SEO Firmowy1

Dodanie strony do 50 katalogów firmowych czyli pozyskanie 50 linków. Pakiet idealny kiedy pozycjonujemy się lokalnie w swoim mieście. W cenie są opłaty aktywacyjne, teksty i pełny raport w autorskim panelu Klienta.
559 zł netto

Pakiet linków SEO Firmowy2

Dodanie strony do 85 katalogów firmowych czyli pozyskanie 85 linków. Pakiet idealny kiedy pozycjonujemy się lokalnie w swoim mieście. W cenie są opłaty aktywacyjne, teksty i pełny raport w autorskim panelu Klienta.
899 zł netto

Pakiet linków SEO Firmowy3

Dodanie strony aż do 120 katalogów firmowych czyli pozyskanie 120 linków. Pakiet idealny kiedy pozycjonujemy się lokalnie w swoim mieście. W cenie są opłaty aktywacyjne, teksty i pełny raport w autorskim panelu Klienta.
1199 zł netto

Czym tak właściwie jest lokalne SEO?

Pora zająć się tzw. lokalnym SEO. To nic innego, jak usługi kierowane na dane miasto czy też region, a nie na cały kraj. Zbudowanie solidnej pozycji na rynku lokalnym może się przełożyć na późniejsze sukcesy na arenie krajowej. SEO lokalne opiera się na optymalizacji witryn internetowych w taki sposób, aby określone frazy kluczowe zajmowały jak najwyższe pozycje w wyszukiwarce Google. Dzięki temu zwiększy się ich widoczność (przykładem takich fraz są np. fryzjer Gdańsk lub też usługi ślusarskie w Gdańsku). 

Jak geolokalizacja Google pomaga firmom? 

Czy geolokalizacja Google pomaga firmom? Oczywiście, że tak! W ten sposób firma może zdobyć uznanie w oczach wielu potencjalnych klientów i znacznie się rozwinąć. Największe zalety to m.in.:

  • wypromowanie własnej firmy na rynku lokalnym,
  • strona internetowa staje się łatwiejsza do znalezienia w wyszukiwarce,
  • połączenie treści z wyszukiwanymi frazami.

Kreowanie wizerunku firmy w Internecie to czasochłonne przedsięwzięcie, a co najistotniejsze należy to robić w porozumieniu z uznanymi fachowcami. Każdy właściciel strony www powinien zadbać o to, aby Google Maps geolokalizacja działała na jego korzyść, a informacje znajdujące się w zakładkach “O mnie”, “O firmie” czy też “Kontakt” były starannie dopracowane i aktualne.

Jakie informacje o lokalizacji są zbierane przez Google?

Na samym końcu warto zastanowić się nad jedną poważną kwestią, a konkretnie nad tym, jakie informacje o lokalizacji są zbierane przez Google? Włączona geolokalizacja Google Chrome zbiera m.in. informacje związane z odwiedzanymi miejscami, zapisanymi lokalizacjami oraz aktywnością użytkownika w Internecie i aplikacjach (np. najczęściej odwiedzane strony i usługi). Jeśli strona www ma się rozwijać i działać w pełni profesjonalnie warto się zdecydować na konsulting SEO, dzięki któremu witryna będzie odpowiednio zoptymalizowana i dostosowana do rosnących oczekiwań użytkowników.

Oceń
(5/5)

Udostępnij:
Formularz kontaktowy

Joanna Kokot

Telefon: +48 883 570 809

E-mail: j.kokot@pozycjonusz.pl

    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Kontakt dla klientów
    contact-person
    Paulina Najda
    Key Account Manager
    Formularz kontaktowy