Co to jest SERP? Definicja - Słownik Pojęć | Pozycjonusz.pl
Pozycjonusz.pl
28/03/23
← Wróć do słownika

SERP

SERP (Search Engine Results Page) jest to strona wyników wyszukiwania, która wyświetlana jest przez wyszukiwarki w odpowiedzi na określone słowo lub frazę kluczową (czyli zapytanie użytkownika). Jeśli chodzi o wyszukiwarkę Google, mówimy o dwóch rodzajach wyników SERP, czyli o wynikach organicznych (bezpłatnych) oraz płatnych (obejmujących reklamy PPC).

Jak już wiadomo, SERP-y składają się z wyników wyszukiwania. Ale jak zbudowane są wyniki wyszukiwania? Otóż każdy z nich składa się przede wszystkim z:

  • adresu URL,
  • tytułu strony (meta title),
  • krótkiego opisu strony (meta description),
  • dodatków, czyli rich snippets (np. breadcrumbs, rating stars czy FAQ), które zazwyczaj uzyskuje się poprzez wdrożenie w kodzie HTML danych strukturalnych.

Warto również dodać, że wyniki organiczne oraz płatne w SERP-ach można odróżnić od siebie w bardzo prosty sposób. Te drugie oznaczone są etykietą „Reklama”, która znajduje się w lewym górnym rogu, tuż przed adresem URL strony. Wyświetla się ona w momencie, gdy linki sponsorowane pochodzą z kampanii tworzonych w Google Ads.

Oceń
(5/5)

Udostępnij:

Zobacz również:

Kontakt dla klientów
Paulina Najda
Key Account Manager
Formularz kontaktowy