Co to jest brief? Definicja | Pozycjonusz.pl
Pozycjonusz.pl
18/07/23
← Wróć do słownika

Brief

Brief to zrozumiałe, skondensowane zestawienie celów, wymagań oraz oczekiwań klienta, odnoszące się do danej kampanii marketingowej, strony internetowej lub innego projektu cyfrowego. Jest to podstawowy dokument, który pomaga agencji marketingowej lub freelancerowi zrozumieć, co klient chce osiągnąć i jakie są jego wymagania. Brief jest niezbędnym narzędziem komunikacji, które zapewnia precyzyjne wytyczne do działania.

Elementy składowe briefu

W briefie zawarte są informacje, takie jak m.in.:

  • cel projektu,
  • grupa docelowa,
  • oczekiwane rezultaty,
  • termin realizacji,
  • budżet,
  • ewentualne ograniczenia,
  • wytyczne dotyczące stylu i tonu przekazu,
  • szczegółowy opis produktu lub usługi.

Może on również zawierać dane na temat konkurencji oraz specyfikację dotyczącą formatów i kanałów dystrybucji. Brief jest zawsze spersonalizowany i zależy od konkretnych potrzeb klienta, jednak podstawowa struktura tego dokumentu pozostaje niezmieniona. Prawidłowo przygotowany, pozwala na efektywną realizację projektu i osiągnięcie założonych celów.

Oceń
(5/5)

Udostępnij:

Zobacz również:

Kontakt dla klientów
Paulina Najda
Key Account Manager
Formularz kontaktowy