Konsulting SEO – co to jest? Czy warto skorzystać?

Konsulting SEO to po prostu konsultacja ze specem w dziedzinie pozycjonowania. Można porównać to do wizyty lekarskiej – jesteś pacjentem, a specjalista SEO to lekarz, który ma cię zbadać i postawić wstępną diagnozę. Może też dać ci skierowanie do specjalisty, a w najcięższych przypadkach – od razu wysłać na SOR.

Przychodzi firma do doktora SEO

Ta dość prosta analogia z wizytą lekarską pozwala zobrazować to, jak konsulting SEO mniej więcej działa. Najczęściej korzystają z niego firmy i osoby prywatne. Te, które chcą dowiedzieć się, dlaczego ich pozycjonowanie nie przynosi spodziewanych rezultatów lub osoby początkujące w branży e-commerce.

Konsultant SEO ma za zadanie:

  • przeprowadzić krótki wywiad z firmą (jak wywiad lekarski),
  • przekazać takiej firmie solidne podstawy pozycjonowania (wytyczne dotyczące zdrowego stylu funkcjonowania),
  • nakreślić jakich szkodliwych praktyk należy unikać (podstawy profilaktyki),
  • określić jakie działania należy podjąć od razu, aby osiągnąć zadowalające efekty.

 

Dobry konsulting SEO to doradztwo, na podstawie którego można przeprowadzić wiele działań. Na przykład analizę działań konkurencji, opracować strategię content marketingową czy analizę profilu linków przychodzących.

co to jest konsulting seo

Konsulting SEO – czym NIE JEST?

Podkreślam, konsulting SEO to nie są stricte działania SEO. Konsulting pozwala dopiero nakreślić podstawy dobrej strategii przyszłych działań. Jest to usługa, która pozwala np. początkującym firmom zorientować się w tej tematyce w odniesieniu konkretnie do ich strony internetowej czy sklepu.

Jednocześnie wykupienie konsultacji SEO umożliwia uniknięcie sytuacji, w której najpierw płacimy furę pieniędzy, a dopiero w trakcie dowiadujemy się, że część tych kosztownych działań jest niewłaściwa, a część w ogóle niepotrzebna.

Druga ważna uwaga: konsultacja SEO to nie jest audyt SEO. To dopiero wstępne zbadanie sytuacji twojej strony czy sklepu internetowego. Jest to usługa odpowiednia tańsza w stosunku do pełnego audytu. Wracając do naszej medycznej analogii: konsulting SEO jest jak wizyta u rodzinnego, a audyt SEO jest jak komplet badań diagnostycznych wykonanych w szpitalu. Bardziej dokładny, bardziej czasochłonny, bardziej analityczny, bardziej kompleksowy i oczywiście odpowiednio droższy.

Czy warto płacić za konsultację, kiedy wszystko jest w Internecie?

Wiele osób posiadających stronę lub sklep internetowy zabiera się do SEO jak to czegoś łatwego, bo przecież są różne poradniki, są znane powszechnie czynniki rankingowe Google, są darmowe narzędzia wspomagające itd. Tak, to wszystko prawda, ale jest jeden drobny szczegół – to wszystko jest wiedza ogólnikowa, nie odnoszącą się do konkretnej sytuacji konkretnej strony internetowej. Każdy może „zdiagnozować się” przez Internet, ale dopiero wizyta u lekarza pozwoli zorientować się co nam może dolegać.

Konsulting SEO to usługa, którą oferuje coraz więcej agencji SEO. Została pomyślana właśnie dla osób, które nie chcą lub nie mają czasu zgłębiać arkanów wiedzy o pozycjonowaniu. Nie każdy musi znać się na wszystkim. Właściciele sklepów internetowych i firm zazwyczaj mają i tak aż zanadto innych rzeczy „do ogarnięcia”, by jeszcze zajmować się SEO. Właśnie dla nich dobrą usługą jest konsulting SEO.

Konsulting SEO – dla kogo?

Tego typu konsultacja przydatna się osobom szukającym np. przyczyn niskiego wskaźnika konwersji w sklepie internetowym. Jeśli chcesz opracować listę najlepszych słów kluczowych dla strony lub np. planujesz wprowadzić nowy produkt/usługę i nie wiesz jak stać się widocznym w organicu – konsulting może być właśnie dla ciebie.

Konsulting SEO może być także dobrym rozwiązaniem dla osób, które rozważają zmianę agencji SEO obsługującej ich stronę lub sklep. Może się to też okazać przydatne dla tych, którzy dopiero zastanawiają się czy nie zlecić tych działań zewnętrznemu podmiotowi. To także dobra metoda na zweryfikowanie skuteczności działań firmy SEO, z którą współpracujesz.

Konsulting SEO może rzucić nowe światło na dotychczasowe działania naszej firmy w dziedzinie pozycjonowania. Pamiętajcie, że świeże spojrzenie na dane zagadnienie zawsze jest pożądane. W końcu bez tego nie rozwinęłaby się cywilizacja jaką znany obecnie, am I right?

W Pozycjonuszu oferujemy oczywiście konsulting SEO. Wszystko na ten temat: co, jak, kiedy, z kim oraz cennik znajdziecie tutaj: https://www.pozycjonusz.pl/konsulting-seo/

 

Konsulting SEO – co to jest? Czy warto skorzystać?
5 punktów (4) głosów


1 Komentarz

  1. Kacper

    Oczywiście że warto skorzystać z takiej oferty, taki konsulting zawsze się przyda , szczególnie przed zaplanowaniem pozycjonowania, kilku znajomych korzystało z takiej oferty i dużo ciekawych rzeczy się dowiedzieli.

Komentowanie zamknięte.

Zamów

Już teraz

Złóż zamówienie poprzez nasze formularze, w których umieścisz wszystkie szczegóły linkowania.

Zamów

Centrum pomocy

Zadzwoń

nie wiesz jakie pakiety wybrać?

535 901 662

Lub skorzystaj z naszego poradnika online

Nie wiesz co zamówić?

Szybka oferta