TOP5 Narzędzia do analityki internetowej ruchu na stronie | Pozycjonusz.pl
Pozycjonusz.pl
27/08/21

TOP5 bezpłatnych narzędzi do analityki internetowej, które pomogą zarządzać ruchem na stronie internetowej

Ruch sieciowy jest miarą Twojej popularności w Internecie. Im większa liczba odwiedzających Twoją stronę internetową, tym większa możliwość osiągnięcia sukcesu sprzedażowego. Projektanci stron internetowych, copywriterzy, blogerzy, influencerzy i właściciele witryn internetowych są zaangażowani w tworzenie przyjaznych dla SEO witryn na wszystkie znane i możliwe sposoby. Jednakże to, co umożliwia im pracę, to narzędzia do analityki internetowej. Osiągnięcie sukcesu w Internecie bez znajomości tych narzędzi jest prawie niemożliwe, a umiejętności posługiwania się nimi są bardzo poszukiwane na rynku pracy.

Czy analityka ruchu na stronie jest niezbędna?

Narzędzia do analityki internetowej pomagają zrozumieć reakcje osób odwiedzających Twoją witrynę, co umożliwia skuteczniejsze prowadzenie kampanii marketingowych lub projektowanie witryny. Rezultatem tych działań powinna być niekończąca się fala ruchu skierowana na Twoją stronę www. W tym artykule przedstawiono krótkie omówienie niektórych bezpłatnych narzędzi do analityki internetowej ruchu na stronie. Omówiono też ich możliwości w zakresie zwiększenia ruchu na witrynie. Czy korzystanie z nich jest konieczne? Oczywiście, że nie. Chyba, że zależy Ci na rozgłosie w sieci i konwersji. Jeżeli jest inaczej, to po co w ogóle istnieć w Internecie? Biorąc pod uwagę fakt, że zaproponowane niżej narzędzia do analityki internetowej ruchu na stronie są darmowe, tym bardziej warto się nieco wysilić i z nich korzystać. Wbrew pozorom, ich obsługa wcale nie jest skomplikowana. Oto nasze propozycje:

GOOGLE ANALYTICS

To oprogramowanie określa się jako must have specjalisty SEO. Jeżeli szukasz dobrego specjalistę ds. pozycjonowania stron, to konieczne jest, aby obsługa Google Analytics znalazła się w jego portfolio umiejętności. W początkowej fazie możesz jednak samodzielnie je przetestować. Jest to bardzo prosty w obsłudze program i każdy kto ma konto Google, może z niego korzystać.

Google Analytics zapewnia dopływ danych statystycznych na temat ruchu na Twojej stronie www oraz posiada funkcję raportowania. Google Analytics tworzy raporty dotyczące interakcji użytkownika z Twoją witryną. A do tego możesz je wykorzystać do generowania statystyk na takie tematy jak: najpopularniejsze i najbardziej trafne słowa kluczowe, informacje o nagłówkach, statystyki geograficzne i wiele innych. Pomaga to w modyfikowaniu projektu strony, strategii sprzedaży i pomaga w realizowaniu kampanii marketingowych w wyszukiwarkach internetowych.

Google Analytics, jako narzędzie do analityki internetowej, zapewnia również wskazówki, jak ulepszyć działania i usługi SEO w oparciu o interakcję użytkownika z Twoją witryną i innymi konkurencyjnymi witrynami w czasie rzeczywistym. Właściciel serwisu musi umieścić kod dostarczony przez to oprogramowanie na każdej podstronie swojej witryny. Dzięki temu można dowiedzieć się, w jaki sposób klient wszedł w interakcję z witryną, jakich zapytań szukał. Wszystkie te interakcje będą automatycznie przesyłane na serwery Google oraz do Twojego konta w Google Analytics. To narzędzie interpretuje, analizuje i odsyła raporty po zakończonej pracy. Użytkownicy nie mają jednak szerszej kontroli nad interpretacją dostarczanych przez to narzędzie danych. Wadą Google Analytics jest, iż główny mechanizm jego działania opiera się wyłącznie na adesie IP osoby odwiedzającej stronę internetową. Oznacza to, że nie jest w stanie śledzić wielu odwiedzających korzystających z tego samego urządzenia. Może to mieć zatem wpływa na decyzje podejmowane po analizie takich danych.

Bezpłatne narzędzia analizujące ruch na stronie internetowej

PIWIK

Jest to oprogramowanie typu open source, które umożliwia analizę ruchu docierającego do Twojej strony www. Oprogramowanie typu open source oznacza, iż posiada ono otwarty kod źródłowy, który można modyfikować i rozszerzać. To oprogramowanie może być używane w chmurze, jak również na serwerze prywatnym. Prywatność użytkowników tego oprogramowania jest więc bardzo wysoka. Piwik zapewnia niezliczoną ilość istotnych informacji statystycznych na temat ruchu na Twojej stronie www. Na ich podstawie można stworzyć skuteczną kampanię marketingową, a także prowadzić mądre działania SEO, które są efektywniejsze, niż konkurencji.

Ten program pomaga dobrać najpopularniejsze słowa kluczowe, nagłówki stron, czas spędzony przez użytkownika w witrynie oraz to, czy wrócił on na stronę, liczbę stron, które odwiedził podczas każdego przeglądania Twojej witryny i wiele innych. Piwik pozwala na aktualizowanie danych w czasie rzeczywistym. Co więcej, posiada dostosowywalny pulpit nawigacyjny, na którym można zobaczyć wszystkie działania związane ze wszystkimi Twoimi witrynami internetowymi i wiele innych przydatnych funkcji. Jest to nieocenione narzędzie do analizy internetowej dla branży e-commerce, a do tego w pełni darmowe.

BITLY

Bitly jest znane jako darmowy program do skracania linków. Mało kto wie, że jego funkcje to coś więcej, niż tylko oszczędność miejsca w udostępnianych linkach. Oprócz skracania adresów URL, Bitly pokazuje swoją moc dzięki narzędziu do efektywnego udostępniania tych linków i analizowania ich wydajności. Na przykład, Bitly raportuje, ile kliknięć wygenerował każdy link i kiedy został on otworzony. Raport na temat skracanych linków zawiera również informacje dotyczące platform, na których dany link został udostępniony i otworzony. Dzięki temu wiadomo, czy większość ruchu pochodzi z Twittera, LinkedIn, Facebooka lub innej strony internetowej.


Bitly oferuje także graficzne narzędzie, w którym możemy zobaczyć geograficzny rozkład popularności udostępnianych przez nas linków. Opcja ta jest bardzo pomocna w optymalizacji strony i tworzeniu kierunków dystrybucji przyszłych treści. Na stronie statystyk Bitly gromadzi wyniki ze wszystkich Twoich linków. Dzięki temu możesz ocenić, jak Twoje treści zostały przyjęte przez odbiorców w ciągu ostatniej godziny, dnia, tygodnia i miesiąca.


Bitly to także zaawansowane narzędzie do analizy treści. Narzędzie to może nie dostarczać tak szczegółowych informacji, jak Google Analytics. Jednak jeśli już z niego korzystasz i używasz skutecznie bezpłatnego narzędzia do skracania linków oraz zachwycił Cię jego przejrzysty interfejs, to równie dobrze możesz czerpać korzyści, które są dołączone do tego narzędzia w kwestii analizy popularności Twoich treści. W tym kontekście przydatna może być funkcja śledzenia organicznych udostępnień. Dzięki Bitly możesz śledzić wskaźniki organicznego zaangażowania w udostępnianie Twoich treści przez innych użytkowników. Bitly śledzi także użytkowników, którzy przy pomocy skracacza linków Bitly udostępniają również Twoje linki. Daje to wyraźniejszy obraz tego, jak dobrze radzą sobie Twoje treści, nawet jeśli to nie Ty je udostępniasz.

 

Analiza treści pod kątem SEO

Jeśli nie wiesz czy treści na Twojej stronie odpowiadają wytycznym Google, zamów naszą usługę analizy treści - sprawdzimy ją pod kątem SEO i szeregu innych parametrów.
800 zł netto

OPEN WEB ANALYTICS

Open Web Analytics (OWA) to kolejne narzędzie typu open source, podobnie jak Piwik. Tak samo nie posiada ono żadnych licencyjnych ograniczeń co do ilości danych, które można przechowywać oraz analizować. Dotyczy to także ilości zarządzanych przez Ciebie witryn internetowych, których popularność można zmierzyć za pomocą programu.

OWA dostarcza informacji podobnych do tych, które można zobaczyć na platformach konkurencji, takich jak Google Analytics i inne. To oprogramowanie dostarcza informacji na temat liczby wyświetleń Twojej strony internetowej, niepowtarzalnych odwiedzin oraz lokalizacja odwiedzających. Ponadto, OWA może mierzyć strumień kliknięć każdego odwiedzającego. Do tego wskazuje dokładnie, w które linki najczęściej klikają na Twojej stronie osoby ją odwiedzające.

Open Web Analitycs oferuje trzy różne funkcje. Co ciekawe, na próżno szukać ich wśród wielu innych programów analitycznych, takich jak Google Analitycs, Bitly czy SEMRush. Pierwsza to mapy cieplne, które pokazują, gdzie odwiedzający Twoją stronę internetową spędzają najwięcej czasu. Druga to możliwość rejestrowania ruchów myszy. Dzięki temu można zobaczyć, w jaki sposób użytkownicy poruszają się po stronach i jaki proces decyzyjny skłania ich do realizacji koszyka zakupowego. Po trzecie, program zapewnia śledzenie kliknięć w oparciu o Document Object Model (DOM). Jest to model śledzenia kliknięć, który wykorzystuje fragmenty kodu na stronie www do raportowania, kiedy użytkownicy klikają określone łącza, przyciski i obrazy.

CYFE

To wszechstronny pulpit nawigacyjny, który pomaga monitorować dane pochodzące z wielu witryn internetowych i aplikacji, takich jak Google AdWords (Google Ads), Salesforce, PayPal, MailChimp i WordPress. Cyfe umożliwia nie tylko podgląd tych danych w jednym miejscu, ale także dostosowaniu pulpitu nawigacyjnego dzięki widżetom dla różnych źródeł danych i platform. Dodatkowym atutem Cyfe jest pełna konfigurowalność. Jeżeli nie znajdziesz tego, czego szukasz wśród dostępnych od ręki widżetów Cyfe, możesz stworzyć własne widżety. Wszystko, co musisz zrobić, to przesłać dane zewnętrzne ze źródła, pliku CSV lub Arkusza kalkulacyjnego Google. Na przykład możesz chcieć, aby wykres słupkowy z niektórymi wynikami był wyświetlany w kolorze pomarańczowym, niebieskim i zielonym. Jeśli to nie wystarczy, możesz nawet podłączyć Cyfe do telewizora HD i zarządzać jednym lub większą ilością pulpitów nawigacyjnych na dużym ekranie. Możliwości tego darmowego narzędzia do analityki internetowej są naprawdę duże.

Zobacz nasze efekty

Narzędzia do analityki internetowej ruchu na stronie – podsumowanie

Czy teraz jesteś już przekonany, że warto korzystać z narzędzi do analityki internetowej ruchu na stronie? Darmowe programy, oprogramowania i aplikacje dają taką możliwość każdemu z osobna. Oczywiście, zawsze możesz powierzyć te działania profesjonalistom, a w tym przypadku nie musisz daleko szukać. Nasza profesjonalna agencja SEO oferuje kompleksowe usługi analizy i pozycjonowania stron, w tym również analityki ruchu na stronie. Zapraszamy do współpracy!

Oceń
(5/5)

Udostępnij:
Zobacz nasze efekty
Zwiększ widoczność swojej witryny i skontaktuj się z

Joanna

Stanowisko: Account Manager

Telefon: +48 883 570 809

    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Kontakt dla klientów
    contact-person
    Paulina Najda
    Key Account Manager
    Formularz kontaktowy