Answer box - jak zdobyć pozycję zero w Google? | Pozycjonusz.pl
Patrycja
23/09/21

Answer box, czyli najwyższa pozycja w Google

blank

Answer box to element, który od pewnego czasu zagościł w wyszukiwarce Google i stał się już jego dobrze rozpoznawalną częścią. Ramki odpowiedzi pojawiające się na górze wyników wyszukiwania są rozwijane przez Google. Mimo to, wiele osób nie dostrzega w nich sposobności, aby znaleźć się za darmo na pozycji 0. Nawet nad płatnymi wynikami wyszukiwania. W tym tekście przedstawiamy wszystkie najważniejsze informacje o ramkach odpowiedzi Google. Co więcej, podpowiadamy, jak optymalizować stronę internetową i teksty, aby witryna wraz z urywkiem tekstu znajdowała się w answer boxie. Sprawdźmy, jaka jest cena pozycjonowania strony internetowej na najwyższą pozycję w Google.

Czym jest answer box?

Answer Box to ramka odpowiedzi wyświetlana w wyszukiwarce internetowej Google. Znajduje się ona tuż pod paskiem, gdzie wpisuje się pytanie oraz nad płatnymi wynikami, jeżeli się wyświetlają, a jeżeli nie, to nad organicznymi wynikami wyszukiwania. Jest to tak zwana “pozycja 0”, czyli najwyższa, jaką można zdobyć w SERP-ie. Ramka taka ma za zadanie dostarczać użytkownikom szybkich i trafnych odpowiedzi na zadane pytanie. Najczęściej pojawia się przy pytaniach typu — jak, kiedy, gdzie, czy itp.

Google rozwijając politykę udzielania szybkich i trafnych odpowiedzi stworzyło ramkę w wynikach wyszukiwania. Umieszcza w niej urywek ze strony, który jego zdaniem najlepiej pasuje do zadanego pytania. Jest to swojego rodzaju mini wyszukiwarka w wyszukiwarce mająca ułatwić życie użytkownikom. Ramka odpowiedzi ma formę prostokąta. Znajduje się w niej urywek testu, dosłownie kilka najważniejszych zdań i ewentualnie zdjęcie wyróżniające wpis. Co ciekawe ta niewielka przestrzeń może też pokazać fragment tabeli lub punktową listę. Ramka pokazuje też opis strony i adres www. Co trzeba zrobić aby znaleźć się w answer box? Tak naprawdę nie ma ściśle określonych kryteriów, ale są pewne wytyczne, które mogą w tym pomóc. Jednym z nich jest pozycja strony w Google. Im wyżej jest się w rankingu, tym większe prawdopodobieństwo wskoczenia na pozycję zero. Mimo to, nie zawsze są to strony z TOP3 czy TOP10. Szansę ma każda strona internetowa i to powinno zachęcić do zawalczenia o swoje.

Zobacz nasze efekty

Dlaczego warto znajdować się w ramce odpowiedzi? Poznajmy korzyści

  • DODATKOWY RUCH ORGANICZNY

Pierwszym plusem znalezienia się w answer boxie jest pozyskanie dodatkowego ruchu organicznego z wyszukiwarki Google. Ba, często udaje się osiągnąć nawet podwójne znalezienie się w wynikach wyszukiwania pod danymi hasłami. Wiele osób, które przeczytają urywek treści i uzyskają wstępną odpowiedź na pytanie, z pewnością przejdzie na witrynę, aby zapoznać się z całą treścią. Osoby mające do wyboru kontynuowanie czytania urywku tekstu z answer boxa, a wertowanie kolejnych linków znajdujących się poniżej, z pewnością wybierze kontynuowanie czytania. Będąc zatem w ramce odpowiedzi możemy liczyć na zwiększenie się ruchu, a co za tym idzie, pozyskanie stałych użytkowników odwiedzających naszą witrynę czy wzrost sprzedaży.

  • WZROST RENOMY MARKI W SIECI

Drugą korzyścią pojawiania się w ramce odpowiedzi są kwestie wizerunkowe. Pojawianie się na pozycji 0 w Google sprawia, że użytkownicy już z założenia ufają poleceniu wyszukiwarki. Wówczas nasza marka i witryna traktowana jest bardzo profesjonalnie. Dzięki takiemu postrzeganiu strony będzie ona chętnie wykorzystywana w przyszłości. Co więcej, wiele osób zdecyduje się skorzystać z naszej oferty jedynie dlatego, że nasz wynik znajduje się najwyżej na liście wyszukiwania.

  • NAJSKUTECZNIEJSZA REKLAMA W GOOGLE ZA DARMO

Niezaprzeczalnym i jednym z największych plusów znajdowania się strony w answer boxach jest fakt, że można za darmo znaleźć się na pozycji 0. To nawet wyżej, niż płatne wyniki wyszukiwania! Co więcej, odbywa się to stosunkowo prosto, bo tylko przez odpowiednią optymalizację tekstu na jednej podstronie. Optymalizacja stron pod kątem answer boxów nie jest problematyczna i idzie razem w parze z ogólnymi zaleceniami SEO. Wykonując zatem jedynie część dodatkowej pracy, jesteśmy w stanie uzyskać efekty porównywalne do płatnej reklamy Google koszt lub intensywnego pozycjonowania strony TOP1 w danej kategorii. Choć nasza witryna nie będzie pojawiała się w answer boxie tak często, jak każdy wynik organiczny lub płatny, to nawet przy kilkuprocentowej skuteczności tego sposobu i dużym ruchu w danej kategorii możemy wypromować się w Google na wysokich pozycjach wiele razy.

 

Pozycja zero w Google – czy są jakieś minusy?

Jedną z głównych wątpliwości, które towarzyszą ramkom odpowiedzi, jest fakt, że wyświetlone w ten sposób informacje naszej strony dostarczą danych użytkownikowi już w pierwszych sekundach. Istnieje prawdopodobieństwo, że internauta zaspokoi się tą wiedzą i nie wejdzie na naszą stronę internetową. Tym samym, nie odniesiemy z tego tytułu żadnych korzyści. Podobnie ma się sprawa z Google Voice Search, czyli wyszukiwaniem głosowym. Nawet jeśli nasza strona wyświetli się w answer box, a Google odczyta użytkownikowi odpowiedź, to prawdopodobnie internauta nie zwróci uwagi na adres strony internetowej i nie będzie wiedział, skąd pochodzi odpowiedź.

Pierwszą wątpliwość można obalić stwierdzeniem, że istnieje dużo więcej plusów, które zrekompensują z nawiązką ten minus. Co więcej, sytuacje, kiedy użytkownicy nie wchodzą na stronę, są marginalne. Może też zdarzyć się taka sytuacja, że internauta uzyska interesującą go odpowiedź od razu, ale nie będzie w pełni usatysfakcjonowany. Dlatego zdecyduje się kliknąć w link i odwiedzić witrynę. Drugą wątpliwość można częściowo usprawiedliwić tym, że wyszukiwanie głosowe nadal stanowi pewnego rodzaju niszę. Osoby korzystające z Google Voice Search tak naprawdę od początku nie mają zamiaru wchodzić na stronę. Teraz widzimy, że te minusy nie mają wielkiego znaczenia. Szczególnie w zestawieniu do plusów i skali zysków, jakie można mieć dzięki zdobyciu answer boxa.

Jak znaleźć się w answer box?

blank

Aby znaleźć się w answer box, czyli pozycji zero w Google, należy skonfigurować tekst na podstronie w odpowiedni sposób. Nie są to oficjalne zalecenia czy zapewnienia, które spowodują, że tekst znajdzie się w answer box-ie. Są to dobre praktyki, które zwiększają prawdopodobieństwo znalezienia się w ramce.

Przede wszystkim, tekst musi być odpowiednio sformatowany i posiadać poprawny schemat nagłówków H1, H2 itd. Sam tekst, zgodnie z założeniem ramki odpowiedzi, musi dostarczać szybko i prosto informacji. W tym celu warto w nagłówkach używać konkretnych pytań a akapity i sekcje rozpoczynać od definicji danego zagadnienia. W teście warto dodać również słowa pytania czy frazy okołotematyczne. Możemy dodawać też listy punktowe, tabele czy dane w różnych formach. Google potrafi rozpoznawać i oznaczać dane na podstronach. Dzięki temu zwiększymy naszą szansę na znalezienie się w ramce poprzez takie działanie. Sam tekst musi też być unikalny i spełnić wszystkie założenia jakościowe SEO copywritingu. Witryna powinna być odpowiednio zoptymalizowana, szybko się ładować czy być zadbana i pozycjonowana.

Podsumowanie

Pozycja w answer box jest zdecydowanie powodem do dumy. Znaleźć się w niej mogą nieliczni. Co ciekawe, większość nie potrafi określić, dzięki czemu się to udało. W każdym razie, optymalizacja strony pod kątem SEO zdecydowanie zbliża stronę do znalezienia się w ramce Google. Dlatego ze swojej strony możemy zaproponować Wam nasze profesjonalne usługi SEO poprzedzone konsultingiem i audytem. Dzięki temu wyhaczymy błędy na Państwa stronie i zaproponujemy wdrożenie zmian. To z kolei pomoże dostać się na szczyt wyników wyszukiwania w Google. Można też wykonać samodzielnie i bezpłatnie automatyczny audyt SEO, który również rzuci pogląd na to, jak funkcjonuje witryna.

Nasze poprzednie wpisy:

Oceń
(5/5)

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Projekt i realizacja WiWi