Pozycjonowanie pod Google Voice Search | Pozycjonusz.pl
Patrycja
15/09/21

Google Voice Search – Pozycjonowanie strony pod wyszukiwanie głosowe

blank

Pozycjonowanie stron internetowych najczęściej kojarzy się nam z ogólnym promowaniem strony www pod danymi hasłami w wyszukiwarce Google. Istnieje jednak kilka typów pozycjonowania, które mają różne cele i charakterystyki. Jednym z nich jest pozycjonowanie pod Google Voice Search, które jest dość rzadko stosowane, ale czy słusznie? W dzisiejszym artykule spróbujemy odpowiedzieć na powyższe pytanie. Ponadto, przedstawiamy szerzej zagadnienie pozycjonowania strony pod wyszukiwanie głosem. Dowiecie się, czym jest pozycjonowanie stron pod Google Voice Search, jak działa, kiedy i dlaczego warto je wykonywać. Zapraszam!

Czym jest pozycjonowanie strony pod wyszukiwanie głosowe?

Pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe to jeden z mniej popularnych sposobów pozycjonowania witryny internetowej. Brak jego częstego wykorzystywania, wbrew pozorom, nie bierze się z niskiej skuteczności działania. Powodem jest to, iż pozycjonowanie strony pod Google Voice Search jest specjalistyczne i używane w konkretnych sytuacjach. Możemy wykorzystywać je jednak odnośnie każdej strony — zarówno jako główny typ pozycjonowania, jak i dodatkowy.

Pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe jest dostosowaniem witryny internetowej do usługi Google Voice Search. Należy skonfigurować ją tak, aby odpowiadała w jak najlepszy sposób na wyszukiwanie głosowe. Co więcej, nastawiona jest głównie na pozyskiwanie użytkowników poprzez ten sposób zadawania pytań. Często tak pozycjonowane strony internetowe znajdujące się na dalszych pozycjach w wynikach wyszukiwania są wyświetlane wyżej, niż popularne serwisy, gdy pytanie zostanie zadane głosowo. Ogólnie pozycjonowanie pod Google Voice Search bazuje na takich samych działaniach pozycjonujących, co te standardowe. Różnicą jest, że wykonuje się również szereg dodatkowych czynności, które dostosowują głównie stronę typowo pod wyszukiwanie głosowe.

Podpowiedź: Wyszukiwanie głosowe to usługa Google Voice Search umieszczona w wyszukiwarce Google pod ikoną mikrofonu obok pola wprowadzania tekstu. Znajdziemy ją również na telefonach z system Android czy w Asystencie Google. Działa ona bardzo prosto. Aby z niej skorzystać, wystarczy uruchomić ją i zadać pytanie głosowo — mówiąc do mikrofonu.

Pozycjonowanie pod Google Voice Search – kiedy wykonać?

Wykorzystaj Google Voice Search do pozycjonowania stron internetowych

Pozycjonowanie pod Google Voice Search wykonuje się w kilku sytuacjach. Może być to sytuacja, w której istnieje bardzo duża konkurencja, a trudność pozycjonowania standardowego jest wysoka. Ten sposób możemy wykorzystywać i pozyskiwać ruch z danej kategorii — stając się liderem tematycznym wyszukiwania głosowego. Pozycjonowanie pod GVS jest też wykorzystywane, gdy dana grupa odbiorców, do której chcemy trafić, używa głównie tego sposobu szukania informacji. Możemy wywnioskować to np. ze statystyk lub charakteru danej grupy/społeczeństwa, np. osób używających Asystenta Google. Pozycjonowanie strony pod Google Voice Search używa się również w celu dodatkowego zoptymalizowania serwisu, kiedy chcemy być najlepsi w danej kategorii na wszystkich polach jako dodatkowej metody pozycjonowania.

Czy warto wykorzystać Google Voice Search do pozycjonowania strony?

Istnieje wiele powodów, dla których, warto pozycjonować w ten sposób witrynę. Samo pozycjonowanie nie jest inwazyjne i nie musimy pozycjonując stronę pod wyszukiwanie głosowe zmieniać obecnego, głównego charakteru pozycjonowania serwisu. Możemy wykonywać je jako dodatkowe działanie, ale też jak i podstawowe. Zapewne ciekawi Cię, czy istnieje jakiś cennik pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosem, który określiłby koszt takich czynności. Otóż to zadanie możesz wykonać samodzielne. Czynności pozycjonujące nie są problematyczne czy bardzo skomplikowane, a wymagają jedynie nieco innego podejścia i poświęcenia odpowiedniej ilości czasu. Za chwilę przekonasz się na własnej skórze, że to proste zadanie, a jego koszt wykonania to chwila Twojej uwagi.

Zobacz nasze efekty

Kolejnym powodem przemawiającym za pozycjonowaniem witryny pod wyszukiwanie głosowe jest możliwość pozyskiwania nowego ruchu na stronie. Jeżeli do tej pory witryna nie była zoptymalizowana pod Google Voice Search, to jest prawie pewne, że po wdrożeniu zmian przybędzie nowych użytkowników z wyszukiwania GVS. Działania pozycjonujące pod GVS pozytywnie wpływają też na inne typy pozycjonowania (SEO standardowe i lokalne). Często nie wykonywaliśmy pewnych czynności, skupiając się na innych aspektach typowego SEO, pomijając elementy dla pozycjonowania pod GVS.

Jak pozycjonuje się stronę pod wyszukiwanie głosowe?

Jak dostosować stronę pod wyszukiwanie głosowe Google Voice Search?

Pozycjonowanie pod Google Voice Search w pierwszej kolejności zakłada stworzenie zoptymalizowanej i poprawnej strony www pod kątem wyszukiwarki Google. Jest to obowiązkowy punkt wyjściowy, który należy spełnić. Warto zwrócić szczególną uwagę na core web vitals – nowy czynnik rankingowy Google. Strona www powinna być też jakościowo pozycjonowana standardowo. Gdy spełnimy te warunki, a witryna jest już pozycjonowana w sieci, możemy przejść do części optymalizującej serwisu pod kątem wyszukiwania głosowego.

Pierwszą i główną czynnością jest skuteczny copywriting, dobór odpowiednich fraz i pozycjonowanie long tail. Frazy long tail, czyli długie wyrażenia składające się z kilku – nierzadko nawet kilkunastu słów. To właśnie pod nie pozycjonujemy stronę pod GVS. Dzieje się tak, dlatego, iż zadawane pytania głosowe różnią się od tych wprowadzanych tekstowo. Pytania głosowe mają naturalne brzmienie. Co więcej, często zadajemy je w potocznej formie. Natomiast pytanie pisane najczęściej zawiera jedynie kilka zdawkowych fraz kluczowych, które nie mają większego składu i logiki. Pozycjonowanie strony pod Google Voice Search jest przede wszystkim doborem odpowiednich fraz odpowiadających wyszukiwaniu głosowemu i pozycjonowaniu strony właśnie pod nie.

Kolejnym działaniem pozycjonującym witrynę pod GVS jest mobile first index, czyli optymalizacja pod urządzenia mobilne. Większość zapytań głosowych pochodzi właśnie z tego typu urządzeń. Chcąc pozycjonować stronę pod Google Voice Serach, należy zadbać o stworzenie responsywnej wersji witryny i uproszczenie szkieletu strony pod urządzenia mało ekranowe. Bardzo ważna w tym przypadku jest szybkość ładowania strony www. To page speed w dużej mierze decyduje o rankingu — zwłaszcza przy mobilnych i głosowych wynikach wyszukiwania. Na stronie www należy również skupić się na zamieszczaniu danych i odpowiedzi na pytania — frazy, pod które pozycjonujemy stronę. Należy umieścić je na początkach akapitów i w nagłówkach na danej podstronie. Dobrze, aby ich forma była krótka i treściwa wraz z dłuższym rozwinięciem poniżej. Same dane, warto przedstawić w tabelach czy listach punktowych, które Google świetnie już rozpoznaje. Działanie to jest ważne, gdyż Google chce dostarczać szybko treściwych odpowiedzi swoim użytkownikom, a dane takie są najlepszą odpowiedzią.

Oceń
(4.6/5)Zagłosowano

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
Oldest
Newest
Inline Feedbacks
View all comments
Dawid
Dawid
15 godzin temu

Optymalizacja VOICE SEARCH to bliska przyszłość w świecie SEO

Paula K.
Paula K.
3 godzin temu

Na pewno co raz więcej jest zapytań głosowych z telefonów i będzie ich jeszcze więcej. Sama co raz częściej używam takiej opcji 🙂 faktycznie zapytanie głosowe jest zdecydowanie dłuższe, jedyna trudność jak dla mnie to dobrać słowa kluczowe z długim ogonem na stronę, bo jest ich tak wiele, miliony kombinacji. Nie da się wszystkiego wymyśleć, połączyć, a ciężko zgadnąć, które będą najlepsze i najczęściej zadawane przez internautów

Projekt i realizacja WiWi