Marketing kancelarii prawnej pozwala na wyróżnienie się na rynku. To idealne rozwiązanie przede wszystkim dla młodych adwokatów, którzy dopiero zaczynają działalność oraz doświadczonych prawników, którzy chcą się otworzyć na szersze spektrum klientów. Czy kancelaria prawna może reklamować się w sieci? Jak powinna wyglądać reklama adwokata w Google, by była zgodna z prawem?
Marketing dla prawników ma na celu wypromowanie konkretnych usług prawniczych. Przede wszystkim pozwala na kreowanie wizerunku firmy w Internecie. Według Kodeksu Etyki Zawodowej prawnika niedozwolone jest reklamowanie własnej kancelarii jako najskuteczniejszej lub najlepszej w mieście. Dopuszczalne jednak jest informowanie o świadczonych usługach oraz dzielenie się własną wiedzą za pomocą narzędzi, jakimi są artykuły sponsorowane. Marketing prawnika jest niezbędny, aby wyróżnić się na rynku lokalnym oraz pozostać konkurencyjnym względem innych kancelarii.
Reklama adwokata oraz marketing kancelarii prawnej są szczególnie istotne, gdyż pozwalają na zwiększenie liczby klientów szukających usług prawnych za pośrednictwem wyszukiwarki internetowej. Agencja SEO dokonuje audytu obecnej strony i tworzy ofertę opartą o oczekiwania Google. Marketing dla adwokata polega również na wdrożeniu działań optymalizacyjnych, które sprawią, że witryna będzie lepiej widoczna w sieci.
Reklama dla prawnika powinna zostać odpowiednio zaprojektowana, aby nie naruszać etyki zawodowej. Marketing dla prawnika powinien opierać się przede wszystkim o stronę internetową, która zostanie odpowiednio wypozycjonowana dzięki SEO. Jest ona wizytówką oraz stanowi pierwszą drogę kontaktu klienta z prawnikiem.
Pozycjonowanie stron cena waha się od rodzaju zlecenia oraz popularności danej kancelarii. W tym wypadku sprawdzi się również link building, który umożliwia zdobywanie odnośników z innych witryn do własnej, co zwiększa ruch i widoczność strony. Strona dla prawnika powinna być ukierunkowana na obszar marketingu lokalnego. Dzięki temu, osoba zainteresowana usługami prawniczymi, po wpisaniu frazy np. “radca prawny Warszawa” czy też “rozwody pomoc prawna Warszawa”, w pierwszej kolejności będzie miała dostęp do oferty strony, która pojawi się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Oczywiście, im wyżej, tym lepiej.
Każdy adwokat wie, że reklama wpływa na zwiększenie liczby klientów oraz wzrost zainteresowania ofertą danej kancelarii. Google Ads są odpowiedzią na pytanie, jak zwiększyć sprzedaż w Internecie. Dzięki wyświetlanym treściom istnieje większe prawdopodobieństwo, że potencjalny klient wejdzie na stronę kancelarii, która pozwoli na zapoznanie się z ofertą usług oraz profilem działalności danego prawnika.
Reklama w Google cena jest uzależniona od celu biznesowego danej kampanii. W pierwszych miesiącach na reklamy warto przeznaczać nawet kilka tysięcy złotych, ale oczywiście, nie jest to konieczne. Budżet zawsze można dopasować do indywidualnych potrzeb i możliwości.
Marketing kancelarii prawnych wykorzystujący bezpłatne wyniki wyszukiwania, czyli SEO lub Google Ads, wpływa na wzrost liczby klientów. Nie jest to łamanie etyki zawodowej, ale wyłącznie zamieszczanie informacji o świadczonych usługach oraz własnych kompetencjach. Marketing adwokata skutkuje większą liczbą potencjalnych klientów, którzy trafią na stronę za pośrednictwem reklam oraz artykułów sponsorowanych. Jeżeli chcesz sprawdzić, jakie efekty można osiągnąć korzystając z usług profesjonalnych agencji SEO i SEM, zapoznaj się z naszym case study!