
Google zaktualizowało swoje wytyczne dotyczące treści dla schematu FAQ. Mówią one, że nie można już oznaczać tego samego pytania i odpowiedzi schematem FAQ, jeśli znajdują się one na wielu stronach w witrynie. Wystarczy zaznaczyć go wyłącznie na jednej ze stron.
W zaktualizowanych wytycznych Google znalazła się informacja o tym, że w przypadku, gdy na stronie powtarzają się treści FAQ, wystarczy zaznaczyć tylko jeden przypadek tego schematu dla całej witryny.
Schemat FAQ powstał w celu dodawania go do stron, które zawierają listę najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi na dany temat. Dodanie tych uporządkowanych danych pomaga Google wyświetlać pytania i odpowiedzi bezpośrednio w wyszukiwarce Google oraz Asystencie. Należy więc zadbać o to, by w przypadku, gdy to samo pytanie i odpowiedź pojawia się na wielu podstronach, znacznik pozostał jedynie na jednej z tych stron FAQ dla konkretnego pytania. W przeciwnym razie strona będzie naruszała nowe wytyczne Google. Może to doprowadzić do sytuacji, że żadna strona nie będzie wyświetlała Rich Results w wynikach wyszukiwania Google.
Znaczniki FAQ to elementy kodu strukturalnego, które pozwalają oznaczyć pytania i odpowiedzi widoczne w treści strony. Ich głównym celem jest ułatwienie wyszukiwarkom, takim jak Google, identyfikacji istotnych informacji. Dzięki FAQ użytkownicy mogą szybko uzyskać odpowiedzi bez konieczności wchodzenia na stronę, co podnosi użyteczność i potencjalnie zwiększa kliknięcia. Kluczem do sukcesu jest jednak przestrzeganie aktualnych wytycznych znaczników FAQ, które określają, jak i gdzie można je stosować. Ignorowanie zasad może skutkować brakiem wyświetlania się sekcji FAQ w wynikach wyszukiwania. Właśnie dlatego warto skorzystać z wiedzy specjalistów, jaką oferuje sprawdzona agencja SEO, która wdroży znaczniki FAQ zgodnie z oczekiwaniami Google. . Jeśli planujesz promocję usług, rozważ również kampanię Google Ads – dobrze zoptymalizowana strona z poprawnymi znacznikami FAQ może zyskać przewagę konkurencyjną zarówno w wynikach organicznych, jak i płatnych.
Zaostrzone wytyczne znaczników FAQ sprawiły, że właściciele stron muszą z jeszcze większą precyzją zarządzać treścią. Obecnie nie wystarczy już samo techniczne wdrożenie – istotna jest unikalność pytań, ich wartość merytoryczna i umiejscowienie. Nieprzemyślane znaczniki FAQ mogą zostać zignorowane przez algorytm, co zmniejszy szansę na uzyskanie wyróżnionej pozycji. Jeśli zależy Ci na długoterminowej strategii, rozważ pozycjonowanie stron w oparciu o treści eksperckie, które zawierają odpowiednio sformatowane FAQ. Staranne wdrożenie zgodne z wytycznymi znaczników FAQ pozwala utrzymać wysoką jakość strony i poprawia wskaźniki zaangażowania.
Tworzenie skutecznej sekcji FAQ zaczyna się od zrozumienia potrzeb użytkownika. Wybierając pytania, warto posiłkować się analizą najczęstszych zapytań oraz sugestiami z narzędzi SEO. Kolejnym krokiem jest prawidłowe oznaczenie znaczników FAQ, zgodnie z obowiązującym schematem JSON-LD lub Microdata. Tylko wtedy zostaną one rozpoznane przez wyszukiwarkę i wyświetlone jako rozszerzone wyniki. Zgodność z wytycznymi znaczników FAQ oznacza również unikalność treści i brak duplikacji. Dla właścicieli sklepów internetowych wdrożenie dobrze przygotowanej sekcji FAQ może realnie wspomóc konwersje, szczególnie gdy połączone jest z działaniami takimi jak pozycjonowanie sklepów internetowych. Warto także uwzględnić pytania dotyczące ofert, np. cennik Google Ads, by dodatkowo zwiększyć wartość informacyjną.
Aktualne wytyczne znaczników FAQ wymuszają przemyślane i precyzyjne podejście do struktury treści. Nie wystarczy już tylko wdrożenie techniczne – kluczowe są jakość, unikalność i logiczne rozmieszczenie pytań oraz odpowiedzi. Zastosowanie znaczników FAQ powinno być strategiczne i oparte na realnych potrzebach użytkowników. Jeśli chcesz wzmocnić swoją obecność online, warto zainwestować w tanie pozycjonowanie, uwzględniające również dopracowane FAQ. Świetnym uzupełnieniem działań SEO może być też dobrze przemyślana kampania reklamowa sklepu internetowego, dzięki której treści FAQ dotrą do szerszego grona odbiorców.