Trust Rank - co to jest i jak wpływa na SEO? | Pozycjonusz

Sprawdź nasze promocje w kwietniu wszystkie pakiety Google Ads taniej nawet o 40%!

Pozycjonusz.pl
07/03/23

Trust Rank – co to jest i jak wpływa na SEO?

TrustRank to jedno z mniej rozpoznawalnych narzędzi, które służy do wykrywania spamu internetowego. Dzięki temu algorytmowi Google może przeprowadzić skuteczną analizę odnośników pod kątem przydatności. W sensie technicznym, narzędzie oddziela wybrane strony internetowe od spamu. Robi to dzięki rozpoznawaniu podobnych linków. Trust Rank jest swoistym miernikiem, który decyduje, czy określona witryna online jest przydatna dla odbiorcy. Czym się charakteryzuje ten algorytm i jak wpływa na SEO?

Co to jest Trust Rank? Zasady działania i wykorzystanie

Trust Rank, czyli ranga zaufania, to mechanizm pozwalający na oddzielenie pożytecznych treści od tych nieprzydatnych. Witryny zakwalifikowane jako wartościowe są w stanie wyświetlać się w wynikach wyszukiwania na atrakcyjnych pozycjach. Dobrym przykładem są domeny z końcówką .gov, które przez Google są traktowane jako zaufane, dlatego często można je zauważyć w górnej części rekordów wyszukiwań. Warto zaznaczyć, że TrustRank sam w sobie nie pozycjonuje strony. Jest wyłącznie pewnym wskaźnikiem, drogowskazem, który może zostać wykorzystany do odszukiwania słabych i mocnych stron witryny. Jednym z mechanizmów działania Trust Rank Google jest analiza linków powiązanych ze stroną. To na podstawie tych wyników algorytm klasyfikuje daną stronę jako rzetelną i dostarczającą właściwych informacji. Przykładowo, czynnikiem obniżającym szansę na poprawę pozycji w randze zaufania jest słabej jakości linkowanie SEO, które prowadzi wyłącznie do serwisów o niewielkiej przydatności. Co za tym idzie, linki trust rank (mocne linkowania) wpływają na pozycję w SERP.

Pakiet linków SEO TrustRank1

Dodanie strony do 50 najmocniejszych i najpopularniejszych katalogów płatnych w Polsce czyli pozyskanie 50 linków. W cenie są opłaty aktywacyjne, teksty i pełny raport w autorskim panelu klienta.

569 zł netto
599 zł

Pakiet linków SEO TrustRank2

Dodanie strony aż do 100 najmocniejszych i najpopularniejszych katalogów płatnych w Polsce czyli pozyskanie 100 linków do Twojej strony. W cenie są opłaty aktywacyjne, teksty i pełny raport w autorskim panelu Klienta.
1199 zł netto

Pakiet linków SEO TrustRank2 dodatek

Dodamy Twoją stronę do 50 najmocniejszych i najpopularniejszych katalogów płatnych w Polsce czyli pozyskanie 50 linków. W cenie opłaty aktywacyjne, teksty i pełny raport. Pamiętaj, że ten pakiet można zamówić dopiero po uprzednim zrealizowaniu pakietu Trust Rank 50.
599 zł netto

Jak sprawdzić TrustRank domeny?

Zasada działania TrustRank Google jest stosunkowo prosta. Algorytm ocenia stronę w skali od 0 do 10. Ostateczna wartość pokazuje, jakim zaufaniem cieszy się dana witryna. Mimo wszystko Trust Rank jest oficjalnie uważany przez Google za czynnik, który nie powinien wyraźnie wpływać na skuteczne pozycjonowanie stron. Jest to jedynie jeden ze wskaźników, który może dać odpowiedź analitykom, że coś z daną stroną “jest nie tak”. Wielu specjalistów jednak na poważnie zajmuje się tematem podnoszenia renomy strony w algorytmie Trust Rank. Dlaczego tak się dzieje? Nawet jeśli TrustRank nie wpływa bezpośrednio na pozycję strony, to pozwala stwierdzić, jakiej jakości jest dana witryna. Ma to przełożenie na szereg innych czynników, w tym także na link building. Można zatem stwierdzić, że Trust Rank jest swoistym papierkiem lakmusowym, dzięki któremu można zorientować się, czy strona posiada np. wartościowe linkowania. Jeśli ich nie ma, to ma mniejsze szanse na zdobycie popularności w rekordach. Trust Rank można sprawdzić za pośrednictwem narzędzi analitycznych SEO. Częśc z nich jest ogólnodostępna i można łatwo do nich uzyskać dostęp z poziomu wyszukiwarki.

Kompleksowe SEO dla stron firmowych

Kompleksowe pozycjonowanie strony internetowej na okres 30 dni: od optymalizacji, poprzez treści, na wartościowych linkach i artykułach kończąc. Pełne raporty i autorski panel klienta.

1500 zł netto

Jak zwiększyć Trust Rank strony www?

Zwiększaniem Trust Rank mogą zajmować się np. agencje SEO. Przygotowuje ona strategię pozycjonowania, która uwzględnia także proces pozyskiwania wartościowych linków. To one w dużej mierze mogą wpłynąć na poprawę rangi zaufania strony www. Zwiększenie wartości TR polega na przygotowaniu treści, która posiada odnośniki prowadzące do innych stron o wysokim współczynniku zaufania. Badanie branżowe wykazują korelację między linkowaniem a wyższymi rankingami Google. Innym czynnikiem działającym pozytywnie na TrustRank jest tworzenie podstron z informacjami o ochronie prywatności czy warunkach korzystania z serwisu. Na pierwszy rzut oka tego typu informacje wydają się powtarzalne i nieatrakcyjne dla algorytmu, ale jest dokładnie odwrotnie. Google zwraca na nieuwagę. Algorytmy lepiej klasyfikują stronę, na której znajdują się wysokojakościowe artykuły ze źródłami. Umieszczenie listy źródeł i odniesień na końcu treści może zostać uznane za coś pożądanego. To tylko niektóre czynniki pozwalające na zwiększenie TR. Jeśli interesuje Cię ten temat, to koniecznie sprawdź: pozycjonowanie stron cennik. Możesz dowiedzieć się tam więcej na temat usług podnoszenia wskaźnika Trust Rank.

Oceń
(5/5)

Udostępnij:
Formularz kontaktowy

Joanna Kokot

Telefon: +48 883 570 809

E-mail: j.kokot@pozycjonusz.pl

    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Kontakt dla klientów
    contact-person
    Joanna Kokot
    Account Manager
    Formularz kontaktowy