Nowe zasady w Google Ads: koniec z clickbaitami - Pozycjonusz
Emilia Paśnicka
17/06/20

Nowe zasady w Google Ads: koniec z clickbaitami

Koniec clickbaitów w Google Ads. Od lipca 2020 roku Google nie będzie pozwalał na reklamy z sensacyjnymi tytułami lub zdjęciami. Niedozwolone będą także reklamy opierające się na trudnych doświadczeniach.
Google ogłosiło, że w lipcu 2020 roku zostaną wprowadzone nowe zasady dotyczące reklam typu clickbait w ramach zasad dotyczących fałszywego przedstawiania reklam w Google Ads. Będą one dotyczyły reklam, które stosują sensacyjne teksty lub zdjęcia, mające przyciągnąć uwagę użytkownika wyłącznie w celu zwiększenie ruchu w reklamie. Działania reklamowe nie powinny bowiem wywierać presji na użytkowniku, aby natychmiast podjął działanie w celu zrozumienia pełnego kontekstu. W ostatnim czasie to kolejna zmiana dla reklamodawców Google Ads obok wprowadzenia obowiązkowej weryfikacji tożsamości.

Od przyszłego miesiąca nie będzie więc możliwe używanie w Google Ads reklam z tytułami, które stanowią swego rodzaju przynętę na użytkownika. Za przykład Google podaje reklamy sugerujące ujawnienie sensacyjnych informacji o reklamowanym produkcie czy usłudze, np. w stylu: „Nie uwierzysz, co się stało…” czy „Myśleli, że to niemożliwe, a jednak…”. Do tej kategorii należą również reklamy z widocznie zmienionymi czy powiększonymi częściami ciała, a także reklamy ze zdjęciami ukazującymi przestępców lub wypadek. Dotyczy to także zdjęć „przed i po”, które przedstawiają zmiany w ludzkim ciele.

Druga kategoria niedozwolonych reklam w Google Ads to reklamy opierające się na trudnych doświadczeniach, takich jak śmierć, choroba, wypadek, bankructwo itp. Dotyczy zatem reklam, które mają na celu sprawienie, by odbiorca odczuł strach lub miał poczucie winy. Te negatywne emocje w konsekwencji mają zmotywować go do działania. Google wskazuje tu m.in. reklamy produktów czy usług używające zdjęć przedstawiających strach, ból czy stres. Wymienia także stosowanie haseł opartych na wzbudzeniu w użytkowniku potrzeby posiadania konkretnego produktu w celu uniknięcia szkód.

Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/2471185?hl=pl

Oceń
(0/5)

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Kontakt dla klientów
contact-person
Paulina Najda
Formularz kontaktowy