Google zapowiada „Speed Update”

W lipcu czeka nas duża aktualizacja algorytmu Google pod nazwą “Speed Update”. Na swoim oficjalnym blogu dla webmasterów inżynierowie najpopularniejszej wyszukiwarki poinformowali, że poprawka będzie dotyczyła prędkości wczytywania się podstron na urządzeniach mobilnych.

Na co wpłynie Speed Update?

Dotychczas szybkość ładowania się strony wpływała na pozycje jedynie w przypadku wersji na urządzenia stacjonarne. Aktualizacja „Speed Update” ma dotyczyć głównie najwolniejszych domen, które jeszcze nie zostały w pełni przystosowane do działania na urządzeniach mobilnych. Poprawka ma jednocześnie wpływać w takim samym stopniu na wszystkie takie strony niezależnie od tego z jakich technologii skorzystano podczas ich projektowania.

Google zapewnia również, że jeżeli inne czynniki wpływające na pozycje w wynikach wyszukiwania są spełniane przez właścicieli stron to nie powinni się oni obawiać nadchodzącej aktualizacji. W tym kontekście wymieniono treść jako wciąż najważniejszy element, którego jakość przekłada się na lepszą ocenę strony przez roboty indeksujące.

Jak sprawdzić czy nasza strona została dotknięta Speed Update?

Google w komunikacje poinformowało również, że nie udostępni żadnych narzędzi, które będą pozwalały zdiagnozować czy dana strona została dotknięta przez Speed Update. Jednak wymieniono zaktualizowane ostatnio Pagespeed Insights jako miarodajne źródło informacji dotyczących optymalizacji pod kątem prędkości wczytywania na urządzeniach mobilnych.

wpływ First Contenful Paint na Speed Update

First Contentful Paint (FCP) stanie się jednym z ważniejszych czynników decydujących o pozycjach mobilnej wersji strony.
Źródło: developers.google.com

Jednym z najważniejszych wskaźników w tym teście jest First Contentful Paint (FCP), który określa  czas potrzebny do załadowania się pierwszego renderu zawartości strony, takiego jak treść czy obrazek. Prawidłowa optymalizacja strony dla urządzeń mobilnych pozwoli na zwiększenie prędkości pobierania strony jak i również zmniejszenie ilości danych potrzebnych do wyświetlenia jej pełnej zawartości. Bez przystosowania witryny do reguł korzystania z niej na telefonach i tabletach osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania będzie bardzo trudne lub wręcz niemożliwe.

Mobile to nowy król

Zapowiedź omawianej aktualizacji to reakcja na nieustannie rosnący udział urządzeń mobilnych w całościowym ruchu w intrenecie. Google doskonale zdaje sobie sprawę, że przeciętny użytkownik o wiele częściej wchodzi na strony internetowe za pomocą swojego smartfonu niż klasycznego komputera czy też laptopa.

procentowy udział typów urządzeń do przeglądania www

Również i w Polsce można zauważyć wzrostowy trend udziału urządzeń mobilnych w przeglądaniu internetu.
Źródło: gemiusPrism, lipiec 2013-2017

Oznacza to, że już niedługo czeka nas przyszłość, w której strony internetowe będzie się projektować i pozycjonować przede wszystkim z myślą o urządzeniach mobilnych, a dopiero potem biorąc pod uwagę to jak działają one na komputerach stacjonarnych.

Na wszystkich zmianach skorzystają przede wszystkim sami użytkownicy. Dzięki nim będą mogli się oni cieszyć przeglądaniem stron internetowych, które będą w pełni dostosowane do tego aby być jak najlepiej wyświetlane i przeglądane na ekranach telefonów komórkowych.

Google zapowiada „Speed Update”
4.6 punktów (5) głosów


2 Komentarz

  1. Arek

    Ciekawą sprawą jest to, czy update będzie dotyczył wyłącznie wyników mobilnych, czy też odbije się na desktopowych.
    No i AMP może nabrać większego znaczenia

    1. Kamil Hyckowski

      Według zapewnień Google aktualizacja algorytmu ma dotyczyć wyłącznie stron mobilnych, ale znając życie pewnie będzie też to miało pośredni wpływ na wyniki wyszukiwania w desktopie. Jeżeli chodzi o AMP to na pewno Google będzie dalej zachęcać do korzystania z tej technologii bo jest to w ich własnym interesie. W końcu AMP ma być konkurencją dla Instant Articles, a jak wiadomo Google i Facebook raczej nie darzą się sympatią 🙂

Komentowanie zamknięte.

Zamów

Już teraz

Złóż zamówienie poprzez nasze formularze, w których umieścisz wszystkie szczegóły linkowania.

Zamów

Centrum pomocy

Zadzwoń

nie wiesz jakie pakiety wybrać?

535 901 662

Lub skorzystaj z naszego poradnika online

Nie wiesz co zamówić?

Szybka oferta