Speed Update czynnikiem rankingowym Google od lipca 2018 - Pozycjonusz

Sprawdź nasze promocje w kwietniu wszystkie pakiety Google Ads taniej nawet o 40%!

Kamil Hyckowski
23/01/18

Speed Update czynnikiem rankingowym Google od lipca 2018

W lipcu czeka nas duża aktualizacja algorytmu Google pod nazwą “Speed Update”. Na swoim oficjalnym blogu dla webmasterów inżynierowie najpopularniejszej wyszukiwarki poinformowali, że poprawka będzie dotyczyła prędkości wczytywania się podstron na urządzeniach mobilnych.

Na co wpłynie Speed Update?

Dotychczas szybkość ładowania się strony wpływała na pozycje jedynie w przypadku wersji na urządzenia stacjonarne. Aktualizacja speed update Google ma dotyczyć głównie najwolniejszych domen, które jeszcze nie zostały w pełni przystosowane do działania na urządzeniach mobilnych. Poprawka ma jednocześnie wpływać w takim samym stopniu na wszystkie takie strony, niezależnie od tego, z jakich technologii skorzystano podczas ich projektowania.

Google zapewnia również, że jeżeli inne czynniki wpływające na pozycje w wynikach wyszukiwania są spełniane przez właścicieli stron, to nie powinni się oni obawiać nadchodzącej aktualizacji. W tym kontekście wymieniono treść jako wciąż najważniejszy element.  Jakość tekstu przekłada się na lepszą ocenę strony przez roboty indeksujące.

Jak sprawdzić czy nasza strona została dotknięta Speed Update?

Google w komunikacje poinformowało również, że nie udostępni żadnych narzędzi, które będą pozwalały zdiagnozować czy dana strona została dotknięta przez Speed Update. Jednak wymieniono zaktualizowane ostatnio Pagespeed Insights jako miarodajne źródło informacji dotyczących optymalizacji pod kątem prędkości wczytywania na urządzeniach mobilnych.

wpływ First Contenful Paint na Speed Update

First Contentful Paint (FCP) stanie się jednym z ważniejszych czynników decydujących o pozycjach mobilnej wersji strony.
Źródło: developers.google.com

Jednym z najważniejszych wskaźników w tym teście jest First Contentful Paint (FCP).Określa on czas potrzebny do załadowania się pierwszego renderu zawartości strony, takiego jak treść czy obrazek. Prawidłowa optymalizacja strony dla urządzeń mobilnych pozwoli na zwiększenie prędkości pobierania strony. Ponadto zmniejszy ilości danych potrzebnych do wyświetlenia jej pełnej zawartości. Bez przystosowania witryny do reguł korzystania z niej na telefonach i tabletach osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania będzie bardzo trudne lub wręcz niemożliwe.

Mobile to nowy król

Zapowiedź omawianej aktualizacji to reakcja na nieustannie rosnący udział urządzeń mobilnych w całościowym ruchu w intrenecie. Google doskonale zdaje sobie sprawę, że przeciętny użytkownik o wiele częściej wchodzi na strony internetowe za pomocą swojego smartfonu niż klasycznego komputera czy też laptopa.

procentowy udział typów urządzeń do przeglądania www

Również i w Polsce można zauważyć wzrostowy trend udziału urządzeń mobilnych w przeglądaniu internetu.
Źródło: gemiusPrism, lipiec 2013-2017

Oznacza to, że już niedługo czeka nas przyszłość, w której strony internetowe będzie się projektować i pozycjonować przede wszystkim z myślą o urządzeniach mobilnych. Dopiero potem biorąc pod uwagę to jak działają one na komputerach stacjonarnych.

Na wszystkich zmianach skorzystają przede wszystkim sami użytkownicy. Dzięki nim będą mogli się oni cieszyć przeglądaniem stron internetowych, które będą w pełni dostosowane do tego aby być jak najlepiej wyświetlane i przeglądane na ekranach telefonów komórkowych.

Oceń
(0/5)

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Kontakt dla klientów
contact-person
Paulina Najda
Formularz kontaktowy