Zakupy Google bez opłat od końca kwietnia. Firma znosi opłaty dla sprzedawców i od teraz zacznie pokazywać także bezpłatne listy produktowe. Oznacza to, że po 8 latach funkcjonowania będą widoczne w niej także karty produktowe będące wynikami organicznymi.  A to, jak wiadomo, duża szansa dla sklepów inwestujących w działania SEO/SEM i reklamy Google Ads.

Zakupy Google bez opłat od końca kwietnia

Google przygotował prawdziwą rewolucję jeśli chodzi o swoją flagową porównywarkę cenową i znosi opłaty za korzystanie z serwisu. Z tego, co udało się ustalić, zmiana zacznie w pełni działać w Stanach Zjednoczonych przed końcem kwietnia. Natomiast do końca roku rozszerzy się na cały świat, wliczając w to Polskę.

To, że firma podjęła taki ruch właśnie teraz nie jest oczywiście przypadkiem. Kryzys gospodarczy związany z pandemią koronawirusa wymusił na wielu sprzedawcach zamkniecie sklepów stacjonarnych. W konsekwencji doprowadziło to do nagłego wzrostu znaczenia e-commerce. W samych Stanach Zjednoczonych wartość rynku e-commerce wzrosła o 25% w samym tylko pierwszym kwartale 2020 roku. Jak przyznaje firma Google, kryzys stał się ostatecznym impulsem do tego, by porównywarka służyła głównie bezpłatnym wynikom wyszukiwania. Jednocześnie firma zapewnia, że będzie to już trwała zmiana, a nie chwilowe działanie podjęte na czas epidemii. I podkreśla jego zalety dla biznesu:

− Dzięki temu sprzedawcy mogą bezpłatnie eksponować swój asortyment milionom ludzi, którzy codziennie szukają produktów w wyszukiwarce Google − powiedział Bill Ready, szef sekcji e-commerce w Google. −  Z kolei dla kupujących oznacza to większy wybór produktów oferowanych przez większą ilość sklepów internetowych. Reklamodawcy zaś mogą rozszerzyć płatne kampanie reklamowe o bezpłatną prezentację produktów w wyszukiwarce.

Zakupy Google bez opłat 2020

Zakupy Google bez opłat to także nowe możliwości jeśli chodzi o pozycjonowanie sklepów internetowych. Agencje SEO będą mogły poszerzyć spektrum działań skupionych wokół bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Zakupy Google bez opłat to wynik koronawirusa czy Amazona?

Dziennikarze z serwisie Search Engine Land przekonują, że bodźcem do zmiany stał się nie tyle koronawirus, co obserwowane od lat zagrożenie ze strony Amazona. W USA to właśnie platforma stworzona przez Jeffa Bezosa dominuje jeśli chodzi o listy produktowe w wynikach wyszukiwania. Google chce zmienić układ sił, dlatego otwiera się na kolejne bezpłatne wyniki. Ponadto wyświetlanie tylko płatnych kart produktów poważnie ograniczało siłę wyszukiwarki i oddawało pole konkurencji.

Przypomnijmy, że porównywarka cenowa Google Shopping wystartowała w USA w 2012. Rok później pojawiła się też w Polsce pod nazwą Zakupy Google.

Źródło: https://www.blog.google/products/shopping/its-now-free-to-sell-on-google/

Zobacz też nasz poradnik

Jak prowadzić biznes w Internecie podczas kryzysu


Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o

Złóż zamówienie

Złóż zamówienie poprzez nasze formularze, w których umieścisz wszystkie szczegóły linkowania.

Zamów

Nie wiesz jakie usługi wybrać?

Zadzwoń

535 901 662

Lub skorzystaj z naszego poradnika online

Nie wiesz co zamówić?

Szybka oferta