Content marketing - Pozycjonusz
Joanna Kulik
22/04/16

Content marketing

Oferowane przez nas usługi z zakresu content marketingu mają za zadanie wzmacniać SEO stron internetowych naszych klientów. Content marketing to nic innego, jak marketing treści, poprzez który podejmowana jest próba zainteresowania użytkowników wiedzą oraz doświadczeniem w konkretniej dziedzinie. To również ogromne wsparcie działań SEO nad stroną internetową. Realizowany jest on na przykład poprzez tworzenie treści. To przede wszystkim teksty na stronę internetową, artykuły specjalistyczne, poradnikowe, wpisy blogowe, opisy produktów i usług, a także wpisy do mediów społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram. Jednak content marketing to nie tylko słowo pisane, ale także materiały interaktywne, wideo czy infografiki.

Jak wiadomo, interesujące treści przyciągają użytkowników z różnych miejsc w Internecie, którzy mogą później umieszczać linki do Twojego wpisu, artykułu czy filmu, jednocześnie realizując przez to darmowy link building. Pamiętaj jednak, że dobry content marketing to taki, który jest przemyślany i umiejętnie wdrożony, ponieważ tworzenie treści bez pomysłu jest w stanie nawet obniżyć pozycję strony internetowej, a tego chyba nikt by nie chciał. Warto również mieć na uwadze fakt, że content marketing, jak inne działania z zakresu marketingu internetowego, jest działaniem długofalowym. Oznacza to, że nie ma co spodziewać się efektów natychmiastowych. Wymaga on podejścia strategicznego, poświęcenia czasu oraz regularności. To podejście na pewno się opłaci, a efekty będą zadowalające.

Content marketing a artykuły sponsorowane

Publikując ciekawe treści w formie płatnych artykułów sponsorowanych w serwisach zewnętrznych, zbliżonych tematycznie z Twoją stroną internetową, możemy umieszczać w nich słowa kluczowe oraz linki wychodzące do Twojej strony. Łącząc usługi z zakresu content marketingu z usługami link buildingu i optymalizacją, Twoja witryna korzysta ze wszystkich narzędzi, wpływających na jej pozycję w Google. Stale monitorujemy i analizujemy nasze treści tworzone w ramach content marketingu i jesteśmy w stanie z całą pewnością stwierdzić, że przynoszą one realne korzyści w postaci wyższych pozycji w Google, a także coraz większej liczby odwiedzin na stronach klientów.

Dodatkowo artykuły sponsorowane są dużo bardziej wiarygodne niż inne formy reklamy w Internecie, czyli chociażby banery, które zalewają dziś sieć, przez co większość użytkowników ma je zablokowane. Artykuły to zupełnie inna bajka. One nie przytłaczają czytelnika. Wręcz przeciwnie – przekazują wartość merytoryczną, nawiązując do aktualnej, interesującej tematyki. Dzięki temu są znacznie skuteczniejszą, jeśli nie najskuteczniejszą formą reklamy w Internecie.

Jaki jest cel content marketingu?

Usługa content marketingu to m.in. tworzenie artykułów sponsorowanych, poradnikowych czy specjalistycznych, ale również wpisów na blogi firmowe. Mają one przede wszystkim ogromne znaczenie pod kątem SEO, ponieważ ich celem jest zwiększenie ruchu na Twojej stronie, ale także budowa pozytywnego wizerunku firmy i stawianie jej w roli eksperta w danej dziedzinie, ponieważ przekazują w pełni merytoryczne informacje. Co więcej, działania z zakresu content marketingu niewątpliwie przyczyniają się do zwiększenia ruchu na stronie oraz sprzedaży produktów i usług. Oprócz tego edukują i budują społeczność wokół marki. Sprzyjają także budowaniu jej świadomości, jak również pozyskiwaniu nowych klientów.

Dodatkowo artykuły są pisane językiem korzyści, przez co sprawnie przedstawiają zalety danego produktu czy usługi, ale nie namawiają bezpośrednio do skorzystania z oferty. Można śmiało stwierdzić, że w konsekwencji przyczyniają się do wzrostu sprzedaży lub zainteresowania usługami. To pewien rodzaj promowania Twojej firmy, do którego internauci mają bardzo duże zaufanie. Jeśli artykuły są dodatkowo publikowane w popularnych serwisach, niewątpliwie zwiększają tym sposobem popularność firmy. Content marketing jest bezsprzecznie bardzo autentyczną formą reklamy, np. w porównaniu z banerami. Co więcej, uważany jest na jedną ze skuteczniejszych form pozycjonowania – obok optymalizacji i link buildingu.

Wartościowy content marketing, czyli jaki?

Marketing treści to znacznie więcej niż tylko samo stworzenie artykułu, opisu produktu czy wpisu na blogu. By te działania przyniosły spodziewane efekty, warto zadbać o pewne kwestie, które z pewnością wesprą działania SEO nad stroną internetową. Wartościowy content marketing to również:

  1. Słowa kluczowe – bez odpowiednio dobranych fraz nawet najlepszy tekst nie przyniesie efektów. Przed stworzeniem artykułu należy więc znaleźć pasujące do danej branży słowa, na który zostanie wypozycjonowany dany wpis blogowy, opis produktu w sklepie internetowym czy artykuł sponsorowany. Frazy kluczowe można umieszczać zarówno w treści, jak również w tytule, nagłówkach, atrybutach ALT, a także w meta title, meta description czy adresie URL.
  2. Unikalne treści – jeśli content marketing ma przynosić zakładane efekty, należy bez wątpienia zadbać również o niepowtarzalne treści. Roboty Google doceniają bowiem unikalność tekstów, a także ich długość. To wpływa pośrednio na pozycję strony w wyszukiwarce. Zamiast kopiować opisy produktów ze strony producenta, dobrze jest wykonać je samodzielnie.
  3. Linkowanie – tworząc jakiekolwiek treści, szczególnie artykuły sponsorowane czy wpisy blogowe, warto skorzystać z możliwości zamieszczania w nich linków prowadzących do własnej strony internetowej. Sprawdza się to nie tylko w serwisach zewnętrznych, ale również w obrębie Twojej witryny. Daje to większą szansę na to, że czytelnik spędzi więcej czasu na stronie, zapozna się z ofertą, a może nawet zdecyduje się coś kupić.
  4. Multimedia – świetnym rozwiązaniem jest przeplatanie treści artykułów przeróżnymi materiałami multimedialnymi. Mogą być to na przykład infografiki czy zdjęcia produktowe, które warto opatrzyć odpowiednim opisem, ponieważ ma to wpływ na pozycjonowanie. Inne działanie content marketingowe to umieszczanie w artykułach poradnikowych filmików, które przyciągają uwagę czytelników i sprawiają, że dłużej pozostają na stronie.
  5. Optymalizacja – tworząc treści na podstronę, wpis blogowy czy artykuł nie można zapominać o zoptymalizowaniu go. Co to oznacza? Chwytliwy tytuł strony, treściwy meta opis, dobrze dobrane słowa kluczowe i atrybuty ALT. Google na pewno odwdzięczy się wyższą pozycją Twojej strony w wynikach wyszukiwania.
  6. Udostępnianie treści – artykuły stworzone w ramach content marketingu warto jest wykorzystywać ponownie. Możesz czerpać z nich korzyści, udostępniając je na swoim fanpage’u na Facebooku czy profilu na Instagramie. Warto także dzielić się nimi w serwisach czy też na forach branżowych. Dzięki temu będzie zdobywał kolejne wyświetlenia.

Content marketing – co oferujemy?

Artykuły tworzone przez naszych copywriterów oparte są na sprawdzonym i efektywnym modelu AIDA. Przewiduje on kolejne reakcje klienta wobec produktu czy usługi, dzięki czemu jesteśmy w stanie kreować skuteczne strategie content marketingowe. Po pierwsze chodzi o zwrócenie uwagi czytelnika (attention). W tym celu należy go pokrótce zapoznać z tematem. W tym celu już na samym początku wykorzystuje się podstawową frazę kluczową. Następnie przychodzi czas na kolejny etap, czyli wzbudzenie zainteresowania (interest). Tu wykorzystuje się język korzyści, który zachęci czytelnika do skorzystania z oferty. To pobudza w nim pożądanie (desire), wynikające z przedstawionych zysków. Na koniec bardzo ważne jest pokazanie rozwiązania i tym samym ostateczne zachęcenie internautę do działania, np. zostawiając link do podstrony przedstawiającej konkretny produkt czy usługę. Podejmuje on decyzję, że tego potrzebuje, więc jest już o krok od działania (action), czyli zakupu.

Nasza firma oferuje bogaty wybór tematyki artykułów, m.in. artykuły parentingowe, turystyczne, IT, motoryzacyjne, medyczne, budowlane, techniczne, biznesowe, marketingowe, prawnicze, SEO czy e-commerce. Jeśli jednak potrzebujesz artykułów w innej tematyce, jesteśmy w stanie stworzyć dla Ciebie indywidualną ofertę. Średni czas napisania treści i publikacji artykułu to 7 dni roboczych. Każdy tworzony przez nas artykuł sponsorowany jest uprzednio konsultowany z klientem. Wspólnie uzgadniamy, jakie informacje ma zawierać i na co ma być kładziony nacisk. W każdym opublikowanym przez nas tekście linki mają formę brandową lub obecne są w postaci czystego adresu URL. Nie umieszczamy linków na frazy exact match. Artykuły, treści eksperckie czy teksty w formie poradnikowej tworzymy w języku polskim oraz angielskim.

Oceń
(0/5)

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Projekt i realizacja WiWi