← Wróć do słownika
Przyjazny adres URL
 Przyjazny adres URL to adres strony internetowej zaprojektowany tak, aby był łatwy do odczytania zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarek. Jest on ważny dla SEO, ponieważ pomaga wyszukiwarkom zrozumieć, o czym jest strona, a także zachęca użytkowników do kliknięcia na link w wynikach wyszukiwania. Ponadto są łatwiejsze do zapamiętania i udostępniania w mediach społecznościowych czy w komunikacji e-mailowej.
 Przyjazny adres URL – jakie powinien mieć cechy?
 Oto kilka kluczowych cech przyjaznego adresu URL:
  - czytelność – adresy są zrozumiałe i opisowe, zawierają słowa kluczowe, które wyjaśniają zawartość strony;
  - struktura – odpowiednio strukturyzowany, z wykorzystaniem katalogów (folderów) do logicznego grupowania treści;
  - długość – są zwykle krótsze i proste, co ułatwia ich zapamiętanie oraz udostępnianie;
  - użycie myślników – zamiast podkreśleń (_) czy innych znaków, do oddzielania słów w adresie URL zwykle stosuje się myślniki (-);
  - unikanie znaków specjalnych – unika się nadmiernego stosowania parametrów i znaków specjalnych, jak znaków zapytania (?) czy ampersandów (&);
  - zgodność z kanonicznością – w przypadku, gdy ta sama strona może być dostępna pod różnymi adresami URL, stosuje się tagi kanoniczne, aby wskazać preferowany adres URL.