Samodzielne pozycjonowanie strony - czy się opłaca? - Pozycjonusz.pl
Patrycja
13/10/21

Samodzielne pozycjonowanie strony www – czy to się opłaca?

blank

Jak myślisz, czy samodzielne pozycjonowanie strony internetowej to dobry pomysł? W tym wypadku odpowiedź może być tylko jedna – to zależy. Jak to zwykle bywa – każdy medal ma dwie strony. W Internecie można znaleźć wiele poradników i instruktaży, które wyjaśniają krok po kroku co należy robić, by samodzielnie pozycjonować stronę www. Osoby głodne wiedzy, które mają czas i przede wszystkim, które są cierpliwe, zapewne poradzą sobie z podstawami SEO. Mimo to, w większości przypadków lepiej jest zaufać profesjonalistom. W dużej mierze to doświadczenie wpływa na sukces prowadzonych działań, a samodzielne pozycjonowanie strony w rezultacie może przynieść niepożądany efekt.

Ten artykuł jest dla każdego, kto wciąż waha się, czy spróbować swoich sił i pozycjonować stronę na własną rękę, czy jednak zlecić działania profesjonalnej agencji SEO. Po przeczytaniu dowiesz się między innymi:

  • czym właściwie jest pozycjonowanie i co możesz zrobić samodzielnie,

  • jakie są zalety i wady samodzielnego pozycjonowania strony w Internecie,

  • w jakich aspektach agencja SEO zrobi to lepiej

  • oraz ile kosztuje pozycjonowania stron cennik przez profesjonalne agencje.

Na czym polega pozycjonowanie strony www?

Pozycjonowanie strony to wszelkie działania, które zmierzają do poprawy jakości witryny i tym samym jej widoczności w wyszukiwarce Google. Składa się na nie wiele czynników, w tym on-site i off-site SEO. Trzeba się bardzo postarać, by sprostać wymaganiom robotów Google, a te z kolei są niezwykle złożone i zaawansowane. Może się wydawać, że tylko techniczne czynniki są istotne. Prawdą jest, że na znaczeniu zyskują coraz bardziej wrażenia internauty. Dlatego pozycjonowanie nie należy do łatwych zadań. Trzeba podchodzić do niego całościowo, mając na względzie całokształt contentu, również przekaz i formę treści, efekty wizualne czy merytoryczność tekstu.

Czy potrafisz umiejętnie dobierać słowa kluczowe, na które chcesz być widoczny/-a? Musisz wiedzieć, że jest to jedno z podstawowych zadań pozycjonowania. Trafne frazy kluczowe to takie, które są odpowiedzią na wyszukiwania internautów wpisywane do wyszukiwarki Google. To one umożliwiają uzyskanie wysokich pozycji w Google. To z kolei przekłada się na zwiększenie ruchu na stronie i lepszą sprzedaż w sklepie online. Już teraz zdradzę, że jest to jedna z czynności, którą można wykonać samodzielnie. Skuteczne SEO może być początkiem wielu pozytywnych działań w przyszłości – od zdobywania nowych klientów, przez zwiększanie zysków, po budowanie trwałych relacji z internautami. Dlatego mądre i efektywne pozycjonowanie sklepów jest niezwykle ważne. Samodzielne pozycjonowanie strony należy realizować wyłącznie wtedy, gdy ma się pewność, iż posiadane umiejętności i kompetencje są wystarczające. W innym przypadku nie pozostaje nic innego, jak zainwestować w profesjonalne usługi SEO.

 

Czy samodzielne pozycjonowanie strony internetowej jest trudne?

Pozycjonowanie strony na własną rękę jest trudne, ale możliwe! Samodzielnie można poradzić sobie m.in. z przeprowadzeniem wstępnego audytu lub wdrożeniem podstawowych zaleceń optymalizacyjnych. Nie będę ukrywać, że wymaga to sporej wiedzy i zaangażowania. Dobrą wiadomością jest fakt, że w sieci można znaleźć na ten temat wiele ciekawych materiałów. Fora lub portale społecznościowe są pełne instruktaży, którymi warto się posiłkować. Muszę jednak zaznaczyć, że chcąc działać z SEO, trzeba wykazać się niemałą cierpliwością. Na efekty działań należy poczekać, niekiedy nawet kilka miesięcy. Choć zdarza się czasami, że poprawa widoczna jest już po kilku tygodniach.

Jak pozycjonować stronę samodzielnie – krok po kroku

Chcąc samodzielnie pozycjonować stronę, warto zacząć przygodę od podstaw. Zaproponowane niżej działania to fundament, bez którego SEO po prostu nie istnieje. Sprawdź, które czynności nie zostały u Ciebie jeszcze wdrożone.

Dobieranie słów kluczowych pod odbiorców

Dobieranie słów kluczowych pod grupę odbiorców

Już wiesz, że umiejętność skomponowania trafnego wachlarza fraz kluczowych może przynieść wiele pozytywnych rezultatów. Najważniejsze, aby wykorzystywane przez Ciebie słowa kluczowe były wyszukiwane przez internautów, do których chcesz trafić. Idealne połączenie stanowią unikalne wyrażenia, które interesują użytkowników i do tego są związane z Twoją działalnością w sieci. Im lepiej poznasz swoją grupę docelową, tym łatwiej będzie dobrać odpowiednie keywords. Narzędzie, które podpowie Ci, jakie frazy są wyszukiwane przez społeczność internetową, to sama wyszukiwarka Google lub Google Keyword Planner.

Tworzenie treści pod SEO

Jak stwierdził ponad dwadzieścia lat temu Bill Gates – „Content is King”. Tworzenie treści w różnej formie, to absolutna podstawa. Może być to nie tylko forma pisana, ale również materiały video czy infografiki, które urozmaicają wrażenia użytkowników. Musisz wiedzieć, że skuteczny copywriting to połowa sukcesu. Dlatego pamiętaj, by regularnie publikować treści na swojej stronie, tworzyć unikalne opisy kategorii i produktów, wykorzystując do tego znalezione wcześniej frazy kluczowe.

Samodzielne pozycjonowanie strony poprzez tworzenie treści pod SEO
Samodzielne pozycjonowanie strony poprzez uzupełnianie meta danych

Uzupełnianie meta danych

Optymalizacja strony WordPress to kolejny ważny aspekt samodzielnego pozycjonowania strony w Internecie. Większość osób nie trudzi się, by uzupełnić znaczniki meta (meta title, meta description, tekst alternatywny w grafice). Ich ustawienie może znacząco wpłynąć na pozycję strony w wyszukiwarce Google. A jeżeli dodatkowo sprytnie uwzględnisz w nich frazy kluczowe, notabene – jak już pewnie zauważyliście, to na nich opiera się w dużej mierze SEO, to jesteśmy w domu!

Samodzielne pozycjonowanie strony poprzez dbanie o wizualne aspekty witryny

Algorytmy Google są coraz bardziej zaawansowane. Oceniają także wizualne aspekty witryny, które mają wpływ na wrażenia internauty. Odpowiadają za to choćby nowe czynniki rankingowe core web vitals 2021. O wizualny wygląd strony powinno się dbać nie tylko ze względu na SEO, ale przede wszystkim ze względu na klienta – odbiorcę treści. Zdecydowanie chętniej będzie on zaglądać na stronę, jeżeli będzie ona intuicyjna w obsłudze, uporządkowana i przejrzysta. Dlatego ważna jest hierarchia treści (określanie nagłówków), wytłuszczanie istotnych fragmentów tekstu, czy choćby ciekawe grafiki, z których użytkownik nieraz wyczyta więcej, niż z tekstu.

Samodzielne pozycjonowanie strony poprzez dbałość o wizualne aspekty witryny
Aktualizacja treści na stronie

Aktualizowanie treści na stronie

Samodzielne pozycjonowanie strony www umożliwia każdemu aktualizowanie treści tak często, jak jest to potrzebne. Powracanie do wcześniej opublikowanych już wpisów blogowych, wzbogacanie istniejących już opisów kategorii czy produktów, czy wstawianie nowoczesnych grafik, pozytywnie wpływa na ocenę jakości witryny. Takie działania każdy z nas może przeprowadzić indywidualnie w każdym momencie.

Samodzielne pozycjonowanie strony – czy się opłaca?

Nie ma się co oszukiwać. Profesjonalnie działająca agencja SEO zawsze będzie lepszym wyborem i to z wielu powodów. Szczególnie w przypadku, gdy osoba, która ma zająć się samodzielnym pozycjonowaniem strony internetowej, robi to pierwszy raz i nie ma żadnego pojęcia o SEO. Poniżej wymienionych zostało kilka najważniejszych zalet współpracy z profesjonalną agencją marketingu internetowego.

Zaawansowane narzędzia do pozycjonowania stron

Agencja SEO posiada własne narzędzia marketingu internetowego lub dostęp do innych narzędzi, za które zazwyczaj trzeba słono zapłacić. Pozwalają one dokonać szczegółowej analizy, co jest kluczowe przede wszystkim przy audycie SEO, ale też podczas codziennej pracy nad samodzielnym pozycjonowaniem strony. Korzystanie z różnych narzędzi daje szeroki pogląd na możliwości i przy okazji dzięki temu pozycjonowanie przebiegnie bez przykrych niespodzianek. Przykładowe narzędzia, to np.:

  • Sitemeans,
  • Screaming Frog,
  • Ahrefs,
  • Surfer,
  • Senuto.

Pomagają one w analizie konkurencji, w wykrywaniu błędów, dobieraniu właściwych fraz, np. w wersji long tail czy codziennym monitoringu stanu witryny pod kątem SEO.

Optymalizacja techniczna SEO na najwyższym poziomie

Pod kątem technicznym nie możesz się równać z profesjonalistami. Jeśli chcesz zadbać o to, aby od strony technicznej pozycjonowanie było przeprowadzone na najwyższym poziomie, czym prędzej zainwestuj w działania agencji SEO. Specjaliści wiedzą jak budować strony internetowe oraz jak sprawić, aby wyróżniały się na tle konkurencji. Co więcej, są gotowi na drobne niepowodzenia i posiadają pełen wachlarz czynności, które przywrócą stronę do normalności w momencie pojawienia się błędów, których nikt się nie spodziewał.

Poprawnie wykonana praca z małym ryzykiem popełnienia błędu

Samodzielne pozycjonowanie strony jest związane z ryzykiem popełnienia rażących błędów. Natomiast ze specjalistami u boku takie ryzyko jest eliminowane. Google nie uzna, że strona jest sztucznie promowana i nie nałoży na Ciebie żadnej kary. Co więcej, zostaniesz poinformowany o tym co to jest responsywna strona internetowa, a zdobytą wiedzę wykorzystasz w praktyce.

Wiedza poparta wieloletnim doświadczeniem

Agencje SEO wiedzą jak przeprowadzić kompleksowy audyt SEO i jak obsługiwać poszczególne narzędzie oraz dobierać właściwe słowa kluczowe. Pracownicy posiadają w tym zakresie bardzo duże doświadczenie, którego nie da się zastąpić pewnością siebie. Można mieć dostęp nawet do najbardziej zaawansowanych narzędzi. Jednak brak wiedzy i doświadczenia sprawią, że można nieumiejętnie z nich korzystać, błędnie odczytywać dane czy też nie wykorzystywać w pełni potencjału swoich zasobów.

Oszczędność czasu i wbrew pozorom – pieniędzy

Pewne jest to, że samodzielne pozycjonowanie stron pochłonie dużo czasu oraz pieniędzy. Tymczasem profesjonaliści mogą zrobić to dużo szybciej i skuteczniej. Co więcej, brak odpowiedniej wiedzy może skutkować popełnianiem wielu błędów, co przełoży się na zdecydowanie większe wydatki. Poza tym osoby prowadzące firmy często nie dysponują dostateczną ilością wolnego czasu. Co prawda, cena za link building może być dla Ciebie pokaźna, ale linkowanie to jedno z najważniejszych działań optymalizacyjnych dla Twojej witryny i jeżeli chcesz zajmować najwyższe pozycje w Google, to trzeba w nie inwestować.

Podsumowanie

Dalej zastanawiasz się nad tym, czy samodzielne pozycjonowanie strony będzie dla Ciebie strzałem w dziesiątkę? Jeżeli zależy Ci wyłącznie na podstawach i subtelnej poprawie pozycji w wynikach wyszukiwania, to jak najbardziej – można zrobić to na własną rękę. Jednak powyższe informacje powinny przekonać Cię do tego, że warto zainwestować w fachową pracę i niczym się nie martwić. Agencja dysponuje niezbędną wiedzą, doświadczeniem i odpowiednimi narzędziami. Jeżeli masz chwilę, zapoznaj się z naszym case study SEO oraz SEM. Znajdziesz w nim między innymi informacje o rezultatach, jakie osiąga nasza firma w pozycjonowaniu stron różnych specjalizacji.

Zobacz nasze efekty

Zapewne ciekawi Cię, ile kosztuje pozycjonowanie. Kwota ta jest zależna od wielu czynników i czasem może sięgać nawet kilku czy kilkunastu tysięcy złotych. Fachowcy zadbają o to, aby optymalizacja strony przebiegła pomyślnie, a Twoja witryna stała się konkurencyjna. Jeżeli tylko wyrazisz taką chęć, to pracownicy agencji przeprowadzą za Ciebie konsulting SEO, analizę zachowania użytkowników, zbadanie użyteczności witryny czy też pozyskiwanie linków. Ponadto, pracownicy zagwarantują Ci skuteczny copywriting, a pamiętaj, że nic nie działa tak dobrze, jak dobra reklama w Internecie. Działania agencji mogą być przez Ciebie stale nadzorowane, tak abyś wyciągał odpowiednie wnioski i poszerzał swoją wiedzę. Dowiesz się w ten sposób co to jest CMS i poznasz jego możliwości.

Poprzednie wpisy:

Oceń
(5/5)

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
Oldest
Newest
Inline Feedbacks
View all comments
westom
westom
11 dni temu

przy większym biznesie to raczej ciężko oganąć pozycjonowanie,

Projekt i realizacja WiWi