W październiku 2016 podpisaliśmy umowę ze sklepem internetowym z branży automatyki. Sklep był postawiony na zakupionym skrypcie, ale został już tak rozbudowany przez programistów pracujących w firmie klienta, że stał się poniekąd autorskim rozwiązaniem. Naszym zadaniem oczywiście było jego wypozycjonowanie i zwiększenie ruchu z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Sklep średnio dziennie generował około 900 sesji z wyszukiwarki Google. Pierwszą rzeczą jaką postanowiliśmy poprawić była oczywiście optymalizacja sklepu (nad którą tak naprawdę pracujemy do dziś). Optymalizacja polegała głównie na przyspieszeniu strony w Google speed insight, co wymagało prac stricte programistycznych, poprawie nagłówków, meta tagów na wszystkich stronach sklepu, wygenerowaniu nowych sitemap do Search Console oraz wybraniu kluczowych działów w sklepie, które były priorytetem dla klienta, jeżeli chodzi o sprzedaż i uzupełnienie ich wartościową treścią. Sklep posiadał również te same opisy w kategorii, a następnie w jej podkategoriach co powodowało duplicate content, którym również się zajęliśmy. Uzupełniając sklep treściami, starliśmy się także podlinkowywać wewnętrznie inne podstrony sklepu. Dodatkowo z racji pojawiających się informacji o tym, że sklepy internetowe lub inne strony w których przetwarzane są wrażliwe dane, będą musiały mieć zainstalowane SSL, został wdrożony https na stronę. Efekt jest widoczny na poniższym screenie z Google Analytics
 

 
Efekt był widoczny praktycznie po 2 tygodniach z racji dużej liczby produktów na sklepie, z 900 sesji dziennie zrobiło się już 1200-1300 dziennie. Kolejnym elementem, który należało wdrożyć był link building, sklep posiadał już kilkaset domen linkujących, ale były to raczej domeny z tej niższej półki, pozostałości po wcześniejszych agencjach rozliczających się głównie za efekt. Część z tych domen wylądowało w Disavow Tool, głównie komentarze na zagranicznych stronach wśród których nie brakowało stron XXX, warezu i innych, część udało się usunąć ręcznie. Oprócz tradycyjnego link buildingu, prowadzimy także działania content marketingowe, publikujemy artykuły sponsorowane czy podsuwamy pomysły na nowe treści/rozwiązania na sklepie które mogą generować ruch z wyszukiwarki Google. W celu poprawy CTR z bezpłatnych wyników wyszukiwania, w sklepie zostały wdrożone rich snippets, które uatrakcyjniają wygląd i zwiększają liczbę kliknięć. Obecnie jest to 10 miesiąc współpracy, a wiemy że jeszcze dużo pracy przed nami, poniżej prezentujemy wykres porównujący styczeń-sierpień 2016, do stycznia-sierpnia 2017
 
 
Jak widać, w ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy, dla klienta wygenerowaliśmy blisko 120 000 nowych sesji z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Mimo okresu wakacyjnego notujemy wizyty zbliżone do tych przed wakacjami, co może świadczyć o tym, że za chwilę przekroczymy kolejny założony próg. Poniżej wykres porównawczy sesji z Google organic z 29 sierpnia tego roku, do 29 sierpnia 2016.
 
 
A tak wyglądają obecne statystyki w Ahrefs
 

 
Aktualnie prowadzimy działania, nie tyle dążące do zwiększenia jeszcze bardziej ruchu z wyników organicznych Google, ale do ich jeszcze większego spieniężenia poprzez poprawę UX sklepu i wyeliminowania błędów utrudniających zakupy, które wpłyną na współczynnik konwersji sklepu który obecnie wynosi 0,8%.
 
Reasumując, optymalizacja to podstawa każdej witryny internetowej czy sklepu internetowego, przy obecnej konkurencji, dwa zdania więcej w kategorii czy podstronie naszej witryny mogą zdziałać cuda, a jest to przecież jednorazowy zabieg. Wyników oczywiście nie uzyskamy bez dobrego link buildingu, który w naszej ocenie jest jeszcze bardziej istotny niż optymalizacja, a najlepiej te dwie rzeczy połączyć!

Jak pozyskaliśmy 120 000 nowych sesji z Google w 10 miesięcy
4.43 punktów (7) głosów

Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedIn


6 Komentarz

    1. Pozycjonusz.pl

      Klientom indywidualnym tylko link building tylko i wyłącznie mieszany, bez linkowania strony na zasadzie wrzesień katalogi, październik fora, a listopad artykuły. Agencje SEO natomiast kupują u nas głównie pakiety TrustRank/Firmowe, ponieważ zapewne pozostałe linki pozyskują we własnym zakresie np. ze swoich zaplecz.

  1. Mariusz Kołacz

    Da się ale potrzeba innego podejścia do tematu, klasyczne sposoby już nie działają.
    Ps. 78k unikalnych odsłon z organic jednym artem można spokojnie zrobić 🙂

    1. Pozycjonusz.pl

      Celowo usunęliśmy statystyki dotyczące konwersji ponieważ nie były miarodajne, przez długi okres klient nie miał w ogóle płatności online, a dodatkowo zliczanie transakcji nie działało prawidłowo. Jeżeli chodzi o statystyki pochodzące ze sklepu, z wystawionych faktur, to tak sprzedaż wzrosła znacząco, do tego stopnia, że klient otwiera oddziały za granicą.

  2. Grupa TENSE

    Słuszne i ambitne podejście do sprawy, co w dzisiejszych czasach jest już niezwykle rzadko spotykane. Najczęściej wygląda to tak, że optymalizacja jest wprowadzona raz, na samym początku współpracy, a później działania opierają się wyłącznie na dorzucaniu kolejnych linków. Prawda jest taka, że im więcej dzieje się na stronie, im więcej treści jest na niej prezentowanych i im bardziej jest ona przyjazna/przydatna użytkownikom tym efekty będą lepsze, a długi ogon stale będzie rósł.

    Dobra robota!

Komentowanie zamknięte.

Zamów

Już teraz

Złóż zamówienie poprzez nasze formularze, w których umieścisz wszystkie szczegóły linkowania.

Zamów

Centrum pomocy

Zadzwoń

nie wiesz jakie pakiety wybrać?

(85) 307 00 12

535 899 853

Lub skorzystaj z naszego poradnika online

Nie wiesz co zamówić?

Szybka oferta