Prezentowane przez nas case study jest historią współpracy z wybranymi klientami. Prezentujemy je przede wszystkim dlatego, że w tych przypadkach rezultaty przeprowadzanych przez nas działań znacznie przerosły oczekiwania naszych klientów. Stało się tak głównie za sprawą bardzo kompleksowego podejścia do SEO. Firmy szybko przekonały się o tym, że na SEO trzeba patrzeć całościowo dlatego też nasza współpraca obejmowała w każdym z opisywanych przypadków niemal całe spektrum oferowanych przez nas usług: od audytu, przez konsulting, aż do linkbuildingu czy nawet stworzenia dedykowanego serwisu poradnikowego od podstaw, dla jednego ze sklepów.
Przytaczane poniżej przykłady współpracy z naszymi klientami są również dowodem na to jak niezbędnym elementem jest ciągła optymalizacja strony. Wciąż pokutuje powszechne przeświadczenie, że pozycjonowanie w 90% składa się wyłącznie z pozyskiwania linków zwrotnych. Tymczasem wszystkie oficjalnie potwierdzone aktualizacje Google z ostatnich kilku lat dotyczyły przede wszystkim elementów on-site. Dlatego też optymalizacja samej strony jest teraz odpowiedzialna za zdecydowaną większość czynników wpływających na skuteczność pozycjonowania, a techniczne SEO zyskuje na coraz większym znaczeniu. Oczywiście nie oznacza to, że linkbuilding przestał mieć jakikolwiek sens. Jednak jeżeli pozyskiwanie wartościowych linków zwrotnych nie idzie w parze z optymalizacją strony to wypracowanie zadowalających efektów w postaci widoczności w organicznych wynikach Google graniczy praktycznie z cudem.
Osiągnięte przez nas rezultaty i ich rozłożenie w czasie dowodzą, że SEO znacznie bardziej przypomina maraton niż sprint. Krótkotrwałe i impulsywne działania nie są w stanie przełożyć się na długofalowe i stabilne wzrosty. Tylko ciągła praca nad stroną daje szansę na zagwarantowanie dużej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Tym bardziej kiedy uświadomimy sobie, że konkurencja również nie spoczywa na laurach, konieczność nieustannego dbania o kondycje naszej domeny wydaje się oczywista. Do tego dochodzą oczywiście wspominane wcześniej nieustanne zmiany algorytmu Google, które za każdym razem stawiają nowe wyzwania dotyczące optymalizacji strony. Wszystko to składa się na potrzebę ciągłej pracy nad zapewnieniem wysokich pozycji w wyszukiwarce.
Przedstawione screeny z kilku różnych narzędzi ukazują efekty naszej pracy z klientami i osiągnięte wzrosty widoczności naszych klientów podczas naszej współpracy. Porównujemy informacje z różnych źródeł, aby przedstawione dane były jak najbardziej rzetelne i wiarygodne. Do prezentowanych pomiarów widoczności wykorzystaliśmy Senuto jak i nasze własne narzędzie Sitemeans. Dane zbierane za pomocą naszego autorskiego systemu pomiarowego w głównej mierze opierają się na informacjach z Google Search Console. Sprawia to, że są one bardzo wiarygodne i odzwierciedlają rzeczywisty stan widoczności monitorowanej domeny.
Wykresy przedstawiają sytuację naszego klienta, który posiada stronę firmową z branży pośrednictwa kredytów hipotecznych. Branża finansowa to jedna z najbardziej konkurencyjnych gałęzi działalności w internecie. W związku z czym osiągnięcie bardzo dobrych wyników SEO wymaga sporego nakładu pracy i przede wszystkim czasu. Na samo hasło „kredyty hipoteczne” Google zwraca ponad 6 mln odpowiedzi. Najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania na słowa kluczowe związane z tym pojęciem w znacznej większości należą do dużych podmiotów. Są to najczęściej strony dużych banków jak PKO BP, Credit Agricole oraz portali finansowych bankier.pl lub forsal.pl. Jednak w rezultacie naszej współpracy udało nam się w przypadkach kliku bardzo popularnych fraz przebić do pierwszej 10 wyników wyszukiwania.
W tabeli poniżej znaleźć można uśrednione pozycje z lutego 2019 na wybrane frazy kluczowe, które dotyczą działalności naszego klienta:
Współpracę rozpoczęliśmy w lutym 2018 roku. Podstawą nawiązania naszej współpracy był audyt SEO, który umożliwił nam zdiagnozowanie wszystkich błędów związanych z optymalizacją. Pozwoliło nam to również na opracowanie spójnej strategii działań z zakresu szeroko pojętego marketingu internetowego, a więc zarówno pozycjonowania jak i Social Media. Główny nacisk w ramach działań optymalizacyjnych położyliśmy na rozwój treści, linkowania wewnętrznego i dostosowanie technicznych aspektów działania strony, które wpływają na prędkość ładowania.
Na prezentowanych wykresach widoczności w zakresach top 10 i top50 pierwszy istotny wzrost nastąpił na początku kwietnia 2018. Było to bezpośrednio spowodowane przez wdrożenie zaleceń z przygotowanego przez nas audytu. W tym okresie pozyskiwaliśmy również linki prowadzące do strony naszego klienta, jednak najlepsze efekty osiągnięto bezpośrednio za pomocą optymalizacji strony.
Podczas weryfikacji poprawności wprowadzonych zmian na stronie udało nam się zidentyfikować kolejne błędy, które powstały w związku z bardzo szerokim zakresem ingerencji w techniczne parametry witryny. Między innymi zostały wygenerowane nowe podstrony, które doprowadziły do zaśmiecenia indeksu Google. Po naszej sugestii programista odpowiedzialny za stronę naszego klienta wykonał kolejne modyfikacje, które wyeliminowały ten problem. W ich skład wchodziły między innymi odpowiednie przekierowania, które z „bezwartościowych” adresów URL przenosiły na mocniejsze strony.
Kolejne istotne wzrosty w widoczności strony przypadły na okres pomiędzy grudniem 2018, a styczniem 2019 roku. Po raz kolejny stworzyliśmy wtedy listę przekierowań oraz ciągle pracowaliśmy nad polepszeniem jakości linkowania wewnętrznego. W tym okresie również wersja mobilna strony została nieco poprawiona. Wszystkie zmiany przełożyły się na znaczny wzrost aktywności Googlebota na stronie, co wyraźnie widać na screenie z Google Search Console, który został wykonany w połowie grudnia 2018.
W ramach ustalonych działań współpracujemy z naszym klientem po dzień dzisiejszy, cały czas zwiększając wypracowane do tej pory rezultaty. Po optymalizacji strony przez klienta z branży kredytów hipotecznych na podstawie zrealizowanego przez nas audytu, przeprowadzona została weryfikacja wdrożeń w ramach naszej usługi konsultingu SEO. Dzięki temu sprawdziliśmy czy wprowadzone zostały wszystkie niezbędne zmiany, czy zostały one zaimplementowane w sposób prawidłowy i czy nie zostały wygenerowane nowe błędy związane z przystosowaniem strony do obecnie obowiązujących wymogów Google.
Zarówno podczas optymalizacji strony jak i w kolejnych etapach wdrażania niezbędnych zmian mocno wspieraliśmy działania związane z content marketingiem. Na „żywych” przykładach w postaci treści opublikowanych na stronie klienta jak i jego bezpośredniej konkurencji z branży doradztwa kredytowego pokazywaliśmy jak tworzyć teksty, które będą angażować użytkowników i wspierać uzyskanie ustalonego wcześniej celu. W przypadku tego klienta najważniejszym celem konwersji jest po prostu nawiązanie kontaktu z użytkownikiem: poprzez formularz kontaktowy, czat na stronie, maila, bądź telefonicznie. Dlatego też w trakcie naszych analiz i prac nad stroną bardzo dużą uwagę przykładaliśmy do elementów UX, które miały na celu zachęcanie użytkowników do skorzystania z oferowanych przez naszego klienta usług. Jedną z części naszych zadań było przeanalizowanie czytelności wpisów na blogu i zaproponowanie rozwiązań, które sprawiłyby, że ich odbiór wśród czytelników byłby znacznie lepszy. Jednym z zaproponowanych rozwiązań było między innymi zmienienie wielkości czcionki czy stworzenie odpowiednich banerów umieszczanych pomiędzy akapitami, które zawierały hasła „call to action”.
Rozwój contentu i jego odpowiednia optymalizacja przyniosła największe efekty w pierwszym kwartale 2019. Pomiędzy 11.02, a 18.02 wzrost widoczności we frazach z przedziału top10 wyniósł ponad 20% (ze 126 wyświetlanych słów kluczowych do 153).
Większość fraz z branży kredytowej należy do niezwykle trudnych w pozycjonowaniu, ponieważ istnieje na nie spora konkurencja. Czołowe miejsca w wynikach wyszukiwania okupowane są przez duże banki i agencje pośrednictwa.
Prawidłowa optymalizacji treści pozwoliła na pozyskanie ruchu z organicznych wyników wyszukiwania, który zwiększany jest do dnia dzisiejszego m.in. poprzez prawidłowe zaplanowanie publikacji nowych treści opierających się na konkretnych zagadnienia, czy też na konkretnych słowach kluczowych/frazach. Zaplanowane przez nas szeroko zakrojone działania pozwoliły uzyskać bardzo zadowalające w równym stopniu nas i naszego klienta efekty. Wzrost widoczności w Google naszego klienta cały czas trwa i jest zauważalny do dziś, co można dostrzec na przedstawionych przez nas wykresach.
W ramach naszej współpracy wykonywaliśmy również analizę zachowania się użytkowników na stronach naszego klienta dotyczących bezpośrednio kredytów hipotecznych. Z zebranych informacji można wywnioskować, że po wdrożonych zmianach użytkownicy chętniej zostają dłużej na stronie i zapoznają się z kolejnymi treściami i informacjami.
Poniżej znajduje się tabela z ilością słów kluczowych pojawiających się na początku naszej współpracy w lutym 2019 oraz na przełomie lutego i marca 2019. W przypadku widoczności w zakresie top10 zanotowany wzrost wynosił aż 5466%
Kolejne przedstawione efekty dotyczą naszego klienta prowadzącego sklep z odzieżą skórzaną. Branża odzieżowa to jedna z najpopularniejszych działalności e-commerce prowadzonych w internecie, która cechuje się nadzwyczaj ogromną konkurencją. Na samo hasło „sklep z odzieżą skórzaną” Google wyświetla ponad 19 mln wyników. Wśród największych marek, które pozycjonują się na frazy związane z tą branżą są: Ochnik, Wittchen czy Zalando. Fakt ten utrudnia osiągnięcie zadowalających efektów pozycjonowania w sposób szybki, łatwy i prosty.
Nasza współpraca z klientem rozpoczęła się od audytu SEO, który realizowany był na przełomie czerwca i lipca ubiegłego roku. Pozwolił on zdiagnozować wszystkie techniczne błędy na stronie, a następnie dał podstawę do ustalenia harmonogramu pełnej optymalizacji sklepu internetowego. Klient posiadał także drugą domenę, która nie była sklepem internetowym, a „zwykłą” stroną firmową. Z racji na sam wiek drugiej domeny posiadała ona lepszą widoczność, jednak nie umożliwiała dokonywania zakupów. Sprawiało to, że pozyskany ruch był marnowany. Dlatego też jedną z głównych propozycji wynikających z naszego raportu było stworzenie przekierowania ze strony firmowej na sklep. W efekcie pierwsze wzrosty widoczności i ruchu nastąpiły w zaledwie dwa tygodnie od wykonania przekierowań.
Dzięki wynikom audytu mogliśmy również zaplanować kolejne działania związane nie tylko z SEO, ale i z pozostałymi gałęziami wpływającymi na wizerunek firmy oraz promowanie marki poprzez najróżniejsze kanały e-marketingowe. Dalsza współpraca obejmowała przede wszystkim analizę poprawności zmian wdrożonych na postawie audytu. Również i w tym przypadku bardzo duży nacisk położyliśmy na optymalizację treści, a także jak najlepsze dostosowanie sklepu do urządzeń mobilnych.
Poniżej przedstawiamy średnie pozycje uzyskane przez naszego klienta w lutym 2019 na niektóre ze słów kluczowych.
Wymienione frazy należą do bardzo konkurencyjnych, a czołowe miejsca w wynikach wyszukiwania na nie okupują bardzo duże marki, które stosują wielokanałowe działania marketingowe. Tak wysokie pozycje przy działaniach skupiających się głównie na SEO należą do rzadkości.
W ramach naszej dalszej współpracy z klientem posiadającym sklep internetowy skupiliśmy się również na tym, aby wykonać analizę treści i słów kluczowych w ramach konsultingu SEO. Dzięki zaleceniom wykonanym na podstawie wniosków z naszego raportu, pokazaliśmy klientowi konkretne przykłady treści, które powinien tworzyć i umieszczać na swoim sklepie. Dotyczyło to zarówno opisów kategorii jak i produktów, a także wpisów blogowych. Stworzony w ten sposób content znacznie przysłużył się do zwiększenia ruchu z organicznych wyników wyszukiwania, jak również do uzyskania lepszego współczynnika konwersji. Znalazło to również odzwierciedlenie w zwiększonych obrotach pochodzących ze sklepu naszego klienta. Przykładem, który to bardzo dobrze ilustruje jest nasza analiza porównująca efekty działań AdWords prowadzonych wewnętrznie przez naszego klienta oraz pozycjonowania.
Screen pochodzi bezpośrednio z konta Google Analytics. W okresie ostatniego półrocza (02.09.18-02.03.19) naszej współpracy z klientem łącznie jego sklep odwiedziło ponad 59 tyś. użytkowników. Większość z nich , czyli ponad 25 tyś. (42,68%) pochodziła z kampanii Google Ads prowadzonych wewnętrznie przez naszego klienta. Natomiast 24 tyś. (40,86%) odwiedzających weszła do sklepu bezpośrednio z organicznych wyników wyszukiwania. Mimo większej ilości ruchu jaki został pozyskany przez kampanie PPC to użytkownicy ci wygenerowali o wiele mniejsze przychody (18 289,59 zł, czyli 7,65% wszystkich zysków). Klienci pochodzących bezpośrednio z organicznych wyników wyszukiwania byli odpowiedzialni za aż 61,26% wszystkich obrotów na stronie (146 373,66 zł). Użytkownicy odwiedzający stronę bezpośrednio z bezpłatnych wyników Google również osiągnęli znacznie wyższy współczynnik konwersji, niż w przypadku płatnych kampanii (0,95% organic w stosunku do 0,15% PPC). Pozostałe współczynniki w przypadku tego sklepu również przemawiają na korzyść ruchu organicznego. Zagwarantował on znacznie wyższy średni czas trwania sesji (3m59s), jak i również wyższą średnią liczbę stron wyświetlonych podczas jednej sesji (5,08). W ślad za tym także współczynnik odrzuceń wśród użytkowników pochodzących z ruchu organicznego był najmniejszy (35,7%).
Niezależnie od działań dotyczących optymalizacji pod kątem SEO pomagaliśmy również zadbać o lepszy UX na stronie klienta. Na podstawie naszych sugestii poprawiono sposób nawigacji na stronie jak i zmieniono także system podziału produktów. Sprawiło to, że sklep stał się znacznie bardziej przyjazny dla użytkowników i od tej pory mogli oni znacznie sprawniej poruszać się pomiędzy kolejnymi podstronami.
Dostępna poniżej tabela zawiera liczbę fraz, które wyświetlają się w różnych przedziałach widoczności. Dane pochodzą z września 2018 kiedy nawiązaliśmy współpracę z naszym klientem oraz z przełomu marca i lutego 2019. W przedziale widoczności top3 liczba wyświetlanych słów kluczowych wzrosła o 1471%.
W październiku 2016 podpisaliśmy umowę ze sklepem internetowym z częściami do maszyn. Sklep był postawiony na zakupionym skrypcie, ale został tak rozbudowany przez programistów, że stał się poniekąd autorskim rozwiązaniem. Naszym zadaniem było jego wypozycjonowanie i zwiększenie ruchu z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Poniżej prezentujemy wyniki i efekty naszych działań dla tego przypadku z ostatnich 30 miesięcy.
Ruch na stronie sklepu to było około 900 sesji dziennie z wyszukiwarki Google. Pierwszą rzeczą jaką postanowiliśmy poprawić była oczywiście optymalizacja sklepu (nad którą tak naprawdę pracujemy do dziś). Optymalizacja polegała głównie na przyspieszeniu strony w Google Speed Insights, a także podstawach On site:
Sklep posiadał również identyczne opisy w kategoriach i podkategoriach, czyli duplicate content, którym również się zajęliśmy. Uzupełniając sklep treściami, starliśmy się także podlinkowywać wewnętrznie inne podstrony sklepu. Dodatkowo z racji pojawiających się informacji o tym, że sklepy internetowe lub inne strony w których przetwarzane są wrażliwe dane, będą musiały mieć zainstalowane SSL, został wdrożony https na stronę. Efekt jest widoczny na poniższym screenie z Google Analytics:
Jak widać, w ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy wygenerowaliśmy dla klienta blisko 120 000 nowych sesji z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Mimo okresu wakacyjnego notujemy wizyty zbliżone do tych sprzed wakacji, co może świadczyć o tym, że za chwilę przekroczymy kolejny założony próg. Poniżej wykres porównawczy sesji z Google organic z 29 sierpnia 2017 roku do 29 sierpnia 2016:
Następnie prowadzimy działania dążące po części do zwiększenia ruchu z wyników organicznych Google, ale z naciskiem na jeszcze większe ich spieniężenia poprzez poprawę UX sklepu i wyeliminowania błędów utrudniających zakupy, które wpłyną na współczynnik konwersji sklepu wynoszący obecnie 0,8%.
Reasumując, optymalizacja to podstawa każdej witryny internetowej czy sklepu internetowego. Przy obecnej konkurencji nawet dwa zdania więcej w treści kategorii czy podstronie naszej witryny mogą zdziałać cuda, a jest to przecież jednorazowy zabieg. Wyników oczywiście nie uzyskamy bez dobrego link buildingu, który w naszej ocenie jest jeszcze bardziej istotny niż optymalizacja. Najlepiej jest po prostu połączyć te dwie rzeczy!
Kolejne miesiące upływają na dalszej optymalizacji sklepu, dodawaniu treści w kategoriach, podkategoriach, rozbudowaniu już tych obecnie dodanych, tam gdzie nie mamy jeszcze TOP10, a według Google Search Console oraz Sitemeans, mało nam brakuje do jego osiągnięcia. Modyfikujemy także meta title, linkowanie wewnętrzne, czasami przestawiamy po prostu słowa, aby testować efekty. Oprócz tego cały czas pozyskujemy linki, głównie z artykułów sponsorowanych, linkujemy kategoria po kategorii, skupiamy się na tych, których nie mamy jeszcze w TOP10. Efekt? Porównanie rok do roku i mamy 360 000 sesji więcej, 160 000 nowych użytkowników.
Jak to mówią content is king, więc po wspólnej rozmowie z klientem, w kwietniu 2018, podejmujemy decyzję o budowie bloga/serwisu poradnikowego. Zajmujemy się zbudowaniem od zera bloga/serwisu poradnikowego na WordPress, gdzie będziemy poruszać tematy związane z branżą. Serwis tworzymy od początku pod SEO, zwracając uwagę na wszelkie kwestie związane z jego poprawną optymalizacją, linkowaniem wewnętrznym czy ładowaniem. Przed ogłoszeniem światu naszej strony, podejmujemy współpracę z 3 osobami, które są specjalistami w tej branży i będą nam dostarczać wartościowe artykuły, wobec czego na start mamy już kilkadziesiąt wpisów Oprócz tego sami zajmujemy się redagowaniem treści z innych serwisów, głównie anglojęzycznych i zapełniamy systematycznie stronę. Efekt? Poniżej
Jak widać, początki były trudne 🙂 Wykresy widoczności i kliknięć, nie chciały drgnąć, ale w sierpniu zaczęło wszystko nabierać tempa. Obecnie generujemy dziennie do 600 kliknięć z Google, na sam serwis poradnikowy. Aby jeszcze bardziej spieniężyć ten ruch, połączyliśmy sklep z serwisem, na takiej zasadzie, że pisząc artykuł o tematyce X, podpinamy w nim produkty powiązane.
Mija 30 miesięcy i osiągamy magiczną liczbę 100 000 sesji wyłącznie z Google organic.
Nasze podsumowanie to pokazanie z ostatnich 18 miesięcy, za pośrednictwem naszego narzędzia Sitemeans, które połączone z Google Search Console, segreguje nam liczbę fraz wg. określonych zakresów i dzięki temu możemy sprawdzić naszą realną widoczność. Efekt jest taki, że mamy 1700 słów więcej w TOP10, a w TOP50 aż 3600!
Współpracę nad pozycjonowaniem strony rozpoczęliśmy w maju 2019 roku, a widoczne wykresy są efektem po zaledwie pół roku naszej pracy. Klient bez wątpienia obdarzył nas zaufaniem, ponieważ zdecydował się całkowicie powierzyć nam kompetencje decyzyjne w kwestii wprowadzania zmian na świeżo stworzonej stronie. Było to dla nas ogromnym wyzwaniem, ale i niesamowitym wyróżnieniem.
Na samym początku skupiliśmy się na przygotowaniu szczegółowej strategii oraz dogłębnym researchu branży. Naszą największą konkurencją okazały się o wiele starsze strony, które bardzo często posiadały część blogową, dzięki czemu miały sporą widoczność w Google. Zdecydowaliśmy się więc na szereg kroków, które miały doprowadzić stronę naszego klienta na szczyt wyszukiwarki. Postawiliśmy nie tylko na optymalizację witryny, ale również na zbudowanie wartościowych i pomocnych treści dla klientów naszego klienta.
Podczas wprowadzania pierwszych zmian na stronie skupiliśmy się na strategii. Nie zależało nam na pozycjonowaniu wszystkiego pod wszystko, bo – po pierwsze, realnie rzecz ujmując – jest to niemożliwe, a po drugie, wyświetlając się na nieprzynoszące zysków frazy użytkownicy będą częściej opuszczać stronę niż z niej korzystać. W efekcie mogłaby ucierpieć na tym cała strona.
Wszystkie treści znajdujące się na stronie zostały przez nas zoptymalizowane w taki sposób, aby nie dopuścić do kanibalizacji w witrynie. Co więcej, każda przygotowana fraza kluczowa była dopasowywana do konkretnej podstrony tak, aby było to spójne zarówno z rzeczywistą wartością podstrony, jak i z oczekiwaniami użytkowników.
Wpisy dodawane na stronie w sekcji aktualności były tworzone z myślą o frazach, których nie udało nam się dopasować do witryny. Przygotowywaliśmy treści interesujące nie tylko osoby szukające firmy z branży transportowej, ale dodawaliśmy również artykuły, które mogłyby być wartościowe dla osób pracujących chociażby w branży logistycznej.
Uzupełniając stronę o nowe treści mogliśmy z przyjemnością przypatrywać się, jak witryna rośnie w siłę. Jej widoczność cały czas się zwiększała i każdego dnia widzieliśmy to na wykresach. Obserwowaliśmy także stały wzrost liczby użytkowników na stronie.
Największy przełom w ruchu organicznym nastąpił w połowie listopada. Zdecydowaliśmy się wtedy na dodanie danych uporządkowanych do strony. Byliśmy pewni, że uatrakcyjni to wygląd strony w wynikach wyszukiwania i wyróżni ją na tle szarej konkurencji, zwracając uwagę użytkowników. Okazało się to strzałem w dziesiątkę! Po tej aktualizacji udało nam się osiągnąć wzrost o 97% w liczbie użytkowników w porównaniu do efektów z poprzedniego miesiąca z ruchu organicznego (odnotowaliśmy 3029 użytkowników w porównaniu z 1534). I nie były to efekty zwiększonej sezonowości witryny. 😊
Współpraca z marką rozpoczęła się z dniem 5 września 2014 roku. Nasza współpraca trwa od ponad 7 lat, a widoczne niżej wykresy są dowodem na skuteczność naszych działań. Klient od pierwszego dnia obdarował nas swoim zaufaniem, co pozwoliło na swobodne wdrażanie zmian na stronie.
Domena pochodzi z branży oferującej ekskluzywną bielizną damską polskiej, która od ponad trzydziestu lat oferuje swoim klientkom najlepszej jakości bieliznę damską. Doświadczenie i renoma marki są imponujące, tym bardziej było to dla nas dużym wyzwaniem, ale i niezwykłym wyróżnieniem.
Najwięksi konkurencji to mybra.pl oraz gorteks.com.pl, a sezonowość witryny prezentuje się następująco:
X
Prowadzone działania
Od stycznia 2020 roku został wdrożony blog:
Podsumowanie całego roku 2020
W styczniu 2020 roku został wdrożony blog, na którym regularnie publikowane są wpisy blogowe – 4 miesięcznie. Aktualnie jest to ponad 60 publikacji o unikalnej treści. Co więcej, strona posiada 1 343 991 linków wewnętrznych oraz 4 552 linków zewnętrznych (wg danych Google Search Console), a także ponad 16 000 zaindeksowanych stron.
Aktualnie kontynuujemy pracę nad uzyskaniem jak największej ilości fraz w TOP3 oraz TOP10, a także nad pozyskiwaniem nowych fraz. Nacisk kładziemy w głównej mierze na prowadzenie bloga. Dzięki wszystkim podejmowanym przez nas działaniom odnotowujemy ciągły wzrost wejść dziennych z wyników wyszukiwania. Na początku roku 2020 było to około 200-250 wejść dziennie, a na dzień dzisiejszy ta liczba wynosi ponad 650.
Rok 2020 dla większości branż przyniósł wiele trudności, ale dla naszego klienta był to owocny czas, w którym udało się pozyskać nowych użytkowników. Dla porównania: w 2019 roku odnotowano liczbę 105 116 nowych użytkowników, natomiast od 2020 pozyskano ponad 180 000 nowych użytkowników.
To kompleksowe podejście – całość wykonanych przez nas prac polegających na skrupulatnym audycie SEO, począwszy od analizy bieżącej sytuacji, przez analizę konkurencji, po analizę kluczowych fraz, tworzenie i publikację wartościowej treści czy pozyskiwanie jakościowych linków, a także dzięki pełnemu zaufaniu klienta do wdrażanych przez nas działań, osiągane wyniki są spektakularne. Jesteśmy przekonani, że kontynuacja wnikliwej analizy i optymalizacji treści w dalszym ciągu będzie przyczyniać się do podnoszenia widoczności witryny w sieci i tym samym zwiększania zwrotu z inwestycji.
Najistotniejszą kwestią w naszym odczuciu jest jakość i systematyczność. Stawiamy na publikację wyłącznie wartościowej treści – przystępnej nie tylko dla robotów analizujących stronę, ale przede wszystkim dla użytkownika treści oraz dbanie o najwyższą jakość pozyskiwanych linków i artykułów sponsorowanych.To wszystko z pewnością przełożyło się na sukces, jaki uzyskaliśmy w ostatnich latach przy współpracy.
Widoczność
TOP3 od początku 2017 roku
TOP10 od początku 2017 roku
TOP50 od początku 2017 roku
Jakie frazy znajdują obecnie się w TOP10
Aktualna sytuacja
Z analizy danych można wywnioskować, iż w najbliższych miesiącach można spodziewać się ciągłych wzrostów w umiarkowanym tempie. Naszym planem jest nieustanna poprawa widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Przewidujemy, że do końca pierwszego półrocza 2021 roku przekroczymy liczbę 800 wejść dziennie z wyników wyszukiwania. W najbliższych miesiącach analizie zostaną poddane istniejące już wpisy blogowe – nastąpi ich rozbudowa oraz optymalizacja. W dalszym ciągu kontynuować będziemy publikację nowej treści na blogu oraz publikację artykułów sponsorowanych