
Katalog stron internetowych to swego rodzaju platforma, na której każdy właściciel firmy może umieścić wirtualną wizytówkę własnej strony internetowej. Występują dwa rodzaje katalogów: moderowane i niemoderowane. Zdecydowanie lepszą decyzją jest skorzystanie z tej pierwszej opcji. Dlaczego? Dowiesz się z poniższego artykułu.
Odpowiednim miejscem do promowania oferty lub produktów swojej marki jest bez wątpienia katalog stron internetowych, porządkujący je pod względem tematycznym. Wizytówka firmy zawiera m.in. nazwę firmy, dane teleadresowe, link do strony internetowej i inne, istotne dla potencjalnego klienta informacje. Najważniejszy w katalogu jest jednak unikalny opis działalności, jak również wybór odpowiedniej kategorii. Te wszystkie dane i informacje ułatwią wyszukiwanie Twojej firmy w Internecie. Katalog stron internetowych to jedna z najpopularniejszych metod pozyskiwania linków przychodzących do swojej strony www. Poniżej nasze trzy najpopularniejsze pakiety katalogowania w ofercie!
Dlaczego jednak to właśnie moderowany katalog stron internetowych uważany jest za ten lepszy? Otóż ma to duże znaczenie, jeśli chodzi o pozycjonowanie. Wpisy, które są sprawdzane przed publikacją, zawsze zawierają unikalne opisy, odpowiednią ilość fraz kluczowych, jak również poprawne odnośniki. Moderatorzy bowiem rzetelnie weryfikują jakość contentu dodawanego do katalogu. Dzięki temu Twoja wizytówka z całą pewnością zostanie pozytywnie odebrana przez Google, co w efekcie wpłynie korzystnie na pozycjonowanie Twojej strony internetowej. Oznacza to, że korzystanie z darmowych, mało popularnych katalogów nie ma właściwie żadnego sensu, ponieważ istnieją naprawdę nikłe szanse, że podniesie to pozycję Twojej witryny w wyszukiwarce.
Podsumowując, jeśli szukasz miejsca, w którym warto udostępnić swoją ofertę, skup się na katalogach, które są moderowane oraz dobrze uporządkowane, posiadają bogatą bazę firm i znajdują się w sieci od dłuższego czasu. Zwróć także uwagę na unikalność zawartych w nim treści oraz na to, czy do katalogów prowadzą linki wysokiej jakości. Dowiedz się również, czy wybrany katalog nie zawiera stron, które są niezgodne z prawem.
Na postawie przedstawionego poniżej przykładu przybliżymy Ci proces dodawania firmy do katalogu stron internetowych i wskażemy, jakie informacje można w nim umieścić.
Jak widać, na samym początku możesz dodać nazwę swojej firmy. Ważne, by była to nazwa urzędowa. Jest tu także miejsce na podanie strony www – nie pomijaj tego kroku, ponieważ bardzo często użytkownicy katalogów szukają właśnie linku, który za pomocą jednego kliknięcia może przenieść ich na Twoją witrynę. Jest również miejsce na podanie danych firmy (ulica, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość oraz województwo). Bardzo ważne jest też okienko kategorii. Warto dobrze przemyśleć jej wybór. Zwłaszcza, jeśli nie jest to katalog tematyczny. Dobrze dopasowana kategoria zdecydowanie ułatwi użytkownikom znalezienie Twojej firmy na platformie. Dalej przechodzimy do mapki. Nie każdy katalog posiada taką funkcjonalność, ale jeśli trafisz właśnie na taki, koniecznie z niej skorzystaj.
Pośród tych najważniejszych danych znajduje się także NIP, REGON, numer telefonu, fax czy adres e-mail. Jak widać, w katalogu znajdują się również miejsca na podanie swoich adresów do profili w mediach społecznościowych. Dzisiaj to właśnie one odgrywają ogromne znaczenie w promowaniu firmy, dlatego nie zapomnij ich dodać. Ciekawym rozwiązaniem jest także możliwość wgrania logo swojej marki, a także kilku innych zdjęć. Wśród nich mogą znaleźć się fotografie produktów, sklepu, biura – decyzja należy do Ciebie. Zadbaj, by były to wysokiej jakości zdjęcia, a wtedy na pewno zwrócą uwagę użytkowników katalogu.
Ostatnim, ale nie mniej ważnym elementem jest opis działalności. Można wręcz powiedzieć, że jest to najważniejsza część całej Twojej wizytówki. Wynika to z faktu, że treści mają ogromne znaczenie, jeśli chodzi o pozycjonowanie. Unikalne teksty, uzupełnione o odpowiednie słowa kluczowe, mogą zdziałać cuda. O tym, co powinien zawierać taki opis, przeczytasz poniżej.
Tymczasem pora przejść do finalizowania dodawania wpisu do katalogu. W płatnych, moderowanych katalogach konieczne jest podanie danych, na które zostanie wystawiona faktura. Należy także wprowadzić kod, będący potwierdzeniem płatności za wpis.
Opisy w katalogu firmowym zazwyczaj mają długość około 500 znaków. Choć mogłoby się wydawać, że to niewiele, jest to z całą pewnością optymalna długość dla użytkownika, który woli przeczytać krótki i treściwy tekst na temat oferty niż obszerny elaborat, wzbogacony o szczegółowe informacje dotyczące historii marki. W takim opisie warto zawrzeć w przystępny sposób najważniejsze kwestie, które mogą zainteresować potencjalnego klienta, czyli krótką charakterystykę firmy z uwzględnieniem profilu jej działalności oraz oferty. Warto dodać również słowa kluczowe, ponieważ ułatwią one wyszukanie Twojej wizytówki przez użytkowników katalogu.
Poniżej przedstawiamy listę sprawdzonych przez nas katalogów stron internetowych z podziałem na branże. Znajdziesz tu jedynie platformy wysokiej jakości, które warto wziąć pod uwagę podczas poszukiwania odpowiedniego miejsca do opublikowania wizytówki swojej firmy. To świetny wybór zarówno dla stron firmowych, jak również sklepów internetowych. W naszym zestawieniu znajdziesz tylko znane katalogi, które są „lubiane” przez wyszukiwarkę Google.
Katalogi ogólnotematyczne z wysokim DR – Aktualizacja 2021
Katalogi dedykowane sklepom internetowym
Katalogi o tematyce medycznej:
Katalogi dedykowane branży dom/budownictwo
Katalogi dedykowane firmom
Katalogi dedykowane obiektom noclegowym
Katalog stron to platforma, w której każdy kto posiada własną firmę może zamieścić wirtualną wizytówkę swojej strony internetowej. Katalogi stron uporządkowane są tematycznie i pozwalają wypromować ofertę swoich produktów czy usług. To również jeden z najlepszych sposobów na pozyskiwanie linków przychodzących do swojej strony.
Proces dodawania firmy do katalogu rozpoczyna wprowadzenie nazwy firmy, dodanie adresu strony internetowej www oraz uzupełnienie informacji o firmie (w tym NIP, REGON), a także podanie adresu do mediów społecznościowych. Następnie należy szczegółowo dopasować kategorię do działalności i przejść do dodania opisu działalności do katalogu stron.
Tworząc opis działalności do katalogu stron należy zadbać, aby był on unikalny i wyróżniający się na tle innych. Musi zawierać nazwę firmy, dane teleadresowe, link do strony internetowej i wszystkie pozostałe informacje istotne dla klienta. Dzięki temu odszukanie firmy w Internecie będzie prostsze i szybsze.
Fajny artykuł, dzieki za wartościowe wskazówki
Czy katalog.interia.pl nadal działa?
Nie działa 🙂
Ciekawy tekst i ogólnie ciekawa strona.
Super pomocny artykuł.
Fajna sprawa ze można darmowo się dodać by polepszyć pozycję w Google.
Wartościowe wskazówki. Dziękuję
Ja od siebie polecam katalog w którym na prawdę sprawdzają czy dodawana przez nas strona jest wartościowa – https://miss-bee.pl/