Pozycjonowanie lokalne a korzyści dla SEO strony firmowej - Pozycjonusz

Sprawdź nasze promocje w kwietniu wszystkie pakiety Google Ads taniej nawet o 40%!

Kamil Hyckowski
01/03/18

Pozycjonowanie lokalne a korzyści dla SEO strony firmowej

Pozycjonowanie lokalne daje szansę firmom na pozyskanie klientów znajdujących się w ich bezpośredniej okolicy. Ponadto pozwala ono również ograniczyć koszty potrzebne na promowanie swojego biznesu w sieci. Jak w takim razie prawidłowo opracować strategię lokalnego SEO? 

Rozwój technologii mobilnych sprawił, że podczas wyszukiwania w Google wpisujemy częściej frazy odnoszące się do konkretnych lokalizacji. Ponadto powszechne zastosowanie nadajników GPS w telefonach sprawiło, że możemy dokładnie poznać swoje położenie. Np. sprawdzić jakie firmy i usługi znajdują się w naszym bezpośrednim sąsiedztwie. Dzięki mapom online łatwiej jest również trafić do miejsc, w których wcześniej się nie było.

Lokalne SEO zyskuje na największym znaczeniu w przypadku firm świadczących swoje usługi na niewielkim obszarze. Jeżeli przedsiębiorca ma głównie klientów z okolicy jednego miasta, to pozycjonowanie lokalne powinno być dla niego priorytetem. Ma to tym większe znaczenie odkąd powszechny stał się dostęp do smartfonów i internetu mobilnego. Użytkownicy korzystający z urządzeń przenośnych o wiele częściej wyszukują usług i firm, które znajdują się blisko nich.

lokalne seo statystyki

Statystki związane z pozycjonowaniem lokalnym jednoznacznie wskazują, że dzięki niemu można zwiększyć rozpoznawalność swojej firmy wśród potencjalnych klientów.

Jak działa pozycjonowanie lokalne?

Wyobraźmy sobie sytuację, w której znajdujesz się w nieznanej sobie części miasta. Jest pora obiadu i zaczynasz powoli myśleć o jakimś posiłku. Najprawdopodobniej zamiast rozglądać się dookoła w poszukiwaniu jakiejś restauracji po prostu wyciągniesz telefon i w Google wpiszesz na przykład „domowe obiady Ełk”.

Teraz weźmy pod uwagę inną sytuację. Jedziesz samochodem na wakacje i przebijasz oponę. Nie masz ubezpieczenia AC, a zestaw naprawczy pozwoli Ci na przejechanie jedynie 80km. Niestety nie znasz też dokładnej nazwy miejscowości, w pobliżu której się znajdujesz. Co robisz? W swoim telefonie wyszukujesz „wulkanizator”. Google na mapie pokazuje Ci warsztaty zajmujące się naprawą opon w okolicy.

Te dwa scenariusze to tylko jeden z wielu przykładów tego, jak użytkownicy korzystają z wyszukiwania lokalnego. Aby np. znaleźć firmy i usługi, które znajdują się w ich pobliżu. Najczęściej w ten sposób wyszukiwane są lokalne sklepy i hurtownie, restauracje i bary oraz firmy usługowe. Takie jak fryzjerzy, mechanicy, branża budowlana.

Jakie są korzyści z pozycjonowania lokalnego?

Jedną z największych zalet pozycjonowania lokalnego jest fakt, że małe firmy nie muszą już konkurować na poszczególne słowa kluczowe z monopolistami w danym kraju. Zamiast tego właściciele regionalnych biznesów mogą skupić się na pozyskiwaniu klientów w bezpośrednim zasięgu. Dzięki temu można zredukować koszty prowadzenia kampanii marketingowych w internecie. Frazy ogólne, na które istnieje o wiele wyższa konkurencja, mają znacznie większe koszty pozycjonowania. Ponadto w ich przypadku efekty są bardziej krótkotrwałe niż w przypadku słów kluczowych, które zawierają w sobie odniesienie do lokalizacji.

lokalne seo oferta

Jakie są najważniejsze czynniki wpływające na pozycjonowanie lokalne?

Lokalne SEO nie różni się za bardzo od zwyczajnego pozycjonowania. Tutaj też po części warunki dyktuje konkurencja. Jeżeli w okolicy istnieje wiele firm, które oferują podobne usługi, trzeba w jakiś sposób wyróżnić się spośród nich. Tak aby osiągnąć najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Oczywiście w przypadku pozycjonowania lokalnego najważniejsze są działania, które pozwalają powiązać daną stronę z konkretnym miejscem na mapie. Wśród najważniejszych parametrów możemy wymienić:

Google Moja Firma

Pierwszą rzeczą jaką trzeba zrobić, aby mieć jakiekolwiek szanse na zdobycie widoczności na lokalnym rynku jest założenie profilu Google Moja Firma. Jest to usługa, dzięki której firmy mają możliwość dodania swojego adresu w Mapach Google. Wraz z opisem działalności firmy oraz najpotrzebniejszymi informacjami, takimi jak godziny otwarcia, czy link do strony internetowej. Założenie konta Google Moja Firma jest w pełni darmowe.

Dodatkowo użytkownicy mają możliwość wystawiania ocen dla danej lokalizacji, a także zadawania pytań związanych z konkretnym miejscem. Mogą na nie odpowiadać zarówno inni użytkownicy, jak i sami przedsiębiorcy. Dzięki temu systemowi potencjalny klient ma możliwość szybkiego zweryfikowania jakości usług jakie są oferowane przez daną firmę. Ponadto im lepiej i częściej użytkownicy oceniają jakieś miejsce, tym bardziej rosną szanse na to, że pojawi się ono na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania w Mapach Google.

Wizytówka Google Moja Firma

Dane umieszczone w profilu Google Moja Firma pomagają użytkownikom znaleźć najważniejsze informacje o lokalnych biznesach.

Częstotliwość występowania adresu w internecie

Kolejną ważną rzeczą konieczną do osiągnięcia zadowalających rezultatów w pozycjonowaniu lokalnym jest częstotliwość występowania adresu firmy w internecie. Im częściej pojawiają się dane kontaktowe powiązane z danym przedsiębiorstwem, tym roboty indeksujące Google lepiej będą traktowały naszą stronę w lokalnych wynikach wyszukiwania. Dlatego też dodawanie adresu firmy do katalogów branżowych i regionalnych jest ciągle jedną z najskuteczniejszych metod na zwiększenie widoczności w internecie.

Optymalizacja on-site

Ustalając strategię pozycjonowania lokalnego nie można również zapominać o optymalizacji strony internetowej. Ważne jest, aby skupiać się nie tylko na słowach kluczowych zawierających nazwę regionu czy miasta. Konieczne jest by wszystkie możliwe parametry związane zarówno z treścią, jak i aspektami technicznymi były jak najbardziej dopracowane. Często najłatwiejszym sposobem na wyróżnienie się na lokalnym rynku jest właśnie stworzenie strony. Takie, która będzie lepiej przystosowana do reguł SEO niż konkurencyjne firmy w danej miejscowości.

Linki regionalne

Tak jak w przypadku każdej innej formy SEO, tak i w pozycjonowaniu lokalnym profil linków również ma bardzo duże znaczenie. Chcąc osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania związanych z nazwą regionu lub miasta powinno się zadbać o to, aby adres naszej strony znalazł się w miejscowych portalach. Dzięki temu nie tylko mamy szansę na to, aby potencjalni klienci odwiadzający daną strony kliknęli w nasz link. Jest to również wyraźny sygnał dla Google, że jesteśmy powiązani z konkretną lokalizacją.

lokalne seo oferta

Jeżeli chcesz wyróżnić swoją firmę na tle konkurencji działającej w okolicy możesz skorzystać z naszej usługi pozycjonowania lokalnego. Oferujemy systemowe rozwiązania, które obejmują optymalizację wizytówki Google Moja Firma, linkowanie regionalne oraz audyt on-site. Dzięki kompleksowemu podejściu nasi klienci zyskują pewność, że wszystkie czynniki związane z lokalnym SEO będą pod ich pełną kontrolą. Szczegóły znajdują się na stronie naszej oferty na pozycjonowanie lokalne.

Oceń
(0/5)

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Kontakt dla klientów
contact-person
Joanna Kokot
Formularz kontaktowy