Logo

wyślij do nas e-mail:

kontakt@pozycjonusz.pl
Logo

telefon komórkowy:

505 069 981

Logo

telefon stacjonarny:

(85) 307 00 12

Logo

Usługa audytu strony internetowej to analiza pod kątem jej aktualnego zoptymalizowania, budowy, kwestii technicznych oraz ich zgodność z wytycznymi Google. Elementy te traktuje się jako główne czynniki, które wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce Google, a przeważnie wyższe pozycje to możliwość dotarcia do większej liczby potencjalnych klientów, co przekłada się na większy zysk firmy. Występowanie błędów ma odzwierciedlenie w niższych pozycjach strony w wynikach wyszukiwania, natomiast samo jej pozycjonowanie w takiej sytuacji, może nie przynieść oczekiwanych efektów. Przed rozpoczęciem pozycjonowania zalecane jest zoptymalizowanie strony, a dopiero później rozpoczęcie prac czysto marketingowych.

 

Celem audytu jest zaprezentowanie w postaci raportu elementów strony wymagających edycji. Na jego podstawie można wdrażać zmiany, które przełożą się na  ich wyeliminowanie.

Audyt dotyczy strony głównej, najbardziej istotnych podstron z uwzględnieniem różnych ich typów (np. w sklepie internetowym kontroli poddane zostaną: przykładowa strona produktu, kategorii, artykułu tekstowego itp.).

Ocenie podlegają między innymi takie elementy jak:

  • widoczność strony w wyszukiwarce internetowej
  • meta title i meta description, które wyświetlane są w wynikach wyszukiwania i tym samym pozwalają na ocenę użytkownika, czy zawartość strony spełnia jego oczekiwania
  • czas ładowania strony i tym samym wskazanie elementów, które ją spowalniają wraz z rekomendacjami odnośnie przyspieszenia ładowania witryny
  • przystosowanie do urządzeń mobilnych (smartfony, tablety)
  • atrybut ALT grafik
  • opisy znajdujące się się na stronie, ich unikalność oraz jakość
  • nagłówki od H1 do H6
  • określenie konkurencji
  • wskazanie ewentualnych innych problemów ze stroną i zaleceń, które mogą pomóc w budowaniu widoczności strony w wyszukiwarce
  • pliki robots.txt i sitemap.xml

Audyt strony internetowej powinien być przeprowadzany raz na jakiś czas, tak aby móc stwierdzić czy jest ona zgodna z wytycznymi Google, które nieustannie się zmieniają w mniejszym bądź większym stopniu. Dotyczy to przede wszystkim stron, które powstały kilka lat temu. Każda zmiana pojawiająca się na stronie, czy to techniczna czy to jedynie wizualna, wymaga przeprowadzenia ponownego audyty, aby móc stwierdzić jej zgodność z obowiązującymi wytycznymi.

Wartymi wspomnienia argumentami, które przekonują do wykonania audytu strony, a w oparciu o niego późniejszą możliwość optymalizacji jest również zwiększenie ruchu organicznego strony, poprawa jej działania, a także dużo łatwiejsza nawigacja, która powoduje, iż serwis jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkowników.

 

Wdrożenie odpowiednich zmian może mieć mniej lub bardziej istotny wpływ na wzrost pozycji w Google. Im większy serwis i liczba niedociągnięć (np. słabo zoptymalizowany sklep internetowy), tym potencjalnie większy wzrost pozycji po naprawieniu tych błędów.

Terminy wykonania audytu od 10 do 15 dni roboczych.

Audyt strony internetowej od 100 zł netto.
Audyt sklepu internetowego od 250 zł netto.

W przypadku zdecydowania się na wykonanie optymalizacji w oparciu o przesłany audyt, koszt takich prac jest wyceniany indywidualnie i jest on zależny między innymi od ilości elementów do edycji, rodzaju skryptu, czy też zakresu ingerencji w kod.